PDA

View Full Version : Doorboards Repareren

Wahnsinn
01-11-2005, 19:31
Ik wil mijn doorboards gaan repareren. Aan de onderzijde zijn ze helemaal gebroken en vermolmd. Ik dacht zelf aan Glasvezel Matjes maar heb geen idee waar zoiets te krijgen is en wat het kost. Ook weet ik niet of dit wel de juiste middelen zijn om zoiets te maken.

Heeft iemand deze info of een beter idee om die doorboards weer stevig te maken en weer in vorm te krijgen?

Pedaalemmer
01-11-2005, 19:35
Ze zijn niet echt gemaakt om te repareren...tis namelijk behoorlijk slap en vochtgevoelig. Ik denk dat polyester het niet gaat houden erop. Je kunt ze dan beter helemaal van polyester maken ;)

Rallyegolf20vt
01-11-2005, 19:41
Denk dat je beter op de sloop kunt kijken voor een paar andere .
Reparatie is bijna altijd duurder dan een paar goede gebruikte .

Wahnsinn
01-11-2005, 19:46
Da's net het probleem.. Ik vind dus geen andere met hetzelfde motief. Zie mijn gezocht topic.. klik hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14481)

Vandaar dat ik ze op een of andere manier wil repareren. Of kun je de stof er vanaf krijgen? Lijkt me zelf niet echt mogelijk namelijk..

Pedaalemmer
01-11-2005, 20:58
ander interieur erin! voor 75,- heb ik nog iets leuks voor je :D

golf mkII 16v
01-11-2005, 21:18
had ook dat probleem ik heb toen goede andere gepakt stof over gezet lastig werkje
bleven nogal wat vezels aan zitten .

vwbullit
01-11-2005, 21:29
hallo.
TIP>>>

Neem de steuntjes die aan de zijkant van je paneel zitten diegene waar je een parker in moet draaien.
Bestel er 8

boor ze onder in je deur.
Parker erin en wollaaaaahhh vast zit hij en degelijk netjes ook.

Wahnsinn
02-11-2005, 07:55
ander interieur erin! voor 75,- heb ik nog iets leuks voor je :D

Had ik al gezien :tongue:

boor ze onder in je deur.
Er is niet veel over aan de onderkant dat sterk genoeg is om in te boren.. Het stof houdt het daar bij elkaar..

MauSeR35
02-11-2005, 21:27
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik had een ander interieur gekocht maar daar zaten redelijk gare panelen bij. Ik heb de zachte stukken eerst flink met polyesther doordrenkt zeg maar(half laten drogen dat t nog een beetje plakkerig is), toen nog een laagje er overheen en daarna gelijk een laag met glasmatjes er in. Je moet wel proberen om een beetje vorm in het paneel te krijgen en houden als je bezig bent.
Bij mij is het redelijk gelukt, de sterkte is er wel maar het paneel zelf is ook wat vervormd, staat iets bol rond de raamslinger zeg maar.
dus als de vorm nog redelijk is kan het wel maar verwacht niet dat je er een hoop pulp weer mooi mee krijgt.
Ik haal mijn poly trouwens altijd bij een lokale autolak en sticker bedrijf, maar bij de gamma of de karwei ofzo hebben ze startsetjes van alabastine, misschien dat je t daar ook wel mee haalt
succes er mee

vwbullit
03-11-2005, 00:36
Had ik al gezien :tongue:

Er is niet veel over aan de onderkant dat sterk genoeg is om in te boren.. Het stof houdt het daar bij elkaar..

o dan zijn ze ver heen dan.
Als het alleen bij de lipjes is dan had het zeker gekunt.
Of een stukje aluminium buigen en onder achter je deurpaneel lijmen.
Het is KUT werk die dingen maar ja.
Enige vw kwaal op een type 2
Na ja als dat alle is hahah.

Wahnsinn
03-11-2005, 07:47
Ik laat het dan maar nog even zo zitten, maar denk dat ik ga proberen om de stof los te halen.. heb gister een stukje geprobeerd en ging vrij goed er vanaf, tot aan de chroom strips zeg maar.

Die moet ik nog op een subtiele manier er van overtuigen om toch los te gaan..

Bedankt voor de tips!! :thumbup:

vwbullit
03-11-2005, 21:53
welkom

golf mkII 16v
06-01-2006, 21:09
had ook dat probleem ik heb toen goede andere gepakt stof over gezet lastig werkje
bleven nogal wat vezels aan zitten .
alleen m''n chrome stripjes vallen er af nog geen goede manieer gevonden om ze terug vast te zetten :mad:

MauSeR35
07-01-2006, 13:54
contact lijm heel voorzichtig er onder smeren zodat je niet knoeit, of met locktite ofzo? wat heb je allemaal al geprobeerd?

golf mkII 16v
07-01-2006, 14:20
heb het een en ander al geprobeert maar op de stof blijft het niet plakken blijft even zitten en na een paar keer de deur dicht doen laat het weer los :mad:

Wahnsinn
07-01-2006, 16:39
Ik heb het toen niet verder gedaan als de chromen strips omdat ik daar al bang voor was... Dus heb geen tips..

MauSeR35
08-01-2006, 15:09
en als je het aan een autostoffeerder vraagt of die ze er voor jou op zetten? misschien kunnen die wel iets verzinnen dat wel blijft zitten?