PDA

View Full Version : g60 ombouw vraagjes.


vwmk2driver
29-11-2005, 13:04
hee mensen.

ik heb wat vragen.
ik ga misschien voor iemand en complete golf g60 ( die verrot is ) over bouwen naar een gewoon golf. dus bedoel alles over zetten op de andere.

nu weet ik dat de golf g60 een hogere schakeltunnel heeft voor de kabel schakeling en de g60 ook een gelijmt voorraam heeft.

nu is mijn vraag.

wie weet hoe het met het schakel mechanisme gaat lopen? kan het er zo in of moet ik de tunnel aanpassen? misschien de tunnel over zetten?
en wat te doen met het voorraam zijn de raamstylen gewoon gelijk?
dus kan ik dan het raam er uit snijden en zo in de andere kitten ?

ik hoor het graag als mensen antwoorden op mijn vragen hebben :D

gr frank

G60RAY
29-11-2005, 13:32
Kabelschakeling kun je gewoon kwijt onder jouw originele middentunnel.

vwleusden
29-11-2005, 15:38
je kan ook gewoon met je originele raam blijven rijden, misschien makkelijker ? ;) anders zou je het eventueel wel eens bij Carglass kunnen vragen ;)

vwmk2driver
29-11-2005, 15:53
ja maar dat gekitten raam dient als versterking van de auto he ..

vwleusden
29-11-2005, 15:55
zal bij jou auto niet veel uithalen omdat het origineel een 1.6 is toch ?

Marcski
29-11-2005, 15:57
de raamstijlen zijn gelijk, je kan in elke willekeurige golf 2 een gelijmde ruit plaatsen

vwmk2driver
29-11-2005, 17:52
is niet voor mijn auto.

auto van de klant

jan_gti_16v
29-11-2005, 18:17
een g60 carroserie is ook versterkt mischien niet helemaal onhandig om daar ok ff rekening mee te houden....

want dit is bij een 1.6 carroserie niet het geval...

hallie mk3
01-12-2005, 17:29
een g60 carroserie is ook versterkt mischien niet helemaal onhandig om daar ok ff rekening mee te houden....

want dit is bij een 1.6 carroserie niet het geval...

wat is er aan versterkt dan tov normale golf?

vwleusden
01-12-2005, 17:35
gehele neus ;)

vwmk2driver
01-12-2005, 18:14
de nieuwe basis word waarschijnlijk een 16v pl.

waarschijnlijk is die ook al wel versterkt dan. en anders moet ik in overleg de naden maar door lassen, tenminste neem aan dat dta bedoeld word met verstevigt

MauSeR35
01-12-2005, 19:34
16v heeft en gewoone koets dacht ik. koets van een g60 heeft meer puntlassen toch?

Zestienkleppen
01-12-2005, 21:45
Ik dacht dat een Rallye doorgelast was...van een G60 weet ik het niet, maar de 16v is hardstikke standaard.

Pedaalemmer
01-12-2005, 22:03
G60 heeft toch ook een kruis in het dak....?

vwmk2driver
01-12-2005, 23:49
volgens etka is alles 1 pot nat is niks aparts tussen de modelen enigste waren de voorschermen, maarjah de kenners zullen het beter weten dan ik even snel op kan zoeken.

zal mij ok benieuwen of alle tijd die ik er in steek ook daat werkelijk tot actie zal leiden.

mijn ervaring is nu de laatste maanden dat iedereen van alles wil en je een hoop moeite doed voor iedereen om prijzen te verzamelen en je vervolgens nooit meer wat hoort

Edward
02-12-2005, 07:11
de kabel geschakeldetunnel kan je alleen niet op de zelfde bevestigingspunten monteren als van de stangen bediening: G60 tunnel is groter dan 16V tunnel (ik had ook een PL).....je moet ff adapter plaatje maken die met de schroefgaten overeen komen.....

Dit heb ik zo ervaren, zal me niets verbazen als de enige ben die dat zo zou moeten doen.....

wat je doet is de oude tunnel afslijpen: je hebt die bak waar je bediening in zit, daar slijp je de rand vanaf (met gaten voor bouten). Je houdt de nieuwe kabel tunnel eronder, zet je afgeslepen rand er tegen aan en bout hem vast. Dat gaat echt nergens meer naar toe, je kan hem nog borgen met zelf verzonnen zaken: schroeven, of laspuntjes.

kep trouwens gekeken in mijn kokerbalken: zijn die dwars gelaste schotten in de balk std bij een 16V??