View Full Version : DOMI,S Golf 1 G60 Motorproject(tje)
Inmiddels is misschien al bekent dat ik de 16V er uit heb gedaan en heb besloten om wat anders te gaan doen. De 16V heeft inmiddels een nieuwe eigenaar die het hier misschien nog wel gaat melden.
Inmiddels is het bekent geworden dat het een G60 gaat worden :D
Het heeft geen haast in ieder geval, mag wel 2 jaar duren.
Dus mijn type 1 zien jullie voorlopig niet meer.
dit is de donor die in onderdelen weggaat nadat ik alles heb wat ik nodig ben.
hier een paar foto,s van de donorauto :mrgreen:
MichelVR6 helpt me erbij :D
http://www.golfvr6.net/domi/g601.jpg
http://www.golfvr6.net/domi/g603.jpg
http://www.golfvr6.net/domi/sloop.jpg
Michel B4
30-10-2005, 22:14
haha sja project moet deze winter nog af dus help wel even :D
plus dat et wel gezellie is :rock:
Ik zal je topic volgen Domi............over een paar jaar heb ik zoiets ook nog wel een keer in de planning.
Eerst de "Rooster" maar eens met de 8v op straat krijgen :rolleyes: :rolleyes:
Suc6 kerel, en hou ons op de hoogte he !!!
Grtz................. LRR
Volkswagenaar
30-10-2005, 23:23
Goed bezig, succes!
Pedaalemmer
31-10-2005, 11:11
Wat was er met de corrado mis dat deze uit elkaar moest?
vwmk2driver
31-10-2005, 12:46
he domi goed bezig.
en er was niks mis met de corrado was zelfs nog een hele knappe,
kon hem voor zeer weinig kopen dus leuk voor motor wissel
steven16v
31-10-2005, 12:50
G-lader ook nog goed?
Pedaalemmer
31-10-2005, 12:59
he domi goed bezig.
das jammer van de rado...
Kevin20v
31-10-2005, 13:17
das jammer van de rado...
idd erg jammer, zelfs het kleurtje bevalt me... :( :mad: :chair:
Goed bezig .. G60 is zeker wel een leuke motor.
Ik zou alleen niet al te lang over het project doen anders zijn de fossiele brandstoffen straks op :D
he domi goed bezig.
Kon jij hem ook kopen??? vertel eens dan?
En dat men het zonde vind van de corrado ??? Tja ik heb hem nodig voor me project. Dus demonteren dat ding ongeacht de staat.. Kenteken wordt nu afgemeld bij de RDW.
Dus straks is ie echt pleite :D
Weer een setje Sebrings erbij:D
Wordt een mooi project Domi, ik zal ook het topic zeker gaan volgen.
HotWheels
31-10-2005, 18:02
nix zonde voor die corrado, leuk voor je golf juist!!!
Weet je wat het leuke is.
Volgens een paar jongens die al onderdelen hebben gehaald is de corrado in een vrij unieke kleur gespoten waarvan nog 6 in NL zijn hahaha
Nu dus nog maar 5 hehehehe
Michel B4
31-10-2005, 18:09
pesies niet te sentimenteel met die hap,slopen is et motto.dient puur als donor :D
dan kopen ze hem toch compleet....zou het casco ook te koop zetten...
Michel B4
31-10-2005, 18:16
nee joh,die wordt ter beschiking van de baas zijn kinderen gesteld.die gaan dan nog uiterst deskundig de casco van zijn laatste levens licht ontdoen ;)
waar haalt iedereen toch altijd die aantallen van... " er zijn er nog maar zoveel van in NL" of " Mooiste van Nederland" "blablabla" vandaan?
Maar is inderdaad nog wel een geinig karretje, alleen een corrado dus.. nekken :D
Michel B4
31-10-2005, 18:33
sja van horen en zeggen he,maar diegene had lopen zoeken naar delen in deze kleur en zal wel op dit schaarse aantal gestuit zijn.
Pedaalemmer
31-10-2005, 18:40
waarom niet dat 1h moterblok wat te koop staat op dit forum...leek mij toch een mooiere basis?
