PDA

View Full Version : Eerste auto, Golf 2 1.6 uit 86


Datreja
06-11-2005, 20:32
Hallo,

M'n eerste post op dit forum maar vast niet de laatste :)

Heb gister m'n eerste auto gehaald, golf 2 1,6 uit 1986. Had hem voor 150 euro'tjes gehaald en ben zeer blij met hoe de auto rijd. Strakke transmissie en auto doet alles zeer goed ook al heeft ie rond de 200.000 Km gereden.

Zal morgen wel paar foto'tje posten omdat het op dit moment te donker is om goede foto's te nemen. Het is een standaard golf waar nog veel aan moet veranderen. Velgen, Bumpers, Heldere koplampen, Embleemloze grill moet er ook nog op etc etc.

Nu ben ik nog maar 19 jaartjes en ben nog student dus het geld stroomt niet met bakken tegelijk naar binnen. daar kom ook bij dat ik niet veel van auto's af weet, maar heb wel veel aan scooters gesleuteld dus komt wel goed. Heb inmiddels al door dat de meeste dingen niet zo heel duur zijn. Ga deze auto ook niet helemaal ombouwen, ga hem gewoon wat mooier maken zodat die de komende jaren en nog goed uitziet.

Nu is mijn eerste vraag eigenlijk. Mijn dashboard ziet er nog zeer goed en netjes uit. Daar tegenover heb ik dan van die oude deurpanelen die donkerblauw waren maar inmiddels is het lichtblauw geworden door verbleking van de zon. Zou ik dat over kunnen spuiten met een spuitbus? Dat ik gewoon die deurpanelen zwart spuit. Had een keer op discovery gezien dat ze op die manier een grijze kofferbak overspoten in een zwarte kleur en zag er op het eind best goed uit. Maar ben bang dat zoiets gaat afgeven. Iemand hier wat meer ervaring in?

Bvd,

Datreja

evilnyntje
06-11-2005, 21:24
Over dat spuiten, gaat wel en geeft niet af alleen het ziet er niet zo mooi uit, er komt hier vast wel eens bij te koop wat voorbij of check eens een lokale sloop. Er zijn immers genoeg golfjes 2.

Datreja
06-11-2005, 22:04
Hey evilnyntje, bedankt voor de snelle reactie. Ik weet natuurlijk wel dat het er niet uit gaat zien als een originele zwarte deurpaneel. Maar deze kleur blauw is zo versleten dat ik denk dat zelf gespoten zwart een grote verbetering is. Heb rondgekeken op marktplaats en zijn idd veel losse deurpanelen te verkrijgen. Zal ook wel gebeuren alleen lijkt mij dit een goede tijdelijke oplossing. Zoals ik al zei heb ik niet al teveel geld over per maand om hieraan te besteden, maar komt goed ;)