PDA

View Full Version : 412 LS variant


bugdaddy
22-10-2005, 19:31
CARAMBA, een type 4!!!!!

Ook mijn "nieuwe" 412je wil ik niet laten ontbreken in deze lijst.
dus bij deze een fototje;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/IMG_2406.JPG

en om in te haken op de thread van molenari........wat mij betreft is er niets fout gegaan met de type 4 hoor :cool:
(en van mij mogen die gasten gewoon een biertje meedrinken)

krukab
22-10-2005, 20:27
Damn, staat die T2b nou nog niet op z'n 18" ?? :(

bugdaddy
22-10-2005, 20:43
Damn, staat die T2b nou nog niet op z'n 18" ?? :(

hmmm, niet echt de reactie die ik van jou verwachtte..
maar nee, de adapters zijn nog niet binnen en daarom staat ook hij nog op ori-staal in plaats van een leukere set Porsche velgen :rolleyes:

Zeend
22-10-2005, 21:20
Lache bak, je houdt van ruime wagens!


Jens

412 le
22-10-2005, 22:11
Hey, Die komt Bij Don vandaan toch?

Vond het ook een heel gaaf ding, veel plezier ermee.

Die van mijn gaat binnenkort ook de weg weer op.

berendd
22-10-2005, 22:12
cewl...

bugdaddy
22-10-2005, 22:28
@zeend, jah komt ook vooral doordat ik die kleine dreumes thuis heb lopen zie al die tassen met peuterspullen maar eens in een kever te proppen...niet mijn hobby :tongue:

@412 LE, ook juist en heb er ongeveer een extra type 4 aan onderdelen bij gekregen!!!
wat moet er bij jou nog aan gebeuren dan?

@ berendd, thanks dude!!

heb er veel plannen mee, maar apk is prioriteit
zal een tipje van mijn plannen oplichten......gekocht van miklo de gekste
http://www.onh.zolties.nl/albums/album52/DSC06065.jpg


over apk gesproken.....heeft er nog iemand een goede uitlaat liggen?, deze is helaas volledig rot/lek!!

Zeend
22-10-2005, 23:03
over apk gesproken.....heeft er nog iemand een goede uitlaat liggen?, deze is helaas volledig rot/lek!!


Op 't Prikbord (http://www.lvwcn.nl/prikbord/foto.php?foto=6433) staat wel type 4 uitlaten, maar ik weet niet hoeveel verschillende types daarin zijn!


Jens

bugdaddy
23-10-2005, 09:31
Op 't Prikbord (http://www.lvwcn.nl/prikbord/foto.php?foto=6433) staat wel type 4 uitlaten, maar ik weet niet hoeveel verschillende types daarin zijn!
Jens

EJ da's snel!!
Bedankt voor het meedenken, helaas gaat die niet lukken. De uitgang zit bij mij aan de rechterkant, ik heb het idee dat er bij mij eerder een 2 liter bus uitlaat onder moet.....

412 le
23-10-2005, 17:52
@bugdaddy


De mijne staat nog bij Don, na onder andere heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel laswerk heeft hij hem weer apk klaar gekregen. Respect...... Nu de apk zelf nog. Kwestie van tijd.


Trouwens,volgens mij moet het niet zo'n probleem te zijn een nieuwe uitlaat te vinden.

Effe wat Kevergarages afbellen. Hebben vast nog wel iets NOS op vooraad.

Probeer anders www.oldtimerparts.nl, heb ik koplampen vandaan en die zijn erg schaars.

bugdaddy
23-10-2005, 18:19
De mijne staat nog bij Don, na onder andere heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel laswerk heeft hij hem weer apk klaar gekregen. Respect...... Nu de apk zelf nog. Kwestie van tijd.
Trouwens,volgens mij moet het niet zo'n probleem te zijn een nieuwe uitlaat te vinden.


Hee, da's jammer zo lang heb ik niet rond gekeken en dus jou oto gemist :(
we hebben de auto's heen en weer geduwd en samen ondertussen genoten van een biertje, sfeer was TOP!

