View Full Version : Slaat niet meer aan na inspuiten zekeringkast met contactspray
Probleem omdat het knipperlicht niet meer werkt, behalve als ik de alarmlicht knop op de halve stand zetten..
Dus vandaag de hele kast eruit gehaald omdat ie heel vies was, vooral aan de achterkant..
Alles schoongemaakt en met contact spray ingespoten.
Daarna alles weer aangesloten.
Start motor draait wel, maar hij slaat niet meer aan.
Zit wel benzine in de filter…
Wat kan het zijn?! Brandstof relais?
Zitten de relais op de goede plek? Alle draadjes goed aangesloten?
Krijgt de computer spanning? Etc
Alles zit zoals het zat. (Was zo slim om een foto te maken)
Kan contactspray spuiten in een zekeringkast kan dat kwaad?
Motor slaat helemaal niet aan gaat direct uit..
Benzine relais?
Mijn glazenbol is even weg voor onderhoud dus ik kan niet zien wat er precies mis is.
Geintje natuurlijk, ik zou het ook niet weten. Contactspray vervliegt weer, anders moet het juist kortsluiting veroorzaken zou ik zeggen. De exacte werking is me wel onbekend, ik gebruik het bijna nooit.
Klopt dit schema voor de zekeringkast uit 1977?
1 dimlicht links 8a
2 dimlicht rechts 8a
3 grootlicht links+controlelampje 8a
4 grootlicht rechts 8a
5 achterruitverwarming 16a
6 waarschuwingslichten en stoplichten 8a
7 binnenlicht,sigareaansteker,radio enachterruitverwarming[stuurstroom] 8a
8 knipperlichten 8a
9 Achteruitrijlichten,claxon,brandstofafslagklep[diesel]auto.chok en stationaairafslagklep[benzine] 8a
10 kachelblower 16a
11 ruitenwisser,ruitensproeier en intervalrelais 8a
12 kentekenlicht 8a
13 stadslicht en achterlicht rechts 8a
14Stadslicht en achterlicht links 8a
15 koelluchtventilator 16a
joost_joost
10-10-2022, 16:58
Motor slaat helemaal niet aan gaat direct uit..
Wat bedoel je hier mee? Is er wel ontsteking tijdens het starten maar na het loslaten van de sleutel loopt hij niet door? Of is er helemaal geen ontsteking.
Meet eens of je tijdens het starten spanning hebt op de plus van de bobine.
Wat gebeurt er als je remmenreiniger in het luchtfilter spuit tijdens het starten? Dit met twee personen doen, spuiten terwijl de startmotor loopt.
Erik Baas
10-10-2022, 22:41
> remmenreiniger in het luchtfilter
Wacht daar nog maar even mee, ik verwacht eigenlijk echt een elektrisch probleem.
> Klopt dit schema voor de zekeringkast uit 1977?
Zou kunnen, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. Als het klopt is zekering 9 de enige die er toe doet, en die kun je dan testen door de claxon te proberen.
Anders inderdaad spanning op de bobine meten (kan al met een testlampje): plus op de "hete" kant, impulsen van de ontsteking op de "koude" kant.
Ok dank ik ga het straks proberen.
Als het brandstofpomp relais defect is, zou die dan wel een beetje aanslaan?
Ok dank ik ga het straks proberen.
Als het brandstofpomp relais defect is, zou die dan wel een beetje aanslaan?
Niet meer als de benzine uit de injectoren ook verdampt/ weggespoeld is
Hoor je de pomp wel lopen als je het contact aanzet? Je kan zelfs het relais horen en voelen klikken?
Heb je zeker alle relais op de juiste positie terug gezet?
De eerste K-Jetronics EG hadden geen pomp zoem op contact. Pomp ging daar pas lopen bij starten dus geen voor prime zoals bij de latere DX.
Zoek de draad naar de pomp even op positie 14 geloof ik gele stekker zo uit mijn hoofd. Probleem met die ronde stekkertjes is dat ze uitlubberen bij golf 1 dit is algemeen bekend. Als je relais 1 heb die er even uit en die twee dikke poten met elkaar verbinden met een draadje en dan zou de pomp moeten lopen. Achter meten bij de pomp. 1 massa en 1 plus en hij moet lopen.
Blijk ik alleen maar 3 relais te hebben die niets met de brandstof te maken hebben..
