PDA

View Full Version : Mijn nieuwe aanwinst!


snellesjaak
08-01-2006, 13:15
Hallo medeforummers,

Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik op zoek geweest naar een golf 3 edition. Na het nodige speurwerk heb ik uiteindelijk eentje in Duitsland gevonden. Gisteren de auto bekeken en de deal rondgemaakt.
Ben er erg gelukkig mee. Van de week ff de auto ophalen met de ambulance en dan een kenteken regelen.

Hier enkele specs van de auto + wat advertentiefoto's.

- 2.0 8v
- elec. schuifkanteldak
- airco
- 60/40 jamex verlaagd
- natuurlijk het recaro edition interieur
- golf 4 look hella koplampen
- embleemloos bonrath grill
- hella achterlichten
- supersprint groep a uitlaat vanaf kat met dtm eindstuk

Auto is in een zeer goede staat en met een gehele onderhoudshistorie.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/57504851_3.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/57504851_2.jpg

Dingen die ik de nabije toekomst ga veranderen zijn o.a.
- originele achterlichten
- andere einddemper (tdi look of origneel look)

Ideeën,tips en natuurlijk meningen zijn van harte welkom. :)

jeroen

Pedaalemmer
08-01-2006, 13:58
Ik ben altijd fan geweest van de orginele pijpjes. heb je nog meer foto`s van de golf deze zijn beetje klein, wel 1 van de mooiste uitvoering van een golfjes 3 vind ik zelf !

Mister Cool
08-01-2006, 14:50
Mooie wagen, errug mooi kleur ook :cool:

MauSeR35
08-01-2006, 15:14
mooie aankoop zo te zien, idd uitlaatje fiksen en andere achterlichten en dan is ie ver af denk ik zo. veel plezier er mee

MMgolfnut1
08-01-2006, 17:10
Aparte, mooie kleur idd!

snellesjaak
08-01-2006, 23:39
Bedankt voor de reacties. Helaas heb ik nog geen grotere foto's, maar als ik de auto van de week ga halen dan zal ik er een aantal maken.

Ook een leuk detail is dat de vorige eigenaar het oude Duitse kenteken van de auto meegeeft. Hij gaat zelf namelijk een bmw rijden en heeft daarvoor een persoonlijke kentekenplaat laten maken.

De kleur van de auto is grau metallic. Ik zie deze kleur niet echt vaak terug op golfjes 3.

snellesjaak
11-01-2006, 13:55
Gisteren de golf wezen ophalen en meteen wat foto's gemaakt :)

We hadden wat problemen om de auto op de ambulance te krijgen i.v.m. de voorspoiler. Maar na een hoop geschraap en wit wegtrekkende gezichten stond de wagen erop!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/ReisnaarRheinbach015.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/ReisnaarRheinbach017.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/ReisnaarRheinbach021.jpg

Zodra ik veranderingen aan de wagen heb gemaakt zal ik weer wat foto's posten.

Snellesjaak

Zweiter
11-01-2006, 14:06
zo! netjes apparaat, mooie kleur, ook mooi die mk4 look koplampen, vind ik persoonlijk beter dan de standaard mk3 lampen. vind zelfs de staaltjes nog niet eens zo slecht staan. wat je zelf al zegt: even andere achterlichtjes, ander dempertje en klaar is sjaak :D good luck!

snellesjaak
11-01-2006, 15:23
@ freak: Ik twijfel nog tussen geheel rode achterlichten (in-pro) of originle donkere.
en idd de mk4 look koplampen staan hem erg goed.

LRR
11-01-2006, 16:00
@ freak: Ik twijfel nog tussen geheel rode achterlichten (in-pro) of originle donkere.

Zal ik de twijfel even voor je wegnemen: geheel ROOD

Steekt veel mooier af bij de kleur van de auto als die originele zwarte.......daar rijden al die jongere MK3's standaard al mee (is dus 13 in een dozijn als je het mij vraagt).

Maar verder een mooie nette wagen Sjaak............succes ermee !!

Ps: Is zo'n ovale/platte 70x140 demper niks voor je ??

Grtz............ LRR

Pedaalemmer
11-01-2006, 16:10
negeer die rooster maar hoor..die heeft de ballen verstand van golfjes 3 lees ik wel weer :D:D

ovale demper..wahaha

snellesjaak
11-01-2006, 16:10
@LLR: als ik op e-bay de bieding binnenhaal dan zijn het binnenkort rode achterlichten :D

http://i11.ebayimg.com/04/i/05/de/32/7a_1_b.JPG

weet niet of dit de geheel rode achterlichten zijn of de gedeeltelijke variant?