Michel B4
31-10-2005, 18:41
ook een mooiere prijs denk...
steven16v
31-10-2005, 18:45
En je hebt het probleem dat je straks de helft er niet bij hebt. En je weet de staat van de motor niet.
Michel B4
31-10-2005, 18:46
pesies dan gaat et alsnog veel meer kosten,nu is alles compleet en we hebben hem lopend nagekeken.
Wat een gezeur om een Corrado............hoe meer van die hokken van straat verdwijnen,des te beter..........
En dat van die kleur en het aantal..............allemaal fabeltjes...........is niet na te gaan.......
Maar beter voor die GTI 1..!!!!!!!!!!!!! Word bijna een kloon van mijn Heliosblauwe GTI 1 G60....
snellesjaak
31-10-2005, 19:52
Hé Domi hoeveel pk's/nm's wil je uit het beestje gaan toveren?
Wat een gezeur om een Corrado............hoe meer van die hokken van straat verdwijnen,des te beter..........
:iamwithst
...en over een jaar of 10 schreeuwt iedereen om die dingen omdat ze zo "geliefd " zijn....is met alles zo
Helaas heeft een Corrado een hoog Achmed gehalte.........(ok,hadden de busjes vroeger ook..........)...........ik blijf bij mn standpunt..........weg ermee
Strak projectje!
Vond je Golf al af (supermooi iig),
maar nu wordt t echt wat :D
Wat betreft de Corrado...
KILL KILL KILL!
Gewoon als slachtwagen
aanbieden op MP of zo...
Gaat allemaal goedkomen :D Corrado mooi gesloopt worden. :D
Golf 1 wordt wel superr ;)
sja het is jammer dat je een golf 1 niet zo vaak uit elkaar trekt omdat er toch niets bijzonders aan is om over te zetten naar je corrado....das dan toch wel weer apart vind ik...je wilt altijd iets wat op een andere wagen zit
bobby-digital
01-11-2005, 19:05
sja het is jammer dat je een golf 1 niet zo vaak uit elkaar trekt omdat er toch niets bijzonders aan is om over te zetten naar je corrado....das dan toch wel weer apart vind ik...je wilt altijd iets wat op een andere wagen zit
waar wil je naartoe een corrado met een golf 1 dashboard ofzo??
anyhow: leuk project ben benieuwd:)
dat bedoel ik.....je gaat geen dash van een golf 1 in een corrado zetten maar wel andersom....en toch vinden we de donorkar niet om aan te zien
bobby-digital
01-11-2005, 19:17
hmmmm ok snap je punt.... maar het is natuurlijk logisch dat je zowieso geen ouder dashboard ( of wat anders) in een jongere auto gaat maken
voorbeeldje:
Golf 5 met een golf 3 interieur.... :chair: dat doe je natuurlijk niet
maja genoeg offtopic
Michel B4
01-11-2005, 19:24
dat bedoel ik.....je gaat geen dash van een golf 1 in een corrado zetten maar wel andersom....en toch vinden we de donorkar niet om aan te zien
sja maar in domi's geval was et em om geen enkel corrado ombouw te doen.
puur om het blok,en die zat niet alleen in de corrado alleen was deze snel en goedkoop voorhanden.
dat is het puur waar et om gaat,dus in deze heeft de corrado verder geen enkel doel.
steven16v
02-11-2005, 13:38
Genoeg offtopic maar weer. Dit is een eindeloze discussie.
Wat zijn de plannen met het blok. Helemaal standaard. Of chip en poulie. Of drastischer maatregelen? :woowoo:
Of drastischer maatregelen? :woowoo:
YEAHHHHHH BABYYYYYY !!!!!!!!!!!!!!!
Maak ons gek Domi !!!!!!!
Grtz.............. LRR
Idd, genoeg oftopic. ;)
De bedoeling is om eerst met origineel blok te gaan rijden en even kijken hoe alles aanvoelt.
Later kan er altijd gekeken worden om een andere sjip en poullie :D :woowoo:
robertjan007
02-11-2005, 17:17
Ik zal je topic volgen Domi............over een paar jaar heb ik zoiets ook nog wel een keer in de planning.