Heb zekering 9 venieuwd maar slaat helaas niet aan, stekkers zitten achter allemaal goed vast.
Maar slaat nog steeds niet aan
Is er wel een vonk dan?
Bougie uitbouwen, aansluiten op de kabel, ergens tegen massa houden en dan starten. Let op dat je zelf geen massa vast hebt, dat prikt :D
Gezien ik al een maand problemen heb dat de knipperlichten en het dimlicht af en toe uitviel ben ik bang dat het in de zekeringkast zelf moet zitten.
Kan het nog uitmaken als 1 van deze niet op de juiste plek zit?
https://www.volksforum.com/albums/files/1/9/8/7/0/2.jpg
RobertVoorst
12-10-2022, 10:04
Welk bouwjaar is de golf? Heb je nog het oude paneel met de buiszekeringen/glaszekeringen of heb je al nieuwe CE1 paneel met steekzekeringen? (zoals deze hedendaags ook in auto's zitten).
Uitgaande van dat een oude type paneel/kast hebt, zitten de voorste twee verkeerd om. De rood/zwarte draad moet namelijk op pin G6 (Rad. Fan Thermoswitch), daar heb jij nu de rode draad opzitten. Deze hoort weer op G1(Jumped to Pin H). Geloof dat je simpelweg gewoon geen spanning krijgt omdat deze verkeerd om zitten.
EDIT: G1 is intern verbonden aan G6 via zekering 15, heeft er dus niks mee te maken/ maakt niet uit hoe deze verbonden is.
Vind hier (onder Ceramic Fuse Box) alle functies/draden etc: https://clubgti.com/forums/index.php?threads/fusebox-faq.219775/#post-1945626
Ik heb de originele zekeringkast erin zitten met de buiszekeringen.
De foto's had ik gemaakt voor ik alles los heb gemaakt, zitten ze ook zo en toen sloeg de motor nog goed aan..
Ik ga het na werk i.i.g. uitproberen
Blijk ik alleen maar 3 relais te hebben die niets met de brandstof te maken hebben..
Heb zekering 9 venieuwd maar slaat helaas niet aan, stekkers zitten achter allemaal goed vast.
Maar slaat nog steeds niet aan
Welke nummers heb je dan qua relais? Het relais van de brandstofpomp is een hoog relais, met een paar dunne en 2 hele dikke poten. Nummer is meestal 1. (nummer wisselt trouwens ook met bouwjaren maar er kan van alles in gegooid zijn) De pomp bij deze auto's draait helemaal niet voor, die draait pas als er ontstekingspuls is.
Ik heb gisteren alle relais nagelopen en geen enkele zijn voor de brandstof.. alle drie voor ruitenwissers / interval
19 en 72 aan de buitenkant de VW nummers weet ik nu niet maar heb ze alle 3 op de VW nummers gezocht iig.
Kan het dat de 1977 1.6 modellen geen relais hiervoor hebben?
Erik Baas
12-10-2022, 16:30
> Als het klopt is zekering 9 de enige die er toe doet, en die kun je dan testen door de claxon te proberen.
En? Werkt de claxon?
> [..] spanning op de bobine meten (kan al met een testlampje): plus op de "hete" kant, impulsen van de ontsteking op de "koude" kant.
En? Meet je +12V op de bobine, en impulsen op de andere pool van de bobine?
Met een beetje meer systematisch zoeken was dit probleempje al lang opgelost...
Getest en geen toeter
Ik ga nu een voltmeter proberen terug te vinden voor de bobine.
Nieuwe zekeringen gehaald 8A, maar nog steeds geen toeter.
Voor Erik baas: Voltmeter is zoek…
Maar nu dat er geen stroom bij de toeter komt ligt het probleem waarschijnlijk aan de zekeringkast zelf, of zie ik dit verkeerd?!
Zit je contact wel goed? Doet *iets* het wel? Licht? Ventilatie?
https://www.volksforum.com/albums/files/1/9/8/7/0/0F2B55DF-961A-496C-8A1F-E732156352FF.png
Stel dat er een stekker verkeerd, aan de achterkant vd zekeringkast in G of H… kan dit ervoor zorgen dat ie direct uitvalt?
Ja hij start, ventielatie gaat aan binnen verlichting doet het ook maar geen toeter en geen aanslaan
Erik Baas
12-10-2022, 19:45
> [..] ligt het probleem waarschijnlijk aan de zekeringkast zelf, of zie ik dit verkeerd?
