View Full Version : VW Jetta GLD 1981
Heb toch maar een project pagina gemaakt voor m'n Jetta.
Eigelijk was het niet de bedoeling dat er een project pagina zou komen, maar omdat nu ondertussen zoveel aan gedaan is, denk ik dat het wel leuk is om het aan jullie te laten zien :)
Nadat ik m'n ouwe vertrouwde Golf heb verkocht, heb ik bij Reinders een duitse Jetta GLD 4 deurs gekocht. Toen ik ben wezen kijken naar de auto, had ik op zich goed gekeken, maar achteraf toch niet.. :tongue:
Wat was de bedoeling toen ik de auto gekocht had?
Motor wat oplappen, uitlaat goed maken etc. Auto start al wel, maar accu gaar, stofhoes kapot etc. Wat kleine dingen.
Wat er uiteindelijk (tot nu toe) allemaal aan gedaan is
Motor uitgebouwd
- Distributieriem vervangen
- V-snaar vervangen
- 2 motorsteunen vervangen
- Uitlaat van voor tot achter
- Stofhoes
- Accu
- Overige dingen zoals olie etc.
Koppelingsplaten waren na bijna 217.000 km nog goed! :D
Toen ging ik verder kijken naar de roest e.d.
Uiteindelijk bleek dat de randen van de wielkasten achter goed rot waren :( Ook het randje waar het rubben op zit waar de klep achter op valt zat goed vol gaten.. Dat was jammergenoeg nog niet het ergste.
De wielkasten en dan met name bij de tankdop (waar iemand me nog voor gewaarschuwd had ;)) was goed rot...
Hoppelijk heb ik deze vakantie wat tijd, zodat ik weer veel aan de Jetta kan doen. Nu wil ik eigenlijk ook weten of de auto zo door de keuring komt (zelf denk ik van niet, maar nooit geschoten is altijd mis ;)) Want dat zou namelijk handig zijn, want dan ga ik namelijk pas in het voorjaar lassen, anders zit er niks anders op dan kou lijen in de garage :tongue:
Hierbij wat foto's :)
Rechtsachterin waar de gordel zit:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20lassen%20ed/Jetta%20lassen%20e.d.%20016.jpg
Wielkast linksachter:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20lassen%20ed/Jetta%20lassen%20e.d.%20013.jpg
Wielkast linksachter na laswerk
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20lassen%20ed/Jetta%20lassen%20e.d.%20020.jpg
Tectyl ML erop gespoten
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20lassen%20ed/Jetta%20lassen%20e.d.%20030.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20lassen%20ed/Jetta%20lassen%20e.d.%20031.jpg
Rechter wielkast bij de tankhals:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20lassen%20ed/Jetta%20lassen%20e.d.%20025.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20lassen%20ed/Jetta%20lassen%20e.d.%20027.jpg
Motor voor het opknappen:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20at%20Reinders/Jetta%20GLD%20bij%20Reinders%20001.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20at%20Reinders/Jetta%20GLD%20bij%20Reinders%20002.jpg
En erna (moeten nog wat kleine dingen aan gebeuren)
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20lassen%20ed/Jetta%20lassen%20e.d.%20033.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20lassen%20ed/Jetta%20lassen%20e.d.%20034.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20lassen%20ed/Jetta%20lassen%20e.d.%20038.jpg
Blij als het klaar is, want dan kan ik hiermee verder :D
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20lassen%20ed/Jetta%20lassen%20e.d.%20036.jpg
De vraag van vandaag is dus, komt deze auto zo door de keuring? Eind januari is ie 25 jaar en wil ik hem gaan gebruiken namleijk :)
Alvast bedankt, en er zal geupdate worden :cool: :tongue:
Btw, voor meer foto's: http://jetta.sjig.nl :)
Gijs
Hij zal best door de keuring komen als jij ale gaten bij werkt (zo goed als het gaat) en er voor zorgd dat op technies gebied alles in kannen en kruiken is zie ik geen probleem, na wat je er allemaal al aan gedaan hebt.
Suc6 verder met je project.
Ben vandaag bij de autozaak hier op de hoek wezen kijken voor inzetstukken. Kga ze binnenkort bestellen, binnenranden L+R en buitenranden L+R en voor het vulgat voor die diesel.. Dan nog een lasser zoeken ;)
Morgen krijg ik trouwens gele Hella mistlampen voor onder de voorbumper :)
Morgen krijg ik trouwens gele Hella mistlampen voor onder de voorbumper :)
Geel rulezzzzzzzzzzz
Als je het echt netjes wilt maken zou ik wel even de lasnaad bij dat inzetstukje wegslijpen, krijg je een mooier eindresultaat. En alleen ML bied overigens niet echt veel bescherming, maar dat had je neem ik aan wel in de gaten
Nee, dat weet ik ja Maar ik wil eerst het laswerk afmaken, dan alle lasnaden afwerken en tectyleren die hap. :)
Schiet me ook ineens binnen dat de remtrommels er nog ff afmoeten... eentje loopt er erg aan. Ook moet het remsysteem opnieuw gevult en ontlucht worden :rolleyes:
Tip, koop voor je remtrommels dan meteen 2 nieuwe remcilindertjes als het toch open ligt. Die dingen kosten nog geen 15 euri per stuk. Die dingen willen nog wel eens gaan lekken, controleer meteen je remvoering
Oke, misschien dat ik meteen wel nieuwe remschoenen erin zet... Wanneer zijn trouwens de remtrommels versleten? Want er zat nogal wat roest op, en toen ik dat eraf tikte met een hamertje viel er zo'n 2mm roest vanaf... :tongue:
De mistlampen zijn binnen :)
http://jetta.sjig.nl/Mistlampen/Mistlampen_002.jpg
Misschien vandaag ff monteren. Waar haal ik alleen een schakelaar vandaag om ze te schakelen, die tevens in het dashboard past?