Eerst de "Rooster" maar eens met de 8v op straat krijgen :rolleyes: :rolleyes:
Suc6 kerel, en hou ons op de hoogte he !!!
Grtz................. LRR
Hee lrr... wat is jou project dan??? nog niet gezien... :iamwithst
rallye16vt
02-11-2005, 18:13
Suc6 Domi, en hoe meer g60 gebrom op straat, des te leuker! :)
MauSeR35
02-11-2005, 20:22
nice project :D
Op dit moment is de donorcorrado volledig gestript en is het casco klaar voor ijzerbult.
kenteken is opgestuurd naar de rdw en is al uit het systeem verwijdert . Weer een corr minder hahahah
Nu langzaam aan beginnen om het blok toonbaar te maken.
bobby-digital
16-11-2005, 19:41
tandenborstel erbij en schrobben maar:D
ga je polijsten of spuiten ???
geen polijsterij voor mij. Gewoon mooi schoon en alles mooi in de kleur weer. Zilver en zwart dus.
Domi succes met je project man.
Heb van de week ook een corrado gesloopt en dit alleen voor de g-lader, auto zelf zat nog 9 maanden apk op ook :D
Je moet wat als een losse lader 3 x zo duur is als een hele corrado. :tongue:
Hee ron,
hahahaha dus ook een corr gesloopt :D Goed bezig man :D :D
ach ja type 1 G60 is wel leuk ;) Als ik je een keer nodig heb voor electrisch dan bel ik je wel ff :tongue:
Hee ron,
hahahaha dus ook een corr gesloopt :D Goed bezig man :D :D
ach ja type 1 G60 is wel leuk ;) Als ik je een keer nodig heb voor electrisch dan bel ik je wel ff :tongue:
is goed.......ik hoor het wel
Pedaalemmer
16-11-2005, 22:50
Zijn die corrado`s zo goedkoop? wat kost zo wagentje tegenwoordig?
onder de 1000 moet makkelijk lukken..kijk domi heeft een beetje corrado status [ lees matje in de nek..:D]dus die kan er eentje kopen
onder de 1000 moet makkelijk lukken..kijk domi heeft een beetje corrado status [ lees matje in de nek..:D]dus die kan er eentje kopen
Onder de €700 heb je ook wel 1 ;) moet je wel net even treffen hoor :D
Corrado status :woowoo: :woowoo: :woowoo: :D :D :D :D ;)
Rallye-VR6t
17-11-2005, 03:35
Jij bent ook lekker op tijd wakker..
De goedkoopste corrado die ik gekocht heb was 250 euro. Wel met gesmolten zuiger, zonder velgen en leer dat half gespoten was :eek: .
cent per kg is zat voor zo'n hok....zelfde als een scirocco het mooiste aan zo'n ding is het 16v inlaatspruitstuk. :D
ronnie_v
17-11-2005, 08:05
ik heb er laatst nog een uit duitsland gehaald voor 500 euro, waar alles nog op en aan zat. en alles werkte nog!!!
Sorry dudes, maar ik heb echt liever een scirocco/corrado dan een allemans Golf 1 - zal wel de enige zijn hier. Dan wel zonder alle tupperware die je op bijna allemaal ziet. Zijn inmiddels zeldzamer dan golfjes...
Sorry dudes, maar ik heb echt liever een scirocco/corrado dan een allemans Golf 1 - zal wel de enige zijn hier.
Nou, de enige ?? Wel een van de weinigen :D :D :D :D (LOL)
Maar Domi, ben je al weer verder met je blokkie ?? Zoja, picssss pleasssseeee !!!!!!!!
Grtz............. LRR
bobby-digital
17-11-2005, 09:35
Sorry dudes, maar ik heb echt liever een scirocco/corrado dan een allemans Golf 1 - zal wel de enige zijn hier. Dan wel zonder alle tupperware die je op bijna allemaal ziet. Zijn inmiddels zeldzamer dan golfjes...
ja je bent de enige :D
ja je bent de enige :D
Dus heeeeeeeel origineel! :rock:
HotWheels
17-11-2005, 18:16
Dus heeeeeeeel origineel! :rock:
dus??!!
als je in je blote kont in de regen buiten gaat rennen ben je ook de enige en dus origineel?!
