gj
04-11-2005, 10:38
GJ’s 16V: gereviseerde 1.9, golf 4 leer, originele zeldzame bordeaux lak.
Maanden heb ik er over nagedacht, maar nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt; ik ga mijn Golf 16V verkopen. Ik ben van plan om aan een nieuw project te beginnen en daarvoor zal deze auto moeten wijken.
Alle rekeningen van de afgelopen 3 jaar heb ik nog.
Ik heb deze auto op 18 december 2002 gekocht en (zoals de meesten hier wel zullen weten) er sinds die tijd behoorlijk veel aan veranderd.
Toen ik de auto kocht was ik nog maar een arme student en was ik al blij dat ik me uberhaupt een GTI kon veroorloven. Gelukkig voor mij ging ik vrij snel na de aankoop full-time werken en toen is het echte werk begonnen. Nu, 3 jaar later, gebruik ik de auto alleen nog maar als show wagen en sporadisch in de weekenden.
Hier een overzicht wat er per jaar in grote lijnen aan de auto veranderd is:
2003:
-Onderkant + holle ruimtes getectyleerd, dus niet zomaar met een spuitbusje wat in het wilde weg gespoten, maar echt op een vakkundige manier.
-Nieuwe radiateur en nieuwe koelvinmotor.
-Supersprint groep A uitlaatsysteem gemonteerd (EPS spaghetti zat er al op).
-Motorblok, kop en versnelingsbak laten reviseren bij Van Kronenburg Motorenrevisie in Geldrop:
*Motor is voorzien van Mahle zuigers van 83mm waardoor de cilinderinhoud is vergroot van 1781 cc naar 1870. Ook is het vliegwiel afgedraaid.
*Kop: Nieuwe klepstoters, geleiders, zetels gesneden, kleppen gesneden, kop gevlakt. *Blok: Pakkingen, keerringen en lagers vervangen, speciale spatplaat in het carter voor de snelle bochten. Nieuwe oliepomp (met grotere opbrengst), cilinders gehoond. Verder is de motor volledig gebalanceerd.
*Van de bak zijn de klinknagels van het kroonwiel vervangen door bouten. Versleten lagers, tandwielen en synchromeshen zijn ook vervangen. Tevens nieuwe koppelingsplaten.
*Na de inrijperiode ben ik nog teruggeweest om de olie te laten verversen en te laten controleren op eventuele metaaldeeltes.
*Sinds revisie heb ik ongeveer 12000 km gereden.
-Auto voorzien van een Weitec verlagingsset, 60/60. In 2004 heb ik de achterste veren en schokdempers vervangen door die van het merk Patec omdat die in hoogte en hardheid te verstellen zijn en de weitecs niet.
2004:
-Buitenkant volledig laten overspuiten in de originele kleur. Ik heb hier geen rekening van omdat dit zwart is gebeurt, wel een volledig fotoverslag. De carrosserie-aanpassingen:
*Audi 80 klinken zonder slot
*G60 lijstenset
*Sprinter luchtinlaat in het rechterzijscherm
*1 ruitenwissergat dichtgelast, andere wisser vervangen door een Lancia wisser
*Antennegat dichtgelast
*VW en Golf logo’s achter weg
*ruitenwisser- en sproeiergaten achter dichtgelast
*Sleepooguitsparing in achterbumper dicht
*Siglachrom ruiten achter van een edition one
*Nieuwe groene voorruit met blauwe band
*Alle 4 de wielkuipen zijn door Lynx Car Design uitgerold
*Chromen sloten voor de deuren en achterklep
-Installatie van een Selca klasse 3 alarmsysteem. Dit is door een officieel inbouwbedrijf ingebouwd en voorzien van Certificaat.
-Inbouw van een Schakelwegverkorter (redelijk moeilijk te vinden voor een stangengeschakelde bak).
2005:
-KR inlaatspruitstuk gemonteerd.
-Kachelradiateur vervangen.
-Complete stangenstelsel van de bak gereviseerd.
-Nieuwe injectoren.
-Nieuwe benzinepomp en opvoerpomp.
-Isotta Vallelunga stuurtje.
-Aanschaf en inbouw van een golf 4 recaro interieur:
*Ik heb dit interieur van een Belg gekocht en, met wat aanpassingen, in mijn auto gebouwt. Het zijn originele golf 4 recaro stoelen met bijbehorende achterbank. Achteraf bekleed door De Geet (Belgie) met Alfa bruin leer.
*Deur- en zijpanelen bekleed met leer en alcantara
*Pookhoes van leer
*Hoedenplank + dragers bekleed met leer
*Zonnekleppen in alcantara
-Verder is er nog een nette kofferbakinbouw in gekomen bekleed met zwart stof.