Je bent een geduldig man, petje af :)
Een uitlaat vinden is denk ik niet heel moeilijk, maar ik heb weer eens "haast" er zit niet echt druk achter maar ik heb voor aanstaande vrijdag een keuringsafspraak staan....... gaat hem niet worden denk ik.

Ben benieuwd naar de jouwe, open een topic en verrijk ons allemaal met foto's en verhalen van jou 412!!!!

Don
23-10-2005, 18:58
Hee, da's jammer zo lang heb ik niet rond gekeken en dus jou oto gemist :(
we hebben de auto's heen en weer geduwd en samen ondertussen genoten van een biertje, sfeer was TOP!

Je bent een geduldig man, petje af :)
Een uitlaat vinden is denk ik niet heel moeilijk, maar ik heb weer eens "haast" er zit niet echt druk achter maar ik heb voor aanstaande vrijdag een keuringsafspraak staan....... gaat hem niet worden denk ik.

Ben benieuwd naar de jouwe, open een topic en verrijk ons allemaal met foto's en verhalen van jou 412!!!!

Open daar astemblief maar geen topic over !!! :chair:

Nee nee grapke, die van 412 LE heb je idd gemist. Staat bij t keuringsstation.

Daarna naar de spuiterij :woowoo:

airy
23-10-2005, 19:35
coole 412 effe andere wielen en aan de grond hehehe

JeeWee
23-10-2005, 19:38
Stoere bak man!!! Helemaal te gek, mooie kleur dat donkerblauw! Ga je er dagelijks in rijden?! Veel plezier met je auto!

412 le
23-10-2005, 19:43
Ha, ha. Zodra het beestje weer bij ons voor de deur staat gaat het topic beginnen.

Hulde aan Don, :hug: dankzij hem is ons bakkie voorlopig van de sloophamer gered. :drive:

Ik heb al een Pininfarina logo kunnen scoren (de ontwerper) verder hoop ik hem subtiel te verlagen(paar zakken grind voorin).

Hij zal op vrijwel alle luchtgekoelde meetings te zien zijn in 2006. Herkenbaar aan de sticker "Saved by Don" :D

bugdaddy
23-10-2005, 20:07
@ 412 le/Don; Komop met dat topic!!! (zoals ik al zei, ik bewonder je geduld ;) )

@airy; Tanx dude, de wielen heb je nu al een idee van, de verlaging ben ik druk mee, maar ga me niet overhaasten..... :cool:

@jeewee; Het is een auto die zich heerlijk laat sturen, voelt erg groot en comfortabel aan en je past er met gemak met vijf man in, mét bagage!!
Mijn vriendin gaat hem hopelijk naar haar werk hier in de stad rijden en ik voor de leuke ritten :woowoo:

krukab
23-10-2005, 20:15
@Bukkie; nog belangstelling voor wat NOS plaatwerk ??
(binnenscherm, achterscherm, wat bumpers en sierlijsten .. zo ja, dan weet
ik iemand die dit nog heeft liggen, en er erg graag vanaf wil !!)

bugdaddy
23-10-2005, 20:21
@Bukkie; nog belangstelling voor wat NOS plaatwerk ??
(binnenscherm, achterscherm, wat bumpers en sierlijsten .. zo ja, dan weet
ik iemand die dit nog heeft liggen, en er erg graag vanaf wil !!)

Interesse gewekt!! (maar ik ga er niet voor bukken :redface: )
mail me ff een lijst met welke delen het precies zijn, liefst met richtprijs

Met name dat binnenscherm kan leuk zijn.......we komen er heus wel uit.


Ennuh kruw......jouw T2b staat toch te niksen???? (gebruik je zeker die spaghetti ook niet he? :rolleyes: )

Don
23-10-2005, 20:23
BINNENSCHERM >>>> Bukken... hmmm :rolleyes:

whahahahahahah

JeeWee
23-10-2005, 21:14
hmm 412je op lpg en voor dagelijks... goed id?!

bugdaddy
23-10-2005, 21:17
hmm 412je op lpg en voor dagelijks... goed id?!

