View Full Version : Past een 2.0 l onderblok van een golf 3 gti, op een g60 kop ???
corrado-usa
18-12-2005, 11:33
Past een 2.0 l onderblok van een golf 3 gti, op een g60 kop ???
En zo ja wat moet je allemaal aanpassen.
serge pot
18-12-2005, 16:00
ja past ,maar waarom g60 kop?
Nee Serge: dat past niet!
een 2.0 onderblok OP een G60 kop, dat blijft nooit staan!
(andersom past t trouwens wel: kop OP onderblok)
serge pot
18-12-2005, 18:10
jaap is uitgeslapen LOL
steven16v
18-12-2005, 18:49
ja past ,maar waarom g60 kop?
Denk dat ie een 2.0L G60 wil hebben ipv een 1.8L G60.
serge pot
18-12-2005, 19:46
dan nog zal ie of een tussen plaat of de zuigers moeten afdraaien
steven16v
18-12-2005, 19:53
Of de drijfstangen in korten. Of gesmede zuigers. De laatste methode is de beste methode.
serge pot
18-12-2005, 20:00
jups deze zal dan een 8,5 op 1 moeten zijn
steven16v
18-12-2005, 20:00
je bedoeld de
compressie veranderen , met een 2.0 liter motor.
Ja, je moet de compressie verlagen.
steven16v
18-12-2005, 20:01
sjit, net te laat
corrado-usa
18-12-2005, 20:03
dus het kan wel , maar krijg je er ook meer pk,s door.
serge pot
18-12-2005, 20:03
jups ,zowieso meer koppel
corrado-usa
18-12-2005, 20:10
moet je de orginele drijfstang lagers gebruiken van de pg motors of kan die van de 2.0 liter gti er in zitten blijven.
serge pot
18-12-2005, 20:19
zijn allen identiek ,maar als je ze vervangt doe die van glyco er in
corrado-usa
18-12-2005, 20:26
ik had gehoord dat die drijfstang lagers van een g60 motorblok sterker zijn . dan die van een 2.0 liter gti motor . door de vermogen wat er los komt van een g60 motor . maar als je zeg dat het zelfde zijn dat kan.dan weet ik dat.
serge pot
18-12-2005, 20:27
als er g60 voor staat wil niet ze4ggen dat het altijd beter is
corrado-usa
18-12-2005, 20:29
dat is zo .maar kan je nog nieuwe 2.0 liter motors kopen.
serge pot
18-12-2005, 20:31
zolang vw zer nog plaatst wel
corrado-usa
18-12-2005, 20:33
weet je ook wat een complete kop revisie kost van een g60 kop.
serge pot
18-12-2005, 20:38
over het algemeen als de zetels goed zijn en de kleppen ook .
een euro of 170 bij mij
worden de geleiders vervangen ,kleppen opnieuw ingeslepen .
kop gevlakt en gewassen en de kleprubbers vervangen
corrado-usa
12-03-2006, 17:30
Hoe zit het dan met de compressie van
de g60, hoeveel heeft een gewone motor
dus 1.8 g60 en als je naar een 2.0 g60
gaat hoeveel compressie heb je dan.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.