View Full Version : turbo van een tdi vw of audi 1.9
i.v.m. ideetje voor mijn motor ben ik op zoek naar een turbolader.
Mag van een audi, vw of seat zijn als het maar een spelingsvrije is. Moet dus een goeie zijn en aub normale prijs ;)
Iemand misschien een idee waar die dingen te krijgen zijn..................en op de sloop heb ik al gekeken...................maar niks da :confused:
steven16v
16-12-2005, 16:57
op MP en Speurders komen ze toch regelmatig voorbij. En anders maak je op E-bay ook nog wel een goede kans.
Op ebay.de zijn er genoeg te vinden voor een redelijke prijs
Heb er gsteravond laat een gevonden voor zeer weinig geld................
Verkoper had € 60,- als startbod :D En niemand die een bod deed..............twee seconden voor het einde mijn bod van € 62,- ingevoerd.............en ik heb hem.
Een Garett m53 van een 2003 Mercedes 270 crd...................die komt dus op mijn motorfiets...............beetje meer pk's erin hoesten.
De betreffende turbo kan ik 56 km van mijn huis in Duitsland ophalen :cool:
http://i5.ebayimg.com/03/i/05/ag/24/de_1_b.JPG
steven16v
17-12-2005, 09:52
die komt dus op mijn motorfiets
Is dat een typfout of komt ie echt op je motor? Das wel cool op zich.
steven16v
17-12-2005, 09:53
Oja, een motorfiets maakt ontzettend veel toeren. Is deze turbo daar wel tegen bestand?
Mijn motorfiest gaat normaal t/m 11.000 toeren.
Deze turbo kan dat makkelijk aan omdat hij geregeld wordt door de uitlaatgassen. Normaal blazen er 6 zuigers met een gezamelijke inhoud van 2700 cc tegenaan. Op de motor zijn dat vier zuigers met 1000cc. Deze turbo heeft ook als groot voordeel dat hij snel op toeren komt en dat de boost te regelen is :woowoo:
Motor heeft nu nog 135pk op het achterwiel, we gaan voor 220 pk op het achterwiel :D
Turbo komt achter de carb's te zitten met een speciale airbox die een vriend van mij gaat maken. Compressie wordt verlaagd met 1/8 en heeeeeel misschien komt er een intercooler van een golf 4 of bora op. :woowoo:
vwbullit
17-12-2005, 11:36
mafketel!!!
Wel super gaaf.
Gooi er is wat foto's op als je bezig bent
Veel succes
bobby-digital
17-12-2005, 11:40
Mijn motorfiest gaat normaal t/m 11.000 toeren.
Deze turbo kan dat makkelijk aan omdat hij geregeld wordt door de uitlaatgassen. Normaal blazen er 6 zuigers met een gezamelijke inhoud van 2700 cc tegenaan. Op de motor zijn dat vier zuigers met 1000cc. Deze turbo heeft ook als groot voordeel dat hij snel op toeren komt en dat de boost te regelen is :woowoo:
Motor heeft nu nog 135pk op het achterwiel, we gaan voor 220 pk op het achterwiel :D
Turbo komt achter de carb's te zitten met een speciale airbox die een vriend van mij gaat maken. Compressie wordt verlaagd met 1/8 en heeeeeel misschien komt er een intercooler van een golf 4 of bora op. :woowoo:
volgens mij hebben we hier de nederlandse Ghostrider te pakken :rock:
hij rijdt alleen op een hayabusa turbo :D
steven16v
17-12-2005, 12:05
135pk op het achterwiel? Pff, is dat een r1 of zoiets. Heb zelf zo'n 100 pk op het achter wiel. (honda cbr) maar dat gaat al als de brandweer. Maar jah, kan altijd sneller natuurlijk. :woowoo:
slotje omdat het in het advertentiegedeelte is, maar je houdt ons door een nieuw topic toch wel op de hoogte van de vorderingen, he? ;) :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.