PDA

View Full Version : vouwbalg / doorvoerthule

pieter
01-01-2006, 16:50
Hallo,

aangezien ik nog nooit iets heb gepost zal ik mij eerst even kort voorstellen.
ik heb een vw golf 3 van 94 in de allersimpelste uitvoering, dus de 1.4 cl :cool:
Aangezien ik nog studeer heb ik nog niet al te veel geld voor luxe dingen, een auto is dus al heel wat. De grap is nu natuurlijk om hem een beetje toonbaar te maken / houden voor zo min mogelijk geld....

Nu mijn vraag: in mijn golfje zitten nog niet van die doorvoerthules van rubber naar de deuren (vouwbalgen)... Nu heb ik een paar deurbakken gekocht waar speakers in kunnen, maar voor de bekabeling heb ik die rubbers natuurlijk wel nodig.....

Vandaag heb ik is even gekeken, maar het wordt mij niet helemaal duidelijk wat ik allemaal moet hebben om dat mogelijk te maken. Aan de zijde van de auto zitten volgens mij twee afdekdoppen: één aan de buitenkant en één aan de binnenkant. Moet ik die er beide uithalen en er alleen een vouwbalg inzetten of moet er aan de binnenkant nog wat anders komen te zitten? Ik wil natuurlijk niet dat de boel gaat lekken, vandaar...

Groeten Pieter

Marco
01-01-2006, 17:39
De vouwbalg bestaat uit 2 delen, namelijk deel 1

artikelnummer 357 971 908 A, (ongeveer 5 euro p.s)de stop die in de carsosserie wordt gemonteerd.

Deel 2

artikelnummer 1H0 971 916 B (ongeveer 6,50 euro p.s) de vouwbalg, die aan de ene kant aansluit op de stop in de carros en de andere kant wordt in de deur gemonteerd.

Voor links en rechts zijn ze gelijk, je hebt dus van ieder 2 nodig voor beide deuren, voor zover ik kan zien is het nog gewoon leverbaar bij de dealer. Neem deze nummers over en ga ff bij de dealer langs, voor ongeveer 25 euro ben je klaar.

Suc6

pieter
07-01-2006, 16:48
ik ben bij de vw-dealer geweest, de boel besteld en inmiddels geinstalleerd. Heb een compo-setje er ingezet, klinkt erg goed. Die stop bleek niet nodig te zijn ,die zit er namelijk al en moet er uit om de vouwbalg te monteren.
Bedankt voor de informatie

Groeten Pieter

Marco
08-01-2006, 16:13
Okeej, dan sluit ik deze topic. Altijd terug te vinden in het archief. Weer iedereen wat wijzer :)