View Full Version : Niet starten golf 1
Hallo,
Ik heb nog niet zo lang een golf 1 1.1.
Vanmorgen wilde ik weg gaan maar hij wilde ineens niet meer starten.:(
Accu is goed, startmotor draait gewoon.
Mn blokje leek wel erg vochtig..komt waarschijnlijk door de sneeuw en de extra luchtgaten in mn spatschermen(roest).Kan dit er mee te maken hebben?
anders was het altijd starten lopen...
al vast bedankt
ik zal morgen wel weer eens kijken of hij weer start..
fre-golf1-16v
01-01-2006, 22:32
ontsteking al gecontroleerd?
ik heb niet veel verstand van motoren..maar ik heb volgens de vraagbaak geprobeerd te kijken of hij wel vonkt. dus ik heb de kabel van de bobine bij de verdelerkap los gemaakt en 5mm van het blok gehouden en gestard..geen vonk bij het starten :(
Wat zijn dan de dingen die je allemaal moet checken...ik bedoel is de bobine gewoon kapot of? al vast bedankt
Als je echt 0 verstand hebt van motoren,....
Zou ik zeggen: zoek iemand in de buurt die je kan helpen. Op afstand uitleg gaan geven over verdelerkap, rotor, bougies, kabel, puntjes en bobine's word je waarschijnlijk geen wijs uit.
Snap je d'r toch wel iets van? check de verdelerkap op vocht, bekijk de puntjes of ze niet ingebrand zijn, draai een bougie los, en houd m met een goed ge-isoleerde tang tegen het motorblok: vonkt ie wel? Rol alle zekeringen in de zekeringkast eens goed rond, spuit in met WD40,. etc etc
golf mkII 16v
02-01-2006, 15:40
grootste probleem zal wel vocht zijn in de ontsteking en kabels bobine probeer een anti vocht spry??
vw enterprisses
05-01-2006, 19:34
hey
op je cillinderkop zit er een mechanische benzinne pomp das de pomp die de benzinne uit je tank zuigt naar je carbu een kijken of ie nie gebroken is het zou dat kunnen zijn
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.