View Full Version : Handleiding polijsten
Waar kan ik een handleiding of een workshop polijsten vinden op het net mbt welke machines ben ik nodig welke volgorde moet je aanhouden(schuren bedoel ik dan) ,welke matrialen.Ik wil niet voor mezelf beginnen of zoiets ik heb nog een rolkooi liggen deze wil ik polijsten. Ik dacht dat wel een mooi klusje voor de wintermaanden was.
http://www.cleaned.be/faq.php?action=toonmeer&id=3
misschien heb je er iets aan, anders ff zoeken op het forum, polijsten is al vaak voorbij gekomen
suc6 iig
Een rolkooi zeg je............
Koop eerst een hel goeie boormachine, een polijstsetje van de Gamma of een andere bouwmarkt, hebben ze meestal een compleet setje liggen. Heel veel schuurpapier, en heel veel geduld. En dan eerst rustig beginnen met schuren. Daarna polijsten of met de hand poetsen. O ja waar is die rolkooi van gemaakt?
Gr Joossie :rock:
Check ff: www.corrado-club.nl
En dan onder Hints & Tips, en dan Tech-info !!
Hier staat e.e.a. over Het polijsten !!!!!!!!
Suc6
Grtz............... LRR
Ik ben zelf bezig met het polijsten van mn ats cups.. wat me opvalt in bovenstaande links is het grote verschil in korrelgrootte van het schuurpapier dat gebruikt wordt. Ik snap dat iedereen het anders doet, maar de één praat over eindigen met 2000 en de ander over 400. Wie kan me daar nog wat meer over vertellen?
Daarnaast heb ik nog een vraagje (hoop dat ik jouw topic even gebruiken mag hummer, misschien ook makkelijk voor jou) Wat kun je het beste doen ná het polijsten? ik hoor van de één overspuiten met 2 componenten lak, maar dit lijkt me niet echt geweldig. Heb ook het één en ander gehoord over verscheidene soorten wax om ze me in te smeren en dan gewoon vaak poetsen en bijhouden?
Mijn dank is groot :) ,
Gr. Rutger
Brothersinbeetles
01-11-2005, 08:34
Eindigen met korrel 2000 geeft bijna "instant bling bling". De 1e velg heb ik tot 1200 gedaan, de rest tot 2000. 400 is zeker nog te grof.
Daarnaast heb ik nog een vraagje (hoop dat ik jouw topic even gebruiken mag hummer, misschien ook makkelijk voor jou) Wat kun je het beste doen ná het polijsten? ik hoor van de één overspuiten met 2 componenten lak, maar dit lijkt me niet echt geweldig. Heb ook het één en ander gehoord over verscheidene soorten wax om ze me in te smeren en dan gewoon vaak poetsen en bijhouden? Gr. Rutger
Check VWeetjes (http://members.lycos.nl/brothersinbeetles/hobbies.html) item 3 punt 5.
eindigen met 2000 geeft veeeeeel meer glans dan eindigen met 400, maar je moet wel geduld hebben..
persoonlijk vind ik 800 fijn genoeg, maar ik ben dan ook niet zoon showpik.
af en toe eens oppoetsen met unipol of belgom en dan blijft het prima
m'n broer heeft een beugel gelast zodat ik de velgen al draaiend in de draaibank kan schuren, dat scheelt een hoop werk!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.