Neej, idee is niet goed voor mij, zoveel kilometers draai ik niet.
maar wordt dus straks wel dagelijks mee gereden :D

Beetspeed
24-10-2005, 09:00
Hehe, gelukkig weer eentje bij een enthousiasteling terecht gekomen :)

Mbt de uitlaat: een bus 2 liter uitlaat past niet. Ask me how I know...
Maar zonder gekheid: het verschil in afstand van de linker- en rechter kachelpot bij een 17/1800 motor tov een 2 liter is...0,5 cm. Ik heb het meerdere keren nagemeten. Sterker nog: ik weet het zelfs uit het hoofd :redface: : afstand van de middelste van de 3 tapeinden per kant tot elkaar is 64,0 ipv 64,5cm..

En een echt nederlandse auto van het laatste (en meest uitontwikkelde) type: I like it!
We moeten die 3 neusjes met dubbele koplampen volgend jaar toch maar eens op een meeting naast elkaar zetten :)

Gefeliciteerd Pascal!
Groetjes,
Walter

Vonkr
24-10-2005, 11:20
We moeten die 3 neusjes met dubbele koplampen volgend jaar toch maar eens op een meeting naast elkaar zetten

Passen er ook 4 neuzen op de foto?

bugdaddy
24-10-2005, 11:36
Passen er ook 4 neuzen op de foto?

Dat ligt helemaal aan de fotograaf :D

Maar wat mij betreft.........hoe meer bij elkaar hoe beter!
Je bent welkom met je 411

airy
24-10-2005, 11:39
als ie laag is zou ik eens vuchsen proberen of effe kijken hoe ie staat als je hem door iemand laat fotoshoppen, veel succes ermee verder!

Beetspeed
24-10-2005, 12:13
Passen er ook 4 neuzen op de foto?
Uiteraard Ronald ;) Hoe kon ik je vergeten :rolleyes:

Don
24-10-2005, 12:18
Misschien dan wel 6

Nie te vergeten 412 LE MAAR,

Ik heb eigenlijk toch ook wel een beetje spijt van de VARI.

Ik ga weer op zoek !!

Mocht iemand iets weten ...........let me know.

Beetje werk mag, GEEN totale resto's !!!!!!

412 le
24-10-2005, 12:41
www.gekgewordenkever.nl, deze gasten hebben als het goed is nog een fastback en een onafgemaakt project van een variant staan. Tenminste, toen ik er in april was in ieder geval nog wel...

bugdaddy
24-10-2005, 14:05
Fuchsen? nee niet mijn ding die heb ik al eens onder een variant gezien in een ander topic op dit forum (een Belgische blauwe toch?) en ik heb al Gulli's waar ik erg blij mee ben :D en nog nooit onder een 412 heb gezien....

Leuk Don! we maken een mooie reportage van de line-up :cool:
er staat ook nog een (slechte??) variant voor iets van €1450 op marktplaats en een hele dure gouwe dacht ik.

Bij de GGK kan ik binnenkort wel even gaan kijken, da's lekker dichtbij.
(kan foto's voor je maken Don, moet je maar ff contact met die jongens opnemen).

JeeWee
25-10-2005, 21:48
uitlaat nodig, kijk even hier: http://www.lvwcn.nl/prikbord/?cat=partkoop

Beetspeed
25-10-2005, 22:02
uitlaat nodig, kijk even hier: http://www.lvwcn.nl/prikbord/?cat=partkoop
Ter info voor Pascal: die je na wat zoeken te koop ziet staan op dat prikbord, zijn idd 411, dus 1700 uitlaten en die passen wel op je 1800, maar het zijn niet de goeie :redface: want de interne demping is anders en de uitlaatpijp komt rechts uit bij jou, en bij deze 1700 uitlaten komen ze uit het midden en heb je nog een extra eindstuk nodig trouwens...

bugdaddy
26-10-2005, 05:08
Ter info voor Pascal: die je na wat zoeken te koop ziet staan op dat prikbord, zijn idd 411, dus 1700 uitlaten en die passen wel op je 1800, maar het zijn niet de goeie :redface: want de interne demping is anders en de uitlaatpijp komt rechts uit bij jou, en bij deze 1700 uitlaten komen ze uit het midden en heb je nog een extra eindstuk nodig trouwens...

