View Full Version : wat is de oudste golf 1 in nederland
check 07-du-42
komt deze zomer naar meeting bij JOU in de buurt
ps chassis nr is ouder
Pedaalemmer
02-01-2006, 00:26
ben jij wie ik denk dat jij bent?
nope.. dit is jelle niet ;)
ben trouwens wel benieuwd naar die golf van je!
was die gele toch?
ben jij wie ik denk dat jij bent?
haha,iedereen is op zijn hoede voor die beruchte kerel :woowoo:
ontopic, pics!
chrisjuh
02-01-2006, 00:33
Foto's!!!!!!! :)
dat WAS idd die gele
ga morgen de zenders van jetta 1 ophalen.
Velgen zijn bedoeld voor 1 seizoen, de velgen die ik wil hebben zijn
me nu net wat te duur dus die komen volgend jaar anders krijg ik hem niet op tijd af.
en neen ik ben geen jelle
dat WAS idd die gele
ga morgen de zenders van jetta 1 ophalen.
Velgen zijn bedoeld voor 1 seizoen, de velgen die ik wil hebben zijn
me nu net wat te duur dus die komen volgend jaar anders krijg ik hem niet op tijd af.
kan je ons niet ff een sneak pic doen dan?
:hug:
er staat wel ergens een foto in het album onder de naam "hoezo oud"
nope.. dit is jelle niet ;)
Komt niet vaak voor, eigenlijk nooit, maar ik geef je bij deze gelijk.
het is niet onze gevreesde man :)
back on topic
Beetlefreak
02-01-2006, 01:27
check 07-du-42
Kenteken 07-DU-42
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming 171110 GOLF L
Kleur(en) Geel
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Datum eerste afgifte Nederland 20 september 1974
Datum eerste toelating 20 september 1974
Datum aanvang tenaamstelling 1 mei 2004
Vervaldatum APK 29 april 2005
Klaas16v
02-01-2006, 02:48
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/5/3/Golf11974.JPG
Der Typ Siebzehn
02-01-2006, 17:21
wees hier voorzichtig met het kiezen van een bepaalde nickname ;)
vwleusden
02-01-2006, 17:29
Kenteken 07-DU-42
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming 171110 GOLF L
Kleur(en) Geel
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Datum eerste afgifte Nederland 20 september 1974
Datum eerste toelating 20 september 1974
Datum aanvang tenaamstelling 1 mei 2004
Vervaldatum APK 29 april 2005
6 jaar te vroeg op kenteken gezet :chair:
Der Typ Siebzehn
02-01-2006, 17:37
zo staat het wel precies op de site van de RDW.
hoe bedoel je 6jaar te vroeg??
vwleusden
02-01-2006, 17:52
ik ben van 20-9-1980 ;)
ik ben van 20-9-1980 ;)
Je bent dus 6 jaar te laat geboren ;)
ik ben van 20-9-1980 ;)
ooh ik dacht weer iets vaags ofzo
Pedaalemmer
02-01-2006, 18:07
Wat ligt er voor motertje in?
Der Typ Siebzehn
02-01-2006, 18:21
Het is een Golf L dus 1100, 1500 zou LS zijn geweest, de "S" staat dan voor de grotere motor.
zou er nu nog steeds een 1100 in liggen?
en,.... had er geen 1300 in kunnen liggen?
Der Typ Siebzehn
02-01-2006, 18:25
Ja, dat is dus idd een vraag, maar als er nog het originele motortje in zit, dan is het altijd een 1100cc´tje met 50 PK.
Der Typ Siebzehn
02-01-2006, 18:49
Ja, dat is dus idd een vraag, maar als er nog het originele motortje in zit, dan is het altijd een 1100cc´tje met 50 PK.
in dit geval dan.
steven16v
02-01-2006, 18:50
zou er nu nog steeds een 1100 in liggen?
Ik hoop het, een '74 er moet je origineel laten na mijn mening.
