BG_Volksforum
11-07-2023, 10:42
Hoi, nieuw hier, wij hebben een corrado 16V van 1995.
Rijdend gekocht , 2 jaar geleden in onbruik geraakt en nu terug in verkeer gezet na summier onderhoud door een echte merk onafhankelijke garagist waar er altijd oude auto's in de garage staan.
Dus hij rijdt, motor draait netjes , maar toch nog te doen;
airco koelt niet, "onze" gargagist gaat dat bekijken,
servo draait zwaar, denk dat we dat zelf gaan riskeren
stoelverwarming werkt niet, zelf maken,
motorsteunen kregen opmerking in de keuring, das iets voor de garagist,
vering en demping ook eens vernieuwen, doen we zelf,
ik zoek een uitlaatspruitstuk wat meer lucht doorlaat , uitlaat is een 3 inch, inlaatspruitstuk is nu al een ruimere versie, blauwe letters, luchtbox etc alles groter, iemand een idee of een ruimer uitlaatspruitstuk voor een 16V te vinden is?
riem vd alternator is te lang, deze motor heeft 3 riemen en juiste afmetingen kanik nergens vinden, de onderste 2 zijn juist, zelf doen.
suiker onder de motor dus koelwater lekt ergens, garagist denkt dat er een bakeliet stukje ergens vooraan tegen de motor zit wat het probleem is
heeft een scherpe nokkenas, op zich merk je daar niks van, een 16V trekt gewoon niet op tenzij je continu boven de 4500 zit te rijden,
dakhemel half los, buske gekocht zelf doen.
en de lak, manman, veel puttekes, krassen, denk een dagje ergens onderbrengen voor PDR, maar met polijsten gaan we er niet komen, en volledig herspuiten was niet de bedoeling, dus ik wil dat zelf bijwerken, lakken, durf ik dat? Iemand ervaring?
de wagen moet technisch betrouwbaar zijn om de jongste zoon ermee te laten rijden dagelijks, niet om een showroom exemplaar te maken.
Rijdend gekocht , 2 jaar geleden in onbruik geraakt en nu terug in verkeer gezet na summier onderhoud door een echte merk onafhankelijke garagist waar er altijd oude auto's in de garage staan.
Dus hij rijdt, motor draait netjes , maar toch nog te doen;
airco koelt niet, "onze" gargagist gaat dat bekijken,
servo draait zwaar, denk dat we dat zelf gaan riskeren
stoelverwarming werkt niet, zelf maken,
motorsteunen kregen opmerking in de keuring, das iets voor de garagist,
vering en demping ook eens vernieuwen, doen we zelf,
ik zoek een uitlaatspruitstuk wat meer lucht doorlaat , uitlaat is een 3 inch, inlaatspruitstuk is nu al een ruimere versie, blauwe letters, luchtbox etc alles groter, iemand een idee of een ruimer uitlaatspruitstuk voor een 16V te vinden is?
riem vd alternator is te lang, deze motor heeft 3 riemen en juiste afmetingen kanik nergens vinden, de onderste 2 zijn juist, zelf doen.
suiker onder de motor dus koelwater lekt ergens, garagist denkt dat er een bakeliet stukje ergens vooraan tegen de motor zit wat het probleem is
heeft een scherpe nokkenas, op zich merk je daar niks van, een 16V trekt gewoon niet op tenzij je continu boven de 4500 zit te rijden,
dakhemel half los, buske gekocht zelf doen.
en de lak, manman, veel puttekes, krassen, denk een dagje ergens onderbrengen voor PDR, maar met polijsten gaan we er niet komen, en volledig herspuiten was niet de bedoeling, dus ik wil dat zelf bijwerken, lakken, durf ik dat? Iemand ervaring?
de wagen moet technisch betrouwbaar zijn om de jongste zoon ermee te laten rijden dagelijks, niet om een showroom exemplaar te maken.