View Full Version : Probleem met de golf 1: benzine tank?
vw-maarten
04-01-2006, 12:12
Hallo,
Ik heb een probleempje met mijn golf 1 1,1l uit 1983. Vorige week kon ik eindelijk weer eens met mijn golf rijden, carburateur is schoongemaakt en afgesteld. De heenweg ging perfect hij leek af en toe te stotteren maar niet heel erg. De terugweg echter kwam ik stil te staan!
Erg stotteren en toen stond ik stil. Dit heb ik wel eens vaker bij iemand anders meegemaakt namelijk geen benzine. Maar mijn tank zat nog voor een kwart vol. Mijn broer is automonteur en zei dat het de benzine was dus een litertje erbij gegooit en ik reed weer! Dus ik denk mijn metertje klopt niet. Ik direct naar de benzine station maar er ging niet meer dan 30 liter in. Dat betekent dus dat mijn meter klopt en er nog ongeveer 10 liter in zat en dat dit te weinig is om te kunnen rijden.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en wat ik er aan zou kunnen doen? Voorheen kon ik hem wel helemaal leegrijden tot in het rood. En dan ging er ook bijna 45 liter in.
Hallo,
Ik heb een probleempje met mijn golf 1 1,1l uit 1983. Vorige week kon ik eindelijk weer eens met mijn golf rijden, carburateur is schoongemaakt en afgesteld. De heenweg ging perfect hij leek af en toe te stotteren maar niet heel erg. De terugweg echter kwam ik stil te staan!
Erg stotteren en toen stond ik stil. Dit heb ik wel eens vaker bij iemand anders meegemaakt namelijk geen benzine. Maar mijn tank zat nog voor een kwart vol. Mijn broer is automonteur en zei dat het de benzine was dus een litertje erbij gegooit en ik reed weer! Dus ik denk mijn metertje klopt niet. Ik direct naar de benzine station maar er ging niet meer dan 30 liter in. Dat betekent dus dat mijn meter klopt en er nog ongeveer 10 liter in zat en dat dit te weinig is om te kunnen rijden.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en wat ik er aan zou kunnen doen? Voorheen kon ik hem wel helemaal leegrijden tot in het rood. En dan ging er ook bijna 45 liter in.
Waarschijnlijk is het vuil in de tank ja. Als je stilvalt, kan je dan direct terug starten? Of moet je even wachten? Als je moet wachten, dan is het vuil in de tank denk ik, het vuil zakt dan terug naar de bodem, en dan kan je weer starten.
vw-maarten
04-01-2006, 12:26
Ik heb direct geprobeerd te starten en dat wilde niet. Ook een uur daarna toen we terug kwamen met een liter benzine starten hij niet. Toen ik de liter erbij gooie lukte het wel maar hij bleef stotteren. Toen ik heb volgetankt had deed hij het weer perfect.
Maar als de motor gewoon uitvalt want dat gebeurd nog wel eens omdat het stationair nog te laag is dan kan ik ook direct weer starten.
filter in de tank verstopt
vw-maarten
04-01-2006, 12:35
filter in de tank verstopt
Ik heb even in mijn vraagbaak gekeken maar zie zo geen filter waar ik bij kan. Betekent dit dat je de gehele benzine tank zou moeten vervangen? Of kun je dat op een één of andere manier schoonmaken?
bij m'n jetta zit dat filter onder de achterbank, denk dat dat bij een golf1 niet anders is.
verstopt brandstoffilter in het motorcompartiment misschien ?
kun je makkelijk bij en is goedkoop te vervangen....
vw-maarten
04-01-2006, 17:08
verstopt brandstoffilter in het motorcompartiment misschien ?
kun je makkelijk bij en is goedkoop te vervangen....
Neehoor dat is het zeker niet.
vw-maarten
04-01-2006, 17:09
bij m'n jetta zit dat filter onder de achterbank, denk dat dat bij een golf1 niet anders is.
Volgens mij is dat het zwarte kapje. Maar ik dacht dat die met popnagels vastzat. Maar eens kijken hoe ik dat los krijg en weer netjes vast.
mischien je slang tekort in je tank
hij komt als het goed is bij je vlotter vandaan en loopt tie naar beneden
is niet gewoon die slang te kort , dat hij maar halverwege komt
en je vlotter zit onder je achterbank
en daar kan je gewoon bij komen het zit met een soort schroefdraad in je tank
http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/9/4/filter.JPG
Nr. 22 is de brandstoffilter
VW art. nr. 251 201 511 G
kost ongeveer 4,- euro
golf mkII 16v
04-01-2006, 18:41
is vuil in de tank [zand metaal deeltjes van de vulhals] komt er minder brandstof in de tank ook minder druk in de leiding naar de pomp brandstof tank van een golf1 is 44liter
leeg rijden tot in het rood niet doen kontroleer de vulhals wil bovenin nog wel eens rotten. Tank schoonmaken ,achterbank er uit zwarte deksel met 3 sterschroeven los maken vlotter er uitdraaien en niet ROKEN
vw-maarten
04-01-2006, 19:01
mischien je slang tekort in je tank
hij komt als het goed is bij je vlotter vandaan en loopt tie naar beneden
is niet gewoon die slang te kort , dat hij maar halverwege komt
en je vlotter zit onder je achterbank
en daar kan je gewoon bij komen het zit met een soort schroefdraad in je tank
Volgens mij kan de slang niet te kort zijn want voorheen is het nooit een probleem geweest. Maar ik ga idd even onder de achterbank kijken. Wie weet wat ik allemaal tegenkom.