Der Typ Siebzehn
02-01-2006, 18:56
Ik hoop het, een '74 er moet je origineel laten na mijn mening.
ja, en dan niet alleen de motor, een 1100 cc uit `74 en tot zomer `75 hadden altijd trommelremmen rondom, dus ook voor, en als dit niet het geval is bij deze, dan is dat naderhand veranderd(wat voor de remprestaties niet van nadeel is). De 1500 cc Golfjes uit dezelfde periode hadden wel altijd, vanaf het begin dus, standaard schijven voor.
heineken787
02-01-2006, 19:55
wees hier voorzichtig met het kiezen van een bepaalde nickname ;)
hij had zich hier al in mei aangemeld dus was al voor jelle in het zicht was.
benieuwd hoe het golfje er nu bij staat.
classic-edition
02-01-2006, 20:07
hij had zich hier al in mei aangemeld dus was al voor jelle in het zicht was.
benieuwd hoe het golfje er nu bij staat.
Ik ben ook benieuwd.Ik zal het hem zo vragen hij is naar me onderweg om de zender turbo's op te komen halen.
Ik denk (hoop) dat deze man wel een echte liefhebber is, net als zovelen hier.
En ik denk dat onze andere vriend nu al veel te veel reacties heeft gehad op diverse topics.Veel meer dan hij in ieder heeft geval verdiend.
Dus on topic maar weer !
classic-edition
03-01-2006, 18:59
Ik ben ook benieuwd.Ik zal het hem zo vragen hij is naar me onderweg om de zender turbo's op te komen halen.
Ik denk (hoop) dat deze man wel een echte liefhebber is, net als zovelen hier.
En ik denk dat onze andere vriend nu al veel te veel reacties heeft gehad op diverse topics.Veel meer dan hij in ieder heeft geval verdiend.
Dus on topic maar weer !
Ik weet het nu zeker,deze jongen is ook een echte liefhebber.
Ik heb hem gisteren gezien,gesproken en het wordt een mooi project,verder zal ik er niks over zeggen dat laat ik aan de eigenaar zelf over als hij het tijd vind om wat meer prijs te geven.
Dat mijn oude zender turbo's eronder komen is natuurlijk nu geen geheim meer
Cedric suc6 met je project en zie je van de zomer wel op een meeting als ie klaar is !
Vw-Fryslán
03-01-2006, 20:12
Zeker de enigste nog in Nederland uit April? De Apk is vervallen :(
chrisjuh
03-01-2006, 20:49
Zeker de enigste nog in Nederland uit April? De Apk is vervallen :(
Hij is van september 1974...
En dus nog net iets ouder als de mijne..... :)
Vw-Fryslán
03-01-2006, 20:55
oow ja nu ik het zie 20 September 1974 :D Maar beginnen alle 1974er met DU?
misschien geef ik jullie nog wel ff een sneak previeuw.
als ik daar zin in heb.
chrisjuh
04-01-2006, 23:48
als ik daar zin in heb.
:confused:
als ik daar zin in heb.
Als jij daar zin in hebt ????? JE MAAKT MAAR ZIN !!!!!!!!!
Goldfinger
05-01-2006, 12:16
ja, en dan niet alleen de motor, een 1100 cc uit `74 en tot zomer `75 hadden altijd trommelremmen rondom, dus ook voor, en als dit niet het geval is bij deze, dan is dat naderhand veranderd(wat voor de remprestaties niet van nadeel is). De 1500 cc Golfjes uit dezelfde periode hadden wel altijd, vanaf het begin dus, standaard schijven voor.
ik heb een golf van '74 gehad met een 1500 motor en er zaten wel trommels voor :)
Der Typ Siebzehn
05-01-2006, 16:43
ik heb een golf van '74 gehad met een 1500 motor en er zaten wel trommels voor :)
Sorry, ik wil geen betweter zijn, maar dat klopt echt niet, dan is die 1500 motor naderhand door iemand in die 1100 karosserie gebouwd zonder de voorremmen aan te passen.
Heeswijk
05-01-2006, 16:49
hahahah iedereen die over een golf 1 uit 1974 begint wordt ervan verdacht dat hij die beruchte forumbezoeker is golf-1974, vw-fryslán, golf_1 en weet ik veel welke namen hij nog meer heeft gebruikt en momenteel gebruikt!