Iemand die hier meer info over kan geven?

snellesjaak
11-01-2006, 16:12
negeer die rooster maar hoor..die heeft de ballen verstand van golfjes 3 lees ik wel weer

ovale demper..wahaha


Ideeën zijn altijd welkom, maar het wordt geen ovale demper in ieder geval...

LRR
11-01-2006, 16:13
weet niet of dit de geheel rode achterlichten zijn of de gedeeltelijke variant?

Iemand die hier meer info over kan geven?

Volgens mij zijn dit de compleet rode hoor!!

Grtz......... LRR

LRR
11-01-2006, 16:15
negeer die rooster maar hoor..die heeft de ballen verstand van golfjes 3 lees ik wel weer :D:D

ovale demper..wahaha

Tja, ik liet even mijn gedachten de vrije loop.....prullebakje.......ik heb gelukkig meer verstand van Mk1's !! (Supersprint licht al ongeduldig te wachten :tongue: :tongue: :tongue: ).


Grtz............. LRR

Ps: Maar origineel is toch ook niet echt bijzonder naar mijn idee (????)

snellesjaak
11-01-2006, 16:22
Ps: Maar origineel is toch ook niet echt bijzonder naar mijn idee (????)


Hartmann verkoopt hele mooie ovale dempers. Het ligt natuurlijk wel aan de stijl van je auto of het erbij past. Vind persoonlijk de Hartmann demper erg goed onder een vento staan.

http://www.solar-matrix.de/hartmann/assets/images/esd.gif

marf_16v
11-01-2006, 16:39
Mooie edition ;)
Zou zelf ook idd de rode achterlichten hebben gekozen.
Zelf zou ik nog beetje gaan cleanen aan de achterkant plus nog een ander uitlaatje. 20vt stijl ofzo

corrado-usa
11-01-2006, 19:23
Ziet er mooi uit die edition

tjeeke
11-01-2006, 21:43
De edition ziet er netjes uit, niet te veel meer aan doen.

snellesjaak
06-04-2006, 18:19
Update van het edition front...

De auto is inmiddels voorzien van rode Hella achterlichten en wordt op dit moment door de autospuiter onder handen genomen.

Achterbumper en dak worden gespoten en verschillende deukjes aan de zij- en achterkant worden gerestyled.

Zodra ik wat foto's heb van de vorderingen zal ik ze posten...

GEENGTI
06-04-2006, 18:24
Hoi,

Volgens mij is de jouwe Stormgrijs van kleur of niet? Ik heb er zelf ook 1 in die kleur, erg mooie kleur. Heb er zelf ook rode Hella achterlichten in gezet. Staat erg mooi.

Ennuh blijf foto's posten!

GEENGTI
06-04-2006, 18:26
O ja zou je mij de eerste foto's kunnen mailen? Ben nml op zoek naar foto's van een Edition in originele staat. Is bij mij nml weinig van over gebleven.

hallie mk3
06-04-2006, 22:14
zeer strakke auto en je met je plannen moet ie super worden!!

hoe rijd dat nou met zon 60/40 jamex set eronder? beetje comfort??

Denner
07-04-2006, 08:26
Zeer nette auto hoor. Hou zelf ook meer van de rode achterlichten ... heb ik zelf ook. Maar die uitlaat vond ik eigenlijk wel mooi eronder staan, jammer dat je hem eraf haalt. Heb er zelf ronde sebrings onder zitten en 17" inch velgen. Moet er ook nog veel aan doen, ga volgende week openluchtfilter er in zetten.

snellesjaak
07-04-2006, 08:34
@ hallie mk3: de jamex set rijdt goed. Is best stug geveerd en wel wat oppassen met drempels, voor comfort moet je het niet doen. Op een golvende snelweg is het net een stuiterplank, maar een niergordel heb je niet nodig :woowoo:

@Denner: dtm uitlaat misstaat niet, maar ik wil meer een OEM look hebben. Ben nu op zoek naar een 20vt stijl uitlaat. Rij nu op originle 15" speedline wielen van VW. Porsche of BBS wielen staan nog wel op mijn verlanglijst.