Dasher
04-01-2006, 19:46
http://www.autoweek.nl/images/480/3354791.jpg
Holy crap wat een wagen......................stond op autoweek :woowoo:
Dodge wekt de legendarische Challenger in Detroit opnieuw tot leven. Hoewel het nog een concept car is, zijn productieplannen zeker niet onrealistisch.
De nieuwe Challenger heeft, zoals het hoort, een dikke 6,1-liter Hemi-V8 in het vooronder, die z’n 425 pk op de achterwielen loslaat. Wie de handgeschakelde zesbak met beleid beroert, zit in iets meer dan 4,5 seconden op de 100 km/h. De topsnelheid bedraagt bijna 280 km/h. De achterbanden van de concept-car meten 21 inch, de voorwielen zijn een maatje kleiner. Net als het origineel is de motorkap van de Challenger voorzien van een zogenaamde ’performance hood’. De zwarte strepen erop zijn er niet gespoten maar je kijkt rechtstreeks tegen het kale koolstofvezel aan, het materiaal waarvan de kap is gemaakt. De B-stijlloze Challenger staat op het platform van de Chrysler 300C en je schijnt er met vier personen in te kunnen zitten, al zal de ruimte achterin niet overhouden.
Holy crap wat een wagen......................stond op autoweek :woowoo:
Dodge wekt de legendarische Challenger in Detroit opnieuw tot leven. Hoewel het nog een concept car is, zijn productieplannen zeker niet onrealistisch.
De nieuwe Challenger heeft, zoals het hoort, een dikke 6,1-liter Hemi-V8 in het vooronder, die z’n 425 pk op de achterwielen loslaat. Wie de handgeschakelde zesbak met beleid beroert, zit in iets meer dan 4,5 seconden op de 100 km/h. De topsnelheid bedraagt bijna 280 km/h. De achterbanden van de concept-car meten 21 inch, de voorwielen zijn een maatje kleiner. Net als het origineel is de motorkap van de Challenger voorzien van een zogenaamde ’performance hood’. De zwarte strepen erop zijn er niet gespoten maar je kijkt rechtstreeks tegen het kale koolstofvezel aan, het materiaal waarvan de kap is gemaakt. De B-stijlloze Challenger staat op het platform van de Chrysler 300C en je schijnt er met vier personen in te kunnen zitten, al zal de ruimte achterin niet overhouden.