Log in

View Full Version : Voorstellen - mk1 cabrio 2.0 8v


JdBn
28-11-2023, 15:10
Hoi, ik ben Joost, 40 jaar oud alweer en dit jaar vader geworden. Op dit moment in bezit van een BMW F31 330d maar ik heb vanalles gereden tot noch toe. Vorige week na 10 jaar mijn A112 Abarth verkocht en een tijd lang een Aprilia RSV Mille R gehad, en qua dagelijkse auto's wat Italiaans spul gereden (Lancia Delta en Alfa 156) en als vorige daily een E91 335d die helaas ontvreemd is.

De A112 heb ik dus vorige week verkocht, aangezien deze praktisch niet echt bruikbaar was. Had een rolkooi en twee kuipstoelen dus niet echt bruikbaar om er 'met het gezin' een keer op uit te gaan. Dus zodoende op zoek naar een mk1 cabrio. Die heb ik ooit best regelmatig gereden toen mijn ouders er een hadden als tweede auto en daar heb ik aardig goede herinneringen aan. Qua eisen wat ik nu zoek (compact, moet open kunnen, 4 persoons, niet te traag) voldoet die ook wel dus de Marktplaats zoekmachine maakt weer overuren :)

Mocht iemand nog iets leuks te koop weten dan hoor ik dat natuurlijk graag. Ik zoek overigens een latere serie met 2H blok, dus 1991-1993 geloof ik. Iets met een swap (2l 8v, 2l 16v, niet zozeer interesse in een 1.8t/G60) zie ik ook wel zitten eventueel.

yuli
28-11-2023, 16:41
Hoi welkom. Hou er rekening mee dat de golf 1 cabrio standaard geen 3 punts gordels achterin heeft. Alleen dus heup gordels. In Engeland heb je een aftermarket kit gebasseerd op de amerikaans golf 1 cabrio die je in kan bouwen. Deze was voor de brexit al richting de 300 Euro. Dat heb ik gedaan en daarmee kan je veilig twee kinder stoeltjes achterin monteren.

Zelf heb ik een golf 1 cabrio voor erbij en is veel fun. De kinderen vinden het geweldig dagje uit strand enz.

JdBn
28-11-2023, 20:25
Hoi welkom. Hou er rekening mee dat de golf 1 cabrio standaard geen 3 punts gordels achterin heeft. Alleen dus heup gordels. In Engeland heb je een aftermarket kit gebasseerd op de amerikaans golf 1 cabrio die je in kan bouwen. Deze was voor de brexit al richting de 300 Euro. Dat heb ik gedaan en daarmee kan je veilig twee kinder stoeltjes achterin monteren.

Zelf heb ik een golf 1 cabrio voor erbij en is veel fun. De kinderen vinden het geweldig dagje uit strand enz.

Ja ik had al gezien dat de Golf enkel heupgordels heeft inderdaad. Ik zat te denk om eventueel iets van Isofix in te bouwen (daar heb ik eens iets van voorbij zien komen ergens) maar zo'n 3-punts gordel is eigenlijk nog wel een beter idee. Is dat er zo 1-op-1 in te schroeven?

2H-2H
30-11-2023, 15:00
Ja ik had al gezien dat de Golf enkel heupgordels heeft inderdaad. Ik zat te denk om eventueel iets van Isofix in te bouwen (daar heb ik eens iets van voorbij zien komen ergens) maar zo'n 3-punts gordel is eigenlijk nog wel een beter idee. Is dat er zo 1-op-1 in te schroeven?


Nee, moet gelast worden.


Ik heb eventueel nog een rode USA Golf 1 cabrio afbouw projekt tekoop.
Is op nieuw gespoten, en heeft een nieuwe stoffen dak. 1800 DX Stuurbekrachtiging ect
Motor afstellen ( na 12jaar ) apk er op, en gaan. ik kom er niet aan toe om het af te ronden

yuli
30-11-2023, 15:34
Uit een Amerikaanse golf 1 is overzetten en moet het gelast worden. Een amerikaans golf overnemen van 2H-2H zit het standaard in :) 2H motor ben ik heel erg van gaan houden. Ondanks "maar" 98 pk komt die nog goed mee met vekeer. Blokjes zijn oersterk die van mijn verbruikt niks geen olie over 2.20.xxx.
Golf 1 cabrio rijdt lekkerder dan Golf 1 hebben meer stijfheid in carresorie.

