View Full Version : clio 16v velgproject
cabrio82er
18-12-2005, 15:49
Om mezelf bezig te houden een nieuw project begonnen, clio 16v velgen. Ze komen de laatste tijd wel meer voorbij, ik vind het wel een mooie velg. Heb er eentje gedeeltelijk klaar welke kleur zouden jullie de schoepen geven? Zwart of zilver?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/7/16vvelg.JPG
cabrio82er
18-12-2005, 15:49
Hij is een beetje klein, maar hoe komt dit?
ga je ze polijsten? dan zou ik voor zwart gaan, dat contrast blijft altijd wel mooi
cabrio82er
18-12-2005, 15:51
Polijsten was de bedoeling ja, misschien zie je nu iets meer met een grotere foto.
Hij is een beetje klein, maar hoe komt dit?
omdat je de url van het grote plaatje uit de gallery moet nemen, niet die van de thumbnail ;)
cabrio82er
18-12-2005, 15:52
Ja kreeg het ook door, ben niet zo'n held met dat soort dingen
Moet ook nog zo'n setje doen volgende week........ heb ik een idee hoe ze er ongeveer uit moeten komen te zien...... :D
o ja wat voor kleur kleur is je wagen??????? Ik zou ze zilver laten...
bertil1970
18-12-2005, 16:05
ik vind het ook een mooie velg,heb vroeger altijd r5 turbo gehad met uiteraard deze wielen !!
cabrio82er
18-12-2005, 16:12
Ik heb zelf een passat coupé automaat en ivm met de wielomtrek ben ik op zoek naar een "oud" wiel in 16 of 17 inch. Ik wilde eerst mijn bbs rm's eronder zetten maar op de passat stonden ze niet mooi. De auto is er als het ware te "groot" voor. Als deze velgen klaar zijn pas ik ze wel even, misschien staat het wel best goed.
cabrio82er
18-12-2005, 16:16
Ow joossie: Het viel mij op dat er soms wat gietfouten in het naafkapje zaten. Dit is best jammer ivm met het eindresultaat. Ik denk dat ze niet allemaal zo zijn, maar er zat in dit naafkapje soms wat kleurverschil in het aluminium. Best jammer, maar bijna niet te zien.
Is idd een erg mooi wiel,ook al is het van Renault :D .
zwart vind ik persoonlijk heel mooi. ik heb deze velgen ook gehad en had de schoepen ook zwart
succes verder
cabrio82er
18-12-2005, 16:32
Heb ik gezien op mp, stond wel goed onder je golf toch? Heb je misschien nog een foto van die wielen?
MauSeR35
18-12-2005, 16:52
leuke wieltjes hoor, jammer van die gietfoutjes maar ja. ik zou zwart nemen omdat dat mooi contrasteerd met hetgepolijste
Heb ik gezien op mp, stond wel goed onder je golf toch? Heb je misschien nog een foto van die wielen?
ja stond zeker goed.. maar kon andere velgen kopen dus heb ze toen verkocht. foto's zal ik eens opzoeken
bertil1970
18-12-2005, 17:25
heb ik laatst voor iemand afgedraaid en nieuwe rvs kappen laten laseren ,als je dit helemaal gaat polijsten krijg je ook een soortgelijk wiel!
dit is een nissan teardrops 15 inch pas gemaakt voor golf 2
http://members.chello.nl/~m-vandijk/kapjes2.jpg
foto is met een telefoon gemaakt dus niet van kwaliteit
Ik zou ze zwart maken, komt het mooiste uit denk ik met een gepolijste velg.
Ow joossie: Het viel mij op dat er soms wat gietfouten in het naafkapje zaten. Dit is best jammer ivm met het eindresultaat. Ik denk dat ze niet allemaal zo zijn, maar er zat in dit naafkapje soms wat kleurverschil in het aluminium. Best jammer, maar bijna niet te zien.
Ja ik had de kapjes al gedaan en zag ook dat het materiaal hier en daar als je goed kijkt een klein beetje kleur verschil heeft..... maar dan moet je goed kijken en buiten valt dat al helemaal niet meer op.
Ga morgen beginnen met het afdraaien van de randen en verder met de rest..... als je het resultaat wil zien moet je kijken bij de topic van Robertjan007......... want daar zijn ze voor.
Succes.
cabrio82er
21-12-2005, 17:23
Ik heb er vandaag één gespoten om te kijken hoe het oogt. Het zwarte steekt goed af tegen het gepolijste. Beter dan zilver denk ik.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/7/PA220199.JPG
robertjan007
21-12-2005, 22:45
Hallo ik meng me ook even in de strijd!!!