Klopt. Zekering stuk, draadje los, stekkertje verkeerd, zoiets... Volg het spoor van zekering 9 helemaal terug in de richting van de accu. Met een voltmeter of een testlampje, dus. Of koop even een 12V spanningszoeker.
Kan iemand mij uitleggen wat de H en G sectie is/ doet?
heb ze met groen gemarkeerd op dit schema:
https://www.volksforum.com/albums/files/1/9/8/7/0/indi.png
Ik heb een draad die van een H stekker naar een G gaat.. ?! why ?
RobertVoorst
13-10-2022, 11:53
Kan iemand mij uitleggen wat de H en G sectie is/ doet?
heb ze met groen gemarkeerd op dit schema:
https://www.volksforum.com/albums/files/1/9/8/7/0/indi.png
Ik heb een draad die van een H stekker naar een G gaat.. ?! why ?
Ff die pagina doorscrollen naar beneden, daar staan alle pinbezettingen in. Er gaat 12V van H naar G1 of G6 welke dan door zekering 15 terug naar van G1 naar G6 of G6 naar G1. Dit is de voeding voor de ventilator op de radiateur.
ahh ok... thank you!
https://www.volksforum.com/albums/files/1/9/8/7/0/indi2.png
weet eimand wat de nummer 4 stekker precies doet?
4 - red - ignition switch pin 30
RobertVoorst
13-10-2022, 13:50
ahh ok... thank you!
https://www.volksforum.com/albums/files/1/9/8/7/0/indi2.png
weet eimand wat de nummer 4 stekker precies doet?
4 - red - ignition switch pin 30
Alles in blok H kun je zien als direct naar de plus-pool van de accu. Pin 4 daarop geeft gewoon continu +12V naar het contactslot.
Ahh er begint bijna een lampje te branden bij mij :)
Dus stel je haalt alles eraf bij G En H behalve bij nr 4 eraf, dus ook de G naar H verbinding, dan zou je auto nog steeds moeten kunnen starten en aanslaan toch?
RobertVoorst
13-10-2022, 15:00
Ahh er begint bijna een lampje te branden bij mij :)
Dus stel je haalt alles eraf bij G En H behalve bij nr 4 eraf, dus ook de G naar H verbinding, dan zou je auto nog steeds moeten kunnen starten en aanslaan toch?
Aan de pinbezetting te zien hebben deze inderdaad niks te maken met het stukje startmotor en ontsteking. Zou dus gewoon te starten moeten zijn met deze pinnen (Buiten H4 om dan) los. In principe kun je direct aan de bobine meten of je uberhaupt spanning krijgt bij contact op stand 1. Hier zit een (vaak groene) kabel die naar het contactslot loopt. Zodra je contact dus 1 keer omzet moet hier 8.5-12V op komen.
EDIT: Kan ook de rode of zwarte draad zijn, dan is groene voor een toerenteller. Even kijken of er ergens '15' op de bobine staat. Dit is dan de geschakelde plus.
Ok, dank voor de goede uitleg, ik ga het morgen na werk uitvoeren.
Met multimeter op de bobine stekkers gemeten en kwam ik op - 0.2 V ?!!!
Dat is niet genoeg spanning.
Erik Baas
15-10-2022, 01:38
Stap voor stap:
* ventilator draait, dus startcontact pin X en X-draad zijn in orde;
* bobine krijgt geen + op draad 15 (wit/paars?); die komt ook van het contactslot, pin 15; check olie- en dynamolampje, en benzine- en temperatuurmeter: werken die als je het contact aanzet?
** nee: startcontact defect
** ja: meet op A12 (wit/paars?), E2 (zwart), L16 en C15; daar moet (bij contact aan) +12V op staan
(schema: Golf/Scirocco, aug. 1976)
Radio ventilator en alarmlichten doen het niet
Geprobeerd met een andere zekeringkast, maar die is ook gaar dus:(
Il snap de draad ook niet die van H7 naar G6 gaat.. maar dat ie niet aanslaat zal er niet mee te maken hebben..
Maar probleem moet dus in zekeringkast zitten lijkt mij?!
Erik Baas
15-10-2022, 22:34
[..] ventielatie gaat aan [..]
