View Full Version : "Bok" om motorblok in te hangen
He Luitjes,
Wie kan mijn een tekening sturen/maken met afmetingen etc. erbij voor een bok/frame, waar ik mijn 1.8 DX motor in kan hangen om hem weer netjes te maken. Ik zie wel eens mensen die de motor in zo'n ding hebben hangen, en aangezien ik wel wat ijzer, en een lastoestel thuis heb ga ik maar een poging wagen om er zelf 1 te maken.
Als het goed is wordt het blok toch met de motorsteunen bevestigd aan zo'n frame ???
Ik hoor het wel.............
Alvast bedankt voor de reactie !!
Grtz................ LRR
steven16v
02-11-2005, 10:09
In mijn topic staat ook zo'n bok. Heb hem ook zelf gemaakt. Heb hem ook zo gemaakt dat ik de hele motor ook nog kan draaien in de bok. Is handig om bijv. de zuigers en de krukas te monteren.
Ik kan helaas geen duidelijke foto maken want ik hem de bok op het moment uitgeleend.
Hier staat een fototje in ------>http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13298
Thanx Steven............ziet er niet zo ingewikkeld uit zo op het oog.
Zal een poging wagen om zo'n bokkie in elkaar te braden !!!!
Grtz.............. LRR
steven16v
02-11-2005, 11:49
Alstu. Is inderdaad ook niet zo moeilijk. Eenvoud is vaak de makkelijkste weg. ;)
Kijk eens hier: http://www.toolworld.nl/action/articles?session=81504050&group=Motorbokken
Kan je niet zelf voor aan de gang gaan.
vwbullit
08-11-2005, 18:56
80 euro heb je er een kant en klaar.
Waarom moeilijk doen
Big_Mac_Mark
08-11-2005, 20:23
80 euro heb je er een kant en klaar.
Waarom moeilijk doen
Bij die van Clifton kost zo'n ding slechts 39 euri! :rolleyes:
vwbullit
08-11-2005, 21:45
nou hier dan
ga je toch niet voor liggen lassen .
Het is in de verf en al voor 39 euries.
ben je aan las electroden en slijpschijven al kwijt .
Heren............dank u voor de reacties !!!!!
Maar heb een veel betere oplossing gevonden: Oom van me is lasser, en die heeft: a) het materiaal ervoor liggen voor "nop" en b) hij last hem voor "nop" in elkaar en c) hij maakt hem "draaiend" en al !!!!!!!!!!!!
Een goedkopere oplossing bestaat toch zeker niet ????
En mijn oom kennende maakt hij het wel zo stevig, dat er ook wel een V8 big block aan kan hangen :D :D :D :D
Grtz................ LRR
vwbullit
08-11-2005, 22:34
altijd doen dan
Dacht ik ook !!!!!!!!!!!!!!
steven16v
09-11-2005, 12:28
Wou zeggen. Ik had het materiaal er ook liggen. En die paar laspinnen en schijven. Daar kom ik er ook wel om. En je kunt hem naar je eigen specificatie's maken. Qua hoogte ed.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.