Mk1-Addict
29-12-2005, 10:41
Oke, misschien dat ik meteen wel nieuwe remschoenen erin zet... Wanneer zijn trouwens de remtrommels versleten? Want er zat nogal wat roest op, en toen ik dat eraf tikte met een hamertje viel er zo'n 2mm roest vanaf... :tongue:
De mistlampen zijn binnen :)
http://jetta.sjig.nl/Mistlampen/Mistlampen_002.jpg
Misschien vandaag ff monteren. Waar haal ik alleen een schakelaar vandaag om ze te schakelen, die tevens in het dashboard past?
Heb je een mistlamp achter? mijn mistlampschakelaar in de Cabrio is dubbelschakelend, 1e tikje is voor, 2e tikje achter. Anders zou je zo'n schakelaar moeten ritselen, op de sloop misschien :confused:
Huibert
Vw_Golf_MK1
29-12-2005, 17:54
Mooie auto ;) De kleur zou ik zo houden en hou je hem orgineel ? die mistlampen staan wel stoer echt vroeger! Alstublieft geen sideskurts en dikke vette bumpers ect... want dan verpest je hem echt !!
Veel plezier trouwens nog
Ben maar niet bang ;) Auto blijft origineel :) Als hij me goed bevalt laat ik hem (nadat de kever afgerond is denk ik ;)) een keer opnieuw spuiten in de originele kleur.
Vandaag heb ik trouwens inzetstukken besteld voor de wielkasten (binnen en buiten, links en rechts) en tankgat. Kost een bietje, maar dan heb je nog niks :tongue:
Wil het eigenlijk bij VD Kerkhof in Veghel laten lassen, tis alleen nog een probleempje hoe de jetta daar komt... :redface: :drive:
Oke, misschien dat ik meteen wel nieuwe remschoenen erin zet... Wanneer zijn trouwens de remtrommels versleten? Want er zat nogal wat roest op, en toen ik dat eraf tikte met een hamertje viel er zo'n 2mm roest vanaf... :tongue:
De mistlampen zijn binnen :)
http://jetta.sjig.nl/Mistlampen/Mistlampen_002.jpg
Misschien vandaag ff monteren. Waar haal ik alleen een schakelaar vandaag om ze te schakelen, die tevens in het dashboard past?
Op sloop n mistlampschakelaar kopen weet niet of het bij golf 1 ook al zo was, maar zijn 2 voudig uitgevoerd, voor de achter mistlamp en de voormistlampen.
Btw die roest viel er aan de buitenkant af neem ik aan?? Oftewel niks aan de hand als de trommel aan de binnenzijde nog ok is, weet zo niet wat de slijtgrens is maar dat kunnen ze bij iedere garage voor je nazien en nameten
Oke, bedankt marco :) Kijk of ik dit weekend tijd kan vinden om de remmen na te kijken. Zal eens een keer kijken op de sloop naar zo'n schakelaar.
Heb trouwens pas 1 inzetstuk binnen. M'n pa zei dat ik het zelf moest proberen om te lassen, maar ik wil het eigenlijk goed hebben en dat het klaar is... Wat is een beetje een normale prijs om dit te laten lassen?
golf mkII 16v
06-01-2006, 23:06
zoek je een goede nette ervare lasser PM even en wat betreft APK is het kenteken in orde?
zoek je een goede nette ervare lasser PM even en wat betreft APK is het kenteken in orde?
Hoe bedoel je, is het kenteken in orde? :confused: Auto heeft nog geen kenteken namelijk :)
Vanavond de linkerachterrem eraf gehaald. Ff mooi schoon maken, remcilinder was goed, evenals de trommel en remschoenen! Wat een meevaller toch :tongue:
Heb trouwens waarschijnlijk iemand gevonden om te lassen en/of die me leert lassen =D
Jeuj, hij gaat nog verder uit elkaar. Heb allebei de trommelremmen er nu afgehaald, en nu ga ik de achteras en brandstoftank er ook maar onderuit halen zodat ik alle roest aan kan.
't houd je bezig he :rolleyes:
Heb weer wat nieuwe foto's van het "geheel". Begint nu een beetje schot in te komen. 't is weer wat warmer in de garage, dus aan de gang ;)
Afgelopen weekend met twee vrienden wat gesleuteld. De kever van een vriend van mij rijdt ook weer, alhoewel we onderweg wel wat onderdelen zoals schuifdaken van de snelweg moesten halen :rolleyes:
Ff voor de duidelijkheid wat foto's :)
Even voor de duidelijkheid, deze kever is gerolt, dus op de foto's mooier dan in het echt ;)
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Carnaval/Sleutelen%20Carnaval%202006%20001.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Carnaval/Sleutelen%20Carnaval%202006%20002.jpg
Ik in m'n carnavals outfit: :eek:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Carnaval/Sleutelen%20Carnaval%202006%20004.jpg
Wat hakwerkzaamheden aan de Jetta:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Carnaval/Sleutelen%20Carnaval%202006%20010.jpg`
Redelijk ver:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Carnaval/Sleutelen%20Carnaval%202006%20013.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Carnaval/Sleutelen%20Carnaval%202006%20015.jpg
En wat me straks flink moet gaan helpen:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Carnaval/Sleutelen%20Carnaval%202006%20008.jpg
Hopelijk komt het ooit nog goed :rolleyes: Inzetstuk is redelijk op maat, morgenavond nog wat aan beunen.
