View Full Version : Wie rijdt zijn ``Einser´´ in de winter?
Der Typ Siebzehn
15-12-2005, 23:00
omdat ik al ergens anders op dit forum gelezen heb dat iemand met zijn Golf 1 in de winter doorrijdt, wou ik gewoon eens (ben helemaal niet nieuwsgierig :D ) weten of dat nog meer bezitters van ``Einser´´ dat met hun auto´s doen. Iedereen moet dat voor zichzelf beslissen, maar ik vind `t eigenlijk doodzonde als men dat met een Golf 1 doet, ze zijn behoorlijk roestgevoelig en `t zijn zulke mooie karretjes en bovendien worden ze ook steeds zeldzamer. Ikzelf heb op `t moment geen Golf 1, maar als dat wel `t geval zou zijn geweest, dan werd ie in de winter geschorst, ``abgemeldet´´ zoals ze in Duitsland zeggen, en voor in de winter gewoon een later model Golf, `n type 2, 3, 4 of 5 rijden, of natuurlijk elke andere auto behalve dan `n Golf 1 :D .
Rene´
Pedaalemmer
15-12-2005, 23:03
klinkt net alsof een golfje 1 van suiker is...goede bescherming kun je gewoon doorkachelen door de winter..
Der Typ Siebzehn
15-12-2005, 23:13
klinkt net alsof een golfje 1 van suiker is...
dat wil ik niet zeggen, maar wel tamelijk roestgevoelig. Veel Golf 1 liefhebbende Duitsers zeggen zelfs dat de Golf 1 al bijna ``Kulturgut´´ is, zover wil ik niet gaan, tis en blijft natuurlijk maar `n auto, maar wel `n veel te mooie om er de winter mee door te rijden, ondanks ``goede bescherming´´.
klinkt net alsof een golfje 1 van suiker is...goede bescherming kun je gewoon doorkachelen door de winter..
Moest mijn golf I gti al klaar zijn, zou ik hem zeker niet sparen voor de winter. Die dingen zijn nu eenmaal gemaakt voor te rijden, dus daar ga ik hem ook voor gebruiken ;)
En met alle nieuw producten (lakken, epoxy, dinitrol) gaat hij nauwelijks nog roesten.
Natuurlijk als je al geen gezonde basis hebt, dan is het mss raadzaam hem te sparen voor al het zout enzo...
chrisjuh
15-12-2005, 23:20
Ik rij geen meter met dat ding nu, en in de zomer ook bijna niet trouwens, heb deze zomer welgeteld 320 km gereden... :(
Moet m trouwens wel weer een keer starten, staat nu al weer 2 maanden stil....omhooggeschroefd en wel had begin november al gekeurd moeten zijn... :)
Pedaalemmer
15-12-2005, 23:22
Ik rij geen meter met dat ding nu, en in de zomer ook bijna niet trouwens, heb deze zomer welgeteld 320 km gereden... :(
Moet m trouwens wel weer een keer starten, staat nu al weer 2 maanden stil....omhooggeschroefd en wel had begin november al gekeurd moeten zijn... :)
das zonde van het golfje...
chrisjuh
15-12-2005, 23:25
Mja, maar hij heeft er ook niks mee te lijden toch?
Staat binnen in de garage hier achter het huis, kan er wel elke dag in rijden als ik zou willen, en tijd had. :tongue:
En zo nauw kijk ik ook weer niet hoor met onderstaande reed ik ook gewoon door in de winter... :)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/6/9/golfen011.jpg
Ik rijd er dagelijks mee in de winter, doet wel pijn dat ik geen garage vind hier :( zal er in de wintermaanden snachts wel een zeiltje over leggen :(
tjah.. als de derby gekeurd en verzekert zou zijn ...
voorgaande 25 jaar heeft ie ook overleeft. niet beginnen te mieten hè.
hij stelde maar een vraag, maar er zijn wel mensen die hem toch binnen zetten in de winter? Ik blijf wel rijden,maar zou hem graag in de garage zetten
ik heb mijn golfje verkocht aan iemand die hem als winterauto gaat gebruiken :rolleyes:
Pedaalemmer
16-12-2005, 10:30
Mja, maar hij heeft er ook niks mee te lijden toch?