Heren!!
Dank voor het meedenken én zoeken :hug:

!!!!!MAJOR UPDATE!!!!!!
Ik ben gisteravond in Oosterbloker geweest en heb een stationwagen vol aan NOS onderdelen gehaald :woowoo:
Er zat ook een uitlaat tussen, helaas het type die jullie ook vonden/omschrijven, deze zal ik tijdelijk voor de apk monteren, en heb ik dus "over", NIEUW :eek:
Er zit erg veel klein spul bij en ook veel voor 411, dus mocht iemand omhoogzitten.....(helaas geen slijtagedelen zoals remmen en koppelingsdelen)
aarzel niet om te vragen :)

Beetspeed
26-10-2005, 06:39
Hey, das goed nieuws!
Ik PM je wel ff :)

krukab
26-10-2005, 07:13
Ik ben gisteravond in Oosterbloker geweest en heb een stationwagen vol aan NOS onderdelen gehaald :woowoo:

Gefeliciteerd !!
Marco zal wel blij zijn .. haal ik eerst zaterdag al zijn NOS spijlbusonderdelen weg, en jij nu de NOS type4 delen :)

Nu nog ff kijken of ik misschien iemand weet voor zijn NOS type1, type14, type3, K70, Derby en Audi onderdelen ;)

bugdaddy
26-10-2005, 14:30
@ Walter; ja he?
ik heb je pm hoor, maar moet voor een antwoord eerst ff goed gaan kijken, hou je dus nog ff van me te goed.

Gefeliciteerd !!
Marco zal wel blij zijn .. Nu nog ff kijken of ik misschien iemand weet voor zijn NOS type1, type14, type3, K70, Derby en Audi onderdelen ;)

Zal hij wel leuk vinden ja, ik heb alles meegenomen, maarre ben jij die achterklep niet ""vergeten"? ik had hem voor je mee kunnen nemen, maar daar denk ik nu pas aan :redface:

je vergeet trouwens nog de onderdelen voor de jetta en de passat, vooral voor die laatste heeft hij erg veel bekledingstukken liggen

JeeWee
26-10-2005, 18:24
heeftie nog mooi T3 spul liggen, voor een T3 bus dus?! Bijna net zo'n ondergewaardeerde vw luchtkoeler dan een 411/412

Peppie
26-10-2005, 20:45
Gefeliciteerd !!
Marco zal wel blij zijn .. haal ik eerst zaterdag al zijn NOS spijlbusonderdelen weg, en jij nu de NOS type4 delen :)

Nu nog ff kijken of ik misschien iemand weet voor zijn NOS type1, type14, type3, K70, Derby en Audi onderdelen ;)

Ligt eraan wat en wat voor prijsie...

bugdaddy
26-10-2005, 21:58
@ jeewee en peppie; pm kruk maar ff voor een telefoonnummer, ik kan hem ff gauw niet meer vinden.

gauw weer ontopic;
Ik heb net de nieuwe 1700 uitlaat van een 411 eronder geschroefd en BLEH!! wat een zacht gepruttel komt er nu uit zeg.

Op mijn verlanglijstje staat nu duidelijk een spaghetti (ergens anders nog te bestellen als bij Ahnendorp?? iemand??)

Vonkr
27-10-2005, 08:01
Ik heb net de nieuwe 1700 uitlaat van een 411 eronder geschroefd en BLEH!! wat een zacht gepruttel komt er nu uit zeg.

Heb je ook wel eens achter de auto gestaan terwijl deze wegreed? Klinkt al beter nietwaar?

