PDA

View Full Version : Minister vermindert lasten voor autobezitters


Niels - AirMighty.com
05-01-2006, 10:50
Het is denk ik al bij een hoop mensen bekend, ik had dan ook al wel wat geruchten gehoord maar ik kwam dit artikeltje zo snel nog even niet tegen in de " Nieuws en actualiteiten" rubriek... is het bij deze dan een feit!?!
Ik val er dan natuurlijk net weer bijten met mijn '60er ragtop, maar het is wel beter nieuws!


Minister vermindert lasten voor autobezitters
De Algemene Periodieke Keuring (APK) van auto’s wordt volgend jaar eenvoudiger en kan daarmee ook goedkoper worden. Daarnaast veranderen de regels voor de verlenging van rijbewijzen en de tenaamstelling van kentekenbewijzen. Minister Karla Peijs neemt deze maatregelen om de administratieve lasten voor burgers te verminderen. Binnen Verkeer en Waterstaat veroorzaakt de Wegenverkeerswet het overgrote deel van deze lasten.

Autokeuring
De grootste financiële besparing voor de automobilist zit in de aanpassing van de regels rond voertuigkeuringen. Vanaf 2006 is het voor autobedrijven verboden om voor het afmelden meer in rekening brengen dan het door de Rijksdienst Wegverkeer (RDW) vastgestelde bedrag. Het RDW-formulier voor het afmelden van gekeurde auto’s komt ook digitaal beschikbaar. De APK-keuring voor auto’s van voor 1960 vervalt en auto’s van 30 jaar en ouder hoeven ook nog maar eens in de twee jaar te worden gekeurd. De roetmeting voor dieselauto’s wordt vereenvoudigd en daarmee goedkoper. Dankzij deze maatregelen kunnen de keuringskosten voor de gemiddelde autobezitter met tien procent dalen.

Bron: Minesterie van Verkeer en Waterstaat (http://www.verkeerenwaterstaat.nl/cgi-bin/nieuws/vwn_p.pl?arch_srcID=2945&id=1)

VWrijder
05-01-2006, 11:24
... auto’s van 30 jaar en ouder hoeven ook nog maar eens in de twee jaar te worden gekeurd.
Beterrrrrrr!! Ik wist dat dat eraan zat te komen, maar niet dat dat dit jaar al ingaat. Nice! :woowoo: Gelukkig zijn mijn auto's van '75 en '71 :D

flat 4 freak
05-01-2006, 12:08
so

dat is goed nieuws
op financieel gebied dan
er zullen wel meer hokken op de weg komen misschien

Pedaalemmer
05-01-2006, 12:10
denk dat het wel meevalt met die hokken. Mensen zullen eerder gaan keuren zodra er minder geld en tijd in gaat zitten.

jan_gti_16v
05-01-2006, 12:13
dit is in ieder geval goed nieuws voor de diesel bezitters.....

dan hoef je niet iedere keer met de kuering de longen van de auto eruit te trappen...

nou ja moet nog wel een keer maart niet meer zoals vroegere tijden...

een keer accelereren voor de toerentallen en dan no3 3 keer voor de meting :D