View Full Version : triangel rubber
heb nog 1 apk puntje over.
het achterste triangel rubber.
heb ik me een beetje op verkeken. dacht das bout eruit en bout erin.
voor zover ik het nu kan zien kan ik er als ik beide bouten losmaak er wel bij
(kan iemandd dat bevestigen? dus die voorste die er dwars inzit (ook met rubber bus erom) en die achterste die door het achterste rubber zit )
ik krijg die voorste bout maar niet los. en volgens stijn stonden die dingen bekend om het breken als je er een luchtsleutel op zet..
iemand dit klusje eerder gedaan? rijd alweer een tijdje zonder APK en tis soms toch wel handig om te hebben.
dat rubber zit in een bus... deze moet je eruit zagen en een nieuwe erin persen... dus je zult de hele draagarm moeten demonteren....
heb nog 1 apk puntje over.
het achterste triangel rubber.
heb ik me een beetje op verkeken. dacht das bout eruit en bout erin.
voor zover ik het nu kan zien kan ik er als ik beide bouten losmaak er wel bij
(kan iemandd dat bevestigen? dus die voorste die er dwars inzit (ook met rubber bus erom) en die achterste die door het achterste rubber zit )
ik krijg die voorste bout maar niet los. en volgens stijn stonden die dingen bekend om het breken als je er een luchtsleutel op zet..
iemand dit klusje eerder gedaan? rijd alweer een tijdje zonder APK en tis soms toch wel handig om te hebben.
Ik neem aan dat je het hebt over de onderste draagarm??
De voorste bout zit dan zeg maar in de rijrichting, en de achterste verticaal omhoog...
Gewoon een luchttol erop, het zijn behoorlijk bouten namelijk, je loopt meer risico op breken met een gewone sleutel dan met een luchttol, die zet er zeg maar een rondrdraaiende kracht op terwijl een gewone sleutel ook een hefboom kracht opzij maakt, en dat is dan precies de reden van breken.
Ik heb het vrij recentelijk nog gedaan bij een Golf, van 18 jaar oud waar de eerste rubbers nog onder zaten, die gingen zelfs vrij makkelijk los. Met monteren heb ik ze riant ingespoten met nikkelspray, zodat ze nu ook niet gaan vastrotten
PS, heel vaak kun je bij de onderdelen boer waar je de rubbers haalt, voor een paar centen de oude rubbers er uit laten persen, dat scheelt gekloot met zagen etc :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
you sure? heb het over het achterste he.. en onderdeel dat ik bij de onderdelentoko meegekregen heb is al een stalen bus met rubber erin( en daarin nog een busje) dus dacht eigenlijk dat het er zo in te rammen zou moeten zijn.
you sure? heb het over het achterste he.. en onderdeel dat ik bij de onderdelentoko meegekregen heb is al een stalen bus met rubber erin( en daarin nog een busje) dus dacht eigenlijk dat het er zo in te rammen zou moeten zijn.
Klopt, en als het goed is zit er ook een merkteken op die je in een bepaalde stand moet zetten......de nieuwe *ram* je er zo in, maar de oude zit vaak muurvast....persen is de beste optie, maar zagen kan natuurlijk ook :D
En het werkt echt het makkelijkst als je de hele arm losmaakt, die twee bouten, onderste fusee en evt de stabilisator...thats all
Ik neem aan dat je het hebt over de onderste draagarm??
De voorste bout zit dan zeg maar in de rijrichting, en de achterste verticaal omhoog...
yup die ja en dan idd die verticale.. is het een kwestie van die 2 bouten losmaken en dan een beetje rammen idd? of moet ik het halve subframe gaan demonteren... ik lig namelijk wel op straat in een woonwijk en dat word denk ik niet heel erg gewaardeerd..
hmmmz.. nou iig bedankt.. ben al een stuk verder zo.. maar dat persen gaat mij niet lukken, zal het eens met wat grof geweld proberen dan maar, want kan me niet echt voorstellen dat ik daar met een zaag kan komen.
zal dan iig maar eens een luchttol persoon gaan zoeken die me even helpt.
ja klopt.. `t is een bus van.... euh... 5 cm doorsnee ofzo? die moet erin worden geperst.
je kan de oude eruit halen door het rubber er eerst helemaal uit te zagen en dan met een ijzerzaag begint te zagen in de bus.... zaag em in 2 helften en je kan em loshalen
weet wel dat het rubber er in een bepaalde richting is zit... monteer de nieuwe bus dus weer in dezelfde richting...
dit kan je evt ook wel doen met een bankschroef....
