View Full Version : Nooit te vroeg juichen !
volksaddiction
30-11-2005, 09:51
Geen vermindering APK-keuringen
Uitgegeven: 30 november 2005 09:30
DEN HAAG - Minister Peijs (Verkeer) geeft niet toe aan druk vanuit de Tweede Kamer om het aantal APK-keuringen te verminderen. De CDA-bewindsvrouw denkt dat dit niet goed is voor het milieu en de veiligheid in het verkeer.
Zij heeft de Tweede Kamer woensdag geschreven, dat zij de wet zodanig wil veranderen dat minder APK-keuringen mogelijk worden, maar dat zij nog niet hiertoe wil overgaan.
Bureaucratie
Peijs schrapt wel een aantal bureaucratische regeltjes rond de APK-keuring. Dat levert naar verwachting tijdwinst op voor de keurmeesters en daardoor een besparing voor de burgers van een kleine 20 miljoen euro per jaar.
chrisjuh
30-11-2005, 09:54
Besparing voor de burgers.....Jaja :giggle:
Fijn ja..
Zie onderstaande lijst: kost me jaarlijks meer aan APK's dan aan verzekering/belasting..
Ook zo nuttig ja: om de 1000 km weer een keuring.
Fijn ja..
Zie onderstaande lijst: kost me jaarlijks meer aan APK's dan aan verzekering/belasting..
Ook zo nuttig ja: om de 1000 km weer een keuring.
Fijn ja..
Ook zo nuttig ja: om de 1000 km weer een keuring...
Fijn ja..
Ook zo nuttig ja: om de 1000 km weer een keuring... (en inderdaad: 4x achter elkaar: alleen de daily maakt meer kilometers)
Pedaalemmer
30-11-2005, 10:43
hey sjamp dat je gefrustreerd bent omdat je teveel auto`s hebt en daarom te vaak naar de keuring moet kan ik begrijpen maar dan hoef je niet vier keer dezelfde post te doen he :D
Bussie komt zo
30-11-2005, 10:44
Goed bezig sjam!!
Van mij hoeft het niet, voor sommige gekken die met ouwûh hokken over de weg gaan is het maar het beste dat ze 1 keer per jaar naar de keuring gaan.
Iemand die nog maar 1x per 2 jaar in de garage komt kan een ongeleide projectiel worden.
Van mij houden zoals het is, komt de veilig ten goede.
Goed bezig sjam!!
Van mij hoeft het niet, voor sommige gekken die met ouwûh hokken over de weg gaan is het maar het beste dat ze 1 keer per jaar naar de keuring gaan.
Iemand die nog maar 1x per 2 jaar in de garage komt kan een ongeleide projectiel worden.
Van mij houden zoals het is, komt de veilig ten goede.
:iamwithst
Clawfinger
30-11-2005, 11:58
Sommige mensen verpesten het voor de liefhebbers... Liefhebbers onderhouden hun auto's vaak goed en ik denk dat van die auto's een veel hoger percentage APK goedgekeurd wordt. Door de stijgende kosten steken veel mensen minder geld in het onderhoud van hun auto, waardoor juist die auto's gevaarlijker worden... versleten remmen, gladde banden, etc. En wij liefhebbers zijn daar de dupe van! :mad:
Pedaalemmer
30-11-2005, 12:21
Sommige mensen verpesten het voor de liefhebbers... Liefhebbers onderhouden hun auto's vaak goed en ik denk dat van die auto's een veel hoger percentage APK goedgekeurd wordt. Door de stijgende kosten steken veel mensen minder geld in het onderhoud van hun auto, waardoor juist die auto's gevaarlijker worden... versleten remmen, gladde banden, etc. En wij liefhebbers zijn daar de dupe van! :mad:
ik heb er geen last van...maar zijn zat mensen die een oud autootje van apk tot apk rijden..
Mister Cool
30-11-2005, 13:23
een besparing voor de burgers van een kleine 20 miljoen euro per jaar.
Hoeveel auto's zouden er nu rondrijden?? Stuk of 15 miljoen?? Das dan iets meer dan een euro per auto per jaar... :woowoo: :chair:
Bussie komt zo
30-11-2005, 13:29
Hoeveel auto's zouden er nu rondrijden?? Stuk of 15 miljoen??
Beetje veel volgens mij.
Zoveel inwoners heeft NL, maar niet iedere inwoner heeft een auto.
Wie zongen dat ook alweer "15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde"
Dus ik gok iets van 4 a 5 miljoen auto's in NL.
Mister Cool
30-11-2005, 13:38
Beetje veel volgens mij.
Die 15 miljoen is al lang geleden he... Alleen aan apk-meldingen had de rdw in 2004 al iets van 6,4 miljoen stuks. Nu misschien 6,5 miljoen. Dus de 15 miljoen auto's zijn idd wel wat al te enthousiast... Maar dit was meer een bij wijze van, om maar weer te laten zien hoe ongelooflijk groot die besparingen hier altijd zijn... Gaat bij 5 miljoen auto's ook maar om 4 euro per auto per jaar... Das jammer voor hun, dus flikkeren ze dat wel bij de brandstofaccijnzen op...
evilnyntje
30-11-2005, 13:38
Beetje veel volgens mij.
Dat liedje van van Fluitsma en van Tijn oid. Maar apk blijft noodzaak voor dagelijkse auto's vind ik.
Dat liedje van van Fluitsma en van Tijn oid. Maar apk blijft noodzaak voor dagelijkse auto's vind ik.
Dagelijks ja.. oldtimers zijn niet echt dagelijks.. (tenminste:zou moeten zijn)
polopower
30-11-2005, 17:21
Ivm de europese eenwording sta je misschien nog sterk ook als je het voorbeeld uit België aanhaald. Eenmaal oldtimer-status* betekend nooit weer keuren.
*Er gaat wel een keuring aan vooraf om deze status te krijgen, maar daar kunnen onze zuidelijke vrinden ons vast meer/beter over vertellen.
1x per jaar is niets teveel. Voor liefhebbers die hun auto op en top hebben stelt de apk niets voor. Wat ze wel eens mogen aanpakken is de duidelijkheid rond de regels (waar de ene keurmeester helemaal over de rooie van gaat, vind een ander het perfect)
Jasper Ovaal
30-11-2005, 17:26
op zich apk geen probleem. als je je auto kwa remmen en verlichting goed bij houd. kan het ook een keer in de 2 jaar.
weet toevallig iemand hoe het nou zit met de apk voor vourtuigen van voor 1960??
het word een keer tijd dat ik ga, :woowoo:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/apk.bmp
hier het origineel formaat (http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/apk_original.bmp)
Kleur(en) : Diverse... HAHAHAHAHAHAHA, lol
Pedaalemmer
01-12-2005, 09:44
Ik vind de vervaldatum nog lachwekkender :D
Mister Cool
01-12-2005, 13:30
op zich apk geen probleem. als je je auto kwa remmen en verlichting goed bij houd. kan het ook een keer in de 2 jaar.
weet toevallig iemand hoe het nou zit met de apk voor vourtuigen van voor 1960??
het word een keer tijd dat ik ga, :woowoo:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/apk.bmp
hier het origineel formaat (http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/apk_original.bmp)
Seauw, das nog net geen 9 jaar geleden... :rolleyes: :D
Jasper Ovaal
02-12-2005, 10:34
Seauw, das nog net geen 9 jaar geleden... :rolleyes: :D
ook dat lukt nog wel
Hehehe, en sinds dat je hem hebt roep je al dat je hem binnenkort maar eens gaat keuren! :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.