Der Typ Siebzehn
05-01-2006, 16:57
ik heb nog even als bewijs de vraagbaak "VW Golf Benzinemodellen 1974-1979" auteur: P. Olyslager erbijgehaald, in dat boek gaat het om de 1500 (FH + JB) en 1600 (FP) Golfjes met benzinemotor, dus geen 1100 voor alle duidelijkheid, daarin staat letterlijk onder "algemene gegevens": "hydraulisch tweekrings diagonaal gescheiden remsysteem met schijfremmen voor, trommelremmen achter en remservo, bij automaat remdrukregelaar op de achterwielen".
ik heb nog even als bewijs de vraagbaak "VW Golf Benzinemodellen 1974-1979" auteur: P. Olyslager erbijgehaald, in dat boek gaat het om de 1500 (FH + JB) en 1600 (FP) Golfjes met benzinemotor, dus geen 1100 voor alle duidelijkheid, daarin staat letterlijk onder "algemene gegevens": "hydraulisch tweekrings diagonaal gescheiden remsysteem met schijfremmen voor, trommelremmen achter en remservo, bij automaat remdrukregelaar op de achterwielen".
je wou toch geen betweter zijn :confused:
Der Typ Siebzehn
05-01-2006, 17:21
je wou toch geen betweter zijn :confused:
ja precies, en dat is ook het bewijs dat ik het niet ben ;)
Goldfinger
05-01-2006, 18:24
toen ik die golf '74 kocht was ik de 3de eigenaar de eerste 2 eigenaren waren oude mensen, denk jij nu echt dat die mensen de remmen lieten veranderen bij vw of er een andere motor in lieten zetten, ik dacht het toch echt niet, maar in een vraagbaak staan wel meer fouten hoor ;)
Der Typ Siebzehn
05-01-2006, 19:29
beste Goldfinger, dit is geen fout. Ik denk eerder dat jij toendertijd dacht dat je een 1500cc Golf in je bezit had, terwijl het daadwerkelijk "maar" een 1100cc is geweest, dat kan natuurlijk.
En wat die vraagbaak betreft, denk je nou werkelijk dat daarin fouten worden gemaakt over zo een belangrijk thema (misschien wel het allerbelangrijkste, want het kan levensreddend zijn!) als de reminstallatie? Dat vind ik toch wel erg naiv van je.
Goldfinger
05-01-2006, 19:54
nou ik weet echt wel wat een 1100 motor is hoor heb wel al een paar jaartjes ervaring daar mee heb toen de tijd de auto gekocht voor de motor om er mee te racen
Der Typ Siebzehn
05-01-2006, 22:39
nou ik weet echt wel wat een 1100 motor is hoor heb wel al een paar jaartjes ervaring daar mee heb toen de tijd de auto gekocht voor de motor om er mee te racen
wat is dit voor een warrig taaltje? Kun je iets duidelijker zijn, want je herinnerd me zo aan een bepaald iemand.....
Goldfinger
05-01-2006, 23:06
dus weet je nu al niet meer wat je moet zeggen, en begin je maar zo te lullen hahaha zielig hoor, maar ja jij bent de man die alles weet he, sorry dat was ik ff vergeten :P.
Wat trouwens een erg foute conclusie is in deze thread... zoeken op kenteken... ik zou eerder de oudste van NL. zoeken in het sjassienummer..
wat is dit voor een warrig taaltje? Kun je iets duidelijker zijn, want je herinnerd me zo aan een bepaald iemand.....
ah nee he :rolleyes:
Aan wie nu weer?
Het blijft hier gezellig he op www.vwforum.nl
:cool: :cool: :cool:
Goldfinger
06-01-2006, 10:21
ja echt bere gezellig hier ;)
vw gti 1976
08-01-2006, 17:10
Misschien zijn er nog wel oudere Golfjes ? Die vast nog ergens stil staan wanneer kwam de eerste Golf dan in Nederland ?
bobby-digital
08-01-2006, 17:12
heee een nieuwe, stel je eens voor....
vw gti 1976
08-01-2006, 17:23
Nou ik ben dus Klaas ! Tsja wat wil je allemaal weten ik heb 1 Golfje een witte Golf Diesel uit 21 November 1988 die ik sinds 2004 gekocht heb tsja wat wil je nog meer weten?
uit 88? laatste waren toch van de band in 83, en dan verkocht tot einde stock? ('84) ofzow
bobby-digital
08-01-2006, 17:55
nou Klaas, vlam der eens wat foto's op, ben benieuwd
Baldrimmer
08-01-2006, 17:57
uit 88? laatste waren toch van de band in 83, en dan verkocht tot einde stock? ('84) ofzow
De heer Klaas schijnt geblocked te zijn vanwege zijn niet aflatende drang om dit forum met steeds dezelfde vragen te bestoken .