Links naar topics over de veranderingen op het VWforum:
http://www.vwforum.nl/ftopict-2066-.html
http://www.vwforum.nl/ftopic-9981-days0-orderasc-0.html
http://www.vwforum.nl/ftopict-21818-.html
http://www.vwforum.nl/ftopic-35957-days0-orderasc-0.html
http://www.vwforum.nl/ftopict-40100-.html
Helaas is de lak op sommige punten gaan ribbelen. Ik was van plan om dit deze winter te laten verhelpen, maar heb besloten dit niet te doen ivm verkoop. Ook zijn er van de lijstenset een dorpellijst en een zijlijst niet goed meer door een aantal afgebroken pinnetjes. Deze ‘nadelen’ hebben uiteraard invloed gehad op mijn vraagprijs.
De auto wordt verkocht ZONDER de BBS RS’en maar met de 16’ BSA racing velgen die in enkele van de topics terug te vinden zijn. Achterlichten zet ik weer de originele zwart-rode in. Ook de Votex console en het rallyefront met xenon zitten NIET bij de verkoopprijs inbegrepen. De gewone console gaat erin terug en een embleemloos grilletjes met heldere koplampen. De kofferbakinbouw blijft zitten inclusief een Mac Audio subwoofer. Radio en versterker gaan eruit.
Indien gewenst kunnen deze onderdelen tegen meerprijs worden overgenomen.
De auto heeft APK tot 24 maart 2006. Het is bespreekbaar dat ik een nieuwe APK keuring laat uitvoeren voor verkoop.
Als laatste nog een kleine noot:
Auto is van een echte liefhebber geweest. Heb de auto altijd netjes warmgereden. Op onderhoudskosten is niet bespaard. Auto heeft alleen de eerste winter in mijn bezit gereden, daarna heeft hij ’s winters stilgestaan in een garagebox. Ik hoop dan ook dat deze auto naar een echte liefhebber toe gaat.
Vraagprijs: 4850 euro
Voor meer foto’s, informatie of vragen kun je me altijd mailen/pb’en.
Graag alleen serieuze reacties.
http://www.smartgroups.com/picvault/29164154.jpg/Dsc01810.jpg
http://www.smartgroups.com/picvault/29164202.jpg/Dsc01792.jpg
http://www.smartgroups.com/picvault/31225354.jpg/Dsc02169.jpg
Maanden heb ik er over nagedacht, maar nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt; ik ga mijn Golf 16V verkopen. Ik ben van plan om aan een nieuw project te beginnen en daarvoor zal deze auto moeten wijken.
Alle rekeningen van de afgelopen 3 jaar heb ik nog.
Ik heb deze auto op 18 december 2002 gekocht en (zoals de meesten hier wel zullen weten) er sinds die tijd behoorlijk veel aan veranderd.
Toen ik de auto kocht was ik nog maar een arme student en was ik al blij dat ik me uberhaupt een GTI kon veroorloven. Gelukkig voor mij ging ik vrij snel na de aankoop full-time werken en toen is het echte werk begonnen. Nu, 3 jaar later, gebruik ik de auto alleen nog maar als show wagen en sporadisch in de weekenden.
Hier een overzicht wat er per jaar in grote lijnen aan de auto veranderd is:
2003:
-Onderkant + holle ruimtes getectyleerd, dus niet zomaar met een spuitbusje wat in het wilde weg gespoten, maar echt op een vakkundige manier.
-Nieuwe radiateur en nieuwe koelvinmotor.
-Supersprint groep A uitlaatsysteem gemonteerd (EPS spaghetti zat er al op).
-Motorblok, kop en versnelingsbak laten reviseren bij Van Kronenburg Motorenrevisie in Geldrop:
*Motor is voorzien van Mahle zuigers van 83mm waardoor de cilinderinhoud is vergroot van 1781 cc naar 1870. Ook is het vliegwiel afgedraaid.
*Kop: Nieuwe klepstoters, geleiders, zetels gesneden, kleppen gesneden, kop gevlakt. *Blok: Pakkingen, keerringen en lagers vervangen, speciale spatplaat in het carter voor de snelle bochten. Nieuwe oliepomp (met grotere opbrengst), cilinders gehoond. Verder is de motor volledig gebalanceerd.
*Van de bak zijn de klinknagels van het kroonwiel vervangen door bouten. Versleten lagers, tandwielen en synchromeshen zijn ook vervangen. Tevens nieuwe koppelingsplaten.
*Na de inrijperiode ben ik nog teruggeweest om de olie te laten verversen en te laten controleren op eventuele metaaldeeltes.