Slijtage onderdelen voor golf 1 cabrio vollop keuze en erg goedkoop. Ik rij dagelijks nog een e39 5 serie toering daar is alles 4 keer zo duur.
Zwakke schakel (toepasselijk) is de 5 bak die zijn niet zo sterk met name diff is met klinknagels en die gaan wijken maar is een bouten set voor nog steeds te krijgen rond de 50 Euro. Bak laten reviseren zit je rond de 400 afhankelijk wat je er extra aan laat doen

De aftermarket kit uit engeland is een bouten en moeren set. Wel moet je hoedenplank een beetje aanpassen (Bij de golf1 cabrio niet zo'n probleem is een star ding.
). Je krijgt 2 gaten per kant in je binnenscherm er zitten sandwich platen bij voor extra sterkte. Hele stevige set je kan je auto er aan ophangen.

De seatbelt kit. Ik schrok nu van de prijs en dan heb je nog de invoerrechten.. Ik was zelf nog net voor de brexit
https://www.golfmk1.co.uk/Items.php?cat=search&group=cabbelt

Isofix kan je pakken van een Fort Escort mk2 is wel een voordelig optie
https://www.ebay.co.uk/p/2104312524?iid=281353960114

Hoop dat je er wat mee kan scheelt je denk ik vele avonden uitzoekwerk :D

JdBn
30-11-2023, 19:38
Uit een Amerikaanse golf 1 is overzetten en moet het gelast worden. Een amerikaans golf overnemen van 2H-2H zit het standaard in :) 2H motor ben ik heel erg van gaan houden. Ondanks "maar" 98 pk komt die nog goed mee met vekeer. Blokjes zijn oersterk die van mijn verbruikt niks geen olie over 2.20.xxx.
Golf 1 cabrio rijdt lekkerder dan Golf 1 hebben meer stijfheid in carresorie.

Slijtage onderdelen voor golf 1 cabrio vollop keuze en erg goedkoop. Ik rij dagelijks nog een e39 5 serie toering daar is alles 4 keer zo duur.
Zwakke schakel (toepasselijk) is de 5 bak die zijn niet zo sterk met name diff is met klinknagels en die gaan wijken maar is een bouten set voor nog steeds te krijgen rond de 50 Euro. Bak laten reviseren zit je rond de 400 afhankelijk wat je er extra aan laat doen

De aftermarket kit uit engeland is een bouten en moeren set. Wel moet je hoedenplank een beetje aanpassen (Bij de golf1 cabrio niet zo'n probleem is een star ding.
). Je krijgt 2 gaten per kant in je binnenscherm er zitten sandwich platen bij voor extra sterkte. Hele stevige set je kan je auto er aan ophangen.

De seatbelt kit. Ik schrok nu van de prijs en dan heb je nog de invoerrechten.. Ik was zelf nog net voor de brexit
https://www.golfmk1.co.uk/Items.php?cat=search&group=cabbelt

Isofix kan je pakken van een Fort Escort mk2 is wel een voordelig optie
https://www.ebay.co.uk/p/2104312524?iid=281353960114

Hoop dat je er wat mee kan scheelt je denk ik vele avonden uitzoekwerk :D

Top! Isofix set is voor nu misschien wel handig want voorlopig kan de kleine (9 maanden nu) nog niks met een gordel, maar driepunts gordels zullen er uiteindelijk toch een keer in moeten. Bedankt voor de links iig! :) Vervoer kan ik wellicht via m’n werk wel een keer regelen.

JdBn
22-01-2024, 15:11
Nu ik wat serieuzer aan het kijken ben komt de vraag bij mij op: past zo'n achterbank gordelset wel in een auto met electrisch dak? De verkoper (Crazyquiffs) reageert niet (druk, kennelijk) wat wel lichtelijk irritant is aangezien ik dat spul wil bestellen en de verzendkosten niet via de site te berekenen zijn.

En ook, ik had eerder eens begrepen dat de originele versterkingsplaten van een Amerikaanse nogal prijzig zijn. Echter vond ik nu dit: originele verstevegingsplaat voor golkf mk1 cabrio 3puntsgordel (https://www.volkswagen-classic-parts.com/catalog/en_de/part/155810401).

