View Full Version : 16V KR motor, accumulator noodzakelijk?
Griffer500
27-01-2024, 18:09
Bij deze een vraag t.a.v. het brandstofsysteem van een KR motor. Het complete blok met filter, pomp en accumulator is dat noodzakelijk of zijn er alternatieven? De prijzen van gebruikte delen zijn heftig en dan moet je alsnog alles reviseren.
Ik hoor het graag
vagg freak
27-01-2024, 18:23
Volgens mij is het veel interessanter om zo'n motor op een vrij progameerbaar ecu/standalone te laten draaien en betrouwbaarder
Griffer500
27-01-2024, 19:01
Dat is een mogelijkheid, maar dan zit ik aan andere injectoren, andere bobine(s), een ecu en een middagje op de dyno. Of het daar goedkoper mee wordt weet ik niet.
Het betreft de auto van mijn zoon en studenten komen altijd al geld te kort.
vagg freak
27-01-2024, 19:06
Kr kan ook op digifant
De pomp filter en accumulatie zitten bij de tank en hebben niks te maken met de computer?
Je kan de delen ook verwijderen en nieuw ' universeel' kopen.
De accumulator is wel degelijk nodig, gezien het hele k-jetronic systeem op brandstofdruk werkt. De accumulator houdt die druk constant. Je kan die er dus niet tussen uit halen. Maar ik ben zeker dat het mogelijk is om een alternatief te bouwen dat even goed werkt.
Griffer500
28-01-2024, 23:51
Zojuist een gebruikte unit gekocht. Reviseren en onderbouwen. Origineel is meestal het beste.
Laat even weten hoe het reviseren gaat.
Bij mij lekte laatst de rubber ring om de pomp. Deze heb ik vervangen en sindsdien lijkt hij niet meer te lekken (wel op druk gezet, maar niet meer mee gereden).
Ik heb de ringen ook op voorraad, het is nogal een rare maat.
Zolang de doos waar alles in zit niet gebarsten is komt dit wel goed. Origineel is inderdaad het beste als je de K-jetronic wil behouden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.