Iemand nog tips of trucks? :)
Jaaaaahaaaa, weer tijd voor een update :chair: Het is nodig, want deze maand _moet_ de auto op kenteken komen namelijk.. Hajee heeft voor me uitgezocht dat de auto deze maand nog zonder duitse brief geimporteerd kan worden. Wordt ff door beunen dus ;)
Vanavond bezig geweest met het lassen van de achterasophanging. Kan gebruik maken van een brug, dat maakt het werken/lassen een stuk leuker omdat je een beter resultaat hebt :cool:
http://jetta.sjig.nl/Telefoon/Jetta_Brug1.jpg
http://jetta.sjig.nl/Telefoon/Jetta_Brug2.jpg
Deze brakke foto's zijn gemaakt met de telefoon. Had het fototoestel niet bij me, dus dan maar ff zo..
Morgen hoop ik het laswerk onder de auto klaar te hebben. Verder ga ik de nieuwe remleidingen monteren en opnieuw vullen en ontluchten uiteraard :tongue: De auto wordt verder weer opgebouwd (dus tank etc er ook onder :))
Verder hoop ik dat de auto morgen ook weer gaat starten nadat de dynamo ook gereviceerd is.
De wielkastranden laat ik even voor wat het is. Deze werk ik af zodat er geen scherpe randen aan zitten. Ze worden nog gefixt, als het iets lekkerder weer is, en ik wat beter kan lassen :rolleyes:
Het komt toch ooit nog goed met deze GruwelijkLuxeDiesel :cool: :D (hoop ik.. :redface: )
Stefan MK1 ask
19-03-2006, 13:28
zow ver heen die wielranden
Afgelopen week gedaan;
- Achteras-ophanging laswerk
- Remleidingen monteren
- Remcylinders monteren
- Dynamo nakijken/vervangen > Gereviseerd.
- Remmen ontluchten
- Verlichting nakijken (knipperlichten)
- Distributieriem/kap
- Accu monteren
- Uitlaat monteren
- Dieseltank monteren
- Achteras monteren
- Claxon monteren
- Ruitenwissers + sproeier
- KM Kabel
Nog te doen:
Gordels maken
Rembekrachtiger controleren
Olie verversen
Oliefilter vervangen
Olie versnellingsbak verversen
Tankgat lassen
Mistlampen monteren
Kunststof kappen over de wielkastranden.
Denk dat ik maandag naar de RDW ga :) Voordat ik daar heen ga nog ff de hoofdremcilinder vervangen. Denk dat ik ook meteen voor een APK ga.
Iig geen volksforum-meeting met de Jetta
Maandag wordt dinsdag. Dit weekend hoofdremcilinder vervangen en alles opnieuw ontlucht. Auto ook maar even gewassen; de kleur leek niet eens meer op blauw... Ook heb ik olie in de versnellingsbak gedaan aangezien 1 druppel niet overdreven veel was.
Morgen even verse ruitenwissers halen, kentekenverlichting nakijken en groene platen halen :)
Trouwens, er reageren erg weinig mensen in m'n topic :tongue: Kan 2 oorzaken hebben, jullie zijn er zo stil van (wat ik niet denk ;)) of m'n updates zijn kansloos...? :D
Dinsdag werd woensdag, maar dan een week later...
Vandaag naar Zwolle gereden voor een kenteken. En jawel, hij heeft eindelijk een nummer in dit land! Jeuj..
310Km ongeveer afgelegd zonder problemen! Zo heeeeel traag zijn diesels nog niet :rolleyes:
Iig ben ik weer op een volgend "probleem" gestuit en dat probleem heet olieverbruik..
We gaan "vrolijk" door. Auto ff APK waardig maken en misschien dat het olieverbruik met het afstellen van de brandstofpomp al anders is.. :(
Euhm heb je de Jetta nu al wel gekeurd of nog niet?
Maar mooi project dit! Maak er wat van!
Wel op kenteken, geen APK. Dan kan tegenwoordig :)
Ben nu heel het voortrein aan het vernieuwen. Schokbrekers zijn eraf, wielophanging en remklauwen. Alles dus. Stofhoezen etc vervangen en opnieuw in het vet gezet. Alles netjes opnieuw gespoten en weer netjes gemonteerd. Heb het spatbord en het schutbord vers in de tectyl gezet.
Maar het gaat weer niet zonder slag of stoot, wat waarschijnlijk is de rechter remklauw gaar. Al 2x de keerringen vervangen, maar hij lekt ook alweer voor de 2e keer... Nu dus op zoek naar een andere Girling klauw.
Verder heb ik bij de wielophanging een nieuw plaatje moeten maken omdat dat stuk gaar was. Had het stuk kaal gemaakt en ingespoten met Inox spray, daarna een foto van gemaakt voor het "fotoalbum" :tongue:. Toen viel er een druppel Inox Spray op m'n lens.... toen was ik helemaal gelukkig :mad:
Goed, we gaan nog steeds door.. ben al ver boven m'n budget geraakt maargoed :chair:
Zal morgen eens wat foto's plaatsen :)
Nieuwe ronden, nieuwe kansen! Nieuwe feauteaux!
Heb afgelopen weken in de avonduren redelijk wat kunnen doen :)
Wielophanging voor is er helemaal af geweest en zo goed als mogelijk was gereviseerd ;) Diverse dingen opnieuw in de lak gezet (geen high-end lak, gewoon wat spuitbusjes gekocht :rolleyes: ) Heb de draagarmen (triangels) met RX5 en RX10 bewerkt en dat is best netjes geworden!