Het ziet er zeer zeker goed goed! Maaaaar... ik denk als je de schoepen zilver spuit dat ze er mooier uit komen. nu zie je op een afstand alleen een zwarte ring...
hier even een voorbeeldn (dit zijn niet mijn wielen)
http://www.vwoutlaws.nl/gallery/gal064/web/Pict0049.jpg
cabrio82er
22-12-2005, 13:24
Ja daar heb je gelijk in de schoepen zijn beter te zien wanneer het zilver is. Aan de andere kant wordt het wiel misschien niet zo snel herkend als een "clio" wiel. Zender turbo's en ronal turbo's zijn vergeleken met deze wielen een heel stuk duurder, maar ik vind deze zeker zo mooi.
ben het eens met cabrio92er, es zien wat die dingen kosten :)
classic-edition
23-12-2005, 09:18
Ja daar heb je gelijk in de schoepen zijn beter te zien wanneer het zilver is. Aan de andere kant wordt het wiel misschien niet zo snel herkend als een "clio" wiel. Zender turbo's en ronal turbo's zijn vergeleken met deze wielen een heel stuk duurder, maar ik vind deze zeker zo mooi.
He ruud,
Ik vind deze wielen zeker niet mooier dan ronal turbo's of zenders
maar dat komt misschien wel omdat ik zelf nog een setje zenders
in de verkoop heb ha ha.
Nu even zonder dollen, de velg ziet er super goed uit.
Ik zou id.de schoepen ook zilver doen.
En als hiermee het wiel herkend word als een clio wiel ,boeien !
Het is gewoon een mooi wieltje zo.
Ik ben bang dat als je de schoepen zwart maakt dat je alleen en blinkend middenstuk
en rand ziet van een afstandje.
Ze zullen vast mooi staan onder de passat.
suc6 ermee
p.s kom je nog eens langs ik heb 1 rand en 1 dop nu bijna klaar, ik ben benieuwd wat je er van vind.
grtn
Marco
Doe mij maar zwarte schoepen, ziet er heel mooi uit! Complimenten.
bobby-digital
23-12-2005, 09:25
Hallo ik meng me ook even in de strijd!!!
Het ziet er zeer zeker goed goed! Maaaaar... ik denk als je de schoepen zilver spuit dat ze er mooier uit komen. nu zie je op een afstand alleen een zwarte ring...
hier even een voorbeeldn (dit zijn niet mijn wielen)
http://www.vwoutlaws.nl/gallery/gal064/web/Pict0049.jpg
ben het met je eens, denk dat zilvere schoepen mooier is, accentueert de velgen mooier
Ik zou het zwart laten, en de bovenkantjes zeg maar de spijltjes dan weer polijsten, zo hou je het zwart-gepolijtse effect, maar word het niet een grote zwarte band.
cabrio82er
23-12-2005, 10:30
Op de foto lijkt het idd één rand. In het gewone daglicht zijn de schoepen beter te herkennen. We zien wel, eerst maar eens de andere 3 gaan schuren en polijsten. Spuiten is zo gebeurd in vergelijking met het schuren etc.
ik had ze goud of zilver gespoten
Pedaalemmer
23-12-2005, 11:19
Ik zou het zwart laten, en de bovenkantjes zeg maar de spijltjes dan weer polijsten, zo hou je het zwart-gepolijtse effect, maar word het niet een grote zwarte band.
i agree...lekker anders
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/6/2/P2260866.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/6/2/P2260865.JPG
Ziet er netjes uit zo, naar beneden die handel en klaar is kees
Ziet er netjes uit zo, naar beneden die handel en klaar is kees
hij ligt al op de grond.. alleen de velgen heb ik niet meer :redface:
chrisjuh
24-12-2005, 16:06
Mee eens das cker mooi! :)
ik zou de schoepen zwart maken denk
gegroet u groote vriend haha
cabrio82er
30-12-2005, 11:22
Velgen staan nu te koop op mp, niet afgemaakt helaas. Ben toch van plan om 16 inch te gaan kopen en in mijn schuur is het nu te koud om te schuren en te polijsten.
robertjan007
30-12-2005, 11:33
hee wat is dit nu... je laat je toch niet kennen?? hahaha
cabrio82er
30-12-2005, 11:43
Je hebt gelijk ik ben slecht bezig, maar een setje fuchs velgen heeft mijn pad gekruist en daar wil eigenlijk mijn aandacht aan geven. Die velgen zijn 16 inch en komen net wat beter uit onder mijn passat.
haha ruud echte bikkel he fuchs velgen zullen mooi staan onder je passat vooral als je wagentje beetje lager legt
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.