Alex
03-01-2006, 13:45
Gepubliceerd op dinsdag 03 januari 2006
AMSTERDAM (ANP) - Volkswagen heeft vorig jaar Opel verdrongen van de eerste plaats op de ranglijst van populairste automerken in Nederland. Na een spannende eindstrijd bleek dat VW 44.922 personenwagens op kenteken heeft gezet.
Opel sloot af op 44.479 auto's, melden dinsdag de brancheorganisaties RAI Vereniging en Bovag. De autoverkoop zat vorig jaar overigens tegen. De verwachtingen daarover werden bewaarheid. Er werden 465.196 nieuwe personenwagens ingeschreven tegen 483.745 in 2004. De twee organisaties verwachten in 2006 475.000 nieuwe personenwagens te registeren.
Woordvoerder C. Boutens van RAI Vereniging noemt de overwinning van VW op Opel, die ruim 35 jaar nummer een was in Nederland, wel verrassend. ,,Maar voor de gehele autobranche is belangrijk dat het herstel eraan komt.'' In de laatste maanden van 2005 was de markt zich al voorzichtig aan het herstellen.
In 2005 liet vooral de particuliere autokoper het afweten. De zakelijke markt met onder meer leasebedrijven liep wel. ,,Economische doemberichten maakten de consument niet zekerder om een auto aan te schaffen dan wel te vervangen'', aldus Boutens.
Bron: Planet.nl
35 jaar het best vekopende merk zijn in een land, das best een prestatie...
AMSTERDAM (ANP) - Volkswagen heeft vorig jaar Opel verdrongen van de eerste plaats op de ranglijst van populairste automerken in Nederland. Na een spannende eindstrijd bleek dat VW 44.922 personenwagens op kenteken heeft gezet.
Opel sloot af op 44.479 auto's, melden dinsdag de brancheorganisaties RAI Vereniging en Bovag. De autoverkoop zat vorig jaar overigens tegen. De verwachtingen daarover werden bewaarheid. Er werden 465.196 nieuwe personenwagens ingeschreven tegen 483.745 in 2004. De twee organisaties verwachten in 2006 475.000 nieuwe personenwagens te registeren.
Woordvoerder C. Boutens van RAI Vereniging noemt de overwinning van VW op Opel, die ruim 35 jaar nummer een was in Nederland, wel verrassend. ,,Maar voor de gehele autobranche is belangrijk dat het herstel eraan komt.'' In de laatste maanden van 2005 was de markt zich al voorzichtig aan het herstellen.
In 2005 liet vooral de particuliere autokoper het afweten. De zakelijke markt met onder meer leasebedrijven liep wel. ,,Economische doemberichten maakten de consument niet zekerder om een auto aan te schaffen dan wel te vervangen'', aldus Boutens.
Bron: Planet.nl
35 jaar het best vekopende merk zijn in een land, das best een prestatie...