View Full Version : Golf 3 net zo slecht als 1e Astra?
Der Typ Siebzehn
28-12-2005, 16:38
op een duits golf 1 forum zijn er mensen die durven te beweren dat er aan een golf 3 nu, en zeker in de toekomst meer qua plaatwerk te restaureren valt dan aan een golf 1, en dat je ze (de golf 3 dus) zelfs wat de betreft de qualiteit(zogenaamd slecht) van het plaatwerk(zg.veel op kritische plaatsen roestende Golfjes 3), over een kam kunt scheren als de eerste generatie Opel Astra. Ikzelf heb in ieder geval nog nooit een Golf 3 gezien in zulks een slechte toestand als de eerste generatie Astra´s. Wat is jullie mening, wie heeft gelijk? Die duitsers of ik?
Ik denk jij...die astra's begonnen al te rotten als je er te lang na keek!!!!!
zal mss wel wat slechter zijn de 3 maar heb eigenlijk ook nog nooit iets gehoord in die richting...
grtz...Vic..
cabrio82er
28-12-2005, 16:51
Het klinkt stom, maar hier in de straat staat een golf 3 uit 1993, waarvan de dorpels en de wielkasten flink aan het rotten zijn. Waarschijnlijk omdat ie slecht onderhouden wordt, maar voor een auto uit 1993 mag dit toch niet lijkt mij. Astra's van die leeftijd zijn erger, maar deze golf is niet veel beter. Misschien zit er toch een kleine kern van waarheid in?
MMgolfnut1
28-12-2005, 16:55
Ik heb ook hier en daar plekken op m'n Golf 3 van '95, terwijl de 2 van '87 nog keihard is.
Ik heb in het verleden wel eens op de site van de tdiclub gelezen dat er bij een aantal type IV golfjes ookal roest werd gevonden, meen ook de dorpels en ook van binnen uit. Ook een aantal op de achterklep geloof ik.
Bij mij begonnen trouwens ook de spijlen in de achterdeuren (scheiding grote ruit en kleine ruitje) te roesten. Mijn IV was '98.
Kevin20v
28-12-2005, 17:14
Ik heb in het verleden wel eens op de site van de tdiclub gelezen dat er bij een aantal type IV golfjes ookal roest werd gevonden, meen ook de dorpels en ook van binnen uit. Ook een aantal op de achterklep geloof ik.
Bij mij begonnen trouwens ook de spijlen in de achterdeuren (scheiding grote ruit en kleine ruitje) te roesten. Mijn IV was '98.
Ik spreek even niet over de MKIII's , maar over de MKIV's
dat van die spijltjes tussen de achterramen hebben geloof ik alle 5 deurs MKIV's uit die jaren, mijn 99'er golf is helemaal overnieuw gespoten en toen hebben ze gelijk alle rubbers en spijlen vervangen maar ook aan die oude zat een beetje roest...
Verder was de handgreep van de achterklep erg geoxideerd.... :chair:
Maar ook daarvoor kreeg ik een nieuwe dus mijn MKIV golfje is helemaal vrij van dat soort plekjes :D
Mijn Golf 3 uit '97 heeft nog nergens last van.
Pedaalemmer
28-12-2005, 17:24
Ik ken maar weinig rotte golfjes 3 en er rijden er hier zat!
Je weet nooit het verleden van een auto,er kan wel eens een nieuw plaatwerk deel ingezet zijn en slecht afgewerkt zijn of niet getectileerd zijn. het enige wat ik van de golf 3 weet is de achterklep onder het raam ,daar gaat het vaak fout,verder heeft die van mij nog niks.
Golf 4 heeft meer plekjes ,voornamelijk de kofferklep greep en het hoekje van de deur bij het dak ,eerste modellen raakte wel eens het dak daar en gingen dan roesten,kwam door de slappe scharnieren en is opgelost,achter de slotvanger van het portier zit ook vaak wat roest,zit soms wel eens een scheurtje.
Ik kan ook nog wel een lijstje maken van de nieuwere opels maar dan ben ik morgen nog bezig,en dat meen ik :)
net zo slecht als de eerste astras lijkt mij zwaar overdreven, die rotten serieus onder je reet vandaan namelijk!
Heb verschillende Vento's en Golfjes3 gezien op de sloop in een ergere staat van ontbinding dan mijn grootste APK waardige wrak..
Dorpels, onderkant deuren, en spatbordranden (onder de sierlijsten). Best wel om te huilen.. Onder het achterraam hebben ze allemaal last van de bruine pest (ook die op de weg)
Maar goed: Ik rij geen Golf 3 :)
Jurgen Santana
28-12-2005, 19:00
Ook rond de doorvoerrubbers van de bekabeling richting de deuren en bij sommige schutborden rond het gat van de koppelingskabel zit wel roest.
