Log in

View Full Version : uitvallen golf 1 1600 gti


Raymond dellink
01-11-2005, 17:25
mijn golf valt op de gekste tijden uit
het is een 1600 motor met een electronische ontsteking.
toeren teller valt helemaal dood dus ikzelf denk dat het een probleem met de ontsteking is
wie heeft hier ervaring mee??????

fre-golf1-16v
01-11-2005, 17:34
is je accu wel goed heb ik vaker gehoord bij andere autos en dan was vaak de accu kapot

golf mkII 16v
01-11-2005, 20:56
ontstekings module te warm???

einzer
03-11-2005, 12:45
Ik weet niet, maar ik denk op het moment van uitvallen het slimste is om te kijken of ie dan nog vonkt............ voor het zelfde geld ie het een brandstof probleem

Dennis@polo86c.nl
03-11-2005, 13:10
Contactslot?
Hall-sensor zou ook nog kunnen.

Larsv5
03-11-2005, 15:20
hal senor denk ik, vraag maar aan vwleusden.

Wim_pie
07-11-2005, 12:53
ik had hetzelfde probleem !
je zegt dat je toerenteller niks meer doet
dan is het iniedergeval een elektronisch probleem
mocht het zo zijn dat het iets met benzine zou zijn dan had op zijn minst je toerenteller nog iets uit moeten slaan en de toerenteller werkt vanaf je bobine

kijk dan es na of je bobine nog stroom krijgt
als hij niks meer doet zet een + op de zwarte draad die op je bobine zit en kijk dan of hij start
vaak is het probleem dat de draad die daarvandaan komt naar de knoppe gaat en dan krijgt hij geen + meer

Mocht dat zo zijn dan kan je hem altijd via je contactslot schakelen !
let wel op kijk of je bobine dan nog wel goed is !
koop desnoods een nieuwe voor die 25,-
dan weet je zeker dat dat ook goed is !

Alex
09-11-2005, 17:49
Ik heb heel af en toe hetzelfde probleem (denk ik) alleen is het bij mij met koude motor en koud weer. Ineens valt de toerenteller naar nul, soms springt ie ook weer naar wat het was en blijft ie lopen, anders valt ie uit. Direct daarna wel weer prima te starten.

Zou dat ook de bobine kunnen zijn??

golf mkII 16v
09-11-2005, 23:18
massa probleem

Alex
11-11-2005, 14:13
massa probleem

Kan dat massa probleem ook de oorzaak ervan zijn dat, eveneens met koude motor en koud weer, de motor flink in toeren zakt bij bv. lampen aan doen of in z'n achteruit zetten? Bij het in z'n achteruit zetten krijgt ie de grootste "klap", als ik dat bij stationairtoerental doet kan ie er zelf op afslaan!

Accu is nog goed, zit er net nieuw in, die gaf ik eerst de schuld..

Of is zou dit toch iets anders zijn dan een slechte massa? Dynamo?


Alex

golf mkII 16v
11-11-2005, 19:08
massa naar de brandstofpomp en/of ontsteking

Alex
11-11-2005, 19:10
massa naar de brandstofpomp en/of ontsteking

Al er morgen eens naar kijken, bedankt!

Raymond dellink
12-11-2005, 07:44
Het probleem bij mij zit in de zekeringskast.
Heb nu een nieuwe besteld komt maandag binnen.

Alex
19-11-2005, 12:14
Heb net alle massa punten in het motorruim mooi opgeschuurd maar het haalde niks uit. Stationair laten lopen en bv lampen aan doen= plop, motor uit :(

Alleen bij koude motor...

golf mkII 16v
19-11-2005, 12:40
Heb net alle massa punten in het motorruim mooi opgeschuurd maar het haalde niks uit. Stationair laten lopen en bv lampen aan doen= plop, motor uit :(

Alleen bij koude motor...


wat is het toerental bij koude motor????
extra luchtschuif gaat niet open?
regeldruk bij koude motor buiten tollerantie?
termocontact sluit het cicuit niet?
koude startverstuiver opent niet? :confused:

Alex
19-11-2005, 12:52
Toerental bij koude motor is net iets boven 1500, normaal net iets onder de 1000.