vw-maarten
04-01-2006, 19:02
http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/9/4/filter.JPG
Nr. 22 is de brandstoffilter
VW art. nr. 251 201 511 G
kost ongeveer 4,- euro
Ja ik zie wat je bedoelt maar die heb ik laatst al vervangen. Die is nieuw en schoon. Dus ik denk dat ik bij de tank moet gaan kijken.
golf mkII 16v
04-01-2006, 19:03
Maar ik ga idd even onder de achterbank kijken. Wie weet wat ik allemaal tegenkom.[/QUOTE] heel veel kleingeld :D :D
vw-maarten
04-01-2006, 19:04
is vuil in de tank [zand metaal deeltjes van de vulhals] komt er minder brandstof in de tank ook minder druk in de leiding naar de pomp brandstof tank van een golf1 is 44liter
leeg rijden tot in het rood niet doen kontroleer de vulhals wil bovenin nog wel eens rotten. Tank schoonmaken ,achterbank er uit zwarte deksel met 3 sterschroeven los maken vlotter er uitdraaien en niet ROKEN
Ok bedankt voor de tip dit ga ik even doen. En ik ga eens kijken of de vulhals nog wel goed is.
vw-maarten
04-01-2006, 19:06
Maar ik ga idd even onder de achterbank kijken. Wie weet wat ik allemaal tegenkom. heel veel kleingeld :D :D[/QUOTE]
Zou niet gek zijn! ;)
golf mkII 16v
04-01-2006, 19:10
suc6 ermee [met het vinden van kleingeld] en de reperatie
vwhobbyist
11-03-2006, 17:51
VW-Maarten of anderen. Heb je nog gevonden wat het was? Ik heb net een nieuw bericht gepost, denk ook dat er vuil in de tank zit, ga morgen het filter in de tank bij de vlotter checken. Evt leiding doorblazen vanaf de motorkant.
Hoe krijg ik m'n tank schoon zonder hem uit te bouwen? :confused:
vw-maarten
12-03-2006, 16:22
Helaas heb ik er nog geen tijd voor gehad. Ik ben tegenwoordig 6 dagen per week aan het werk en bezig met een afstudeerverslag en tentamens die er aan zitten te komen. Drukker kan zowat niet. Hoop dat ik eerdaags tijd heb om het te doen.
vwhobbyist
12-03-2006, 16:33
Vandaag de tankvlotter uitgebouwd. Tank is redelijk schoon. Na doorblazen en benzine in de vlotterkamer kiepen liep de golf in ieder geval weer.
Ik heb nog steeds het euvel dat als ik afrem voor een rotonde demotor dreigt af te slaan. Een heel klein beetje gasgeven helpt, hij blijft dan redelijk lopen.
Deze week de kleine dingetejes uitzoeken, moet ergens nog niet helemaal goed zitten
vw-maarten
03-11-2007, 21:22
Probleem opgelost!!! Ongelooflijk maar na een lange tijd heb ik het dan toch gevonden. Mijn auto reed namelijk helemaal niet meer! En dat kwam omdat hij geen benzine meer aanzoog. Pompje gecontroleerd, benzine naar voren gepompt en uiteindelijk de benzine toevoer los gehaald. Toen kwamen we niet echt problemen tegen maar wat we wel tegen kwamen waren rotte benzine slangen. Alle slangen had ik al een keer vervangen alleen deze had ik over het hoofd gezien. Mijn benzine pomp zoog alleen nog maar lucht aan. Ik heb de slangen vervangen en hij rijdt weer perfect!
Helaas heb ik er nog geen tijd voor gehad. Ik ben tegenwoordig 6 dagen per week aan het werk en bezig met een afstudeerverslag en tentamens die er aan zitten te komen. Drukker kan zowat niet. Hoop dat ik eerdaags tijd heb om het te doen.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. De oplossing........In de tank zit een aanzuigstuk waarin zich gaatjes van 1 mm bevinden. Boor ze op tot 1,5 mm en het probleem is opgelost.
Vr.gr.
Leen
Tommy_cc_
29-11-2007, 17:03
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. De oplossing........In de tank zit een aanzuigstuk waarin zich gaatjes van 1 mm bevinden. Boor ze op tot 1,5 mm en het probleem is opgelost.
Vr.gr.
Leen
Ja dat lost inderdaad het probleem van 6 dagen per week werken en een afstudeer verslag op!!!
:woowoo:
opboren zal wel het filter in het motorcompartiment eerder doen dichtslibben. Uitbouwen en reinigen is een duurdere, maar betere, optie!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.