Soort perpetuum mobilee ;)
Volgende handle die hij gaat gebruiken zegt hij dat zijn Golf 1 uit 2006 is en hem volgende maand bij de dealer op kan halen . ;)
Ben het met de mensen hier eens, 1500's werden niet geleverd met trommelremmen, slechts de allereerste 1100's in basisuitvoering (ook daarop waren schijfremmen leverbaar, als optie dan).
Heb zelf een Golf 1 met trommeltjes rondom en daar ben ik dan ook erg zuinig op :)
Goldfinger
09-01-2006, 11:53
[QUOTE=Stijn]Ben het met de mensen hier eens, 1500's werden niet geleverd met trommelremmen, slechts de allereerste 1100's in basisuitvoering (ook daarop waren schijfremmen leverbaar, als optie dan).
ik weet dat jullie heel veel weten van die auto's (echt waar) maar ik heb er echt een gehad met een 1500 met trommels voor
IJsbeer86
09-01-2006, 13:24
[QUOTE=Stijn]Ben het met de mensen hier eens, 1500's werden niet geleverd met trommelremmen, slechts de allereerste 1100's in basisuitvoering (ook daarop waren schijfremmen leverbaar, als optie dan).
ik weet dat jullie heel veel weten van die auto's (echt waar) maar ik heb er echt een gehad met een 1500 met trommels voor
misschien is er eind jaren zeventig iemand al zo oldskool geweest dat ie 12 inch cosmics op z'n 1500'tje wilde; dan maar trommels voor d'r op, anders past het niet ;)
Ik denk dat ze bij volkswagen destijds maar de schappen geleegd hebben met wat ze hadden, er zijn vroeger genoeg exoten met afwijkende afwerking afgerleverd :dance:
Baldrimmer
09-01-2006, 17:21
misschien is er eind jaren zeventig iemand al zo oldskool geweest dat ie 12 inch cosmics op z'n 1500'tje wilde; dan maar trommels voor d'r op, anders past het niet ;)
Als dat had gepast dan had mijn ex Derby wel ooit op die 12 inch Cosmics gereden : bij Stijn gepast maar vanwege de koelribben op de voortrommels wilde het niet echt passen :(
IJsbeer86
10-01-2006, 08:15
Als dat had gepast dan had mijn ex Derby wel ooit op die 12 inch Cosmics gereden : bij Stijn gepast maar vanwege de koelribben op de voortrommels wilde het niet echt passen :(
@baldy: inkoppertje,lol!!!! :rock:
steven16v
04-04-2006, 16:24
als ik daar zin in heb.
Weet dat dit een oud topic is, maar krijgen we nog die sneak previeuw? :rolleyes:
Weet dat dit een oud topic is, maar krijgen we nog die sneak previeuw? :rolleyes:
ik ook wel eigenlijk :D
:woowoo:
http://img.photobucket.com/albums/v69/hksn31/golf1cedric.jpg
Een beetje aan de laate kant. :rolleyes:
En misschien niet wat er werd verwacht. :tongue:
Maar dit is hoe hij gaat worden, alleen dan wel met opschrift op de achterklep.
knarfmk1
14-04-2006, 19:38
vet! zijn dat renault wielen? of zenders?
steven16v
14-04-2006, 21:11
http://img.photobucket.com/albums/v69/hksn31/golf1cedric.jpg
Een beetje aan de laate kant. :rolleyes:
En misschien niet wat er werd verwacht. :tongue:
Maar dit is hoe hij gaat worden, alleen dan wel met opschrift op de achterklep.
Ik zou zeggen post eens wat echte foto's. Is toch altijd wat leuker om te zien.
