PDA

View Full Version : voorschokbreker vervangen polo 2f


Lexo
22-11-2005, 15:32
hoi,

ik heb een verlagingssetje gekocht, het is een compleet setje, dus dempers en veren.

achter heb ik alles al omgebouwd, maar hoe pak ik voor aan?

wat moet er allemaal gedemonteerd worden? hoe krijg ik de dop los om de schokbreker te demonteren? bij het setje zitten hier nieuwe schroefdoppen voor bij met daar een handig 6 hoekig plaatje erop. maar de originele moet ik met een moordenaar losdraaien ofzo?

kan iemand me een stap voor stap handleiding geven?

alvast bedankt!

Dennis@polo86c.nl
22-11-2005, 16:48
RTFM! :)

Zelfde vraag al eens eerder gesteld trouwens:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14368&page=4&pp=20

Lexo
22-11-2005, 18:15
ja das het loshalen van die dop, kon dat topic niet vinden op 86c.nl..


maar hoe zit het met de complete veerpoot? moet ik bijvoorbeeld veerklemmen gebruiken om de veer in te drukken? of is dat niet echt nodig? wat moet ik allemaal losschroeven? welke volgorde?

Koen is sleeping
22-11-2005, 20:21
Zou wel veerklemmen gebruiken ja. Desnoods even huren bij Boels. Kost maar een paar Euri.
Gewoon stuurstang losgooien, onderste draagarm en stab lossen en dan bovenop losmaken. Pootje is dan los. Veerklemmen erop, bovenste schotel demonteren. Die grote dop bovenop de poot losmaken en dan kun je zo de demper er uit halen.

En haal eerst de moer helemaal van de stuurstangfusee af voordat je hem loswrikt....

Dennis@polo86c.nl
22-11-2005, 22:37
De moer van de aandrijfas moet ook los.
Even iemand op de rem laten trappen, en dan met dop 30 met lange arm de moer losdraaien.
Dan auto omhoog en stabi demonteren (beide kanten tegelijk is wel zo handig).

Ook spoorstang (=stuurstang) moer wil wel meedraaien, hierbij het gewricht met een poelietrekker in de veerpoot duwen, dan draait hij niet mee.
Voor het loshalen de poelietrekker bovenop zetten en gewricht uit de poot duwen.

Draagarm uit de veerpoot halen wil ook wel eens tegenzitten, evt. haal je die gewoon aan de carosseriekant los.

Lexo
22-11-2005, 22:46
kijk das handige info!

zo zie ik het al stukker meer zitten om eraan te beginnen!

bedankt jongens!

chris
22-11-2005, 23:44
en nog iets.........let op dat je met monteren van alles weer,de juiste moer gebruikt voor je stuurstang........is fijn draad,en voor je het weet draai je er een verkeerde moer op............of andersom natuurlijk

Dennis@polo86c.nl
23-11-2005, 08:21
Het is zowieso geen gek idee om alle moeren te vernieuwen (zelfborgen). Even bij de dealer bestellen, kost je misschien 10 euro.

berendd
23-11-2005, 11:27
voor die topmoer heb ik misschien nog wel een dopje liggen, zal ff voor je kijken..

kosten bedragen 17,50 incl verzenden, mocht ik er nog 1 hebben.

Lexo
23-11-2005, 14:30
voor die topmoer heb ik misschien nog wel een dopje liggen, zal ff voor je kijken..

kosten bedragen 17,50 incl verzenden, mocht ik er nog 1 hebben.


heb er al 1 van je weet je nog??

berendd
23-11-2005, 14:32
hehe oh ja..

beetje overbodige post dus...

naja succes dan in ieder geval..

Lexo
23-11-2005, 16:04
Het is zowieso geen gek idee om alle moeren te vernieuwen (zelfborgen). Even bij de dealer bestellen, kost je misschien 10 euro.


heb die moeren waar je dat aparte doppie voor nodig hebt al besteld, die liggen op me te wachten als het goed is. de zelfborgende moeren die boven op de schokbrekers geschroefd worden zitten bij het verlagingssetje.

welke kan ik het beste nog meer vervangen?

Dennis@polo86c.nl
23-11-2005, 16:59
spoorstang, stabi, draagarm aan veerpoot.
Die moeren met die 2 sleufjes zijn vrij prijzig trouwens, hoef je niet perse te vervangen.

VwPolo89
23-11-2005, 18:06
als je toch bezig bent kan je best ook in 1 keer kijken naar de draagarmrubbers of die niet versleten zijn.voor aan de kant van de stabilisatorstang heb ik 14€ betaald voor de 2

Lexo
23-11-2005, 19:45
die sleufmoeren zijn ongeveer 5 euro de 2 volgens mijn dealer, e heb ze al ernstig beschadigd tijdens het monteren van verlagingsveren..



hoe kijk ik of die rubbers versleten zijn??

VwPolo89
23-11-2005, 22:48
wanneer ze niet meer mooi in de draagarm zitten, normaal zitten de rubbers mooi in de draagarm geperst, het valt goed op hoor wanneer ze versleten zijn, bij mij stond mijn wiel een beetje naar achter (door meer vrijheid tov de stabilisatostang)