Heb de velgen ook opnieuw gespoten in mat zwart.. Lekker low-budget; afplakken en spuiten die hap ;) Wel uiteraard helemaal kaal geborsteld met de staalborstel :)
Nieuwe klemmetjes gekocht om de doppen te monteren en nog wat verschillende rubbertjes vervangen.
Laatst had ik even een moment van verveling en heb ik een wieldop gepoetst. Misschien dat ik het binnenkort nog wat beter doe, maar al goed genoeg voor nu ;)
Genoeg geluld, hier de foto's:
http://vw.sjig.nl/jetta/Jetta_doppie.jpg
Jaja, hij heeft een nummer!
http://vw.sjig.nl/jetta/Jetta_Kenteken.jpg
Plank gemaakt voor in de trunk:
http://vw.sjig.nl/jetta/Jetta_TrunkDicht.jpg
En zo kunnen we bij het reserve wiel:
http://vw.sjig.nl/jetta/Jetta_TrunkOpen.jpg
Voorkant moet nog af gebouwd worden maar ben even de spatborden netjes aan het maken.
http://vw.sjig.nl/jetta/Jetta_voorgarage.jpg
Wat er dus nog moet gebeuren;
Spatborden klaar maken
Front monteren
Achterkant voor laatste keer spuiten
Achterkant monteren.
Klein stukje lassen aan de bodem.
Garage bellen om motor af te laten stellen, uit te lijnen en APK te keuren :)
Genoeg te doen dus!
Trouwens, hier een filmpje voor mensen die niet weten hoe een ouwe diesel klinkt :tongue:
http://vw.sjig.nl/jetta/Jetta_DieselPower.avi
:woowoo:
http://vw.sjig.nl/jetta/Jetta_opstraat.jpg
Maandag naar de keuring voor APK :)
Komend weekend nog wat kleine dingen doen zoals claxon, knipperlichtje etc.
Ben benieuwd maandag :D :D
Auto wordt niet meer verkocht (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21151) :tongue:
Ben aan het lassen geslagen, en het gaat redelijk.
Heb van Richard kunststof wielranden overgenomen. Die dekken mooi m'n laskunsten af ;)
Verder heb ik van hem 4 spatlappen overgekocht. Misschien dat ik de Jetta ga rollen, maar daar ben ik niet uit.. Eerst maar alles lassen, ergens goede remschijven kopen, wat slangen vernieuwen, handrem nakijken en nog wat kleine dingen :rolleyes:
Goed bezig! Had wel interesse om hem van je over te kopen, maar komt door omstandigheden niet uit... beter dat je hem houdt!
Jep, plan is ook veranderd :) Heb nu een Passat Variant gekocht voor daily. Jetta wordt soort van Rat-looker. Vond m'n zus ook wel kicke :tongue: Ze is nu bezig met d'r rijbewijs (ze is 23) en kan ze mooi in de Jetta rijden... (Zegt ze zelf... :rolleyes: )
Goed, afgelopen weekend dus weer wat geknutseld :D
Het laswerk is niet super, rand is gewoon koud op de oude rand gemaakt zeg maar, maar ik heb van Richard kunststof wielranden overgekocht die het geheel weer bedekken :) het wordt zover mogelijk glad gemaakt en dan de rand erop.
Voor m'n eerste echte laswerk vind ik dit niet tegen vallen :)
Eerst het slechte eruit slijpen;
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielrand%20Links%20Lassen/Jetta-Wielrand-links-001.jpg
Beetje passen en klemmen uiteraard (goed klemmen is het halve werk heb ik wel gemerkt!)
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielrand%20Links%20Lassen/Jetta-Wielrand-links-004.jpg
Nog niet klaar, maar wel al ver gevorderd;
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielrand%20Links%20Lassen/Jetta-Wielrand-links-005.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielrand%20Links%20Lassen/Jetta-Wielrand-links-006.jpg
Weet niet wat jullie ervan denken, maar het is iig steviger dan voorheen :rolleyes:
Komende week kan ik er niet veel aan doen ben ik bang.. maargoed, alles op z'n tijd :)
Dat ziet er prima uit hoor, en helemaal voor een eerst lasproject. De mijne zag er wat anders uit :redface:
Pedaalemmer
17-05-2006, 08:40
wow super! dat laswerk..dikke respect een wielkastje eruit halen is niet niks!
Bedankt allemaal :)
Heb afgelopen week de wielkast verder afgelast. Alles zit nu vast, moet alleen het voorste hoekstukje onderin opnieuw/beter maken. Verder heb ik het deels al geplamuurd, dus binnenkort wat gaan schuren enzo. :) Dan komt de volgende klus; de rechterwielkast.. Aan plaatwerk is moeilijk te komen, maar bij de VW dealer heb ik een tijdje geleden geinformeerd naar een complete nieuwe wielbak (binnen) maar die was rond de 80 euro. Ga volgende week even verder informeren, wat die complete wielbak precies inhoud.
Komende week ben ik ook klaar met m'n stage, dus dan is er weer genoeg tijd hoop ik ;) Ook zijn de nieuwe remschijven al besteld, dan nog wat slangen vervangen.
Klein updateje;
remschijven heb ik af laten draaien. Deze waren nog dik genoeg en dit was goedkoper ;).
De wielrand aan de rechterkant heb ik ook al gelast, zowel binnen als buiten. Heb nog als een gek gezocht naar plaatwerk voor de wielkast binnenin, maar daar is hier in de buurt niet aan te komen.. :confused:
Dus heb ik zelf naar een plaat ijzer gekocht, en dan ga ik het proberen om zelf te maken.