Haha, nee zonder gekheid, binnen in de auto klinkt een standaard uitlaat van een 411 nogal beschaafd. Heeft VW destijds zo zijn best gedaan om de luchtgekoelde VW's stiller te krijgen willen de huidige rijders juist weer meer herrie! hahaha :D

bugdaddy
28-10-2005, 06:30
Vandaag gaat de vari voor de APK
zou hij.......:confused: :confused: :confused:

duim maar voor me jongens!!!!

bugdaddy
28-10-2005, 13:09
Vandaag gaat de vari voor de APK
zou hij.......:confused: :confused: :confused:
duim maar voor me jongens!!!!

Heeft er eigenlijk wel iemand geduimd?????

Laswerk
doorgeroeste remleidingen achter
kapot remlicht
uitgedroogde remslangen voor
ontbrekende bouten van de achterwielophanging

Tegenvallertje dus :(

Airtime
28-10-2005, 13:23
Ben bang dat we daar niet tegenop hebben kunnen duimen! :eek: :(

Balen, man! Sterkte ermee!

Beetspeed
28-10-2005, 15:13
Zeker wel!

Maar ff realistisch: behalve het laswerk is het alleen dus wat achterstallig onderhoud. Wees blij dat je remmen, schokbrekers, diverse ophangingsrubbers, draagarmen, stuurhuis en alle fusees blijkbaar wel goed waren! (want niet meer te krijgen)

Ik vind het niet tegenvallen :tongue: (echt).
Tenzij het laswerk tegenvalt (meestal dus), maar dat kan ik van hieruit ook niet zien natuurlijk...

Wat ga je nu doen?

Groetjes,
Walter

bugdaddy
28-10-2005, 19:13
Maar ff realistisch: behalve het laswerk is het alleen dus wat achterstallig onderhoud. Wees blij dat je remmen, schokbrekers, diverse ophangingsrubbers, draagarmen, stuurhuis en alle fusees blijkbaar wel goed waren! (want niet meer te krijgen)
Ik vind het niet tegenvallen :tongue: (echt).
Tenzij het laswerk tegenvalt (meestal dus), maar dat kan ik van hieruit ook niet zien natuurlijk...
Wat ga je nu doen?
Groetjes,
Walter

@airtime Thenks dude!

@ Beetspeed, ben denk ik best realistisch... hoop ik :rolleyes:
schokbrekers, draagarmen en stuurhuis (NOS) heb ik zo op de plank liggen en wat diverse rubbers ook nog wel, remmerij zou idd nog wel eens lastig kunnen worden en die fusees ook :( , maar dat is bij deze allemaal TOP!!
Laswerk kan bijna niet lastig zijn, alleen meer werk :)

Wat ik ga doen?? maar 1 optie wat mij betreft; ff balen en aan de slag!!
(gaat helaas niet errug snel, want ik heb mijn keuken net binnen en die is eerst aan de beurt)

412 le
28-10-2005, 21:56
Joh, anders heeft Don vast wel zin in nog een lasklusje bij een 412........NOT!!! ;) :D

Succes, kan nooit zoveel werk zijn als die van mij.

Beetspeed
29-10-2005, 20:05
Tsja, ik heb een (waarschijnlijk vanaf nieuw destijds) ML behandelde 412 en was toch nog een volle week (!) in mijn vakantie aan het lassen voordat-ie weer geheel keihard was. Dat waren dus ook vrijwel alleen de plaatsen waar het ML niet kon komen (de binnenschermen vooraan met name, die ik geheel gereconstueerd heb).
Kun je nagaan als je auto nooit ML behandeld is geweest...

Sterkte,
Walter

bugdaddy
30-10-2005, 19:07
Succes, kan nooit zoveel werk zijn als die van mij.

Sterkte, Walter

Bedankt voor de steun heren :)
vandaag weer ff de tijd gevonden om aan de 412 te klussen en de dynamo maar vervangen.
Hij laade niet meer bij en door te meten erachter gekomen dat de dynamo er geen zin meer heeft.

