View Full Version : schroefset schroefvraag
hallie mk3
31-12-2005, 17:03
ik wilde toennet me schoefset nog een stukje omlaag zetten maar ik vroeg me wat af :confused:
er zit een grote veer, daarna heb je een draaibare schotel, dan een kleine veer en dan weer een draaibare schotel.
wat is dan het doel van die kleine veer want die kan dan toch niet veren als die tussen 2 schotels klem zit die niet kunnen bewegen?
het is btw eeen supersport schroefset
dat veertje is voor het opkrikken dacht ik
hallie mk3
31-12-2005, 17:18
hoe bedoel je
De schotel tussen kleine veer en grote veer loopt niet over de schroefdraad en is vrij beweegbaar.
Je hoogte is afhankelijk van de onderste schotel, waar het verenpakket op rust. Verdraai deze dus om de hoogte te varieren.
De kleine veer heet de 'voorspanveer'. Deze veer is nogal slap en is helemaal platgedrukt als de auto op zn wielen rust. Slechts als de auto opgekrikt wordt of gewichtloos wordt door het rijden over een bult zet deze veer uit en lost de speling op, zodat de grote hoofdveer nooit los kan komen te liggen.
hallie mk3
31-12-2005, 17:57
oke dan weet ik genoeg, dus als ik omlaag wil is het enige wat ik moet doen de onderste schotel omlaag draaien?
Yep, met de bijgeleverde sleutel kun je het zaakje verstellen. Vergeet niet om als je klaar bent de beide ringen goed tegen elkaar in te draaien, daarmee blijft t zaakje op zn plaats
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.