Maar heb ze er nog niet op afgekeurd zien worden zoals sommige Vectra's en Astra's.
Ik heb ook hier en daar plekken op m'n Golf 3 van '95, terwijl de 2 van '87 nog keihard is.
Gek he ;) , maar on topic mijn Vento van 1993 zit nog geen rot plekje aan :D
Bij mij begonnen trouwens ook de spijlen in de achterdeuren (scheiding grote ruit en kleine ruitje) te roesten. Mijn IV was '98.[/QUOTE]
Wat Alex heeft aan ze 4 heb ik ook en de mijne is uit 99, maar om nu te zeggen dat het net slecht is als een een Astra.....?????
Jurgen Santana
28-12-2005, 23:11
Bij mij begonnen trouwens ook de spijlen in de achterdeuren (scheiding grote ruit en kleine ruitje) te roesten. Mijn IV was '98.
Wat Alex heeft aan ze 4 heb ik ook en de mijne is uit 99, maar om nu te zeggen dat het net slecht is als een een Astra.....?????[/QUOTE]
Dat is geen deel van de carroserie maar een spijltje van een paar Euro. Denk dat hier meer dingen als plaatwerk als dorpels, achterschermen etc bedoeld worden.
Wij hebben ook een type 3 uit 1993, maar nergens roest.
Der Typ Siebzehn
29-12-2005, 01:10
Wat Alex heeft aan ze 4 heb ik ook en de mijne is uit 99, maar om nu te zeggen dat het net slecht is als een een Astra.....?????
Dat is geen deel van de carroserie maar een spijltje van een paar Euro. Denk dat hier meer dingen als plaatwerk als dorpels, achterschermen etc bedoeld worden.[/QUOTE]
;) inderdaad, dat bedoel ik zoals Jurgen het zegt, en zeker geen nevenzaken als spijltjes e.d.:D
Racelook
29-12-2005, 09:35
Onze Astra is nog steeds knetter hard (al was een stukje aan de achterzijde van de kokerbalk in de achterste wielkasten klein beetje verroest => is nu vervangen)!!!
Wiebrand
Ik heb een Lupo uit 1999; nog geen roest te ontdekken, maar over de kwaliteit ben ik niet echt tevreden. Ik ken verhalen twee Polo's 6N waarbij roest aan de achter wielkasten gerepareerd is onder garantie (dus binnen 6 jaar rotterij-verschijnsleen).
VW heeft gewoon flink bezuinigd in de loop van de jaren '90 toen dhr Lopéz inkoopmanager werd. Deze man werkte daarvoor bij GM!
Jens
Thomas78
29-12-2005, 11:21
Niet alleen astra's en vectra's. Omega van mijn oom werd vorig jaar afgekeurd op roest, ding was 10 jaar oud en kreeg altijd normaal zijn onderhoud. Terwijl de even oude Passat van mijn broer nog helemaal strak was. ;)
Der Typ Siebzehn
29-12-2005, 13:29
VW heeft gewoon flink bezuinigd in de loop van de jaren '90 toen dhr Lopéz inkoopmanager werd. Deze man werkte daarvoor bij GM!
dat is idd een vaststaand feit, niets tegen in te brengen.
dat is zeker zo, ook de polo 6n2 schijnt echt een drama te zijn wat motorstoringen en motorische defecten betreft!
vroegah, toen vw's nog door échte duitsers werden gemaakt..... :cool:
snellesjaak
29-12-2005, 16:30
Quote:
Originally Posted by Zeend
VW heeft gewoon flink bezuinigd in de loop van de jaren '90 toen dhr Lopéz inkoopmanager werd. Deze man werkte daarvoor bij GM!
dat is idd een vaststaand feit, niets tegen in te brengen.
Die beste man Lopez heeft zo ontzettend veel bezuinigd op het plaatwerk bij GM dat de gehele claimadministratie overuren is gaan draaien. Schijnbaar vond VW dat niet erg en hebben ze hem toen maar gehaald. :chair:
Der Typ Siebzehn
29-12-2005, 16:37
Die beste man Lopez heeft zo ontzettend veel bezuinigd op het plaatwerk bij GM dat de gehele claimadministratie overuren is gaan draaien. Schijnbaar vond VW dat niet erg en hebben ze hem toen maar gehaald. :chair:
vooral Ferdinand Piech, de big-boss van VW in de jaren 90 was gecharmeerd van het werk van Lopez bij Opel, en dat terwijl die Piech, zoals hij van zichzelf zegt/zei een grote qualiteitsfanaat is, wat ook wel zo is, getuige zijn werk bij Audi, maar begrijpen doe ik et niet :iamwithst
hallie mk3
31-12-2005, 17:10
ik heb toennet me wielkuipen, bodem en dorpels kompleet gereinigd en getectyleerd enz. en er was absoluut nergens rottigheid te vinden en zelfs geen klein pitje roest.