Staat binnen in de garage hier achter het huis, kan er wel elke dag in rijden als ik zou willen, en tijd had. :tongue:
Ik doel niet op slijtage...kijk ik ben een hobbieist als ik niet kan klooien of sleutelen aan me auto ga ik me vervelen. Dus hem stil zetten in een garage zou niks voor mij zijn. Lekker mee rijden en ook al begint pekel eraan te knagen dan fix ik het wel weer.
Met glad weer zul je me ook niet zo snel op de weg vinden maar als ik wil rijden dan laat ik me niet tegen houden door beetje pekel op de weg.
maargoed iedereen zijn eigen beslissing. Ik baal er gewoon van als mensen golfjes 1 gaan beschouwen als een soort god die je moet aanbidden in een ruimte ofzo...je steekt er veel tijd in en geld dus profiteer dan ook van je werk.
tis gewoon mijn mening en ik zal nooit iemand afvallen op zijn of haar keuzes maar kmoest het ff kwijt :D
golf2blue
16-12-2005, 10:46
ik rijd er ook mee hoor... k ga em alleen wel weer verkopen omdat ik voor een corrado wil gaan kijken.
Der Typ Siebzehn
16-12-2005, 12:12
maargoed iedereen zijn eigen beslissing. Ik baal er gewoon van als mensen golfjes 1 gaan beschouwen als een soort god die je moet aanbidden in een ruimte ofzo...je steekt er veel tijd in en geld dus profiteer dan ook van je werk.
tis gewoon mijn mening en ik zal nooit iemand afvallen op zijn of haar keuzes maar kmoest het ff kwijt :D
ik heb ook niet gezegd dat je Golfjes 1 moet gaan aanbidden als een soort god, `t zijn tenslotte ook maar auto´s. Maar wat ik wel heb gezegd is dat ik `t eigenlijk zonde vind om met zo´n auto de winter mee door te rijden, dit is mijn mening, en die moest ik ook ff kwijt :D ;) en nogmaals: iedereen moet zelf beslissen wat hij of zij met zijn/haar auto doet.
Vorige winter ook met onze type 1 RAT de winter doorgecruist hoor....geen probleem..gewoon goed wassen zo nu en dan en de onderkant en wielkasten goed afspuiten...
Tuurlijk is een type 1 een prachtauto maar het blijft een vervoersmiddel he!!!!!;-) ..
grtz...Vic...
met m'n oude gti-tjes ook gewoon altijd doorgereden. Vooral 1x met oud en nieuw, ijskoud, lichte mist, 296 graden nokkenas, audi gasklep, spagetti en een lege a27 net na half 1 's nachts....
dat was pas dóórrijden... :)
Der Typ Siebzehn
16-12-2005, 12:50
met mijn laatste Pirelli-GTI, moet ik eerlijk zeggen, ben ik ook de 1e vijf jaar `t hele jaar ermee doorgereden, daarna had ik me voor in de winter `n Golf 2 GT gekocht omdat ik `t gewoon zonde vond van de GTI 1 om daarmee nog verder in de winter te rijden. Dit heb ik zo drie jaar lang gedaan totdat ik dit jaar beide auto´s verkocht heb en daarvoor in de plaats nog maar een Golf 3 ben gaan rijden(daarmee `t hele jaar!). En wat `t verkopen van mijn Pirelli Golf 1 betreft heb ik een kleine tip (maar zonder me ermee te bemoeien!)voor golf2blue:
overleg je dat nog eens met de verkoop van je Golf 1 en daarvoor in de plaats een Corrado. Een Corrado is zeker ook een mooi wagentje, maar van `t verkopen van die Golf 1 krijg je misschien spijt, ik had er in ieder geval wel al gauw spijt van toen mijn Golf 1 was verkocht, achteraf gezien vind ik `t van mezelf een stomme daad.
de gti,s staan allebei binnen maar als het redelijk mooi weer is ga ik gewoon rijden afgelopen weekend nog ff gereden met de rode en de grijze. de bruine 1100 rijdt iedere dag en die staat ook gewoon buiten,maar wel helemaal goed behandeld voor de winter is in pre bij ons hier.
hij stelde maar een vraag, maar er zijn wel mensen die hem toch binnen zetten in de winter? Ik blijf wel rijden,maar zou hem graag in de garage zetten
easy...
ik ben te lui voor smileys ..
...Lekker mee rijden en ook al begint pekel eraan te knagen dan fix ik het wel weer.
