PDA

View Full Version : Chrome raamrandjes

vw-maarten
29-11-2005, 12:41
Beste mensen,

Ik heb een vraagje namelijk:

Waar kan ik de plastic chrome randjes nieuw kopen voor in mijn raamrubbers van mijn golf 1? Bij golf1onderdelen.nl vind ik ze erg duur (60 euro per set) Is er iemand die nog een ander adres heeft waar ik ze kan kopen? Het gaat om het voorraam, achterraam, en links en rechtse achterraam. Voor de deuren heb ik echt chroom.

Bvd, Mvg Maarten

robertjan007
29-11-2005, 12:49
duur??? mmm nou volgens mij moet je dan een andere hobby gaan zoeken...
en de deuren is geen chroom hoor maar aluminium sierlijsten
maar 60 euro is niet echt duur ofzo hoor is gewoon normale prijs en orgineel kost kost nog weer meer.

Dennis@polo86c.nl
29-11-2005, 13:05
Voor en achterruit: VW dealer! (AFAIK nog te krijgen, het zijn oorspronlijk transporter lijsten, in veel modellen gebruikt)

Voor de rest:
hiero (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15538)
:rolleyes:

OakgreenVR6
29-11-2005, 13:10
AFAIK?? WTF? :confused:

Dennis@polo86c.nl
29-11-2005, 13:14
As far as I know :)

classic-edition
30-11-2005, 09:14
Beste mensen,

Ik heb een vraagje namelijk:

Waar kan ik de plastic chrome randjes nieuw kopen voor in mijn raamrubbers van mijn golf 1? Bij golf1onderdelen.nl vind ik ze erg duur (60 euro per set) Is er iemand die nog een ander adres heeft waar ik ze kan kopen? Het gaat om het voorraam, achterraam, en links en rechtse achterraam. Voor de deuren heb ik echt chroom.

Bvd, Mvg Maarten

Ik heb de mijne bij www.oldtimerparts.nl gekocht !
Ik weet de prijs er nietzo goed van.
Maar een ding wil ik je wel zeggen alle chrome toeters en bellen voor
op een golf 1 zijn gewoon duur omdat het bij de vw-dealer al lang niet meer leverbaar is.
Dat vind ik juist ook de sport van de hobby die onderdelen zoeken en nieuw op je auto zetten die bij de dealer niet meer leverbaar zijn.

Maar het is maar net wat je er voor over hebt !

Ik heb nog wel een gebruikte nette chrome klink liggen bestuurderskant voor op een golf 1 en mag voor 40 euro weg.
Ik heb de klinken nieuw gekocht voor 125 euro p/stuk

Als het wat voor je is stuur me maar een pm

Suc6 met je golfje

Marco

vw-maarten
30-11-2005, 09:38
Bedankt voor alles reacties!

Natuurlijk weet ik dat chroom duur is. Maar bij golf1onderdelen.nl hebben ze afgelopen maand de prijs er van verdubbeld. Dus ja toen vond ik het opeens wel eventjes wat duurder. Dat ik het ga kopen dat is zeker maar wel even de goedkoopste zoeken natuurlijk. :D Ik ben ook nog maar een student.

Black Devil
03-12-2005, 16:21
Ik heb nog wel een achterraamrubber waar eenb chrome bies in kan

Lennart
03-12-2005, 17:22
Weet iemand nog biesjes voor een golf 2 te liggen? ( 85'er )

vw-maarten
03-12-2005, 19:22
Ik heb nog wel een achterraamrubber waar eenb chrome bies in kan

Ik ben qua raamrubbers helemaal compleet. Alleen nu nog even kijken naar de chrome randjes.

Black Devil
04-12-2005, 09:50
Op ebay worden die biezen ook wel eens aangeboden, per meter

serge pot
04-12-2005, 11:51
bij een glasboer zoals glasgarage of carglass ,kun je dit spul ook halen

vw-maarten
04-12-2005, 22:23
Op ebay worden die biezen ook wel eens aangeboden, per meter

bij een glasboer zoals glasgarage of carglass ,kun je dit spul ook halen

Ah dank jullie. Ga ik daar eens even naar informeren en kijken. :)

Dennis@polo86c.nl
04-12-2005, 22:28
Of gewoon bij de dealer :) (het is trouwens afkomstig van de T2)
Onderdeelnummer 255 853 305 (4120mm lengte).
Achterruit Golf 1: 2 lengtes van 1745mm :)

levis
07-12-2005, 15:46
hey

ik ook ben toe aan nieuwe sierlijsten in mijn golf ramen. moet de zijraamen, achterkant en voorkant. wat raden jullie mij aan. bij golfonderdelen hebben ze een set maar snap niet waaruit die bestaat.

ik hoort wel

classic-edition
07-12-2005, 18:48
hey

ik ook ben toe aan nieuwe sierlijsten in mijn golf ramen. moet de zijraamen, achterkant en voorkant. wat raden jullie mij aan. bij golfonderdelen hebben ze een set maar snap niet waaruit die bestaat.

ik hoort wel

Bij een 3 deurs:

Elke voordeur bestaat uit een tweedelige alu set (boven en onderkant)Voor de overige ramen heb je chrome pezen die je in de rubber moet trekken.
Wat je verder ook nog nodig hebt zijn de chrome alu verbindings stukjes
Hier schuif je de strip of pees onder zodat het een geheel lijkt.

Ik weet ook niet goed hoe ik het anders uit moet leggen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Misschien dat iemand anders een fototje kan posten.

suc6

Marco

Voor verkoopadressen zie topic hierboven

levis
08-12-2005, 16:53
thanx

iemand een voorbeeldje van een set en waar ik die het beste kan halen en wat de onkosten zijn.

levis
24-01-2006, 10:04
hey

nog een vraag wat betreft het monteren van raamlijsten in de voor, zij, en achterruit. heb wel eens de ramen van de kever gewissel. dit ging heel makkelijk. hoe gaat het bij een golf? en kan ik de ramen er gewoon uitdrukken met veel kracht?

Menace
24-01-2006, 10:40
wil wel maar doe dat absoluut NIET in de kou/buiten, want dan kan de boel nog wel es breken...

verder gewoone emt een stuk touw derom met 2 man doen, 1 binnen ant duwen en ander buiten de auto het touw lichtjes aantrekken en ut raam opvangen