PDA

View Full Version : Nieuwe of gereviseerde verstuivers gtd?


der_Beukmeister
20-12-2003, 14:00
hey!

kan iemand mij vertellen wat nieuwe of gereviseerde verstuivers kosten voor een golf II gtd intercooler?

Of wat het zou kosten om de mijne te laten reviseren ofzo?

Als de motor koud staat is hij namelijk soms nogal rauw, hij start overigens wel meteen.. dus ik dacht dat die wel eens aan vervanging toe zouden kunnen zijn

Alvast bedankt !

Volkswouter
20-12-2003, 19:09
Kijk ff op http://www.havam.nl

Ik had voor je gekeken,maar er staan drie verschillende GTD types op.
Wat bij jou ook het probleem zou kunnen zijn is:
Of je gebruikt je hendel in het dashboard niet met dit koude weer(Deze hendel zorgt ervoor dat je inspuitbegin iets word vervroegt)
Enige wat ik niet weet is of je deze hendel uberhaupt hebt,hij zit op de plek waar normaal bij een benzine uitvoering de choke-hendel zou zitten.

Wat het ook kan zijn is dat je dieselpomp op tijd gezet moet worden.


Op het moment dat je problemen hebt met je verstuivers resulteerd dit vaak in:Blauwe uitlaat rook dit komt doordat de diesel niet zo fijn meer vernevelt word en kan lijden tot vermogens verlies.
De verstuiver lekt dan.Dit kan er dan ook weer voor zorgen dat de zuigers eraan gaan.

der_Beukmeister
21-12-2003, 00:46
hey!

ik zal eens op die site zoeken..

Ik heb trouwens wel zo'n hendel en ik gebruik deze tijdens het starten, verder rookt de auto eigenlijk niet (enkel als ik onder de 2000 toeren echt veel gas geef, maar dat lijkt me niet abnormaal omdat er dan waarschijnlijk nog niet veel zuurstof in de motor kan komen) dus eens de turbo op toeren komt is er geen probleem

Echt vermogensverlies heb ik dus ook niet, maar ik dacht gewoon dat het misschien eens tijd was om deze te vervangen of te reviseren..

Zijn er nog mensen met een gtd of td waarbij de motor bij koude start (vooral als het vriest) vrij rauw is? Misschien is het niet zo abnormaal..

Alvast bedankt voor de moeite!! ;)

Smoke 'em
21-12-2003, 09:15
Ik heb een TDi, maar deze loopt in deze tijd ook een heel stuk rauwer. Volgens mij is dat gewoon normaal hoor.

Als je verstuivers aan revisie toe zijn, slaat je motor niet direct uit na het contact af te zetten. Deze slaat dan nog 1 of 2x na. Dat heeft te maken met het nadruppelen waar Volkswouter het over had. Dat merk je dus vrij goed..........

grtz,
Rene

GTD Special
21-12-2003, 10:57
Vrijwel elke diesel loopt bij de koude start niet echt lekker...

Rallyegek
21-12-2003, 11:33
die van mij loopt bij de start altijd erg rauw, het is dan wel geen TD, waar zou dit aan kunnen liggen dan ? km stand is ongeveer 330500.

ik gebruik altijd de koudstart of vervroeger.. en de wagen draait niet na na het uitzetten, voor de rest lust ie wel een slok olie en rookt dus ook

der_Beukmeister
21-12-2003, 11:51
als ik hem af zet stopt de motor meteen.. dus daar is al geen probleem denk ik, verder verbruikt hij zo goed als geen olie

Dan zal het wel normaal zijn zeker ;)

niels_g60-power
21-12-2003, 13:09
de diesels lopen met dit weer na de start bijna allemaal effe rauw merk het op mijn werk ook. Als je verstuivers zouden lekken zou die idd na het afzetten nog 1 a 2 keer rond moeten gaan ofzo

TomKraft
21-12-2003, 13:41
luister maar es naar een ford diesel met dit weer, ik denk da ge dan nog blij zijt da ge ne VW hebt :D

golf1gtd
19-08-2004, 18:03
hihi,

rallyegek, als jij je naam eer aan doet in je atmosferische diesel, dan is ie nu is gewoon gaar.
anders zou ik zeggen versleten zuigerveren, uitgelopen lagers, oliedrukverlies dus, zorg maar dat je een revisievriendje zoekt, anders ben je net als ik veel poen kwijt, en dat is bij een diesel niet de bedoeling,

voor jou de goedkoopste oplossing, ralleyen tot ie pang zegt en voor 250 euro een andere kopen op marktplaats en verder ralleyen...

Marco
19-08-2004, 22:06
Olieverbruik mag best bij een dieseltje met een ton of 3 tot 4 op de klok. Zo lang het geen liter op de 500 km wordt is er niks aan de hand. Het blijft altijd nog goedkoper als benzine rijden (als je redelijk wat kilometers rijd dan).

Ik rijd een 85er Golf 2 diesel, normaal dieseltje, 54pk JP Gebruik met koude start ALTIJD de inspuitvervroeger, als het een beetje normaal weer is moet je diesel na 2 tot 3 keer rond te zijn geweest wel aanslaan. Als het wat kouder is heb ik een goede tip, 2x voorlgloeien, dat scheelt echt enorm. Dus, kontakt aan, wachten tot lampje uit is, kontakt uit, kontakt weer aan en wachten tot lampje uit is en dan starten. Je zult merken dat ie dan met koud weer veel beter start.

Marcski
20-08-2004, 00:41
Damn, wat een oud topic :confused: ;)

Pedaalemmer
20-08-2004, 08:03
toch gaat er niks boven een benzine....:D...en als je dan goedkoop wilt rijden..neem een gastankje in je 2de auto...das pas goedkoop

Cabby 82 TDi
20-08-2004, 22:59
Geef mij maar lekker rokende diesel.......

MauSeR35
21-08-2004, 15:21
gas is om op te koken!

sjampoo
26-01-2006, 19:05
Aangezien dit topic al eens eerder uit de sloot werd gevist:

Diesel is voor trekkers!

MauSeR35
28-01-2006, 18:12
alchol om te zuipen ;)