`t is trouwens ook handig om meteen ff af te tekenen hoe je fuseekogel gemonteerd zat... dus ff markeren waar de 3 boutjes zaten, zodat je deze op dezelfde plek weer monteerd... hierdoor hoef je `m niet weer opnieuw uit te lijnen!
oja.... net wat Fred als zei... ff een spray kopen die ervoor zorgt dat ze niet weer vast komen te zitten.... en misschien ff nieuwe boutjes kopen waarmee je de fuseekogel op het draagarm monteerd.... deze willen nog wel es graag rond worden
(ja... ervaring;))
yup die ja en dan idd die verticale.. is het een kwestie van die 2 bouten losmaken en dan een beetje rammen idd? of moet ik het halve subframe gaan demonteren... ik lig namelijk wel op straat in een woonwijk en dat word denk ik niet heel erg gewaardeerd..
Zie mijn andere reactie, want het is echt veel makkelijker als je de arm totaal demonteerd
ow...... ik merk net dat ik iets sneller moet typen om jullie bij te houden :tongue:
ja reageerde sneller dan dat ik jouw reactie zag fred, sorry.
hmmmmmmz, ja moet er toch maar ff onderuit dan..
hmmmz.. nou iig bedankt.. ben al een stuk verder zo.. maar dat persen gaat mij niet lukken, zal het eens met wat grof geweld proberen dan maar, want kan me niet echt voorstellen dat ik daar met een zaag kan komen.
zal dan iig maar eens een luchttol persoon gaan zoeken die me even helpt.
je kan em er weer in persen met een bankschroef...
en je kan erbij met een zaag als je `t zaagblad ff loshaald van de ijzerzaag...in de bus zet... en em weer vast maakt
`t is trouwens ook handig om meteen ff af te tekenen hoe je fuseekogel gemonteerd zat... dus ff markeren waar de 3 boutjes zaten, zodat je deze op dezelfde plek weer monteerd... hierdoor hoef je `m niet weer opnieuw uit te lijnen!
Waarom zo moeilijk?? Vlak boven de fuseekogel zit één bout, die de bovenkant in de fusee klemt, als je die loshaalt heb je nada problemos met uitlijnen....die zit altijd goed, en de bout kan er maar op een manier in ...
Kun je gelijk mooi de stofhoesje vervangen :chair:
Waarom zo moeilijk?? Vlak boven de fuseekogel zit één bout, die de bovenkant in de fusee klemt, als je die loshaalt heb je nada problemos met uitlijnen....die zit altijd goed, en de bout kan er maar op een manier in ...
Kun je gelijk mooi de stofhoesje vervangen :chair:
true...true!!!!
true...true!!!!
LOL, ik heb dat ook gedaan, én gelijk de draagarmen zelf even ontroest en in de ijzerlak gezet, het was toch los. En het zag er met de volgende APK gelijk weer een stuk netter uit :rolleyes:
ja ik blijf maar dingen vervangen de laatste tijd, elke keer als ik iets doe kom ik dingen tegen die nog veel slechter zijn, soms vraag ik me echt af waarom hij uberhaupt nog loopt.
heb van de week met stijn (of zeg maar stijn heeft......) de kop vervangen, zit nu een G60 kop met EV nokkenstok op, nog steeds met die mono nono point injectie.... dus hij's nu eindelijk olieboot af. maar er is nog zat te doen....
LOL, ik heb dat ook gedaan, én gelijk de draagarmen zelf even ontroest en in de ijzerlak gezet, het was toch los. En het zag er met de volgende APK gelijk weer een stuk netter uit :rolleyes:
me too!! khad em zelfs weer geprimered.... hoogglans zwart gespoten.... etc... etc... :D:D stak wel lekker af bij de rest :tongue:
Jurgen Santana
15-11-2005, 23:02
Ik ga bij mij die rubbers vervangen voor bussen van polyurethane (zie www.prothane.com). Heb voor 5 Euro twee draagarmen gekocht (inclusief subframe en stabilisatorstang die ik niet nodig had). Kan ik op mijn gemak alle rubbers vervangen en dan de draagarmen eronder zetten.