Radio ventilator en alarmlichten doen het niet
Eerst wel, nu niet meer? En, heb je hier nog iets mee gedaan?
* check olie- en dynamolampje, en benzine- en temperatuurmeter: werken die als je het contact aanzet?
* meet op A12 (wit/paars?), E2 (zwart), L16 en C15; daar moet (bij contact aan) +12V op staan
De ventilator van de radiator werkt, deze kan ik aanzetten van binnen uit. (Niet origineel)
Ventielatie voor binnen gaat bii mij alleen aan als de motor draait.
Bij de bobine nog steeds niet genoeg stroom.
Alarmlichten doen het niet (meer)
Radio wel
Benzine meter ook
Klok ook
Binnenverlichting ook
Kan het zijn dat ik de massa kabel moet vervangen?
Geen breuk te zien maar deze is nu 45 jaar oud..
Het vreemde is dat je minder problemen had voor je de zekeringskast in hebt gespoten.
Als er nu blijkt dat er meerdere zaken tegelijk niet fatsoenlijk werken (massa kabel...) dan is het nog vervelender zoeken natuurlijk. Zeker om je te helpen via internet.
Nu moet ik wel zeggen dat massa problemen voor de meest gekke dingen kunnen zorgen, daar heb ik ondertussen ook flink ervaring mee (helaas).
Als je bobine met contact aan slechts 0,2 V krijgt lijkt het me echter sterk dat het aan de massa kabel ligt. Wat als je van de bobine naar een massa punt buiten de motor meet? Meet je wel 12V in de zekeringenkast op de bobine draad?
bobine draad in de zekeringkast gaat naar een grote stekker bij mij, je bedoeld de pin meten op de zekeringkast?
begon met knipperlichten die het niet meer deden, dimlicht deed het soms niet. knipperlichten deden het alleen als ik de knop vd alarmlichten op de halve stand zette.. toen maar de stekkers bij de zekeringkast losgehaald zekeringkast ingespoten met contact spray, stekkers terug en auto slaat niet meer aan….
Gekke is dat de contactspray die ik gebruikt heb niet verdampte maar soort van vettig nat bleef.. merk is Griffon
Heb nu een professioneel merk bij fource gehaald om de zekeringkast schoon te maken en deze verdampt wel gelijk..
bobine draad in de zekeringkast gaat naar een grote stekker bij mij, je bedoeld de pin meten op de zekeringkast?
Ja of -als het kan- iets bij die draad in de stekker duwen zodat je de spanning kan meten.
Nog steeds -0.2volt op de bobine
Alarmlichten doen niets.. zou dit niet ten alle tijden moeten werken?
Toeter ook niets
En slaat niet aan (start wel)
Wat wel werkt is:
Lichten
Sigaretten plug
Radio
Klok
Iemand een idee?
vagg freak
22-10-2022, 12:41
Waar kom je vandaan misschien kan er ff iemand mee kijken
Leiden, mocht iemand in de buurt wonen en tijd hebben, hoor ik het graag.
Net een vriend langsgeweest, als we de plus direct naar de bobine trekken slaat de motor aan en blijft ie lopen..
Mocht iemand een suggestie hebben hoor ik het graag! :)
vagg freak
23-10-2022, 16:05
Contact blokje of mischien een kapotte zekering
In ieder geval dus tussen de bobine en de "contact-12V"
VeeDubber
24-10-2022, 07:46
Schema en multimeter in de hand en vanuit de bobine terug gaan meten. Je komt je probleem vanzelf tegen.
Als ik de achterruit verwarming aanzet dan gaat er een knipper relais tikken…
Alarmlichten en knipperlichten nog steeds dood:(
Heb de knop eruit gehaald alles zit goed aangesloten ook vd achterruit verwarming.
Gewoon een briefje maken, schakelaar X = functie Y.
Om te starten gewoon een lijntje van de + van de accu naar de bobine.
Je moet denken in oplossingen niet in problemen :thumbup:
Vandaag andere zekeringkast en alarmschakelaar erin gezet, probleem is hetzelfde…
:(
Kan het zijn sat er een massa kabel naar de zekeringkast moet?
Ja er zitten diverse massa kabels naar de zekeringkast. Die zitten weer aangesloten op het massa punt nabij de A-stijl, dicht onder het dashboard.
Heeft er iemand een schema hiervan?
Of een foto?