Ook heb ik de dieselretourleidingen vervangen, heb een nieuw motorkap-opener-handvat (leuk woord ;)) en een nieuwe veerschotel voor de rechter achterveer. Origineel VAG uiteraard :tongue: ;)
Kevin20v
14-06-2006, 15:49
Ik heb dit projectje helemaal gemist :confused:
Vind het wel ruig! Krijg alleen kippevel als ik dat dieselblokje zie.... Zoiets heb ik ook in mijn golfje gehad, heb zelfs nog zelf de dieselpomp gereviseerd :D
iedere keer als er een ouwe diesel voor me rijd en ik de diesel ruik krijg ik nog nachtmerries :giggle: :dance:
Ben benieuwd hoe ie gaat worden!
Hier in de buurt rijd er ook zo eentje rond, dezelfde kleur...
De eigenaar schat ik zo rond de 70/75, en hij rijd op een 80km weg een gemiddelde snelheid van 30km/h :D
Dakrekkie erop, aanhanger erachter (schop en schoffel erin) en ook gele lampies onder de bumpert... volgens mij rijd ie al 25 jaar zo rond :D :eek:
Hehehehe :) Is je 20v toch wel een vooruitgang als je zelf eerst een diesel had ;)
Afgelopen weekend niet veel gedaan, maar wel het dakrekkie gemonteerd dat ik afgelopen winter van Ruud overgenomen had.
Ook een beetje aan de kever van een vriend mee geklust. Hier wat foto's van het dakrekje etc :)
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20met%20dakrekkie/Jetta%20met%20dakrekkie%20002.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20met%20dakrekkie/Jetta%20met%20dakrekkie%20003.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20met%20dakrekkie/Jetta%20met%20dakrekkie%20001.jpg
Zoals je ziet heeft ie nu ook witte striping :cool:
Jeeuj, zoals iedereen weet ben ik alweer begonnen en heb de draad dus weer opgepakt :tongue:
Vanmiddag ben ik naar de sloop in Ospel geweest (interauto) en daar heb ik even de slijpmachine in een golf gezet. Wees niet getreurt, deze auto was al zo gaar als iets. Gelukkig nog wel een perfect stuk plaatwerk uit kunnen halen :cool:
De Golf "cabrio"
http://jetta.sjig.nl/DonorGolf/DonorGolf.jpg
Het stuk dat mee moest:
http://jetta.sjig.nl/DonorGolf/DonorGolf%20(1).jpg
En wat achter bleef:
http://jetta.sjig.nl/DonorGolf/DonorGolf%20(2).jpg
Ondanks dat het voor de meeste gewoon oud ijzer is, ben ik er toch erg blij mee :D Zeker voor het geld kon ik het niet laten liggen.
Het enige nadeel waar die man op de sloop mee bleef zitten was dat de deur van die Golf niet meer dicht kon... :rolleyes:
VwPolo89
10-08-2006, 19:28
goed bezig, spijtig voor die man dan dat hij zijn deur niet meer toekrijgt :D
nog een gelujk dat het golfje daar dan niet rot was!
heb het nog al gezien bij een jetta dat ze daar rot zijn maar altijd leuk dat iemand een oude wagen oplapt ;)
Het deel was jammergenoeg niet helemaal roest-vrij, maar dat is redelijk makelijk goed te maken :)
Vandaag wat geprutst. Oude wielkast eruit gehaald, en de nieuwe alvast wat op maat gemaakt.
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielkast%20Links/Jetta-Linkerwielkast-002.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielkast%20Links/Jetta-Linkerwielkast-004.jpg
Apart uitzicht als je het portier open maakt :rolleyes:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielkast%20Links/Jetta-Linkerwielkast-005.jpg
Nieuwe deel inclusief algen:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielkast%20Links/Jetta-Linkerwielkast-009.jpg
Narigheid :tongue:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielkast%20Links/Jetta-Linkerwielkast-010.jpg
Hopelijk komende week 'savonds wat tijd om weer wat door te werken :)
SlimMasterShady
28-08-2006, 23:00
Geweldige opknapbeurt :rock:
Ik heb nu sinds 4 weken ook een Jetta I (uit 1983) :) Mocht hem zo hebben van een tante van mij en de auto is ook nog eens van mijn opa geweest :cool:
De auto had op verschillende plaatsen wat roestplekken (oftewel: GATEN :( ) en die ben ik samen met mijn buurman aan het maken...
Ook heb ik wat aan de motor vernieuwd, schokbrekers vernieuwd en remmen voor en achter vernieuwd :tongue:
Ik heb al wel gemerkt dat er veel tijd in gaat zitten, dus iedereen die met zo'n project bezig is :clap: :own:
Ik ben helaas geen foto's gemaakt van hoe hij eerst was en wat er nu allemaal al aan veranderd is, maar er gaan iig wel foto's komen...
Ik ben trouwens nog op zoek naar een linker koplamp. Heeft iemand die nog een :confused:
Succes met je project en ga het zeker volgen, want er zijn wel een paar problemen die hetzelfde zijn als bij mij ;)
Ik zie dat je ook uit brabant komt. Voor MK1 onderdelen moet je bij interauto zijn (www.interauto.nl) in ospel. Hij heeft nog een aantal Jetta's staan en misschien ook stukken zonder roest (zoals bij mij ;)) Jij ook veel succes met je auto! :)
Zoals hierboven allemaal te lezen valt ben ik nog met het plaatwerk druk bezig.
Het volgende plan heb ik ook al gemaakt; een 1.9TD AAZ motor uit een Golf 3 :rock:
Het volgende moet er allemaal op/bij komen:
- G2 GTI remmen rondom (schijven)
- G3 1900 TD AAZ motor met bijbehorende 5-versnellingsbak en koppeling
- Intercooler (welke; nog geen idee)
- Diverse andere bijkomstige dingen.