Zo zie ik het ook - een auto die stilstaat in een garage heeft voor mij geen zin. Maar snap ook wel dat als je bloed, zweet en tranen in de restauratie van een auto hebt zitten dat je hem ook goed wilt houden... :D
fre-golf1-16v
16-12-2005, 13:10
de mijne staat gewoon binnen en komt er deze winter ook niet meer uit.
mischien voor apk in januari ander niet denk ik
Iedereen kan lullen wat ie lullen wil met goed behandelen, de mijne is nu voor 6 jaar geleden gespoten en heeft nog geen roest. Mede te danken door die 5 liter ml die er in is gegaan en het feit dat hij geen enkele winter heeft gezien en dat wou ik ook graag zo houden. :D :D Al dat vocht pekel en andere rotzooi mij niet gezien. Dus voor de mijne absoluut geen winters, daarvoor zit er net ff wat teveel geld in.
http://www.teamflykiller.nl/images/zoom/XMHRDB/viewsize/VW_Fanatics_16.10.2005_036.jpg
het scheelt dat je in de winter mooi de tijd hebt om te (projecten) ben nu bezig met wielkasten rollen,wielen klaarmaken en een sparco tankdop in te bouwen.
Der Typ Siebzehn
16-12-2005, 13:15
met m'n oude gti-tjes ook gewoon altijd doorgereden. Vooral 1x met oud en nieuw, ijskoud, lichte mist, 296 graden nokkenas, audi gasklep, spagetti en een lege a27 net na half 1 's nachts....
dat was pas dóórrijden... :)
Deze mensen op onderstaande link zouden je hiervoor (bijna!) vervloeken :D : kijk es op:
http://www.golf1-ig.de/
Alles ``Einser´´fanatiekelingen :D, ben zelf lid van die club, maar een Golf 1 zal ik zeker niet, nooit, never en te nimmer gaan ``aanbidden als een god´´, laat dat duidelijk zijn!
Mijn Jetta staat lekker warm in LoodsB
tussen Goldfinger en Silvertwins in :)
Gewoon omdat we ze graag goed behandelen.
Ben niet zo'n vriendje met pekel e.d.
Verder glij je in de winter wel makkelijker van
de weg en dat doe ik dan liever in mijn Golf2
dan in de Jetta (die al met al al 10 keer zo duur
is dan mijn Golf2) Ook zijn er anderen die glijden,
dus ook al ben je nog zo voorzichtig...
De laatste paar modeljaren doen het vrij goed toch, qua winterbescherming?
Met een originele VW uit de periode 1974-1981 zou ik het niet aandurven, die roesten onder je derrière vandaan!
En als hij al helemaal geresto'd is met imitatieblik.. who gives a shit!
Jens
Ik moet straks ook gewoon met et beestje rijden in de winter. Gelukkig zijn mijn cupvelgen niet gepolijst anders moest ik die ook nog gaan verwisselen.
Maar dinkie zit goed dik in de was, iets van 4 liter ofzo, dus roesten zal miniem zijn. Te hopen helemaal niks dus :D.
Ik wou dat ik em in de winter stil kan zetten, maar ja stilzetten is slechter voor een auto dan ermee rijden. En et blijft me eerste auto en ook de enigste momenteel.
Doorrijden dus :)
evilnyntje
16-12-2005, 15:55
Eens even kijken, mijn vriendin rijd ermee, ik krijg de mijne bijna en ga daar ook gewoon de winter mee rijden. Mijn pa gebruikt de zijne ook in de winter. Met een beetje bescherming kunnen ze er wel tegen. De RedBastard staat gewoon in de schuur.
bobby-digital
16-12-2005, 15:59
mijne komt de schuur niet uit, of alleen ff heen en weer naar werkplaats om te klussen
MrMiljon
16-12-2005, 16:15
Zelf rij ik gewoon de winter door met de einser hoor. Af en toe even de auto schoonspuiten (wielkasten vooral). Straks in de zomer moet er toch al het een en ander gelast worden (spatborden achter, antennegat, parravaan en de nodige plekjes).
http://www.vwforum.nl/photopost/data/2/2821Golf_1_3_.jpg
Rickyrick
16-12-2005, 17:11
Rene heb je geen gewone "??
Mijn TD gaat vele kilometers maken deze winter!!
...Met een originele VW uit de periode 1974-1981 zou ik het niet aandurven, die roesten onder je derrière vandaan!
Is dat zo?
Niks geen last van met m'n '80er.
Ook niet toen ik hem kocht!
