Log in

View Full Version : is dit te verkopen

Ruud
26-12-2005, 20:32
Is een project auto nog redelijk te verkopen of niet

Ik wil mijn auto nog 1 jaar rijden en hem dan verkopen of wegzetten.
Niet vanwegen de auto maar omdat ik een andere project dan klaar heb,
word hij overbodig.

(Het zou dus ook kunnen dat hij niet verkocht word maar dat ik hem wegzet)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golf089.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golfzee046.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golfmotor005.jpg

heb nog nooit een post van mijn golf gemaakt,
en weet ook niet wat iedereen van mijn project vind.
dus leef je uit zou ik zeggen

corrado-usa
26-12-2005, 20:36
Zo wat een vette bak, ik zou hem nooit weg doen.
Mooi aan de kant zetten.

Heeswijk
26-12-2005, 20:44
Ik zou hem ook houden. ga je waarschijnlijk spijt van krijgen als je zo'n mooie wage verkoopt.

maar ga je dan die frido (dat is toch jou project?) als daily gebruiken?

-Jens!-
26-12-2005, 20:57
tuurlijk is het te verkopen, maar niet voor het bedrag wat je erin hebt gestoken, en zeker niet in nederland. het is een gruwelijk mooie golf maar helaas zijn project auto's in nederland erg slecht te verkopen...in de usa azen ze echter wel op afgeronde projecten ;)

chris
26-12-2005, 21:08
Het is een dikke auto ja,van dat sappige kleurtje moet je wel houden....

En jammer dat een GTI met orgineel NL kenteken zo'n gedaante verwisseling heeft ondergaan........(techniek is super,en daar zie je niks van als de kap dicht is...).

Maar dat is mijn mening dan he.

chris
26-12-2005, 21:32
Heb op je techniek ook niks aan te merken hoor,ben zelfs jaloers,ik moet het maar met een G60 doen in m'n type 1..............

Ik bedoel.............een org. NL GTI,met de org. GTI looks,maar wel met een dikke motor.........trekt mij meer dan een geheel veranderde Golf 1......

hallie mk3
26-12-2005, 21:53
die moet je nooit wegdoen, gewoon lekker binnen zetten met dekentje erover heen en bewaren.

chrisjuh
26-12-2005, 22:00
Tja iedereen kan wel zeggen niet wegdoen, en ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als je niet op het geld zit te w88 zou ik zeggen; zet die Golf weg, en als je het geld nodig hebt voor je andere project zeg ik; eruit schoppen die Golf...

Domi
26-12-2005, 22:14
Ik bedoel.............een org. NL GTI,met de org. GTI looks,maar wel met een dikke motor.........trekt mij meer dan een geheel veranderde Golf 1......

Ben ik ook mee bezig :D

vwleusden
26-12-2005, 22:28
Ik zou zeggen, doneer hem aan je vrouwtje als 2de auto ;)

MMgolfnut1
26-12-2005, 22:55
Zou ik ook doen. Mijn golf gaat nooit meer weg. Liever bewaren voor het nageslacht dan verkopen aan 1 of andere krent.

Der Typ Siebzehn
26-12-2005, 23:51
@20vttyp1: m´n motorfietsdealer zei me toen ik hem had gevraagd, ik wil nl. m´n bike gaan verkopen, of ik die motor snel verkocht zou hebben, geantwoord met "als je hem scherp genoeg zult prijzen dan zal `t wel vlug gaan" , m.a.w. er hangt veel van de prijs af die je vraagt of iets te verkopen is of niet, vooral niet teveel gaan vragen heb ik daaruit begrepen.

@chris: je zegt een org. GTI met een dikke motor, daarmee bedoel je toch hopenlijk geen VR6 in een Golf 1? 1800 of 2 Liter Turbo en whatever viercilinder is wel oke, maar dat is alweer `ns mijn bescheiden mening :D

vwbullit
27-12-2005, 00:36
niet wegdoen.
SUPER wagen

Klaas16v
27-12-2005, 01:24
had je m al niet eens eerder te koop staan?