De 1.9TD wordt grotendeels gereviseerd. Ligt aan de staat/km's.
Verder komt er onderlangs een stabilisator en misschien een veerpootbrug. Heb nog een veerpootbrug liggen van een G2, maar die moet dan aangepast worden.
Auto wordt tegen die tijd ook verlaagd.
Dit alles ga ik op m'n gemak bij elkaar zoeken en zal pas over een tijdje haalbaar zijn (zowel qua tijd als geld). Wanneer het allemaal compleet is gaat de auto pas uit elkaar, want wanneer er een APK op zit (dat is al een klus op zich ;)) gaat ie gebruikt worden :)
Heb deze week nog wat vrije dagen, dus hoop dat ik wat tijd voor de Jetta vrij kan maken. Volgende week begin ik aan m'n nieuwe studie, dus dan hou ik ook niet echt tijd over :(
To be continue
SlimMasterShady
30-08-2006, 23:22
Ospel had de sloop in Boxtel mij ook al geadviseerd om daar ff naartoe te gaan... die had namelijk veel vw spullen :D dus dan gaan we daar maar een keer heen. Jij ook succes met je Jetta (gaaf idee die nieuwe motor erin :rock: ) en je studie (ik begin volgende week ook weer met het 2de jaar van mijn studie, dus zal ook minder tijd overhouden... maja alles op zijn tijd)
Groeten J.
Afgelopen week het tankgat dat aan de buitenkant zit erin gelast. Tis een beetje gaan golven jammergenoeg; had meer pauze tussendoor moeten nemen. Maar al doende leert men ;)
Heb afgelopen weekend bij Pieter andere wielen gehaald; Sebring (Rallye G60 wielen) Waarschijnlijk komen deze standaard onder m'n Jetta als deze af is, maar het kunnen ook nog goed de BBSjes worden.
Ff gedubmod :)
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Diverse/Jetta_shop2.gif
Misschien dat het ook wel mooi is als ik ze mat-zwart spuit :rolleyes:
Afgelopen week weer wat kunnen doen gelukkig :)
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielkast%20Rechts%20laswerk/Jetta%20Laswerk%20Wielkast%20rechts%20001.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielkast%20Rechts%20laswerk/Jetta%20Laswerk%20Wielkast%20rechts%20002.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielkast%20Rechts%20laswerk/Jetta%20Laswerk%20Wielkast%20rechts%20005.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielkast%20Rechts%20laswerk/Jetta%20Laswerk%20Wielkast%20rechts%20006.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Wielkast%20Rechts%20laswerk/Jetta%20Laswerk%20Wielkast%20rechts%20007.jpg
Moet zoals je wel ziet nog afgewerkt worden. Hoef alleen nog maar rond de veersteun te lassen en bovenin bij de gordel.
Ook heb ik na 6 maanden ofzo toch maar eens de mistlampen gemonteerd :tongue:
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Mistlampen%20gemonteerd/Jetta%20Mistlampen%20gemonteerd%20001.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Mistlampen%20gemonteerd/Jetta%20Mistlampen%20gemonteerd%20002.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Mistlampen%20gemonteerd/Jetta%20Mistlampen%20gemonteerd%20004.jpg
Gisteren heb ik ook maar een nieuwe pot tectyl en een pot menie gehaald. :)
LinnieTDI
20-09-2006, 17:05
Komt tijd , komt Geile Jetta :rock: :rock:
Goed bezig :tongue:
Ganz geille jetta jahh! :rock: :tongue:
Vandaag lekker veel kunnen doen :)
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Diverse/Jetta-Wielkast-klaar1.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Diverse/Jetta-Wielkast-klaar2.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Diverse/Jetta-Wielkast-klaar3.jpg
zoals je ziet is het las(t)werk aan de rechterkant zo goed als klaar :D Moet nog voor de 2e keer in de menie en tectyl gezet worden en dan kan ie weer op 4 pootjes en dan hopen dat het laswerk blijft zitten ;)
Vandaag beide auto's ff snel gewassen. En toen ze toch bij elkaar stonden maar ff wat foto's geschoten :)
Jetta inclusief zooi op dak :)
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20+%20Passat%20diverse/Jetta%20+%20Passat%20diverse%20005.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20+%20Passat%20diverse/Jetta%20+%20Passat%20diverse%20001.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20+%20Passat%20diverse/Jetta%20+%20Passat%20diverse%20002.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20+%20Passat%20diverse/Jetta%20+%20Passat%20diverse%20003.jpg
:rolleyes:
Pedaalemmer
27-09-2006, 18:21
mooi werk met die wielkast..de mijne moet ook nog steeds :(
mooi he, alles!
die Go0s kan het toch wel.
en dan die mistlampen op een volksfiets!!
/edit;
Goed, ik zie dat mijn account op de pc van m'n pa staat ingelogd..
:dance:
Vandaag 12 uur aan de auto gewerkt. Laswerk is klaar! :D Vandaag nieuwe hoekjes in de achterspatborden gemaakt, gat in de linker wielkast gefixt, alles in de tectyl gezet. Originele wielen weer terug gezet.
Probleem met de recht handrem is uit z'n eigen opgelost :confused: Vaag..
Had vrijdag niks te doen, en heb toen de stuuras hoezen vervangen. Morgen of overmorgenavond nog even met menie, stofzuiger en poetslap aan de gang, acherbank erin en op naar de APK. :drive: :D
Nu ben ik moe en ranzig.
Halee, en er zit APK op :)
Alleen nu zijn er andere problemen;
Homokineet rechtsvoor waarschijnlijk gaar.
