PDA

View Full Version : Volkswagen-studie GX3


Zeend
11-01-2006, 10:29
Op de show in LA: een 3-wielige proto van Volkswagen. Volgens het artikeltje in AutoBild (http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=10494) ook nog kans op productie!?

http://media.autobild.de/bild/E/13349b67f97e3757b4cfda3023b3215e_1.jpg

http://media.autobild.de/bild/B/aeb05362228a0a557ea87ad452dd0c4b_1.jpg


Jens

Bruders
11-01-2006, 10:38
Ik vindt maar niks..een veewee moet 4 wielen hebben ...geen drie...maar das mijn mening!!!

grtz..Vic..

Heeswijk
05-06-2006, 15:09
peugeot heeft er ook een: de 20Cup heet hij

http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag242/peugeot-20cup-2-big.jpg

Wahnsinn
05-06-2006, 19:55
peugeot heeft er ook een: de 20Cup heet hij

http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag242/peugeot-20cup-2-big.jpg

Dat front past toch absoluut niet bij die kleine auto.. :confused:

Larsv5
05-06-2006, 20:12
De VW is mooier....!!!!

maniacmark
05-06-2006, 20:44
heb je die klokkenwinkel van die vw gezien

UBERGEIL!!!!!!

Jeroentjuh
05-06-2006, 21:49
15 mei 2006
Volkswagen was van plan om het GX3 studiemodel in productie te nemen. Nu dreigt onduidelijke wetgeving de driewieler de das om te doen.

Volkswagen presenteerde eerder dit jaar op een Amerikaanse autoshow de GX3 concept car. Omdat het publiek enthousiast was, wilde Volkswagen de kruising tussen een auto en een motorfiets klaarstomen voor de Amerikaanse markt.
Volgens de Amerikaanse wetgeving is de GX3 een motorfiets. VW heeft het voertuig echter als auto ontwikkeld. Bij Lotus in Groot-Bittannië, waar het studiemodel wordt omgevormd tot productiemodel, wordt het nodige gedaan om het karakter van de auto te wijzigen. Toch vreest Volkswagen juridische claims en gaan binnen het concern stemmen toch af te zien van het model.
Aanvankelijk was het de bedoeling de GX3 vanaf midden volgend jaar in Amerika te gaan produceren. De dealers daar konden zelf kiezen of ze de excentrieke driewielers wilden gaan verkopen.

Volkswagen gaat de GX3 uitbrengen op de Amerikaanse markt. De driewieler wordt op het moment ontwikkeld op de testbanen van Lotus.

17 maart 2006:
Volkswagen baarde begin januari op de autoshow in Los Angeles opzien met de GX3, een driewieler die zowel wat betreft uiterlijk als rijkwaliteiten een kruising is tussen een auto en een motorfiets. De auto is betrapt tijdens testen bij Lotus, in Groot-Brittannië. Op de Amerikaanse beurs kondigde VW al aan dat de auto bij voldoende animo in productie zou gaan. De GX3 is ontworpen in Amerika en is ook in eerste instantie bedoeld voor de markt in Californië. Het is echter niet uitgesloten dat hij ooit de oversteek naar Europa maakt.
De achterwielaangedreven GX3 is voorzien van een 125 pk sterke 1,6-liter motor en een zesversnellingsbak. Daarmee haalt de driewieler 200 km/u en de sprint van 0 naar 100 gaat in 5,7 seconden. De GX3 moet een verbruik halen van 1:15. Daarvoor zorgt onder meer de lichtgewicht carrosserie. In totaal legt de GX3 niet meer dan 570 kilo op de schaal. In de VS moet de auto 17.000 dollar gaan kosten. “Pure, betaalbare prestaties”, aldus Volkswagen.

http://www.autoweek.nl/images/800/e/093082c39cacea38f462b8da1f053e2e.jpg
http://www.autoweek.nl/images/800/b/5841efc391a19bd995380e94c422432b.jpg
http://www.autoweek.nl/images/800/8/8d0daac66be150351bd414a2e9f165a8.jpg
http://www.autoweek.nl/images/800/9/31c802120ac32a5fc37d5ea53f7a59d9.jpg
http://www.autoweek.nl/images/800/9/96872af63d9456d30b30aac8a26fed19.jpg

Berserker
06-06-2006, 08:47
Ach als je op een tropisch eiland woont, zal t vast wel leuk rijden zijn....

voor nederland is het niks

René
06-06-2006, 10:10
kvind de Carver leuker

http://www.diseno-art.com/images/CARVER.jpg

en mocht deze VW in productie gaan, dan mag je er met een autorijbewijs niet eens mee rijden....zoiets word volgens de Nederlandse regelgeving ook als motorfiets gezien.....

toch wel grappig...."ik heb een motorfiets...." "wat voor eentje?" "een volkswagen" :D

Kevin20v
06-06-2006, 10:20
Als deze ooit naar Nederland komt, koop ik em direct!

Zelfs als het alleen voor een motorrijbewijs is, dan ga ik meteen beginnen aan m'n rijlessen!!