Ja, ben ook wel benieuwd hoe ver het is! Maarre... betekent dit dat er ook een andere kleur op komt? (Hopend van niet...!) ;)
pics?
ik ook wel eigenlijk :D
:woowoo:
ik bump men eigen post ook dan maar es :iamwithst
steven16v
15-04-2006, 12:31
Ja, ben ook wel benieuwd hoe ver het is! Maarre... betekent dit dat er ook een andere kleur op komt? (Hopend van niet...!) ;)
Idd, ben toch eigenlijk wel van mening dat een 74er origineel moet blijven.
En ik wacht met smart op de foto's. :D
dan moet ik jullie toch echt teleurstellen :redface:
de golf is al groen:)
Ik wou niet dat mijn golf teveel op DIE andere gele golf1 ging lijken en er
zat een lelijk groen interieur in, wat nergens goed bij staat.
En het is ook niet dat het orginele kenteken er nog bij zat want die is in flammen op gegaan toe bij reinders de boel afgefikt was.
Natuurlijk maak ik hem zoals ik hem zelf mooi vind en niet zoals jullie hem zouden willen hebben.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BEUIE37N
en mijn nieuwe daily
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RFO7BKMY
Timmetje20
13-06-2006, 14:41
Oftewl je hebt gewoon 2 ontzettend dikke wagens :D
.... en er zat een lelijk groen interieur in, wat nergens goed bij staat....
Wat voor interieur?
Heb je het nog?
BTW: 74'er is niet mijn smaak :redface:
je nieuwe daily wel :cool:
interieur is ls in het groen (zonder hoofdsteunen)
vloerbekleding heb ik niet meer de rest wel maar het is in slechte staat.
stoelen wil ik houden ivm oude type onderstel.
Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt te spreken over de zenders.
Misschien moet ik het eerst af zien.
Ik zat alweer te denken aan 13" er zouden namelijk eerst ook ats classics onder komen
maar dat vond ik te std. ik zit nu te denken aan e30 of de htn variant.
ik vind beide auto's erg super jong! meer foto's graag :D
interieur is ls in het groen (zonder hoofdsteunen)
vloerbekleding heb ik niet meer de rest wel maar het is in slechte staat.
stoelen wil ik houden ivm oude type onderstel.
Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt te spreken over de zenders.
Misschien moet ik het eerst af zien.
Ik zat alweer te denken aan 13" er zouden namelijk eerst ook ats classics onder komen
maar dat vond ik te std. ik zit nu te denken aan e30 of de htn variant.
Toevallig ook foto's van het interieur?
Zou je t interieur (ex. stoelen) ook willen verkopen?
karretje
14-06-2006, 14:20
Ik vind hem ook supercool zo.. :rock:
Helemaal met die wielen,staat ,m errug goed. :rolleyes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TKF36CBG
interieur is misschien te koop als de auto af is.
Wie weet wat ik nog nodig heb.
Zenders gaan voor een goed bod misschien wel weg. (dit is geen advertentie)
Ieder z'n smaak natuurlijk, maar ik vind het doodzonde dat de auto zo geworden is. De oudste bekende golf 1 van Nederland....interieur eruit gegooid, andere kleur gespoten...niet mijn stijl.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=J4OAR4EO Ik kan je niet geheel ongelijk geven.
Misschien had ik beter een andere golf kunnen kopen.
Aan de andere kant hij blijft verder in grote lijnen orgineel golf.
Het interieur (stoelen, bank en vloerbekleding) waren/zijn gewoon niet meer te redden.
ivm met gaten slechte reparaties en rot. En orginele details als de dopjes achter in het hemeltje waren gewoon helemaal kapot. De schuimrubber isolatie onder de moterkap eveneens en die had er voor gezorgd dat de hele bevesteging aan de motorkap helemaal weg gerot was. en zo waren er nog veel meer dingen. en er zaten geen orginele papieren meer bij dus voor het kenteken maakt de kleur ook niet uit, als die er nog wel bij had gezeten had ik niet gedaan.
mk1diesel
07-02-2021, 16:29
Kameraad heeft nog een oudere golf nog staan
De 75-DR-35
09-09-1974
Helaas zo geen foto’s van
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.