PDA

View Full Version : Ombouwen chrome deurklinken

Christiaan
21-12-2005, 09:39
Om Golf 1 chrome deurklinken pas te maken in een Golf 1 cabrio (Golf 2) moet er het een en ander aan verbouwd worden, maar het moet mogelijk zijn.

Gisteravond heb ik al een site gevonden, waarop al enige uitleg staat, hoe je het binnenwerk van je huidige klink, in de chrome klink kunt zetten. Maar dat is nogal een lastig karweitje volgens mij...

Als ik het vanaf de andere kant ga bekijken.... wat voor verschil zit er in het binnenwerk van een deur, bij een Golf 1 en Golf 1 cabrio? Zou dat veel makkelijker zijn om aan te passen?

Wie heeft er ervaring mee, en wil het delen?

Thanks!

Stijn
21-12-2005, 09:50
Heb het nooit geprobeerd, maar weet dat de sloten anders zijn. Een oude Mk1 deur heeft een veel kleiner slot, systeem werkt ook anders...en daarbij nog eens andere scharnieren.

Roundup
21-12-2005, 09:51
Om Golf 1 chrome deurklinken pas te maken in een Golf 1 cabrio (Golf 2) moet er het een en ander aan verbouwd worden, maar het moet mogelijk zijn.

Gisteravond heb ik al een site gevonden, waarop al enige uitleg staat, hoe je het binnenwerk van je huidige klink, in de chrome klink kunt zetten. Maar dat is nogal een lastig karweitje volgens mij...

Als ik het vanaf de andere kant ga bekijken.... wat voor verschil zit er in het binnenwerk van een deur, bij een Golf 1 en Golf 1 cabrio? Zou dat veel makkelijker zijn om aan te passen?

Wie heeft er ervaring mee, en wil het delen?

Thanks!

Je bedoeld toch het ombouwen van duw naar kantelmechanisme? De oudere hebben gewoon duwmechanisme (de meeste chroom klinken dus) en de jongere een kantelmechanisme.

Hier is een link naar een handleiding: http://www.vw-page.at/pages/trickkiste_g2tuergriff.php

Mk1-Addict
21-12-2005, 10:01
hey Chistiaan,

ik weet niet of deze klinken hetzelfde zijn als de achterklinken van een 4-deurs, deze heb ik al eens gemonteerd (zonder slot hè)

Ook dan moet je het palletje omzetten waarmee je de hevel in de deur omduwt, dat heeft een andere lengte en vorm. Deze zit vast met een pennetje, dat kun je vanaf de zijkant eruit drukken, pal vervangen en weer terugduwen, is vrij eenvoudig.

Suc6

Huibert

peter460
21-12-2005, 11:08
Er zijn 2 soorten chroom deurhendels, het oude type heeft een slotmechanisme dat naar binnen duwt en past eigenlijk alleen op de modellen tot 1978. Ombouwen kan wel via de geposte link van roundup maar is wel wat werk. Andere mogelijkheid is het slot wat op de deurstijl zit van een ouder model overbouwen.

Eenvoudiger is chroom klinken kopen die een kantelmechanisme ( kipphebel ) hebben en dus naar beneden duwen om deze grepen op een auto van na 1978 te monteren is echt een fluitje van een cent, alleen een palletje omzetten van de originele zwarte deurgrepen en sloten zijn klaar voor gebruik.

By the way heb ik van beide soorten chroom grepen verschillende in de verkoop en ben ook altijd bereid om mensen met dit ombouwen te helpen :cool:

Christiaan
21-12-2005, 12:07
Andere mogelijkheid is het slot wat op de deurstijl zit van een ouder model overbouwen.

Daar zat ik dus aan te denken, waarom niet het mechanise in de deur, van een "dichte" golf 1 in mijn deur te zetten, dat is makkelijker als de handleiding die hierboven staat volgens mij.....

En, heb inmiddels een setje klinken, en zoals ik (en stijn) het kunnen beoordelen, van het oude type. Maar ze liggen nog niet thuis......

@Stijn, heb jij nog een deur liggen, waar ik mag komen spieken
:D

Tommy
21-12-2005, 12:12
Daar zat ik dus aan te denken, waarom niet het mechanise in de deur, van een "dichte" golf 1 in mijn deur te zetten, dat is makkelijker als de handleiding die hierboven staat volgens mij.....

En, heb inmiddels een setje klinken, en zoals ik (en stijn) het kunnen beoordelen, van het oude type. Maar ze liggen nog niet thuis......

@Stijn, heb jij nog een deur liggen, waar ik mag komen spieken
:D

Ik meende dat je dan moest lassen... om het deurslotmechanisme over te zetten.

Ik heb zelf de link gevolgd... Maar heeft me wel meerdere klinken gekost... :D

Ik moet het binnenkort toch eens overdoen denk ik, en dan een set ori klinken gebruiken... die immitatie is echt TROEP!

jeile
24-12-2005, 12:40
IK heb een spuiter gevonden Die chroom kan spuiten zoals gewone auto lak
Als je niet goed oplet zie je het verschil niet, heb het gezien op de bumpers van hummer 2.
De lak is wel alles behalve goedkoop maar het spuit wel zuinig
Mijn klinken zijn nu binnen. Ik ben benieuwd naar het resultaat op klinken.

Moroder
24-12-2005, 17:58
Heb wel mechaniekjes van de voorklinken op de achterklinken overgezet, om slotloze grepen te krijgen. Mja dit zal wel weer totaal anders zijn??

Christiaan
26-12-2005, 09:06
Heb wel mechaniekjes van de voorklinken op de achterklinken overgezet, om slotloze grepen te krijgen. Mja dit zal wel weer totaal anders zijn??

Foto's tips, alles is welkom!

Black Devil
19-01-2006, 22:08
He christiaan, al bezig geweest met de ombouw vd klinken?

Ik ben vanavond bezig geweest ermee, valt me ontzettend mee, vind het zelfs makkelijk, kost alleen veel tijd met passen en meten elke x ik zal proberen rond zondag fotos te posten

Christiaan
19-01-2006, 22:15
ben er nog niet mee bezig geweest. Maar als je het een verslagje over zou willen maken, zou ik dat echt geweldig vinden!

Black Devil
19-01-2006, 22:21
ik beloof niks..........helaas zo druk elke dag (en nacht) ben allemaal dingen aan het klaarmaken, aangezien golfje zaterdag naar de spuiterij gaat, dan ga ik beginnen met het lassen en voorbewerken, zondag klinken afmaken hopelijk en maandag weer met de golf 1 aan de gang, hopelijk end v/d is hij gespoten en dan opbouwen......

En tussendoor nog een golf 2 Rallye grill compleet ophalen in verweggiestan hahaha

Christiaan
19-01-2006, 22:53
heb geen haast. Heb het zelf ook best druk met vanalles en nogwat.. liggen nog meer onderdelen te wachten totdat ze ingebouwd worden....