Als je hem bij/via APP porsche in Weesp hem ff laat reviseren, krijg je dit terug :eek:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/IMG_2449.JPG
kost wat, maar dan heb je ook wat.

En laden dat ie doet!!!!
(vindt mijn GLOEDNIEUWE accu fijn :cool: )

Beetspeed
30-10-2005, 20:32
Gereviseerde dynamo ziet er idd netjes uit!

Alleen het (de)monteren - en dan met name dat rubber condoompje dat over dat tuitje gaat voor de dynamokoeling - is nogal een gepriegel...

Ik heb vandaag nog ontdekt dat de remcylinders achter een type 3 onderdeel zijn :D (die zijn namelijk wél te koop :rolleyes: )

bugdaddy
30-10-2005, 22:25
Gereviseerde dynamo ziet er idd netjes uit!
Alleen het (de)monteren - en dan met name dat rubber condoompje dat over dat tuitje gaat voor de dynamokoeling - is nogal een gepriegel...
Ik heb vandaag nog ontdekt dat de remcylinders achter een type 3 onderdeel zijn :D (die zijn namelijk wél te koop :rolleyes: )

Ja hij is gereviseerd door een Bosch servicepunt, alles is vernieuwd, behalve het huis, maar dat is zelfs ge(parel)straalt :D
het is idd wel een tijdrovende klus, de rechterkant van de motorbeplating moet je helemaal verwijderen voor dat je de dynamo kan benaderen.

ben er ook achter dat de poulie van een bus dynamo groter is, ik kreeg de v-snaar er maar niet omheen.....

Het tuutje was ik ook een beetje huiverig voor, maar viel mij reuze mee :)

GOEIE INFO! niet dat ze bij mij lekken, dat gelukkig niet. Wel goed om te weten voor als ik straks toch eens met de remmerij aan de slag moet.

bugdaddy
02-11-2005, 16:30
Gisteravond maar eens onder de 412 gekropen om te zien welke bouten er zouden missen......

Valt dat ff mee :) !!!!
die jongen aan de balie dacht dat het de bouten van de wiel ophanging waren, blijkt het van de trekhaak te zijn, we mogen ook wel eens geluk hebben :D

Dus gelijk maar gekeken wat de APK-meester opgeschreven heeft en ja hoor, ontbrekende delen van de "achtertraverse".

PFFF, pak van mijn hart. Gelijk maar effe alle bouten in RVS halen en gelijk opnieuw monteren (kan het kopervet al ruiken ;) )

Beetspeed
02-11-2005, 21:22
Das mooi! Wat mot er nou precies gelast worden? Weet je dat ook al?

bugdaddy
02-11-2005, 21:47
Das mooi! Wat mot er nou precies gelast worden? Weet je dat ook al?

Ben ik eerlijk gezegd nog niet echt aan toe gekomen, ik zag wel een gaatje in mijn subframe, maaaarrrrr!!!!

zoals het er nu uitziet ga ik zaterdag weer een bult onderdelen ophalen :D :D

bugdaddy
05-11-2005, 21:18
zoals het er nu uitziet ga ik zaterdag weer een bult onderdelen ophalen :D :D

nou en dat is gelukt!
een flinke lading mee naar huis genomen (alles wat hij had liggen :rolleyes: )

En ja hoor er zat een keihard subframe bij!!!

ben nu dus extra voorzien van vrijwel alle ophangingsdelen en.....
Ik ben een type 4 W-blok rijker, iemand interesse?
hij is echter niet helemaal kompleet :redface:

bugdaddy
10-11-2005, 21:29
Ik heb weer iets leuks!!

Krijg ik laatst een mailtje van de eerdere eigenaar. Die heeft hem 13 jaar gereden nadat hij hem in 1992 helemaal aangepakt heeft!!
Gelijk een hele hoop historie bekend en als klap op de vuurpijl foto's van die tijd :cool:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/412.jpg

ik loop natuurlijk met een smile van oor tot oor!!