View Full Version : Type 3 gti motor in type 2... vraagjes?
siep wokkel
27-10-2005, 17:23
hallo...
past een type 3 motor zomaar in een type 2? zonder aan dingen te gaan lassen etc? het subframe etc wil ik wel omzetten...
en tot hoever kun je zo'n 2liter blok opboren?
en hoe gaat het met de aandrijfassen komen....
etc... dus: waar moet ik omdenken bij zon ombouw?
ik ben zelf monteur en heb een brug ect ter beschikking... maar ik wil weten of alles een beetje pas.. of moet ik met bepaalde dingen rekening houden?
thx
vwbullit
27-10-2005, 21:37
motor past er gewoon in hoor.
aandrijfassen passen ook.
Kijk wel even of je 80 mm of 100 mm flens hebt
Ik heb zelf ook een 2 liter in mijn vorige mk 11 gehad.
Kan je niet gewoon met subframe en al van een golf 3 onder je golf 2 bouten?
@siep wokkel: Heb je een schade auto of ga je de onderdelen appart samen zoeken?
siep wokkel
28-10-2005, 05:30
ik ben ff aan het informeren hoe ik het aan ga pakken en wat ik wil...
of ik koop een gti en die bouw ik helemaal opnieuw op...
of ik bouw het in mn huidige wagen... 1.6
dan twijfel ik nog wat voor motor....
of een 1.8 8v uit een type 2
of een 2.0 uit een type 3...
opboren
reviceren
kop flowen
nokkenas
rvs systeem
troep balanceren...
carbs?
etc...
nu ben ik dus ff aan het uitzoeken hoe ik het hebben zal! en of ik een schade bak koop.. etc.. dan is een type 2 het makkelijkst/goedkoopst... maar een 2l blok opboren is vrij weinig gedaan volgens mij
steven16v
28-10-2005, 08:25
Als je echt vermogen wil. Neem dan een andere krukas. Lees een langere slag. Krijg je ook automatisch een grotere cilinderinhoud. I.c.m. overmaat zuigers heb je al een goede basis. Waar ben je monteur eigenlijk? Bij de vw dealer?
siep wokkel
28-10-2005, 16:43
nee in opleiding :P maar heb thuis een brug, en al het gereedschap etc...
ben zelf best technisch... en anders heb ik altijd wel hulp... is geen probleem...
maar als je een langere slag hebt, heb je meer koppel toch... en moet je plattere zuigers... maar ik snap niet hoe je dan meer cilindrinhoud daardoor krijgt:S
WilliamF
28-10-2005, 20:27
Als je een 2l blok uit een golf 3 neemt heb je al een krukas met een langere slag, deze motoren kan je ver opboren, als je er dan bewerkte zuigers van een audi v8 in plaatst kan je max een 2.4 liter krijgen. Dit zijn echter wel behoorlijk dure projecten waar veel bij komt kijken. Ik ben bekend met 1 zo een motor, deze heeft dta en levert ongeveer 240pk, hij draait max 5500 toeren maar het koppel is enorm. Als je zoiets bouwt weet je zeker dat je het niet veel vaker tegen zult komen...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.