maar ik ben het er ook mee eens dat dat idd met het onderhoud te maken heeft.
ik d8 dat mijn golfje bijv schoon was maar toen ik de plastic kappen uit de wielkuipen haalde kwam er flink wat modder tevoorschijn, ik heb dat nu allemaal weggehaald en volledig schoongemaakt. dit zijn wel punten die je bij moet houden en regelmatig schoonmaken.
kapiteijn
01-01-2006, 18:54
ik ben vorige week nog op de brug geweest met me mk3 en heb eigenlijk nergens roest gezien :D
Hellraiser
10-01-2006, 15:16
Mijn golf III bj '97, ingeschreven '98 heeft al een klein plekje
aan de voorruit... :(
Die van mij is aan vervangen ivm roest: voorschermen L&R, motorkap, dorpels L&R, achterklep, en nieuwe stukken in het achterscherm L&R en de auto is van 94 (highline vr6)
ben net terug uit zweden...
meer rotte mk3's gezien dan rotte mk2's..
mk2's zien er over het algemeen beter uit dan de mk3's die daar rondrijden..
deuren, wielranden kofferklep enz alles verrot.. de eerste astra's zie je daar niet eens meer omdat ze al weg zijn.
Hellraiser
11-01-2006, 11:59
Die van mij is aan vervangen ivm roest: voorschermen L&R, motorkap, dorpels L&R, achterklep, en nieuwe stukken in het achterscherm L&R en de auto is van 94 (highline vr6)
WTF? heeft die dan ooit effe in een kettingbotsing ofzo gezeten?
WTF? heeft die dan ooit effe in een kettingbotsing ofzo gezeten?
er was nooit wat aangedaan gewoon slecht onderhoud van de vorige eigennaar.
veren en dempers, schijven, blokken, versnellingsbak, interieur, lagers V&A en wat is nog niet vervangen das het blok.
en alles wat ik vervangen hebt is nieuw en geen gebruikte onderdelen.
maare inmiddels wordt het weer een mooi autotje.
Hellraiser
11-01-2006, 16:04
er was nooit wat aangedaan gewoon slecht onderhoud van de vorige eigennaar.
veren en dempers, schijven, blokken, versnellingsbak, interieur, lagers V&A en wat is nog niet vervangen das het blok.
en alles wat ik vervangen hebt is nieuw en geen gebruikte onderdelen.
maare inmiddels wordt het weer een mooi autotje.
:thumbup:
the x factor
12-01-2006, 20:14
op een duits golf 1 forum zijn er mensen die durven te beweren dat er aan een golf 3 nu, en zeker in de toekomst meer qua plaatwerk te restaureren valt dan aan een golf 1, en dat je ze (de golf 3 dus) zelfs wat de betreft de qualiteit(zogenaamd slecht) van het plaatwerk(zg.veel op kritische plaatsen roestende Golfjes 3), over een kam kunt scheren als de eerste generatie Opel Astra. Ikzelf heb in ieder geval nog nooit een Golf 3 gezien in zulks een slechte toestand als de eerste generatie Astra´s. Wat is jullie mening, wie heeft gelijk? Die duitsers of ik?
ik heb beide auto's gehad
misschien niet helemaal een redelijk vergelijk maar ik heb een witte astra gehad,bouwjaar 1992.dus echt een probleemgeval.2 keer met de apk laswerk gehad.eerst de balken onder de auto.de tweede keer de achterschermen.
de golf,bouwjaar 1995 had alleen roest aan de deur.zat een deur die na een schade gevalletje vervangen was.verder weinig last mee gehad.niet op de achterklep o.i.d.
de derde is een 92 golf van mijn achterneefje beter bekend als progolf
deze was qua carrossorie echt nog staalhard
Reaper Kustoms
24-01-2006, 20:09
ik zal je dit zeggen...
ten eerste opels die hebben al roest in de showroom.
ten tweede een golf roest alleen heftig als je hem slecht onderhoud zoals elke wagen. iedere avond lekker warm binnezetten en je hebt deceniua plezier zonder te kloten. ik heb een 93 gti. en het enig waar hij rot is de achterklep onde rhet raam. dit lag echter aan het raam zelf, daarom heeft vw ik geloof vanaf middne 90 andere ramen ontworpen. voor de rest zie niet vaak een rotte mk3
ik woon in een straal van 15 km van de 2 grootste vw slopers.. de golf 3 is gewoon weg de slechtste van de 5
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.