PDA

View Full Version : spuitbuslak nabehandelen met commandant 4?


Zweiter
28-10-2005, 20:26
kan iemand mij vertellen of het verstandig is om alu velgen die ik gespoten heb met spuitbuslak (motip), ik ze vervolgens behandel met commandant 4? geeft dit een gladder resultaat? hoe krijg ik een zo glad mogelijk resultaat? iemand met tips of aanwijzingen? ik hoor het graag!

Zweiter
30-10-2005, 18:47
niemand hier ervaring mee?

Zestienkleppen
30-10-2005, 18:54
Het zou kunnen helpen, maar was je ondergrond wel helemaal superglad? Achteraf heeft het weinig zin.
Post eens een fotootje...kun je wat beter laten zien wat je bedoelt.

vwbullit
30-10-2005, 18:56
waarom na het spuiten commendant.
OF je kan niet spuiten of ja weet ik niet.

ALs je je alu velgen klaargemaakt hebt dus geschuurd en misschien hier en daar wat bijgeplamuurd.
Goed ontvetten dan in grondverf jassen.
Scotten tenzij je druipers heb gespoten :P haha dan wederom ontvetten dan dan afspuiten met aflak.

Mooiste is wel naderhand in de blanke lak zetten.
JE kan blanke lak ook spuiten wanneer je aflak bijna droog is.
Dan hoef je niet te schuren.

Marco
30-10-2005, 20:56
Precies, ondergrond is het meest belangrijke van het hele proces. Verder is spuiten bij de juiste temperatuur belangrijk. Te koude omgevingstemperatuur zal je resultaat absoluut niet ten goede komen. Zorg dat het op zn minst een graad of 20 is, en je spuitbus ook.

Lexo
30-10-2005, 21:20
ik denk dat ie wil weten of spuitbuslak wel commandant 4 bestendig is..

ik zou het niet doen, ik heb ooit een klein deukje bijgespoten met een spuitbus, toen overgewaaierd om dat deukje heen om duidelijke kleurverschillen tegen te gaan, met comandant poetste ik de overgewaaierde delen zo weg, heb het deukje zelf maar niet gedaan..

ik zou er dus niet aan beginnen..

Zweiter
31-10-2005, 12:20
goed allen, bedankt voor de reply's. ik heb de velgen momenteel in de non ferro-primer. kan ik hier direkt met de spuitbuslak overheen? of raden jullie me aan om met een spuitpistool op compressor te werken, deze heb ik namelijk ook wel alleen nog nooit mee gewerkt. deze heeft een uitgang waar 1.5 op staat. iemand een idee of deze geschikt is? wanneer de ondergrond goed glad is is commandant naderhand dus niet nodig? super, weet ik daarover eerst even genoeg. iemand dus kennis over spuitpistolen? heb ik hier speciale lak voor nodig?

Zestienkleppen
31-10-2005, 14:13
ik weet nagenoeg niets van spuiten, maar je hebt geen speciale lak nodig voor spuiten, meestal is verdunnen voldoende. Dat wil niet zeggen dat er geen speciale (auto/velgen) lakken zijn...

Marco
31-10-2005, 21:56
Je kunt bijv. Motip spuitbussen gebruiken, zijn er in voldoende kleuren. LKet wel op als je de metallic lakken gebruikt dat je in elk geval ZEKER aflakt met blanke lak, zowieso beter, omdat je velgen nogal wat te voorduren hebben (zand, steentjes, water, vuil, remstof)

Hansjebeta
31-10-2005, 22:00
Heb eens een zijscherm met het handje gespoten, vervolgens goed ik de blanke lak gezet. Natuurlijk word zo'n groot oppervlak met spuitbus spuiten niet strak. Vervolgens heb ik schuurpapier 2500 waterproof gehaald en het gehele schem strak geschuurd. Daarna met commandant. Moet zeggen dat je het niet ziet. ;)

Zweiter
01-11-2005, 09:32
@ Hansjebeta -- schuurpapier 2500 waterproof???? :S fijnste wat ik zo kan krijgen is 1200 bij Jacobi in Drachten en Rauwerda in Leeuwarden :S waar haal je dat als ik vragen mag, volgens mij woon jij ook in het Noorden?

Rallyegolf20vt
01-11-2005, 19:37
Altac Spuiterij benodigdheden in Drachten misschien ?
Weet alleen niet of ze ook aan particulieren leveren .