Log in

View Full Version : Porsche draagarmen 944 onder kever

Dean
13-11-2005, 11:15
Wie weet welke draagramen van een Porsche 944 precies de juiste zijn voor een IRS kever ophanging?

Ik heb nu draagarmen met nummers 951 331 514 0R voor rechts en 951 331 513 0R voor links. Porsche 944 type 2 van 1986 zijn dat.

Ik heb alleen gehoord dat niet de 0R de beste is maar de 4R. Wat is het verschil en welke zijn de beste (zal denk ik met de spoorbreedte te maken hebben).

Gr
Dean

Tiki Madness
13-11-2005, 13:10
hee Dean,

nummers weet ik niet maar de stalen draagarmen zijn 26 mm spoorverbredend en de aluminium zijn 52 mm spoorverbredend.het hangt er een beetje aan welke wielen met welke et waarde je wilt gebruiken.

ik heb de stalen draagarmen met 17x9 velgen.op kever draagarmen had ik spoorverbreeders nodig van 25 mm en met deze armen niet.

michael

Larsv5
13-11-2005, 14:41
anders is het misschien wel een ideetje om volksrepairs te bellen in berkel in rodenrijs.

Suc 7

Beetspeed
18-11-2005, 12:11
hee Dean,

nummers weet ik niet maar de stalen draagarmen zijn 26 mm spoorverbredend en de aluminium zijn 52 mm spoorverbredend.het hangt er een beetje aan welke wielen met welke et waarde je wilt gebruiken.

En de turbo draagarmen verbreden ruim 7,5 cm...(die heb ik dus)

ik heb de stalen draagarmen met 17x9 velgen.op kever draagarmen had ik spoorverbreeders nodig van 25 mm en met deze armen niet.

michael
De stalen 944 draagarmen zijn net zo breed als de kever IRS draagarmen hoor; de extra sproorvervreding kwam hoogst waarschijnlijk omdat je 944 remschijven op die 944 draagarmen had gemaakt :rolleyes:

Mss interessant voor je Michael: de 944 draagarmen zijn aan de buitenant exact hetzelfde (wel een ander draaipuntrubber) als de keverarmen, alleen zijn ze binnenin extra versterkt en dus...zwaarder (bah ;) ).
Omdat ik begreep dat je nogal met gewichtsvermindering van je kever bezig was, is dat wellicht aardig om te weten.

Er is dus geen 'de juiste' 944 armen. Aanpassen moet je altijd, bij de één meer als bij de ander alleen.
951 nummers duiden vaak op oorspronkelijke turbo onderdelen. De 0R en de 4R zijn dan misschien de verschillen in vroeg en laat model, waarbij het vroege model turbo arm mogelijk later ook gebruikt is bij de 944 S2 en op de smallere van 2 verkrijgbare aluminium armen duidt bij de 944 modellen.

Groeten,
Walter

PS: Hoe is het met de (op)bouw van je type 4 blok Dean? en wat wordt het nu qua inhoud?

Dean
21-11-2005, 16:50
Hoi, dank voor de info. Ik denk dat ik dan wel de goede draagarmen heb om deze in te bouwen.

Met de motor gaat het goed. Vandaag ophalen en gelijk inbouwen in de kever en hopelijk nog wat leuke dagen meepakken. Ben benieuwd wat het gaat opleveren aan pk's.

Ik probeer nu wat te kijken wat ik aan de bak kan doen. 915 klinkt leuk maar een berg 5 speed is ook wel erg leuk...