En tis ook alleen bij koude motor, als ik rij en doe mn lampen aan (of iets anders waar ff power voor nodig is) zakt het toerental ook maar dan met een "schok" (niet elektrisch maar een "beweging"(snapje?) die je door de auto heen voeld. Vannaf +- 70gr is er niks meer aan de hand.

T lijkt wel of iets het vermogen (elektrisch) niet helemaal trekt.

golf mkII 16v
19-11-2005, 21:11
is dan waarschijnlijk toch de brandstof pomp krijgt te wijnig spanning om op druk te pompen even meten met een multiemeter??

Alex
26-11-2005, 13:38
Nou komt er met die verrekte sneeuw vrij weinig van meten enzo..

Maar gister begon ie ineens zwaar op 3 poten te lopen (al lijkt het ergens ook wel op "tegen het verzuipen aan zitten ") De bougies zijn pikzwart (zitten er nog niet zo lang in) en ze zijn ook iets nattig.

Bougies schoongemaakt maar dit haalt niks uit.. Auto rookt ook best wel zwart..

Iemand suggesties?

golf mkII 16v
26-11-2005, 13:56
warmdraairegelaar ontsteking niet op tijd

Alex
26-11-2005, 15:44
warmdraairegelaar ontsteking niet op tijd

Kan je me misschien vertellen waar deze zit? En kan ik daar zelf iets aan doen of is dat lastig?

Ik zie dat de auto ondertussen alweer ingesneeuwd is :(

golf mkII 16v
28-11-2005, 23:32
warmdraairegelaar zit op het blok tussen dynamo en ontsteking moet je met een manometer aan de gang druk tussen koude en warme motor meten en voor de ontsteking staan er punten op krukaspoelie en deksel er achter en op ontsteking

Alex
02-12-2005, 16:44
Ik heb vandaag de auto naar de garage gehad, het "op 3 poten lopen" was dus zwaar verzuipen, hij stond op 10% CO. En het afslaan als de elektrische belasting groter werd, heeft te maken met de dynamo, als je heel goed kijkt brand het accu lampje heel flauw.

Dus gezocht: een dynamo!!

Nu heb ik ff op H-base zitten kijken:

DYNAMO 55A/IR
V-RIEM POELIE
ALLE JAREN

DRA 0580 DYNAMO 65A/IR
V-RIEM POELIE
9/79-

DRA 0510 DYNAMO 90A/IR
V-RIEM POELIE
9/79-

verschillende amperes, waarom is dit gedaan? en wat gebeurt er als ik er een zwaardere in doe dan er nu in zit?

golf mkII 16v
04-12-2005, 23:21
gti heeft een 65 ampere borstels met spaningsregelaar vervangen

Alex
05-12-2005, 17:42
thanks,

een kennis heeft er een van een diesel liggen, nu staat me er iets van bij dat een diesel een diesel een zwaardere had :confused: (zou dan de 95A zijn??) Kan ik gewoon die van die diesel (zwaardere) pakken?

golf mkII 16v
06-12-2005, 18:29
dat kan wel moet je een zwaardere accu pakken gelijk aan een diesel heb ik ook[ ivm stereo]

Alex
06-12-2005, 18:55
dat kan wel moet je een zwaardere accu pakken gelijk aan een diesel heb ik ook[ ivm stereo]



Ok dank je!

DeNB3rt
06-12-2005, 23:14
dat kan wel moet je een zwaardere accu pakken gelijk aan een diesel heb ik ook[ ivm stereo]

dat hoeft toch niet? je batterij zal gewoon sneller opgeladen zijn. dit wordt toch geregeld als hij vol is?