Dank je, maar deze is voor de latere types vanaf 1985 helaas.
Heeft er iemand een schema voor een 1977
Of een idee waarom de alarmlichten / knipperlichten het niet doen na het terugplaatsen van de zekeringkast?
RobertVoorst
30-01-2023, 08:03
Doe jezelf een plezier en koop voor 4 tientjes de haynes manual. Staan alle elektrische schema en veel meer in!
https://www.winparts.nl/werkplaats-gereedschap/werkplaats-handboek-auto/c2100/haynes-werkplaatshandboek-vw-golf-jetta-mk-1-benzine-1-1-1-3-1974-1984-classic-reprin/p1020365.html?a=t4u/0/0/2100/1020365&gclid=EAIaIQobChMIl-OSitvu_AIVh_l3Ch2bnwjJEAQYAiABEgJ3-PD_BwE
(De 1.1 & 1.3 variant)
steven16v
30-01-2023, 09:22
Je hebt zoveel rare klachten. Ik zal goed kijken of alle connectoren nog goed contact maken (alles opschuren en reinigen) en kijken of je geen draadbreuken hebt. (Doormeten)
Bij je waarschuwingslicht schakelaar is er naast de stekker het kleine losse blauwe draadje aangesloten? Anders heb je een mooi brandend ledje op je cluster als je knipperlichthendel bediend en verder niks.
Laat maar weten of ik doorga voor de appeltaart
Doe jezelf een plezier en koop voor 4 tientjes de haynes manual. Staan alle elektrische schema en veel meer in!
https://www.winparts.nl/werkplaats-gereedschap/werkplaats-handboek-auto/c2100/haynes-werkplaatshandboek-vw-golf-jetta-mk-1-benzine-1-1-1-3-1974-1984-classic-reprin/p1020365.html?a=t4u/0/0/2100/1020365&gclid=EAIaIQobChMIl-OSitvu_AIVh_l3Ch2bnwjJEAQYAiABEgJ3-PD_BwE
(De 1.1 & 1.3 variant)
Deze heb ik ook maar zie niets elders dan de stekker blokken aan de achter connecties erin staan.
Bij je waarschuwingslicht schakelaar is er naast de stekker het kleine losse blauwe draadje aangesloten? Anders heb je een mooi brandend ledje op je cluster als je knipperlichthendel bediend en verder niks.
Laat maar weten of ik doorga voor de appeltaart
Deze is aangesloten, maar heb idd een groene lamp die oplichtin links op de tietenteller.
Je hebt zoveel rare klachten. Ik zal goed kijken of alle connectoren nog goed contact maken (alles opschuren en reinigen) en kijken of je geen draadbreuken hebt. (Doormeten)
Hier heb ik helaas weinig kaas van gegeten want waar moet wel en waar moet er geen stroom zijn bv
Yuli gaat voor de appeltaart, ik zet er ook twee kratten bier in!! 1 voor als er iemand is die mij uit de mk1 weer op de weg helpt. Zonder dat ie uitvalt (want dat gebeurt er nu als ik een draadje van de plus direct naar de bobine doe (dan slaat ie wel aan)
Zonder dit draadje slaat motor niet aan.
En de 2de krat voor als iemand mijn knipperlichten en alarmlichten weet te fixen!!
vagg freak
04-02-2023, 11:01
Waar woon je ergens
steven16v
04-02-2023, 13:13
Ik heb wel wat schema’s voor je. Stuur maar een pm met je mail adres en gegevens van je auto. Exacte bouwjaar plus maand en type uitvoering.
Meten is niet echt gelukt :(
Want heb geen schema..
Heb de zekeringkast en de alarm licht knop vernieuwd maar probleem is er nog steeds… geen knipper en of alarmlichten en als je de achterruitverwarming aanzet hoor je het knipper relais tikken.
En de auto slaat ook niet aan tenzij ik de + naar de bobine trek.. dan rijd de auto goed totdat ie warm wordt dan slaat ie uit …
Erik Baas
04-04-2023, 15:48
Meten is niet echt geluktVolgens mij doe je van alles, behalve hetgeen je aangeraden wordt. Ik herinner me twee of drie berichten waarin ik heel gedetailleerd schrijf wat je precies moet meten, maar daar heb ik nooit een duidelijke reactie op gezien.