Ik zou m zeker niet wegdoen.
weet zeker dat je er spijt van gaat krijgen.

superschut
27-12-2005, 07:50
Volgens mij ben ik een keer bij je thuis geweest!
Toen was de Golf nog goud....
Ik heb toen een "Fire & Ice" interieurtje bij je opgehaald en 14" Pirelli's.
Deze Pirelli's heeft Hajee trouwens onder zijn Golf 1 Sprinter gehad. :rock:
Dit is wel zo'n 3 a 4 jaar geleden!!!

vwmk2driver
27-12-2005, 07:57
hij is te koop, maar denk niet dat mensen hem kopen voor het bedrag wat jij er voor wilt hebben.

stel dat je 12000 euro vraagt ( dat is hij makkelijk waard volgens mij zit hij rond de 20000 aan taxatie waarde) dan is er nog geen kip die hem koopt. ja misschien alleen zon rijke stinker die nog een rolls een ferrarie heeft ok ofzo.

maarjah zij dat liefhebbers?

Alex
27-12-2005, 08:23
Lekker wegzetten voor later!

Hele mooie auto!

classic-edition
27-12-2005, 10:45
Gewoon wachten totdat de fridolin klaar is en kijken hoe die bevalt.
Dan heb je nog tijd zat om er eens goed over na te denken of je hem nu wel echt weg zal doen.
Dan krijg je er achteraf ook zeker geen spijt van.

grtn

Marco

golf mkII 16v
27-12-2005, 12:03
dan bewaar ik hem voor mijn zoontje
dat is nog maar een jaartje of 10
hij wil hem wel in het goud hebben :mad:
dan maar weer overspuiten :D
VETTE BAK!!
zou ik zeker doen als die er nu al gek van is zeker bewaren
heb zelf ook een resto project voor mn kleine over 10 jaar
[en zeker als je alles zelf heb gedaan]

ingrob
27-12-2005, 12:24
dat is dus de pest hé....als je hem verkoopt(voor hoeveel maakt even niet uit) en na een (paar)jaar zie je hem terug en dan is hij weer door verkocht en afgetrapt met andere velgen enzo.

dat lijkt me echt verschrikkelijk,dus gewoon in de stalling en afentoe mee rijden naar een meeting of een afneembare trekhaak?? erop en de fridolin op de trailer mee :woowoo:

en je zoon is natuurlijk ook met de vw ziekte aangestoken dus dat is helemaal toppie :hug:

Jeroentjuh
27-12-2005, 12:25
Gewoon voor een prikkie verkopen aan mij :D

Sponze®
27-12-2005, 12:58
Ik vrees dat je hem niet kwijt raakt...
Aangezien je er een flink bedrag in hebt
gestoken, verwacht ik een hoge vraagprijs.

Van mij zelf uitgaande:
STEL, voor 10.000 euro kan ik bijvoorbeeld een
hele mooie auto kopen, die helemaal mooi
en af is... Maar waarom zou ik er geen
kopen voor 3.000 euro, en voor die andere
7.000 die auto dusdanig mooi(er) (laten) maken?
Voordeel is dan dat je weet hoe de auto bv.
onder de lak is en dat je elke plek van de auto
kent. Ook kun je hem dan geheel maken naar je
eigen smaak, en ben je waarschijnlijk nog geen
10.000 euro in totaal kwijt ;)

Maar dat zou mijn visie zijn bij het kopen van een
andere (project)auto...

Nog een voorbeeld is het verkooptopic van
Marco's Jetta MK1 (de donkergroene met Zenders).
Hij heeft een hoge vraagprijs (wat logisch is),
maar ondanks er zoveel animo voor is, wordt hij maar
niet verkocht aangezien ze t niet over de prijs eens worden :(

Dus vrees dat ie een beetje moeilijk
te verkopen zal zijn, ondanks het een
hele mooie auto is :)

rallye16vt
27-12-2005, 13:49
Dat is ook vaak het probleem, iedereen heeft zijn eigen smaak en stijl.
Maar je auto is wel apart, maar als ie aan de buitenkant orgineel gti was gebleven, was ie denk ik nog beter in de smaak gevallen, maar wel petje af voor je project.

bobby-digital
27-12-2005, 14:00
omdat iedereen zijn eigen stijl heeft kan hij ook kopen wat hij wil
als je er geld voor hebt bouw ik hem naar je eigen wensen om :D

dan is het helemaal niet meer te betalen lijkt me, of je moet de loterij winnen :D

snellesjaak
27-12-2005, 15:49
Schitterende auto. Wegzetten voor je zoon is een goeie oplossing.