Wat een gaaf ding :woowoo:

Der Typ Siebzehn
11-06-2006, 12:51
ben ik even blij dat ik al een motorrijbewijs heb.....
maar mijn voorkeur gaat in dit geval toch uit naar echte motorfietsen, die hebben naar mijn mening max. 2 wielen, oke, met evt. zijspan zijn dat dan wel 3 wielen, maar dat is toch weer even heel wat anders dan die GX3 of b.v. zo´n onnozele chopper-trike met Kever motorblok.

Jeroentjuh
11-06-2006, 18:18
In die GX3 moeten ze gewoon de 1.4 TFSi met 170pk leggen, dan heb je pas een bommetje....

Der Typ Siebzehn
11-06-2006, 19:58
In die GX3 moeten ze gewoon de 1.4 TFSi met 170pk leggen, dan heb je pas een bommetje....

nog beter,`n 2 Liter TFSI.....

Jeroentjuh
11-06-2006, 20:45
nog beter,`n 2 Liter TFSI.....

Niet intressant denk ik, blok is groter en zwaarder en heeft maar 30 pk meer.....

sjampoo
11-06-2006, 21:40
Gooi d'r een echte achteras onder,. en je hebt een leuke lotus 7 opvolger..


Maar dan komen de airbags, airco, eps, esb, aibd, abs, en weet ik veel voor extra's op, weegt ie ineens een ton en komt t niet meer vooruit.

Michiel86c
12-06-2006, 09:23
Wel interessant! Dit betekent dus dat de 1.6 16V smallblock dan in productie blijft.

Der Typ Siebzehn
12-06-2006, 17:14
Niet intressant denk ik, blok is groter en zwaarder en heeft maar 30 pk meer.....

"maar" 30 pk? Dat is toch nogal wat, bovendien heeft een 2L meer koppel, is ook wel belangrijk, vind ik, maar dat blok is idd groter en zwaarder.

Jeroentjuh
12-06-2006, 17:35
"maar" 30 pk? Dat is toch nogal wat, bovendien heeft een 2L meer koppel, is ook wel belangrijk, vind ik, maar dat blok is idd groter en zwaarder.

Maar die 1.4 heeft een compressor en turbo, duz over een veel groter toeren gebied veel koppel....

Heeswijk
12-06-2006, 18:31
kvind de Carver leuker
en mocht deze VW in productie gaan, dan mag je er met een autorijbewijs niet eens mee rijden....zoiets word volgens de Nederlandse regelgeving ook als motorfiets gezien.....

toch wel grappig...."ik heb een motorfiets...." "wat voor eentje?" "een volkswagen" :D

waarom zou je je motorrijbewijs hiervoor moeten hebben? op zo'n trike met vw motor mag je toch ook rijden met alleen een autorijbewijs!!

Marco
12-06-2006, 21:06
Jeetje... die fransen zijn nu ECHT helemaal doorgeslagen, das gewoon de voorkant van n recent model, wat buizen eraan en klaar...

Vind die GX 3 wel geinig, leuke setup, smoelt lekker snel, redelijk betaalbaar ook nog

Der Typ Siebzehn
12-06-2006, 22:01
Maar die 1.4 heeft een compressor en turbo, duz over een veel groter toeren gebied veel koppel....

tja, ik heb laatst een vergelijkingstest gelezen in Auto-Bild (= de duitse versie van Auto-week), daarin moest de Golf 5 GT met de 170PK 1.4 TSFI motor het opnemen tegen de Golf 5 GTI, dus met die 2L motor met 200PK, tot 180km/h kon de GT de GTI toch behoorlijk bijhouden, daarboven moest de 1.4 GT het toch echt afleggen, ondanks compressor en turbo, hij heeft niet voor niets ca. 600 cc minder dan de GTI.....
maar waar praat ik eigenlijk over????? Met zo´n GX3 zal men sowieso niet veel sneller willen gaan dan 180 km/h, en als, dan zal het bijna niet lang uit te houden zijn,
voor die GX3 zal dat 1400 motortje met 170PK bij nader inzien idd ruimschoots voldoende zijn.....

Elco-polocoupe
24-03-2008, 22:21
was mooi geweest als apparte raceklassen voor electro auto's ofzo. ziet dr tog al uit als speelgoed;)

Emiel
08-11-2012, 15:18
kvind de Carver leuker

en mocht deze VW in productie gaan, dan mag je er met een autorijbewijs niet eens mee rijden....zoiets word volgens de Nederlandse regelgeving ook als motorfiets gezien.....

toch wel grappig...."ik heb een motorfiets...." "wat voor eentje?" "een volkswagen" :D

Ik denk dat dit als auto gezien wordt wettelijk, aangezien de piaggio MP3 ook een auto is voor de wet.

maniacmark
08-11-2012, 15:48
A of B rijbewijs: helmplicht of gordelplicht, misschien in combinatie met de spoorbreedte zijn volgens mij daarin factoren