De oorspronkelijke prijs van 228,- per stuk is inderdaad vrij stevig, maar kennelijk is er weinig vraag naar en in de aanbieding voor 45,-. Zou je die eventueel ook met bouten vast kunnen zetten? En wat zijn de andere onderdelen die je nog nodig zou hebben (de gordels, uiteraard..)

yuli
23-01-2024, 14:24
Ha Joost. Vervelend dat je geen antwoord krijgt bij toch wel zo'n dure set. Wat betreft je vraag heb het nagevraagd bij een vriend die vaker te maken heeft met een elektrisch dak.
Wij denken (pin met er dus niet 100% op vast) van wel want volgens ons zit een gedeelte van een electrisch dak onder de hemel en gedeelte achter in de achter bak bij je achterlicht.

Deze gordel set zit net als orgineel als de gelaste torens links en rechts vlak achter de achterbank boven je wielkuip. Daar zit volgens ons niks van het electrische dak.

Als de aanbieding alleen de beugels zijn zonder de gordels dan weet ik vrij zeker dat je het spul bij Boelm of Paruzzi zou kunnen bestellen maar wat het dan is weet ik niet. Ik heb ooit bij mijn T3 verlengde 3 punts gordels gekocht de standaard gordels zijn namelijk niet lang genoeg voor een zitje en die waren ook niet goedkoop.

JdBn
05-02-2024, 14:13
Ha Joost. Vervelend dat je geen antwoord krijgt bij toch wel zo'n dure set. Wat betreft je vraag heb het nagevraagd bij een vriend die vaker te maken heeft met een elektrisch dak.
Wij denken (pin met er dus niet 100% op vast) van wel want volgens ons zit een gedeelte van een electrisch dak onder de hemel en gedeelte achter in de achter bak bij je achterlicht.

Deze gordel set zit net als orgineel als de gelaste torens links en rechts vlak achter de achterbank boven je wielkuip. Daar zit volgens ons niks van het electrische dak.

Als de aanbieding alleen de beugels zijn zonder de gordels dan weet ik vrij zeker dat je het spul bij Boelm of Paruzzi zou kunnen bestellen maar wat het dan is weet ik niet. Ik heb ooit bij mijn T3 verlengde 3 punts gordels gekocht de standaard gordels zijn namelijk niet lang genoeg voor een zitje en die waren ook niet goedkoop.

Nou.. ondertussen antwoord, over een week of 2-3 zou er een nieuwe batch beschikbbaar moeten zijn. Ze hebben alleen wel de prijs aangepast, die was voorheen geen 600 pond voor zover ik weet :wow:

Best kut aangezien het niet kunnen selecteren van een ander land van levering dan de UK de enige reden was dat ik het nog niet besteld had..

JdBn
16-02-2024, 12:55
Aankoop gedaan!

https://i.ibb.co/4J5S93s/1-2a.jpg
https://i.ibb.co/GxBdGQN/1-3a.jpg
https://i.ibb.co/XLRxxM4/2-2.jpg

In het kort:
- '93 Golf Cabrio mk1
- Onderblok swap (ik denk ABA) 2.0
- Schrick nokkenas (redelijk mild geloof ik, 268gr)
- Volledige Supersprint uitlaatlijn 60mm
- Rollenbank uitdraai 130pk (Supersprint kwam daarna, dus wellicht zit er meer in)

Moeten wat kleine technische dingen aangebeuren maar niets spannends. Heb wel al een wensenlijstje:
- Radio die wat beter in het interieur past
- Driepuntsgordels achter
- Een keer andere wielen (16"?) en wellicht schroefset

Maar eerst maar de levering afwachten, eind april heb ik weer ruimte in de garage en wordt ie afgeleverd.

P.S. Hoe wijzig ik de topictitel? :confused:

Juul
16-02-2024, 16:18
Kijk eens aan, mooie cabbie. Voor de topic titel moet je in de allereerste post de titel wijzigen. Alle berichten die erna worden geplaatst zullen de nieuwe titel hebben :D

Edit: Ik zie dat je dat al gedaan hebt. Dan weet ik het ook niet. Mss dat een van de moderators dit voor je aan kan passen.

