PDA

View Full Version : Help hulp gezocht carburateur probleem

Bugride
28-12-2024, 19:58
Hallo,

Ik heb problemen met een nieuwe weber 32-34 dmtl
Ik heb redelijk wat ervaring, ik zit 20 jaar in het autovak en sleutel vaak aan de kevetjes thuis van anderen en van mij zelf, echter nu ben ik wat radeloos en al twee maanden aan het sukkelen met een nieuwe weber 32/34 dmtl ombouw kit, nieuw gekocht mooi gemonteerd volgens instructies was allemaal heel goed te doen.
Het is een 1.8 GU motor niks speciaals met een pierburg e2e carburateur die problemen gaf in de morgen verder eigenlijk niets, diverse hebben mij aangeraden deze weber set te kopen, inc nieuwe voetpakking want deze gaan uiteraard altijd stuk, weber geïnstalleerd en afgesteld, starten lopen, echter helemaal zonder choke en warme motor een klein dipje met snel accelereren maar niks schokkens, maar ergens wel een beetje vreemd dit krijg ik er niet helemaal uit.

HET ECHTE PROBLEEM: auto rijd verder prima starte direct, na een half uurtje proefrit auto rondom carburateur bekeken alles droog, auto in de garage gezet, na een uurtje rook ik benzine lucht, te zien was dat het onderste deel carburateur rondom nat was (het deel bestaat uit drie delen zeg maar onderste pakking was nat) van benzine en ook lag er precies onder de acceleratiesproeier op inlaatspruitstuk een a twee druppels, allemaal geen grote problemen maar het mag niet en het stinkt en van te voren was dit niet.
zelf alles nog eens aangedraaid wie weet was ik iets vergeten te goed vast te draaien van de 4 moeren, alles vast, retour doorgespoten wie weet verstopt ( je gaat van alles bedenken) een nieuwe benzinedampverdeler gemonteerd, (het is een mechanische brandstofpomp dus teveel druk zal het niet zijn, want dat was het eerste wat de leverancier mij liet weten, en of ik de slang wel goed had aangedraaid ( ok ) toch met de manometer van mij wat helaas vanaf 0,5bar vertrekt tot 1 bar deze motor zou niet meer dan 0,3 bar mogen leveren mijn meter gaf niets aan dus dat leek mij ok.
Ondertussen heb ik wel alles vervangen aan de auto wat te maken heeft met de aanvoer benzine.. voor de leverancier heb ik de nieuwe carburateur moeten opsturen naar carbservice deze zou iets vlotter hoogteverschil hebben en is door hen afgesteld maar helaas dit was niet de oplossing,, ik ben nu wel een beetje radeloos en het lijkt er op dat ze het hierbij laten… ik heb wel nog gevraagd voor een ander nieuw exemplaar ze kosten 600 euro dus het is niet niks zomaar nog even erbij te bestellen, maar ik ben bang ik deze niet meer kan ruilen, volgens hen is er niets mis met de carb, heeft iemand hier nog een idee???

Dus even kort: ik pak hem na alles schoon en droog temaken, start de auto en rijd een lange of korte maakt niks uit tijdens draaien of stationair draaien al is het een paar uur niks aan de hand, thuis komen is de carb gewoon droog ruikt ook niet, maar na 1 uur zijn de pakkingen opnieuw nat en begint de ellende.

Hopelijk kan mij hier nog iemand mij nog een tip geven, evt heb ik foto’s van natte deel.
Mvgr Paul

vdWal.
29-12-2024, 17:00
flink balen wel Paul!

ik hoor eigenlijk van mensen om me heen ook alleen maar positief nieuws over de vervangingset. en kom hier zelf ook tijdelijk met mijn nieuw gebouwde motor op te rijden
ben benieuwd, ik kan je helaas niet helpen met de problemen..

Bugride
31-12-2024, 18:04
Precies,, daarom ik geloof dat ik een probleem heb wat niet vaak voorkomt…