PDA

View Full Version : leuk voer voor de rocco fanaten 4wd twin 16v


serge pot
23-12-2005, 23:34
super en leuk om te lezen als engels geen probleem is (http://www.durocco.com/story%20photos/page1.html)

Richard
23-12-2005, 23:36
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7456&highlight=twin+engine

repost serge...
toch wat vaker forummen...

serge pot
23-12-2005, 23:37
hallo ,ben geen forum junk die elke post door leest ,ik heb nog een persoonblijk leven :D

Lexo
24-12-2005, 09:26
hallo ,ben geen forum junk die elke post door leest ,ik heb nog een persoonblijk leven :D


ghehe :woowoo:

snellesjaak
24-12-2005, 21:05
geweldige...(re)post! ook zo'n relaxed deuntje op de achtergrond. hehe

mark_84
26-12-2005, 14:53
repost ofnie ik kon hem nog niet en die filmpjes super haha

DesertWind
28-12-2005, 00:17
oud nieuws bij de meeste scirocco rijders ;)

is bij mij al een jaar of 2 bekend

van de officiële VW Motorsport scirocco met 2 oettinger 16V blokken a 180 pk per stuk heb ik nog een artikel in een tijdschrift staan :p

Richard
28-12-2005, 07:50
van de officiële VW Motorsport scirocco met 2 oettinger 16V blokken a 180 pk per stuk heb ik nog een artikel in een tijdschrift staan :p


ben ik wel benieuwd naar want ik vind de combi een beetje vreemd.. vw motorsport die gebuik maakt van oettinger blokken..

DesertWind
06-01-2006, 07:02
tsja, vreemd maar wel lekker.
Deze auto was door VW motorsport ontworpen om rally's mee te gaan rijden. Maar het is helaas alleen bij een concept gebleven.

in eerste instantie zou het onderstaande auto worden, later kwamen er 2 oettinger blokken in, daar heb ik helaas geen foto van.

http://members.home.nl/desertwind/history/Scirocco2motoren.jpg

DesertWind
06-01-2006, 07:10
kijk hier maar (je kan ook zien dat motor 2 eerder meer vermogen geeft dan motor 1 voor de handling van de auto):

btw, het zijn inderdaad geen oettingerblokken :redface: , maar wel de inalten volgens mij

http://members.home.nl/desertwind/foto%27s/birocco128gx.jpg

http://members.home.nl/desertwind/foto%27s/birocco159an.jpg

http://members.home.nl/desertwind/foto%27s/birocco61gd.jpg

http://members.home.nl/desertwind/foto%27s/birocco78qj.jpg

http://members.home.nl/desertwind/foto%27s/birocco85zx.jpg

http://members.home.nl/desertwind/foto%27s/birocco91tc.jpg

Pedaalemmer
06-01-2006, 10:10
Wat ongelooflijk vet!!! een Scirocco rallye:D:D:D:D

MelG60
06-01-2006, 11:48
Ik zie daar toch echt idd een Oettinger 16v in zitten.

Richard
06-01-2006, 11:53
jup is wel een oettinger 16s..

marf_16v
06-01-2006, 12:33
Ben geen roccofanaat maar dit is toch wel heeeel lekker :goodpost:

Pedaalemmer
06-01-2006, 13:03
http://members.home.nl/desertwind/foto%27s/birocco85zx.jpg



Is dit een soort van bodykit? of plaatwerk?

golf mkII 16v
06-01-2006, 22:55
heb de golf1 ook 2X195PK=390PKook leuk spul

serge pot
07-01-2006, 12:21
das een bodykit

DesertWind
07-01-2006, 13:52
bodykit van VW Motorsport ;)

Wahnsinn
07-01-2006, 16:54
Scirocco's blijven echt heerlijk. Vooral met twee motoren :D

DesertWind
08-01-2006, 22:01
idd, als je dan de specs bekijkt :)
0-100 in 4,6 seconde
0-180 in 14,1 seconde
top van 290km/h
:D

Menace
11-01-2006, 11:03
jup is wel een oettinger 16s..


Geen 16S toch?... hübraum von 1791 cm³ is gewoon kr/pl blokkie

Of ze moeten die 16S nog es opgeboord hebben...

Richard
11-01-2006, 11:08
16 s is de s van soupapes.. soupapes is frans voor het duitse ventiller.. wat in het engels valves is.. en in het nederlands kleppen.. dus betekent gewoon 16v

DesertWind
13-01-2006, 13:55
@ richard, de oettinger 16S was een 1.6 16V ;)

@ Menace:een KR/PL is 1781, deze blokken zijn 1791cc

Richard
13-01-2006, 14:15
oettinger 16s heb je als 1.6 , 1.8 gehad en als 2.0, zelfs als 2.2.. heb me er heel erg in verdiept aangezien we hier 5 jaar lang een 16s gehad hebben

de basis kr van van oettinger had gewoon het kr inlaat spruitstuk en niet het orginele oettinger inlaatspruitstuk..

wat je hier boven ziet is een inlaat van een 1.6 op een kr..

steven16v
01-02-2006, 12:08
Op zich wel leuk spul 2 motoren in een scirocco. Denk wel dat het de moeilijkheid is om alles synchroom te laten lopen. En vooral het schakelen, koppeling en het gas.

DesertWind
01-02-2006, 20:38
moeilijk is het niet, gewoon een kwestie van een paar kleine berekeningen en even prutsen met de afstelling ;)

carbreaker de autosloper
01-02-2006, 20:54
hij is super een droompje en daneen golf 1 koetsje

Franklin
01-02-2006, 21:33
en je koppeling dan met koppelen motoren komen toch noot tegelijk vrij??? hoe hebben ze dit opgelost?

Marcski
01-02-2006, 21:36
tuurlijk wel, een hele lange koppelingskabel naar achteren en die aan je pedaal bevestigen (zelfde met gaskabel), of een hydraulisch systeem