Michel B4
17-11-2005, 18:24
pas als je de enigste corrado in de wereld heb ben je orgineel,en dat zal wel niet al te gauw gebeuren schat ik.
ik denk zelfs dat de corrado nog lang met een groter aantal zal blijven rondrijden dan de golf 1,dus een corrado is eerder allemans dan een golf 1.
psies..............Corrado zuigt.............hahaha Golf 1 roelssssssssssssss
Mister Cool
17-11-2005, 19:05
Een volledig originele corrado, das wel iets aparts, zonder rare uitlaten, halfords/wehkamp velgen, spoilers, tribals, zonnebanen, dikke bumpers, grote luchthappers, gaasgrilletjes en dat soort fautu tjoening, waar de gemiddelde 'corradosjonnie' (die meestal half op de passagiersstoel hang onder het rijden), mee rijdt... Wie volgt 'm nog :tongue:
Mister Cool
17-11-2005, 19:05
Neemt overigens niet weg dat domi goed bezig is :D :hug:
Pedaalemmer
17-11-2005, 21:27
Ik kan me wel vinden in jou mening
Corrado zie je haast op ieder hoek van de straat ja. En anders wel op ieder stapel van de autosloperij :D
Zoek maar eens een Golf 1 op de sloop, worden steeds minder.
En volgens mij zie op corrado,s meer tuperware dan op een golf 1.
Ik zal je morgen wel even een mooie foto laten zien van een Corrado :D
:woowoo:
Neemt overigens niet weg dat domi goed bezig is :D :hug:
Ik hoop het ;)
Michel B4
17-11-2005, 22:22
wij hebben ons in ieder geval de afgelopen tijd goed vermaakt met die corrado :D
http://www.golfvr6.net/domi/casco1.jpg
http://www.golfvr6.net/domi/casco3.jpg
Corrado zie je haast op ieder hoek van de straat ja. En anders wel op ieder stapel van de autosloperij :D
Zoek maar eens een Golf 1 op de sloop, worden steeds minder.
En volgens mij zie op corrado,s meer tuperware dan op een golf 1.
Ik zal je morgen wel even een mooie foto laten zien van een Corrado :D
:woowoo:
sorry voor het offtopic gelul hoor domi.
maar arnus71 heeft het ook over scirocco's hé.
domi,keep up the good work.
lijkt me weer een mooi project te worden,maar 2jaar...kan je zo lang wachten dan?
succes
http://www.golfvr6.net/domi/casco3.jpg
heeeee dat raam was nog niet stuk hoor :rolleyes:
Michel B4
17-11-2005, 22:27
nu wel :D
dat noemen we agressie therapie ;)
Christiaan
17-11-2005, 22:28
Heren.... houden we het wel een beetje ontopic.....
siep wokkel
17-11-2005, 22:49
doe mij maar een corrado
Kleine update 13mrt 2006,
We zijn inmiddels een hele tijd verder en moet zeggen dat er met de golf 1 nog niks is gebeurt. Ik ben bezig om de onderdelen te verzamelen die ik nodig heb.
o.a Intercoollerset incl alle buizen, 180gr bocht, spagehettie, versnellingsbak.
Die onderdelen zijn er inmiddels al.
Verder staat het blok hier nog gewoon in me schuurtje waar ik binnenkort begin met het schoonmaken en opknappen ervan. Het is nu wel erg koud daar.
Maar al met al gaat het allemaal langzaam. Maar dat boeit me niet want ik rij toch nog gewoon in me dagelijkse auto wat eek een G60 is :D
Dit was het weer ff.
mzls
Zo koud is het nou ook niet meer hoor buiten, en een elecktr. kacheltje is tegenwoordig ook niet te duur meer.
:D
Omdat er geen g60 in komt . Zie mijn andere topic.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.