View Full Version : Wat voor velgen zijn dit ??
Ik was laatst eens aant zoeken voor een leuk setje velgen tegen en omdat ik nog maar een "arm studentje" ben :tongue: , zat ik zelf meer in de richting van het staal te denken, en omdat het verbreden van staal ook nu niet meer zown "beurs-slopend" verhaal is was ik die aant zoeken en toen kwam ik deze tegen :woowoo: :
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/5/0/verbreedstaal1.jpg
&
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/5/0/verbreedstaal2.jpg
maar nu vroeg ik me af welke velgen dit zijn & en of iemand ze misschien nog heeft liggen voor te verkopen... ;) , hoeft niet verbreed te zijn ofcourse
volgens mij zijn dat gewone standaard type 2 velgen.maar dan ff breder.dacht dat het type 3 was,maar lees net hier beneden type 2 :D
Dat zijn stalen velgen van Golf/Jetta 2......meest vind je ze onder de latere bouwjaren....90-91 oid
Jup, Jetta Pacific toch voornamelijk?
cabrio16v
22-12-2005, 19:41
geleverd in 13inch 14inch en 15inch :wink:
onder die jetta is denk ik 15 :)
Jurgen Santana
22-12-2005, 19:48
geleverd in 13inch 14inch en 15inch :wink:
onder die jetta is denk ik 15 :)
Dit model alleen in 14". De 15" heeft schildvormige openingen en 13" met ronde gaten heb ik ook nog niet gezien.
en is er misschien iemand die die velgjes nog heeft liggen ?? ;)
he erik... ik had je toch ook al gezegd dat et golf 2 wielen waren! ;)
heineken787
22-12-2005, 20:40
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderdelen_volkswagen/13962655.html?return=eJwdytsOgyAMgOF3MdFLETyEYcziXsSwSaYRgUCnbsvefcWb5mv7S0HFdxZFGwS9UJHcvd2DaicAJwhZrFMmX6VfwGkpIeRGE%2FkCO4zzpnxQhlgzKj8qrcywWb2EXT7x%2BuBNPsGqr4fuaDaGbtnTsg8gsUtZzYpNaezS8gYWHxShcfQVj2Io3kQB6jO7yOM88svZvmPLqrqIvQ0zrixzHUva3x9TS0Iy&df=1
Die op MP zijn van een Gol3, met driehoekige gaatjes.
Ik heb nu onder mijn Lupo:
Voor: laat type Golf 2 wielen met verdiepte ronde gaten
Achter: Golf 3 wielen met driehoekige gaten
Voor: naafdop met VW logo in het midden en Golf bestelnummer
Achter: precies dezelfde doppen, iets glanzender en... Polo bestelnummer
Tevens met een kunststof rand (zoals vroeger wel RVS randen gemonteerd werden). Staan best stoer, die wielen onder een Lupo.
Gewoon wat zoeken op MP, er staan vaak genoeg op. Ik heb de mijne voor 50 euro gekocht, met twee knappe Michelins. Die zijn eraf gegaan, onder de zomervelgen; hierop vervolgens zgan Conti winterbanden gemonteerd. Ook MP, en afkomstig van een Polo... leve MP!!
Jens
dit zijn wel andere wielen:)
edit:zeend was me voor :hug:
Lijken mij 2 verschillende setjes... zowieso 14 en 15 inch... en die onder de Golf II zijn type III velgen volgens mij... (heb nog zown setje liggen, heeeel netjes, incl kappen en ringen. ;) ) Die onder de Jetta dus 15 inch, en das in 4x100 maar in 1 model geleverd meen ik...(toch?)
he erik... ik had je toch ook al gezegd dat et golf 2 wielen waren! ;)
hehe rené je hebt gelijk ;) , maar als ik goed begrepen heb zijn ze dus niet overal te vinden vandaar de vraag :) , en er zit ook nog verschil in de verschillende soorten :hug:
Die onder de Jetta dus 15 inch, en das in 4x100 maar in 1 model geleverd meen ik...(toch?)
als iemand het weet mag ie het zeggen ;) :D , vind die wat op de jetta zitten persoonlijk het mooiste maar als ze 15" zijn is het weer moeilijker om de waggie plat te gooien he (wat een vereiste is :rolleyes: :cool: )
Jurgen Santana
22-12-2005, 21:48
hehe rené je hebt gelijk ;) , maar als ik goed begrepen heb zijn ze dus niet overal te vinden vandaar de vraag :) , en er zit ook nog verschil in de verschillende soorten :hug:
als iemand het weet mag ie het zeggen ;) :D , vind die wat op de jetta zitten persoonlijk het mooiste maar als ze 15" zijn is het weer moeilijker om de waggie plat te gooien he (wat een vereiste is :rolleyes: :cool: )
Ik zal het nog een keer zeggen, 15" heeft schildvormige (driehoekige) gaten. De Jetta heeft dus de 14" die er standaard onder zitten, maar dan verbreed.
Ik zal het nog een keer zeggen, 15" heeft schildvormige (driehoekige) gaten. De Jetta heeft dus de 14" die er standaard onder zitten, maar dan verbreed.
bedankt voor het uit de weg ruimen van dit misverstand ;)
Braeckie
13-01-2006, 14:58
Hehe, grappig, die Golf II-foto is getrokken op mijn oprit. Dat is een wagen van een goede vriend van mij. Velgen zijn idd verbrede stalen 14" velgen. Vooraan 8" breed, achteraan 8.5", beide met 195/45-14 banden. Welke velgen het voordien precies waren weet ik niet, maar ik denk dat het gewone stalen velgen van de Golf II zijn, niks speciaals.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.