Maar om het te voorkomen zoek ik
de pekel niet op ;)
... maar ja stilzetten is slechter voor een auto dan ermee rijden....
Je zet hem geen jaren stil hoor ;)
Klaas16v
16-12-2005, 17:20
ik rij ook dagelijks met m, kan ie best hebben
ik rijd er ook gewoon mee door in de winter.(al is dat niet veel)
als ik mijn mk1 pas echt zou hebben gerestaureerd dan zal hij wel in de stalling gaan maar dat is nu nog niet het geval.
en met sneeuw en gladheid is dat toch nog lekker slippen en driften met een oud golfje hoor!
classic-edition
16-12-2005, 21:59
Mijn Jetta staat lekker warm in LoodsB
tussen Goldfinger en Silvertwins in :)
Gewoon omdat we ze graag goed behandelen.
Ben niet zo'n vriendje met pekel e.d.
Verder glij je in de winter wel makkelijker van
de weg en dat doe ik dan liever in mijn Golf2
dan in de Jetta (die al met al al 10 keer zo duur
is dan mijn Golf2) Ook zijn er anderen die glijden,
dus ook al ben je nog zo voorzichtig...
Denk er net zo over !
de mijne (jetta 1)heeft ook net iets te veel gekost om hem zo te krijgen en staat zeker de hele winter op stal.
Maar goed iedereen zijn mening
Marco
Mijn GTD moet op straat staan, mijn garage is al bezet. :mad:
Zo af en toe rij ik er een stuk mee, want auto's die buiten staan en niet rijden gaan volgens mij harder achteruit dan auto's die buiten staan waar wel mee gereden wordt. Rust roest, zullen we maar zeggen.
Ik vind het wel zonde, en ik denk er zelfs over om mijn GTI weg te doen zodat mijn GTD in de garage kan staan.
Quote:
Originally Posted by CustomBug
dat was pas dóórrijden...
Deze mensen op onderstaande link zouden je hiervoor (bijna!) vervloeken : kijk es op:
http://www.golf1-ig.de/
Alles ``Einser´´fanatiekelingen , ben zelf lid van die club, maar een Golf 1 zal ik zeker niet, nooit, never en te nimmer gaan ``aanbidden als een god´´, laat dat duidelijk zijn!
Ik zou die mensen bijna vervloeken als je bedenkt waar een GTI voor gebouwd is... :D ;)
Ik zou het liefst ook een dikke einser in de schuur hebben staan die ik niet dagelijks nodig heb, evenals een kever (huidig vervoersmidddel). Maar aangezien voor mij de enige mogelijkheid om een "oude" VW te rijden als (2e)daily is, rij ik gewoon het hele jaar door, hebben de medeweggebruikers ook eens iets anders om naar te kijken dan de standaard grijze leasebakken...
(heee, ben ik niet degene die ook nog een grijze bora rijd??? :redface: )
Der Typ Siebzehn
17-12-2005, 00:17
"vervloeken" was wat overdreven gezegd, er zijn GTI-bezitters in de club die wel degelijk van mening zijn dat de GTI´s 1 ervoor bedoeld zijn om er zo nu en dan eens `n potje mee te "heizen" :D maar liefst niet in de winter ;)
Voor de restauratie heb ik 2 winters met de GTI 1 gereden....zou hem low budget restaureren....Maar als je m'n topic wel eens gelezen heb,is dat low budget even anders gelopen.
GTI is nu gewoon te mooi van binnen,onder en buiten om de winter mee in te gaan.Gehele bodem is gespoten,en komt geen ML oid overheen....dus geen winter voor mijn GTI....
Planning is dat in het voorjaar een dubbele garage (5x6,5m) :) achter mn huis staat.....kan de GTI ook in de zomer elke dag binnenslapen
"vervloeken" was wat overdreven gezegd, er zijn GTI-bezitters in de club die wel degelijk van mening zijn dat de GTI´s 1 ervoor bedoeld zijn om er zo nu en dan eens `n potje mee te "heizen" :D maar liefst niet in de winter ;)
Liever niet inderdaad, maar liever de winter door met een typ 1 oid dan geen type 1!!!
Der Typ Siebzehn
17-12-2005, 00:31
Liever niet inderdaad, maar liever de winter door met een typ 1 oid dan geen type 1!!!
kan ik ergens ook mee eens zijn, `t rijden aan zich moe(s)t eigenlijk `t hele jaar mogelijk zijn, maar de wintermaanden he.....