JdBn
13-01-2025, 12:17
Kleine update, auto is alweer eventjes in mijn bezit natuurlijk. Wat achterstallig onderhoud uit laten voeren (o.a. ashoezen, ontstekingsdelen, etc) en 3-puntsgordels laten inbouwen. Laatste keer dat ik met de auto reed (en hij draaide echt super met de nieuwe ontstekingsdelen!) kapte de motor er echter na een minuut of 5 mee. Dat was eigenlijk tijdens het laatste ritje voor de winter dus zodra het weer een beetje warmer is nog eens een goede testrit doen. Wellicht brandstoffilter verstopt ofzo, leek er echt op alsof er geen benzine meer was.

In de tussentijd een nieuwe radio geinstalleerd. Van:
https://i.ibb.co/6127bs4/IMG-1237.jpg

Naar:
https://i.ibb.co/brKp3hn/IMG-1241.jpg

Echt een hele verbetering, die moderne JVC zag er echt niet uit. Wel gezien dat er flink gebeund is in de bedrading, dus ik ga binnenkort even wat spul bestellen (draad, ISO depin tool, krimpkous e.d.) om het weer netjes te krijgen en zonder kroonsteentjes :shake: of in elkaar gedraaide draden met een tapeje erover :screwy: Dan sloop ik ook meteen het alarmsysteem en centrale vergrendeling eruit (die toch half werken).

Qua dashboard is dan de laatste stap de meters onderin vervangen voor nieuwe VDO meters.

VeeDubber
13-01-2025, 16:53
Veeeeeeel beter :thumbup:

vdWal.
13-01-2025, 19:17
inderdaad veeel beter! fijne radio kan ik uit ervaring vertellen. hij ziet hier in de jetta ook :thumbup:

Ben benieuwd naar de verdere update's nette cabrio al wel zo

JdBn
14-01-2025, 09:31
inderdaad veeel beter! fijne radio kan ik uit ervaring vertellen. hij ziet hier in de jetta ook :thumbup:

Ben benieuwd naar de verdere update's nette cabrio al wel zo

Thanks! Het is inderdaad al een erg nette cabrio en ik ben van plan dat ook zo te houden. Heb wel een paar dingen in gedachten om het iets meer 'mijn' auto te maken:

Maatje grotere velgen, deze zijn 15x7 en wil graag 16x7 of 16x7,5. De stijl van deze wielen (BBS RN015) vind ik erg goed bij de auto passen dus wil eigenlijk graag de RN014 of RN011. Die zijn 16x7.5 voor zover ik weet.
De huidige veren/dempers zijn wel een beetje aan hun eind, dus zou dat graag willen vervangen voor een fatsoenlijke schroefset. Ben wel fan van KW maar ik hoef niet perse RVS poten te hebben (komt toch niet buiten met regen normaal gesproken) dus neig wel naar ST Suspensions XA. Zou dan ook als dat zo te bestellen is wat zachtere veren nemen.
Onder de motorkap heb ik wel een hoop dingen in mijn hoofd die me mooi lijken om te doen en uit te zoeken, maar voorlopig hou ik dat simpel door misschien wat dingen op te knappen en netter te maken. Ik zou eigenlijk voor het zicht graag een Schrick kleppendeksel willen en dat stationairklepje verwijderen/verbergen. Die 2H is best wel een aardig blokje maar ik vind echt een chaos onder de motorkap voor iets wat zo uit de fabriek komt.

The Skinnmeister
15-01-2025, 07:24
Nette wagen en de plannen klinken goed :)

JdBn
15-01-2025, 13:20
Erg leuk… bij toeval in contact gekomen met de zoon van ‘Mr G-lader’ (die de 2.0 conversie heeft uitgevoerd) en met hem een beetje heen en weer gechat. Het blijkt dat zijn pa mijn Cabrio nog kan herinneren :) Er is meer gedaan dan alleen de zuigers vervangen, er zit namelijk ook een langere slag (van een 2.0 VW blok neem ik dan aan?) krukas in. In combinatie met het originele blok lijkt me dat ook een hogere compressie geven? Al zal dat ook afhangen van de zuigers die gebruikt zijn lijkt me.

Hopelijk binnenkort wat meer info, zo ben ik ook benieuwd of er een afgedraaid vliegwiel in zit of niet. Ik vermoed van wel, want de Golf reageert erg vinnig op het gas :D