PDA

View Full Version : Volkswagen troeft Opel af


Alex
03-01-2006, 13:45
Gepubliceerd op dinsdag 03 januari 2006

AMSTERDAM (ANP) - Volkswagen heeft vorig jaar Opel verdrongen van de eerste plaats op de ranglijst van populairste automerken in Nederland. Na een spannende eindstrijd bleek dat VW 44.922 personenwagens op kenteken heeft gezet.

Opel sloot af op 44.479 auto's, melden dinsdag de brancheorganisaties RAI Vereniging en Bovag. De autoverkoop zat vorig jaar overigens tegen. De verwachtingen daarover werden bewaarheid. Er werden 465.196 nieuwe personenwagens ingeschreven tegen 483.745 in 2004. De twee organisaties verwachten in 2006 475.000 nieuwe personenwagens te registeren.

Woordvoerder C. Boutens van RAI Vereniging noemt de overwinning van VW op Opel, die ruim 35 jaar nummer een was in Nederland, wel verrassend. ,,Maar voor de gehele autobranche is belangrijk dat het herstel eraan komt.'' In de laatste maanden van 2005 was de markt zich al voorzichtig aan het herstellen.

In 2005 liet vooral de particuliere autokoper het afweten. De zakelijke markt met onder meer leasebedrijven liep wel. ,,Economische doemberichten maakten de consument niet zekerder om een auto aan te schaffen dan wel te vervangen'', aldus Boutens.

Bron: Planet.nl

35 jaar het best vekopende merk zijn in een land, das best een prestatie...

VWrijder
03-01-2006, 13:52
Het komt nog wel eens goed met dit landje... :D

evilnyntje
03-01-2006, 14:42
Daar drink ik vanaaf een biertje extra op!

corrado-usa
03-01-2006, 15:46
Een kratje extra

Opel sucks :tongue:

Isard
03-01-2006, 19:37
Ik zou in nog geen 100 jaar een nieuwe VW kopen bij de dealer. Ik ben nog nooit een fatsoenlijke dealer tegengekomen en daarbij is de kwaliteit van de laatste modellen nou ook niet om over naar huis te schrijven. :chair:

millie
03-01-2006, 23:37
Ik zou in nog geen 100 jaar een nieuwe VW kopen bij de dealer. Ik ben nog nooit een fatsoenlijke dealer tegengekomen en daarbij is de kwaliteit van de laatste modellen nou ook niet om over naar huis te schrijven. :chair:


Ik kan niks anders dan daarop "amen" te zeggen.;)

Baldrimmer
04-01-2006, 00:05
Ik zou in nog geen 100 jaar een nieuwe VW kopen bij de dealer. Ik ben nog nooit een fatsoenlijke dealer tegengekomen en daarbij is de kwaliteit van de laatste modellen nou ook niet om over naar huis te schrijven. :chair:

:iamwithst

Pedaalemmer
04-01-2006, 00:11
Ik denk dat de kwalitiet van de huidige modellen echt wel goed zijn! heb elk model vw onder mijn kont gehad en de werkplaats menig keer gezien en dat zit echt wel snor!

Dat de dealers het druk hebben is niet gek maar ik denk dat Pon een grote oorzaak is van de stress en verkoopplicht van de verkopers!

Jurgen Santana
04-01-2006, 00:22
Ik zou in nog geen 100 jaar een nieuwe VW kopen bij de dealer. Ik ben nog nooit een fatsoenlijke dealer tegengekomen en daarbij is de kwaliteit van de laatste modellen nou ook niet om over naar huis te schrijven. :chair:

Jij was toch op TV met je niet bij de dealer gekochte 2e hands VW. Dat was ook niet echt een succes.

evilnyntje
04-01-2006, 09:14
Ik zou in nog geen 100 jaar een nieuwe VW kopen bij de dealer. Ik ben nog nooit een fatsoenlijke dealer tegengekomen en daarbij is de kwaliteit van de laatste modellen nou ook niet om over naar huis te schrijven. :chair:

Qua dealer zal het wel aan je verwachtingspatroon liggen. Als je zelf veel kennis hebt dan hoop je dat de persoon die je helpt dat ook heeft, maar ook niet alle supermarkt medewerkers weten waar de kappertjes staan ;).

Zestienkleppen
04-01-2006, 12:23
Ik zou in 100 jaar überhaupt geen nieuwe auto kopen, ongeacht het merk. Als je ziet wat je daar het eerste jaar op afschrijft, nee dank u.

vwzone
04-01-2006, 18:43
Kijk dat is natuurlijk geweldig nieuws!

Nederland kiest eindelijk voor kwaliteit. :D

Richard
04-01-2006, 18:48
Jij was toch op TV met je niet bij de dealer gekochte 2e hands VW. Dat was ook niet echt een succes.

:woowoo:

vind de dealer in sneek een hele geschikte..
verder zien de slopers mij vaker dan de dealer.. kan ik altijd goed mee..

vwleusden
04-01-2006, 18:48
Dat de dealers het druk hebben is niet gek maar ik denk dat Pon een grote oorzaak is van de stress en verkoopplicht van de verkopers!

Kleine dealers zul je langzamerhand zien verdwijnen, wat ik jammer vind. Verder gaat het niet zo best met PAH, zijn al diverse mensen gedwongen ontslagen :(