Voor de restauratie heb ik 2 winters met de GTI 1 gereden....zou hem low budget restaureren....Maar als je m'n topic wel eens gelezen heb,is dat low budget even anders gelopen.
GTI is nu gewoon te mooi van binnen,onder en buiten om de winter mee in te gaan.Gehele bodem is gespoten,en komt geen ML oid overheen....dus geen winter voor mijn GTI....
Planning is dat in het voorjaar een dubbele garage (5x6,5m) :) achter mn huis staat.....kan de GTI ook in de zomer elke dag binnenslapen
dus je houdt em? :hug:
De mijne staat zonder motor onder de carport.. rijden gaat dus niet echt lukken :rolleyes:
Maar anders had ik de einser caddy zeker wel af en toe op zijn wintersloffen (ATS cupjes) uitgelaten :cool: rot is ie toch al :woowoo:
retro hans
17-12-2005, 08:17
Ja sorry maar mijn einser is een daily driver.
Dus ja ik zal wel moeten door rijden deze winter.maar ik geef hem natuurlijk heel veel liefde.was hem netjes en houd hem natuurlijk schoon.En met het mat zwarte onderstel staat het best geinig zo.dus ja zal wel moeten.
Groetjes hansie
Black Devil
18-12-2005, 11:02
Ik 'reed' met de golf 1 van dorien, totdat ik m vorige week tegen een boom aan plantte...........................
Ik zal eens een nieuw topic aanmaken daarover.
Trouwens de golf is helemaal roestvrij en op tijd afspuiten/wassen komt ie de winter echt wel door
snellesjaak
18-12-2005, 15:26
Auto staat netjes binnen en ziet geen pekel. Als ik geen andere auto erbij zou hebben dan zou de golf 1 wel in de winter gebruikt worden.
Auto staat helaas niet binnen maar buiten op straat rijd er af en toe mee om hem een beetje soepel te houden gelukkig wordt er bij ons in de straat niet gestrooid dus pekel zal die niet echt zien, voor de winter heb ik een starlet gekocht voor 50,- kan die mooi door de pekel heen rijden
vindt het idd ook zonde om met een GTI door de pekel heen te rijden ding is toch bijna oldtimer dus.
Pedaalemmer
19-12-2005, 23:34
Eerlijk gezegd zie ik hier bijna nooit een golf 1 rijden..of het nu winter of zomer is :eek:
mijn vriendin heeft op dit moment me golf opgeeisd voor haar stage. het is een daily driver dus. wanneer je heb in klasse, dus bijna showroom staat hebt zou ik hem zeker niet in de winter gebruiken. lijkt me toch zonde
wouter
door een nieuw gat in men dorpel,blijft hij dan toch een maandje binnen... :(
Der Typ Siebzehn
20-12-2005, 19:21
Eerlijk gezegd zie ik hier bijna nooit een golf 1 rijden..of het nu winter of zomer is :eek:
Wat denk je, waar zou dat aan liggen? En is et dan nog zo raadzaam om er net nu in de winter mee te rijden? ;)
Jurgen Santana
20-12-2005, 19:48
Mijn Pirelli staat deze winter ook lekker binnen.
mk1owner
20-12-2005, 21:02
hmm mocht mijne klaar zijn tegen die tijd gaat hij zeker ff de deur uit in de winter ga hem niet op stalling zetten vind t al jammer dat hij nu uitelkaar ligt en ik er niet mee kan rijden.
De jetta moet dit jaar door de pekel, is haar de afgelopen 25 jaar nog niet overkomen, de oude eigenaar moet het niet zien. Ze mag 's nachts wel naar binnen en wordt vaak gewassen.
Mijn cabriolet heeft op dit moment winterslaap, wordt nog wel even wakker gemaakt om een nieuwe kap te laten monteren.
Zie ze hier gelukkig nog dagelijks :)
En ook wel meer dan 1 :)
ik heb 2 winters met een Golfje 1 1100 gereden. met dat doel had ik deze ook een beetje gekocht.
Vorig jaar dezember is deze bij een nieuwe eigenaar gekomen en hij is deze helemaal aan het opknappen....
Goldfinger
26-12-2005, 13:10
de golf 1tjes zijn hier mooi in winterslaap zomers maak ik ze wel weer wakker heb zelf ook hekel aan de kou :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.