Log in

View Full Version : staionair probleem


bluebastard
11-11-2005, 21:55
Hallo,

Ik heb een klein probleempje met de golf 2.
Het is een golf 2 gt uit 1987 met een pierburg carburateur. De auto startte altijd al raar 's morgens, slaat meteen aan maar valt dan ook meteen weer uit. Je moet hem echt aan de praat houden om met een koude motor weg te rijden. Ook als ik een stuk snelweg heb gehad en ik afrem voor een stoplicht, file enz blijft ie een tijdje 1800/1900 toeren draaien om na +/- 5 minuten weet terug te zakken naar +/- 900 toeren. Rotor/verdeelkap, bougies, luchtfilter heb ik al vervangen en de kabels zijn goed maar het probleem blijft. Wie weet waar het nog meer aan zou kunnen liggen ? Slechte choke die blijft hangen misschien ? complete afstelling ? Valse lucht ?

Alvast bedankt

gr. Bas

G-eert-40
11-11-2005, 22:47
volgens mij moet je het probleem bij je pierburg caburateur zoeken. heb zelf ook een golf 2 uit '89 gehad met pierburg caburateur, en had dezelfde problemen. tot 2x toe nieuwe op sloop gehaald. maar die hadden ook weer allemaal kuren.

bluebastard
11-11-2005, 23:12
maar hoe moet zo'n carburateur dan afgesteld worden ?
Stationair sproeier/klep ? of chokeklep ? brandstof/lucht verhouding ?
Ik heb geen idee......

golf mkII 16v
12-11-2005, 13:34
is een algemene kwaal van zn carburateur [ruimte op de gasklep, vlotter lek, mischien een keer schoonmaken????]

Clifton
12-11-2005, 17:21
Je kan het toerental wel degelijk afstellen. Na een aantal problemen met mijn cabrio had ik besloten om me niet op mijn kop te laten zitten door die 2e2. Dus carburateur eraf en eens goed kijken hoe het nou zit. Er bestaat een mogelijkheid om de duur van het verhoogde toerental af te stellen en de hoogte van het toerental. De mijne loopt nu na het starten 1100 toeren en keurig netjes gaat hij daarna over op het normale toerental. Klinkt een stuk beter dan 1900 toeren op de vroege ochtend. Ik denk dat de buren het ook wel lekker vinden.

Clifton
12-11-2005, 17:23
Ik woon vlakbij je zag ik, dus................

Big_Mac_Mark
12-11-2005, 17:43
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een 2e3 pierbrug

Alleen als hij op toeren gehouden wordt, dan blijft ie lopen, maar anders (stationair) valt hij gewoon zonder waarschuwing uit na een minuutje of 3 (iemand misschien een idee wat dat kan zijn?)

G-eert-40
12-11-2005, 18:06
misschien vacuum probleem? 1 van die vacuum slangetjes? zijn lastige carburateurs.

bluebastard
13-11-2005, 12:32
toch dat ding er maar eens afschroeven dan...

Menace
18-11-2005, 13:26
dan zal i kwel net zoiets hebben denk ik...gebeurt meer emt koude /nat weer van tegenwoordig had er int begin geen last van.

heb een 88er(10mill)1.6 mk2 en starten doet ie wel en blijft dan in eerst instantie ook lopen...als ik op de snelweg rijd heb ik eig. geen problemen, totdat ik van de snelweg afkom en even stil sta en de motor dusstationair draait slaat ie me zomaar af.

Ook als ik in z'n 5 rijd dan lijkt het wel of ie inhoud en dan sputtert ie n btje tegen.

Zodra ik em trug schakel in z'n 4 en weer n dot gas geef doet ie weer rustig. maw zolang ik um maar btje in de toeren houd dan wil ut wel maar zodra ik rustig 100 toer in z'n 5 dan gaat ie protesteren... is dacht ik ook een pierburg carb... is zeg maar 2de carb auto die ik heb dus weet hier nog niet veel van...