Want heb geen schemaEr zijn je twee of drie keer (links naar) schema's aangeboden.
Heb de zekeringkast en de alarm licht knop vernieuwd maar probleem is er nog steedsDat wisten we drie maanden geleden ook al.
En de auto slaat ook niet aan tenzij ik de + naar de bobine trekIdem.
dan rijd de auto goed totdat ie warm wordt dan slaat ie uitEn daarna? Start 'ie wel weer, of moet 'ie eerst helemaal afkoelen?
Troll alert??
vagg freak
08-04-2023, 13:07
Wat voor motor zit erin
Probleem is verholpen door nog een andere zekeringkast erin te zetten..
Reed even prima, maar nu valt ie stil als de motor warm is .. als ik de blower op max met de verwarming aan een de Fan handmatig aanzet dan kan ik mee rijden maar anders bokt ie en slaat ie uit. ik heb de onderste slang gevoeld en die blijft zo goed als koud.. thermostaat vervangen?
steven16v
28-06-2023, 08:29
Vage klacht.
Zal sowieso de thermostaat vervangen (zijn niet duur) en het hele koelsysteem eens een keer doorspoelen. Misschien zit er ergens een verstopping of een luchtbel.
The Skinnmeister
28-06-2023, 08:58
Thermostaat sowieso vervangen, is de bobine ook al gewisseld?? En de accu en dynamo zijn wel in orde? Heb je een ontstekingsmodule? Die kunnen ook ooit vreemde storingen geven als deze warm worden, kun je testen met een föhn erop.......
Onstekingsmodule zit er niet op. ik heb onlangs een olie flush gedaan en merkte dat de fan niet aansloeg.. hierbij is de kachelkraan gesneuveld plastic is door de druk kapot gegaan. ik heb deze er tussenuit gehaald en er een nieuw stuk leiding opgezet.. momenteel zit er gewoon kraanwater in. thermostaat sensor/schakelaar heb ik al vernieuwd
The Skinnmeister
28-06-2023, 09:56
Onstekingsmodule zit er niet op. ik heb onlangs een olie flush gedaan en merkte dat de fan niet aansloeg.. hierbij is de kachelkraan gesneuveld plastic is door de druk kapot gegaan. ik heb deze er tussenuit gehaald en er een nieuw stuk leiding opgezet.. momenteel zit er gewoon kraanwater in. thermostaat sensor/schakelaar heb ik al vernieuwd
Vandaar dat er dus op het dashboard die schakelaar zit, fan sloeg al langer niet meer aan natuurlijk. Thermostaat vervangen en goed ontluchten, zoals Steven al vermoed zal er nu ook wel een luchtbel oid in zitten. Heeft de wagen in het verleden wel ok gefunctioneerd??
jazeker, zelfs mee op het zandvoort circuit gereden
TimBolhoeve
13-09-2023, 12:54
Ik heb hetzelfde probleem gehad met dat de auto afsloeg als die warm werd.
(1.8 JH, K-Jet)
Bij mij lag het aan de volgende dingen:
Warme motor: Ventilator sloeg niet aan (heb ik vervangen)
Warme motor: Koudstartregelaar bleef sproeien bij wamre motor (heb ik een handmatig schakelaar van gemaakt voor in bijv. de winter. zie 't als een soort choke)
Warme motor: CO2 schroef aftstellen
Koude & Warme motor: Stationair draai schroef afstellen (is niet alleen stationair, maar weet niet hoe dat ding heet)
Koude motor: Brandstofrelais nr.62 stuk (relais weggegooit, brug tussen de 2 contactpunten van het relais gestopt en een schaklaar aan verbonden)
Dit had allemaal tot gevolg dat de motor afsloeg bij een warme/hete motor. Wat ik namelijk gok is dat bij mij door de hitte de brandstof een andere ontbrandingstemperatuur kreeg, terwijl die al te rijk was aan brandstof door de koudstartsproeier (eigenlijk dus gewoon een 5de sproeier) waardoor de CO2 uitstoot anders werd en die zichzelf verzoop..
Dit is natuurlijk allemaal maar een gok, maar goed, na al dat te hebben vervangen werkt die van mij weer perfect.
----
Wat je ook nog eens kan doen is kijken of de injectoren goed werken, en of de bougies, die wel een vonk kunnen geven, ook een sterk genoege vonk geven bij warme motor.
Succes :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.