*Sinds revisie heb ik ongeveer 12000 km gereden.
-Auto voorzien van een Weitec verlagingsset, 60/60. In 2004 heb ik de achterste veren en schokdempers vervangen door die van het merk Patec omdat die in hoogte en hardheid te verstellen zijn en de weitecs niet.
2004:
-Buitenkant volledig laten overspuiten in de originele kleur. Ik heb hier geen rekening van omdat dit zwart is gebeurt, wel een volledig fotoverslag. De carrosserie-aanpassingen:
*Audi 80 klinken zonder slot
*G60 lijstenset
*Sprinter luchtinlaat in het rechterzijscherm
*1 ruitenwissergat dichtgelast, andere wisser vervangen door een Lancia wisser
*Antennegat dichtgelast
*VW en Golf logo’s achter weg
*ruitenwisser- en sproeiergaten achter dichtgelast
*Sleepooguitsparing in achterbumper dicht
*Siglachrom ruiten achter van een edition one
*Nieuwe groene voorruit met blauwe band
*Alle 4 de wielkuipen zijn door Lynx Car Design uitgerold
*Chromen sloten voor de deuren en achterklep
-Installatie van een Selca klasse 3 alarmsysteem. Dit is door een officieel inbouwbedrijf ingebouwd en voorzien van Certificaat.
-Inbouw van een Schakelwegverkorter (redelijk moeilijk te vinden voor een stangengeschakelde bak).
2005:
-KR inlaatspruitstuk gemonteerd.
-Kachelradiateur vervangen.
-Complete stangenstelsel van de bak gereviseerd.
-Nieuwe injectoren.
-Nieuwe benzinepomp en opvoerpomp.
-Isotta Vallelunga stuurtje.
-Aanschaf en inbouw van een golf 4 recaro interieur:
*Ik heb dit interieur van een Belg gekocht en, met wat aanpassingen, in mijn auto gebouwt. Het zijn originele golf 4 recaro stoelen met bijbehorende achterbank. Achteraf bekleed door De Geet (Belgie) met Alfa bruin leer.
*Deur- en zijpanelen bekleed met leer en alcantara
*Pookhoes van leer
*Hoedenplank + dragers bekleed met leer
*Zonnekleppen in alcantara
-Verder is er nog een nette kofferbakinbouw in gekomen bekleed met zwart stof.
Links naar topics over de veranderingen op het VWforum:
http://www.vwforum.nl/ftopict-2066-.html
http://www.vwforum.nl/ftopic-9981-days0-orderasc-0.html
http://www.vwforum.nl/ftopict-21818-.html
http://www.vwforum.nl/ftopic-35957-days0-orderasc-0.html
http://www.vwforum.nl/ftopict-40100-.html
Helaas is de lak op sommige punten gaan ribbelen. Ik was van plan om dit deze winter te laten verhelpen, maar heb besloten dit niet te doen ivm verkoop. Ook zijn er van de lijstenset een dorpellijst en een zijlijst niet goed meer door een aantal afgebroken pinnetjes. Deze ‘nadelen’ hebben uiteraard invloed gehad op mijn vraagprijs.
De auto wordt verkocht ZONDER de BBS RS’en maar met de 16’ BSA racing velgen die in enkele van de topics terug te vinden zijn. Achterlichten zet ik weer de originele zwart-rode in. Ook de Votex console en het rallyefront met xenon zitten NIET bij de verkoopprijs inbegrepen. De gewone console gaat erin terug en een embleemloos grilletjes met heldere koplampen. De kofferbakinbouw blijft zitten inclusief een Mac Audio subwoofer. Radio en versterker gaan eruit.
Indien gewenst kunnen deze onderdelen tegen meerprijs worden overgenomen.
De auto heeft APK tot 24 maart 2006. Het is bespreekbaar dat ik een nieuwe APK keuring laat uitvoeren voor verkoop.
Als laatste nog een kleine noot:
Auto is van een echte liefhebber geweest. Heb de auto altijd netjes warmgereden. Op onderhoudskosten is niet bespaard. Auto heeft alleen de eerste winter in mijn bezit gereden, daarna heeft hij ’s winters stilgestaan in een garagebox. Ik hoop dan ook dat deze auto naar een echte liefhebber toe gaat.
Vraagprijs: 4850 euro
Voor meer foto’s, informatie of vragen kun je me altijd mailen/pb’en.
Graag alleen serieuze reacties.
http://www.smartgroups.com/picvault/29164154.jpg/Dsc01810.jpg
http://www.smartgroups.com/picvault/29164202.jpg/Dsc01792.jpg
http://www.smartgroups.com/picvault/31225354.jpg/Dsc02169.jpg