PDA

View Full Version : afstelling of toch iets kapot?


berendd
27-10-2005, 13:39
toch maar weer eens een poging wagen aangezien de winter er weer aan zit te komen.

Ik heb met de passat het volgende probleem, de auto start perfect, maar valt gelijk terug in toeren na het starten. Hij krijgt teveel benzine, want als je het gas plots intrapt valt hij helemaal uit. 1 minuut laten draaien en hij loopt als een zonnetje. zal de choke zijn die misschien iets te enhousiast is?

volgende probleempje, bij het wachten voor het stoplicht loopt het stationair toerental langzaam terug en hij begint op een gegeven moment een beetje te stotteren door te laag toerental. ook loopt de temperatuur van de motor dan op. als ik rustig een beetje gas geeft en hem op een 1000-1200 toeren houd is er niks aan de hand en blijft ie netjes op temperatuur.

het lijkt puur een gevalletje afstelling, maar dat heb ik al meerdere malen gedaan zonder een goed resultaat, er is volgens mij iets niet helemaal in orde met de carb, maar wat kan het zijn. grote investeringen ga ik niet meer in die carb doen want wil er uiteindelijk toch een megasquirt injectie op hebben, maar als het iets kleins is...

vraagbaak heb en ik zal nog eens wat aan de schroefjes joepen. Ik meld het wel als het helpt.

berendd
29-10-2005, 15:41
:rolleyes:

VeeDubber
30-10-2005, 14:30
Is het een automatische choke?

Als dat zo is dan zou ik eens het was-element van de carburateur vervangen.

Big_Mac_Mark
30-10-2005, 14:32
Is het een automatische choke?

Als dat zo is dan zou ik eens het was-element van de carburateur vervangen.

Come again...Tell me more please

berendd
30-10-2005, 16:01
inderdaad...het was element??/

wtf is dat..

en het is inderdaad een autochoke (1800 DS)

Marco
30-10-2005, 20:45
Was element zorgt ervoor dat je automatische shoke uitschakeld als de motor op temperatuur is. Was / Warmte / Zacht ......

think again :)

VeeDubber
30-10-2005, 20:56
zoals marco het zegt, het is een veel voorkomend probleem bij auto's met stationair problemen. Het was element bepaalt wanneer de automatische choke inschakelt, hoe ver de choke openstaat en wanneer hij weer afschakelt.

berendd
30-10-2005, 23:38
ok, kan ik dat element gewoon bij de automaterialenzaak halen? waar zit het?

ik heb de vraagbaak doorgespit maar kom er niks over tegen.

VeeDubber
31-10-2005, 20:35
er lopen 2 koelslangen heen, zit tegen de carb geschroefd.

berendd
31-10-2005, 20:43
mmh ok dat ding, bij de dealer nog wel te krijgen, want ik heb de masterbase onderdelen catalogus doorgewerkt maar daar kom ik hem niet tegen.

zal eens even een bezoekje brengen aan de dealert van de week.

Marco
31-10-2005, 22:25
Als ik het goed heb heet dat ding Deksel met veer en verwarmingsspiraal. Zijn 2 verschillende, slangaansluiting 10mm en slangaansluiting 12mm. Die slangaansluitingen zijn dus voor de koelslangen. Vraag me niet waarom dat ding zo heet maar zo staat ie vermeld.

Onderdeelnummer 10mm: 027 129 191 A (Kost ongeveer 125 euri)

Onderdeelnummer 12mm: 027 129 191 K (Kost ongeveer 145 euri)

onderdeelnummer ff controleren met element dat erop zit. Mocht het een ander nummer zijn dan zoek ik wel ff voor je naar de indicatieprijs.

berendd
31-10-2005, 22:44
phoe, 125 E....

dan kijk ik eerst wel ff op de sloop, dat is me het momenteel ff niet waard...

voor dat geld ben ik haast al halverwege om er injectie op te plaatsen...ga wel ff voor het nummer nog kijken trouwens, het kan nog meevallen.