Der Typ Siebzehn
27-12-2005, 16:13
zoals ik al eerder schreef, als je de auto scherp genoeg doet prijzen, lees een zo laag mogelijke vraagprijs erbij zet, dan is die wel te verkopen, maar de vraag is hoever wil je jezelf daarmee benadelen? Je hebt er flink veel in geinvesteerd, en zo´n auto, waar zoveel in geinvesteerd is, doet men normaal gesproken niet voor een schijntje verkopen, tenzij je de auto natuurlijk zo snel als mogelijk kwijt wilt zijn. Maar by the way, alles wat je daarin geinvesteerd hebt krijg je toch nooit terug, je hebt toch een verliespost bij verkoop van de auto.

Ruud
27-12-2005, 18:10
golf1 vr6 bouwen dat is pas een verlies post

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golf1dg-16-gg-71up18.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golf1dg-16-gg-71up18-2.jpg

alleee ik zie dat het niet te lezen is,
maar in de gallery kun je het vergroten. Door er op te klikken.
als je nieuwschierig bent :D

Pedaalemmer
27-12-2005, 18:19
Kheb je golf 1 nog zien rijden bij de mac in waalwijk...ik dacht toen dat er niet veel soeps inlag...kheb me dus behoorlijk vergist. volgens mij ben jij toen ik daar stage liep (van mossel) nog bij dennis vos langsgeweest. Ik vond alleen de sticker achterop niet zo super maar voor de rest is het niet normaal strak!

chris
27-12-2005, 18:36
Nou snap ik het van je kenteken............

Jij plaatste pas je trouwfoto met een blauwe GTI......en deed voorkomen dat dat de UP was............

Maar net even dat VR6 ombouw verhaal gelezen.........is veel duidelijk nu

bobby-digital
27-12-2005, 18:48
komt uit het GTI clubblad toch??? is idd erg zuur, alleen maar respect dat je door bent gegaan en deze bom gebouwd hebt :clap:

cker met deze historie zou ik (als het mijn auto was) helemaal gek worden als die verkocht werd.....

bobby-digital
27-12-2005, 18:55
weer een reden om de golf te houden toch???

MMgolfnut1
27-12-2005, 21:35
Kleur vind ik trouwens zeer geslaagd!

robertjan007
27-12-2005, 22:03
ik heb nog wel een goed idee... ruilen voor die van mij!!! Of wegzetten voor mij totdat ik de loterij win!! Nee zonder gekheid, niet weg doen als je er niet heel zeker van bent!!
Ik heb een paar jaar terug een vr6 verkocht en heb er nog spijt van!

LRR
28-12-2005, 20:43
Ruud, gewoon houden !!!! Hier krijg je zekers spijt van als je hem weg doet

Grtz........... LRR

Ps: Vondt de donkerblauwe kleur eigenlijk de mooiste van de 3 ;) ;) ;)

KAS16V
28-12-2005, 20:48
je bent gek als je die auto verkoopt gewoon lekker mee blijven rondscheuren het word de spijt van je leven.de mijne gaat ook nooit weg.

M.I.V.W
28-12-2005, 21:10
Ik heb met het zelfde probleem gelopen ,kon mijn golf toen ook opeens goed verkopen aan een engels man en heb het toen ook niet gedaan,het doet toch pijn als je de auto van je dromen opeens afgeboerd ziet worden door een verwend mannetje.
Ik zet hem lekker weg en doe hem NOOIT weg.volgend jaar lekker Keveren.

Pedaalemmer
02-01-2006, 23:32
Ik heb met het zelfde probleem gelopen ,kon mijn golf toen ook opeens goed verkopen aan een engels man en heb het toen ook niet gedaan,het doet toch pijn als je de auto van je dromen opeens afgeboerd ziet worden door een verwend mannetje.
Ik zet hem lekker weg en doe hem NOOIT weg.volgend jaar lekker Keveren.

Kijk..en daarom kan ik af en toe het niet begrijpen dat mensen wel voor het geld gaan...ik bedoel..je douwt er je ziel en zaligheid in..en dan verpatsen mensen het ineenkeer :confused:

classic-edition
03-01-2006, 18:18
Kijk..en daarom kan ik af en toe het niet begrijpen dat mensen wel voor het geld gaan...ik bedoel..je douwt er je ziel en zaligheid in..en dan verpatsen mensen het ineenkeer :confused:

Dit is persoonsgebonden en afhankelijk van de situatie waarin mensen soms terecht kunnen komen.Als mensen opeens geld nodig hebben moet vaak de hobby er als eerste aan geloven.Ook zijn er mensen die het leuker vinden om een auto te bouwen,dan er jaren mee alle meetings of te rijden en beginnen vervolgens na een jaar aan een nieuw project (uitdaging)!