Bij mijn vorige Jetta heb ik dat ook gedaan, rijd stukken beter. Vooral met optrekken en met spoorvorming heb je profijt van stuggere rubbers. Had deze keer alleen geen zin om weer te hakken en zagen en persen terwijl de auto maar op de brug hangt.
Pedaalemmer
16-11-2005, 19:14
Ik ga bij mij die rubbers vervangen voor bussen van polyurethane (zie www.prothane.com). Heb voor 5 Euro twee draagarmen gekocht (inclusief subframe en stabilisatorstang die ik niet nodig had). Kan ik op mijn gemak alle rubbers vervangen en dan de draagarmen eronder zetten.
Bij mijn vorige Jetta heb ik dat ook gedaan, rijd stukken beter. Vooral met optrekken en met spoorvorming heb je profijt van stuggere rubbers. Had deze keer alleen geen zin om weer te hakken en zagen en persen terwijl de auto maar op de brug hangt.
En zo`n setje draagarmen met bussen van polyurethane erin verkoop jij voor? :D:D
Jurgen Santana
16-11-2005, 19:44
En zo`n setje draagarmen met bussen van polyurethane erin verkoop jij voor? :D:D
Ik verkoop ze niet. Je kunt ze zelf bestellen bij www.ahnendorp.com ze staan niet op de site dus je moet ze even mailen. Als je wilt heb ik het artikelnummer wel voor je.
de bussen? of de draagarmen met bussen?
Jurgen Santana
16-11-2005, 20:53
de bussen? of de draagarmen met bussen?
De bussen.
Pedaalemmer
16-11-2005, 22:30
Ik verkoop ze niet. Je kunt ze zelf bestellen bij www.ahnendorp.com ze staan niet op de site dus je moet ze even mailen. Als je wilt heb ik het artikelnummer wel voor je.
Dat zou super zijn!
Jurgen Santana
16-11-2005, 22:47
Het artikel nummer is: 26280
Zij noemen het "Satz Lager fuer Querlencker Kunststoff Golf 2". Inclusief verzendkosten heb ik 51,04 Euro betaald.
Pedaalemmer
16-11-2005, 22:49
Het artikel nummer is: 26280
Zij noemen het "Satz Lager fuer Querlencker Kunststoff Golf 2". Inclusief verzendkosten heb ik 51,04 Euro betaald.
Super bedankt!
Zoals ik dus al vertelde jaap :)
Laatst zelf dus ook gedaan, originele rubber metaal steun (zoals ie officieel heet) kost geloof ik iets van 25 euri bij de dealer. Voorste bout ging bij mij echt heel erg makkelijk los, hoefde niet eens veel kracht te zetten. Ik zal morgen ff n foto maken van de bentley daar staat t precies in, ook met n foto hoe hij er weer terug in moet
Jurgen Santana
16-11-2005, 22:58
voor een complete satz?
Jep, voor alle 4 de draagarmrubbers. Zelfde idee als die rubbers van Bonrath en Powerflex.
ja 25 bij dealer 5.45 bij "mister autoparts"
heb het kreng liggen, maar kreeg die klotebout dus niet los
ja ik blijf maar dingen vervangen de laatste tijd, elke keer als ik iets doe kom ik dingen tegen die nog veel slechter zijn, soms vraag ik me echt af waarom hij uberhaupt nog loopt.
heb van de week met stijn (of zeg maar stijn heeft......) de kop vervangen, zit nu een G60 kop met EV nokkenstok op, nog steeds met die mono nono point injectie.... dus hij's nu eindelijk olieboot af. maar er is nog zat te doen....
Jaap hierbij nog ff je pics van de kop vervangen , wel alledrie:P
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/8/ResizeofIMG_1036.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/8/ResizeofIMG_1037.jpg
Tsja en waar deze ook al weer voor was :confused:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/8/ResizeofRotationofIMG_1038.jpg
Pedaalemmer
23-11-2005, 12:24
Die dynamo die er bij tjaap opzit is dat nog een speciaal type? of past die ook op een ev?
Waarom wil je die dynamo dan? vind je em mooier?? :)
Volgens mij hangt die stoffen ... aan een redelijk nieuwe GTI ;)
Pedaalemmer
23-11-2005, 23:04
Waarom wil je die dynamo dan? vind je em mooier?? :)
Volgens mij hangt die stoffen ... aan een redelijk nieuwe GTI ;)
Kheb nog zo`n dynamo liggen gloedjenieuw kwist alleen niet waar hij vanaf kwam.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.