Koelvloeistof blijft zwart worden.
Rijd verder erg fijn en de garage is in ieder geval weer vrij ;)
je ben lekker bezig zeg Gooser...
las werk is wel goed geworden zo te zien leuk stukje puzzelwerk om het er mooi in te krijgen...
de binnenkant ra moet je nog fijner afwerken neem ik aan of laat je het zo zitten (denk ik niet toch)
enige wat ik jammer vind is het nieuwe kenteken erop :s kon dan niet met een oud kenteken opgelost worden?
Rechtsachter wordt nog wel wat fijner afgewerkt, maar dat zal pas in het voorjaar zijn als ik de auto ga rollen.
Er kon jammergenoeg geen oud kenteken op omdat ie uit 81 komt. Auto's vanaf 78 krijgen allemaal gele platen met dus een nieuw nummer.
Motor was slecht. Ligt nu uit elkaar. De kop is geperst en gevlakt en zou weer goed moeten zijn.
Verder wordt er het volgende aangepast/vernieuwd;
- 5-bak eronder; 4S
- Kortere veren; -40mm
- Sebring/G60 velgen; 175/55/15 conti-banden
- Schakelmechanise wordt gereviseerd
- Alle pakkingen + kopbouten
- 12 Nieuwe boutjes voor de aandrijfassen (27 euro :redface: )
- Nieuwe koppeling
- Nieuwe motorsteun + lager voor de bak
- Spanrol + Distributieriem (again... hij heeft iets aangelopen en had dus al slijtage opgelopen :redface: )
Nu nog ff op de goede manier en volgorde monteren ;)
hoe rigoreuzer hoe beter ;)
goed bezig!!!
vraag ik me ff 1 dingetje af he, is je carrosserie nu niet krom gaan trekken toen je dat deel van die wielkast der uit geslepen hebt en dat je nu het nieuwe deel misschien scheef /krom derin gelast hebt?
Nee, d'r is niks krom getrokken ofzo. Toen ik de oude wielkuip eruit heb geslepen ben ik ook niet gaan slepen met de auto. Die is blijven staan op bokken totdat de nieuwe kuip erin zat :)
Afgelopen week de motor klaar gemaakt en hij draait weer :)
Hier wat feauteaux:
Cilinders waren nog super netjes :)
http://jetta.sjig.nl/Motor%20ombouw/Jetta-Motor-ombouw01.jpg
En voor ik het wist was ik al zover;
http://jetta.sjig.nl/Motor%20ombouw/Jetta-Motor-ombouw03.jpg
http://jetta.sjig.nl/Motor%20ombouw/Jetta-Motor-ombouw04.jpg
http://jetta.sjig.nl/Motor%20ombouw/Jetta-Motor-ombouw05.jpg
http://jetta.sjig.nl/Motor%20ombouw/Jetta-Motor-ombouw06.jpg
En hop, erin;
http://jetta.sjig.nl/Motor%20ombouw/Jetta-Motor-ombouw09.jpg
http://jetta.sjig.nl/Motor%20ombouw/Jetta-Motor-ombouw10.jpg
http://jetta.sjig.nl/Motor%20ombouw/Jetta-Motor-ombouw12.jpg
http://jetta.sjig.nl/Motor%20ombouw/Jetta-Motor-ombouw14.jpg
Hij loopt ook alweer, ff aantrekken en 100mtr verder kon de sleepkabel er alweer af :)
De schakelstangen moet ik ook nog aanpassen; 1 zit op R, 2 eronder, 3 zit op 1, 5 zit op 3. De R werkt nog niet :rolleyes:
Waar ik nu mee bezig ben is het verlagen van de auto, alleen dit tot op heden nog niet zo'n succes.
De velgen die eronder komen zijn er al. Ze behoeven alleen nog een poetsbeurtje
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Diverse/Jetta-Sebring-velgen.jpg
Goed bezig!
Ga komende week ook aan de slag met mijn wielkasten, dat gaat wat worden.... :rolleyes:
Hij loopt ook alweer, ff aantrekken en 100mtr verder kon de sleepkabel er alweer af :)
De schakelstangen moet ik ook nog aanpassen; 1 zit op R, 2 eronder, 3 zit op 1, 5 zit op 3. De R werkt nog niet :rolleyes:
Waar ik nu mee bezig ben is het verlagen van de auto, alleen dit tot op heden nog niet zo'n succes.
De velgen die eronder komen zijn er al. Ze behoeven alleen nog een poetsbeurtje
weet je ook hoe je dat zootje afstelt?
heb ut toendertijd ook bij de mijne moeten doen ivm ombouw naar handbak, maar heeft nog wel even wat voeten in de aarde, je moet dacht ik 1 of 1.5cm van je aanslag zitten als je boven op je pook kijkt zeg maar.
Dan moet je hem gaan stellen onder de auto, maar is btje lastig, kan zijn dat je dat met 2 man moet doen, zal het nog ff opzoeken in mun vraagbaak voor de jet :)
Klopt dat is niet zo'n fijn werkje. Bij een mk2 ook niet zo :tongue:
Mooi bezig, aardig wat werk aan die bak.
Wel zonde om 'm te rollen, dat blauw staat 'm goed...
Het afstellen van het schakelen is redelijk gelukt. Moet morgen even voor wat onderdelen op pad. Dan hoop ik het klaar te hebben (als die onderdelen bij de dealer op voorraad zijn..) Heb de verticale schakelstang verlengt, maar door speling in nog wat rubbers komt ie niet in z'n 5e.