Ieder zijn goed recht vind ik en is daarom ook moeilijk te beoordelen.

vw enterprisses
05-01-2006, 19:42
hey ik ben robby een woord wheckit ik, heb zelf ook 3 golfjes 1 2 van tjar 83 en 1 van tjaar 75 dat ik net bijgekocht heb vraagje oe veel zou je er voor vragen

Richard
06-01-2006, 12:00
hey ik ben robby een woord wheckit ik, heb zelf ook 3 golfjes 1 2 van tjar 83 en 1 van tjaar 75 dat ik net bijgekocht heb vraagje oe veel zou je er voor vragen

:confused:

bobby-digital
06-01-2006, 12:02
lekker duidelijk he Ries :confused:

marf_16v
06-01-2006, 12:28
:D naam ook nog verkeerd gespeld, sorry moest het even kwijt :tongue:

Pedaalemmer
06-01-2006, 12:55
Dit is persoonsgebonden en afhankelijk van de situatie waarin mensen soms terecht kunnen komen.Als mensen opeens geld nodig hebben moet vaak de hobby er als eerste aan geloven.Ook zijn er mensen die het leuker vinden om een auto te bouwen,dan er jaren mee alle meetings of te rijden en beginnen vervolgens na een jaar aan een nieuw project (uitdaging)!

Ieder zijn goed recht vind ik en is daarom ook moeilijk te beoordelen.

Oke als ze overstappen op de volgende hobby zullen ze niet zo snel spijt krijgen. Maar ik merk vaak dat de meeste mensen achteraf spijt krijgen na de verkoop van een mega project en vergeten waarom ze hem ooit hebben gerestaureerd. Komop die ritjes in je zelf gepimpte auto zijn onbetaalbaar toch?

classic-edition
06-01-2006, 18:42
Oke als ze overstappen op de volgende hobby zullen ze niet zo snel spijt krijgen. Maar ik merk vaak dat de meeste mensen achteraf spijt krijgen na de verkoop van een mega project en vergeten waarom ze hem ooit hebben gerestaureerd. Komop die ritjes in je zelf gepimpte auto zijn onbetaalbaar toch?

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in !

Ruud
16-11-2011, 12:24
Ik sta open voor een leuk bod.

v6freak
16-11-2011, 13:18
Zozo, even een oud topic uit het stof gehaald? :D

Succes met de verkoop, hopelijk krijg je hem aan een liefhebber verkocht voor een leuk bedrag. :thumbup:

1982kameiX1
16-11-2011, 13:53
alleee ik zie dat het niet te lezen is,
maar in de gallery kun je het vergroten. Door er op te klikken.
als je nieuwschierig bent :D

Het lukt niet :( :( mag ik een tip?

Ruud
16-11-2011, 15:51
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golf1dg-16-gg-71up18_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/4/3/golf1dg-16-gg-71up18-2_original.jpg

Ruud
18-11-2011, 17:00
Vandaag alles even op een rijtje gezet, en het ziet er naar uit
dat de golf gedemonteerd word, en in onderdelen verkocht word.

dreamdub
18-11-2011, 23:33
zou sonde zijn.
Ik zou hem mooi houden en lekker af en toe mee rijden...

Krijg je spijt van...

classic-edition
19-11-2011, 11:10
Gezien de prijzen van de losse onderdelen is ie ook wel compleet te verkopen voor het bedrag als je alles optelt.

Wel zonde dat je hem weg doet. :confused:

Turbopim73
19-11-2011, 11:31
Niet te verkopen, ik zou hem dan ook wegdoen. Weggeven of zo.. nou wil het zo zijn dat ik nog wel een plekje heb dus bij deze.....
Nee ziet er super uit en nooit wegdoen, indien je het geld niet nodig hebt. Ik denk dat je hier spijt van krijgt. Al kun je niet alles bewaren zegt mijn vrouw steeds..

Ruud
19-11-2011, 11:38
Auto is al deels gedemonteerd.
Ik heb er een leuke tijd mee gehad.

Gr Ruud

:lock: