Log in

View Full Version : blokomleg 1.3-1.8 8v


mk1owner
02-01-2006, 23:14
ik ben nu bezig met een blokomleg in mn mk1 van 1300 naar 1800 8v maar nu is de vraag moet ik dit melden bij de rdw en zoja of zoniet hoe gaat deze procedure in werking? laat even wat horen mvg arjan :)

robertjan007
02-01-2006, 23:16
Ja... Dat moet je melden als je vermogen met meer dan 40% stijgt!
Dan gaan ze een motor test, remmentest weggedrag test doen.
Kost wel wat hoor, rond de 1500,- dacht ik. (als ik het niet goed heb tikt iemand mij wel op de vingers)

pirelli
02-01-2006, 23:43
KATJING !!!! een gti op kenteken is goedkoper als je het totaalplaatje bekijkt .

remmen ombouwen, koets aanpassen,elektra aanpassen,benzine aanvoer aanpassen.

maar in ieder geval succes met je project.

foto,s ??? daar zijn we gek op.

golf mkII 16v
02-01-2006, 23:45
chasienummer bij een verote GTI er uit slijpen en bij jou er inlassen probleem opgelost

René
02-01-2006, 23:46
das omkatten..en dat mag niet :rolleyes:

Pedaalemmer
02-01-2006, 23:48
Lijkt mij ook niet echt een goede manier...

René
02-01-2006, 23:52
veel mensen keuren de auto trouwens niet om....rijden gewoon verder met et snellere blok.... op zich geeft dit weinig problemen, apk... kom je zo door heen..

`t is alleen ff lullig als je betrokken raakt bij een ongeval waar hoge snelheid is bij gebruikt....dan is de verzekering jou niet verplicht om geld uit te keren, omdat je auto meer vermogenswinst had dan dat ie eerst had....

zoiets was dat..

maar kijk maar es hoeveel auto`s er niet worden omgekeurd.. dat er een 16V in ligt, maar 1100 op `t kenteken staat :rolleyes:

pirelli
02-01-2006, 23:59
omkatten moet je doen ! alleen hoop ik dat je gepakt wordt, vind ik echt niet kunnen,

heb zelf ook een tijd met een 1500 gereden waar een 1800 gti inlag maar wel met remmerij e.d

René
03-01-2006, 00:01
omkatten moet je doen ! alleen hoop ik dat je gepakt wordt, vind ik echt niet kunnen,

heb zelf ook een tijd met een 1500 gereden waar een 1800 gti inlag maar wel met remmerij e.d

nja.. op zich is omkatten net zo fout als dat je er een blok in ligt waar ie eigenlijk voor omgekeurd moet worden....

pirelli
03-01-2006, 00:06
scheelt daarom heb ik hem niet meer.wilde gewoon geen gedonder,vooral der POLIZEI hier in Veenendaal in het midden van het land vind het leuk om je zomaar aan te houden en je auto ff grondig te bekijken of je niks verkeerds hebt gedaan.

levis
03-01-2006, 08:49
had ik niet verwacht. en hoe zit het dan bij een kever? die dingen worden maar getuned en getuned. heb er zelf ook een tijdje een 1776cc met dubbele webers ingehad van mijn broer. een snelle kever is nog wel wat opvallender.

Christiaan
03-01-2006, 08:57
voor een kever gelden dezelfde regels als iedere andere auto :D

levis
03-01-2006, 09:55
ja, idd. dat zet je toch wel even aan het denken. is dat zo duur zon herkeuring dan?

leo
03-01-2006, 10:04
Misschien kan je beter zelf een plaatje maken met een nummer er in en die er overheen solderen. Kan je heel netjes krijgen en dan heb je je oude nummer er nog onder staan, als je het netjes wegwerkt zie je daar echt niets van .veel succes gr leo

serge pot
03-01-2006, 10:58
of je vervangt alles om je chassis nummer ?

Der Typ Siebzehn
03-01-2006, 16:35
KATJING !!!! een gti op kenteken is goedkoper als je het totaalplaatje bekijkt .

en het is en blijft een GTI af fabriek ;)

serge pot
03-01-2006, 16:46
ik mag niks zeggen :D

pirelli
03-01-2006, 17:20
ha ha daar ben ik het mee eens.

mk1owner
03-01-2006, 20:55
hm meeste automonteurs die bij ons op t werk voorbij komen zeggen allemaal gewoon niet melden blokje erin hange remmen aanpassen en fahren maar. En het is GEEN gti motorblok maar een 1800 i. blok. Maar er worden op dit forum zoveel blokken omgehangen neem niet aan dat er ook maar 10 % daarvan een rdw keuring heeft ondergaan van 1500 eurie's. Zelf denk ik eraan om hem gewoon erin te hangen en het niet te melden aangezien het mn zondagse autotje word rest zal hij lekker warm bij me op twerk in de loods staan. :) . Oja en omkatten??? sorry hou me niet echt bezig met die praktijkjes.

Golf_1_gts
04-01-2006, 19:24
ik *dacht dat het bij oldtimers anders zat....die worden toch ook niet meer gemeten op de uitstoot wat ze leveren?

*Kan ook fout zijn

Richard
04-01-2006, 19:29
gaat verzekering technisch..grof gezien rijd je onverzekerd rond.. voor de keurig gaat het enkel om brandstof en aantal cyl.

maar gewoon lekker doen.. enkel snap je keuze voor een standaard 1.8 niet? 90pk in een golf 1 is niet echt spannend

oergolf
04-01-2006, 22:30
ik *dacht dat het bij oldtimers anders zat....die worden toch ook niet meer gemeten op de uitstoot wat ze leveren?

*Kan ook fout zijn


Klopt wel iets van. Een auto moet voldoen aan de emissie normen die golden ten tijde van de productie. Mijn omgebouwde 1500 naar 1800 16v moest bij de apk maar te voldoen aan de eisen van het 1500 blokje.

oergolf
04-01-2006, 22:33
maar gewoon lekker doen.. enkel snap je keuze voor een standaard 1.8 niet? 90pk in een golf 1 is niet echt spannend

Dan blijft hij binnen de grens van 40% vermogenstoename lijkt me :)

mk1owner
04-01-2006, 22:45
hmm mijne is in ieder geval vanaf 17 maart oldtimer en met die 40 % weet ik niet hoe dat zit ik had een 1.3 carb en ga nu naar 1800 8v injectie. hm keuze voor de 1800 8 klepper is gewoon omdat ik dat blok van een maat van me voor 150 eurie heb gekocht motor bak kabelboom radiateur benzine pomp alles erbij :D .