R-1-2-3-4 werken redelijk (als de speling eruit is denk ik optimaal :))
Rollen staat nog langer niet op de planning, denk dat het eerder bijwerken wordt met menie :tongue: Blauw is een mooie kleur, als de lak niet verkleurt zou zijn en carroserie strak is ;)
Der Typ Siebzehn
02-02-2007, 23:46
Het gaat de goede kant op...
Cool, goed bezig. Super dat je toch de energie erin hebt gestoken om 'm te fixen!
Ja, ben er nu ook wel blij mee :) D'r zijn nog wel wat dingen die moeten gebeuren, maar het ergste hebben we gehad ;)
Vanmorgen toen ik naar de dealer ging kon ik het niet laten om ff wat foto's te schieten :D
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Diverse/Jetta+Passat1.jpg
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Diverse/Jetta+Passat2.jpg
Jammergenoeg niet kunnen slagen bij de dealer. Heb een nieuw rubber nodig waar de stang in loopt van de pook naar voren. Deze heeft nogal speling. Kon alleen een compleet nieuwe stang kopen :redface: En voor 57 euro ex btw kan ik toch wel zelf iets fixxen lijkt me ;)
Der Typ Siebzehn
03-02-2007, 13:43
een Jetta 1 is toch wel wat anders dan zo een Vento...
*sorry Vento bezitters* :redface:
Hmm, klein dingetje vandaag tegen gekomen. Auto lekt nog steeds achterin de bak. MDF plank was zwart met paddos geworden. Alles er maar uit gemikt en droog gemaakt.
Volgens mij lekt het bij de achterlichten, kan dat kloppen? Waar kan het nog meer lekken? Want het rubber tussen klep en carrosserie is goed zover ik kan zien.
pakkingen van de achterlichten hoor je het meest
Oke, van de week maar weer eens een telefoontje plegen met de dealer :rolleyes:
Is gewoon een rubber tussen de achterlichtunit en de carrosserie lijkt me..? :)
Ik zou gewoon de lampen even los maken. Dan het groefje in de achterlicht schoon maken. Rubber schoon maken.
In de groef van de lamp heb ik een beetje (goede) kit in gedaan. Rubber terug geduwd. Auto schoon gemaakt en lampen vast gezet. Sindsdien weer droog.
Afgelopen weekend het een en ander gecontroleerd, maar hij lekt niet op de lampen. Als ik water op de achterruit gooi, stroomt de goot tussen de klep en het raam vol. Hierdoor stroomt het water naar binnen. Het rubber tussen de klep en de carroserie is volgens mij ook platter dan hij hoort te zijn...
Waarschijnlijk zal ik deze moeten vervangen. Zijn die duur dat iemand weet, en wat het helemaal handig maar is als iemand een VAG nr heeft :rolleyes:
321827705A
Aub. :D
volgens die russische site kost dat 107 dollar..
Thnx! tjezus, zo duur :( Morgen eens bellen.
He man!
mooi project! Heb zelf een jetta van 1980 met gtd blok (die van die stoelen :D). Ik heb bij de ombouw al die rubbers van de pook laten vervallen en nooit gezeur mee gehad.
Groeten,
Ruben
Gebeld voor een nieuwe kleprubber; 70 euro ex btw.. Zit er goud in ofzo :redface:
@ Ruben; welke rubbers heb je laten vervallen van de pook?
Ja, het aardig wat geld. Waarom neem je het rubber niet mee naar de sloop en ga je op zoek naar deur rubbers van auto's. De kans is groot dat er auto's zijn met ongeveer hetzelfde profiel.
Of even zoeken naar een leverancier van rubber per strekkende meter voor oldtimers, er staat er altijd wel eentje op een oldtimerbeurs. Oude rubber meenemen, ben je voor een tientje of zo klaar.
Hoi!
heb het rubber helemaal onder aan de pook (onder de auto) laten vervallen. Plus die geheel aan het uiteinde van stang die onder de auto loopt.
Grt
Of even zoeken naar een leverancier van rubber per strekkende meter voor oldtimers, er staat er altijd wel eentje op een oldtimerbeurs. Oude rubber meenemen, ben je voor een tientje of zo klaar.
Goed tip! :) Even een beurs afwachten. Thnx!
maniacmark
19-02-2007, 21:16
leuk project
Blijf ons op de hoogte houden met foto's
en heel veel succes
Goed bezig iig
De bak kan nu in alle 6 de tandjes!
Het verschil tussen een 4 en een 5bak is de schakelstang in het verlengde van de stang die van de pook naar voren loopt (vage zin..);
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Diverse/Jetta-Schakelstang-5en4bak.jpg
Heb er even een rolmaat langs gehouden voor diegene die ook een ombouw gaan/willen doen en zelf de stang willen verlengen. Deze is nieuw gekocht bij de dealer; 22 euro's ex btw...
Vrijdagavond heb ik ook de rubber bus die in de triangel zit vervangen. Nu rammelt het niet meer zo ;)
Vanavond ruim 200km afgelegd tussen Vught en Gouda zonder problemen :)
Het enige dat ik mis is een muziekje tijdens het rijden ;)
Kwam ik jou dan tegen?
Ik ging gisteravond ook richting gouda, zag nog een blauwe Jet rijden aan de andere kant.
Zou heel goed kunnen. Ben om half 11 weggereden in Gouda en om kwart voor 12 thuis onderveer. Ben via Utrecht gereden (A12, A2 uit m'n hoofd gezegt)
Sinds gisteren was ie compleet met alle assosoires die ik voor de Jetta had; dakrek en gele mistlampen weer voorop :)
We zijn een nieuwe weg ingeslagen en gaan hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30849) verder :)
Slotje graag :rolleyes:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.