PDA

View Full Version : Formule 1 topic


Zestienkleppen
07-03-2004, 05:38
Wie heeft er nog meer gekeken zojuist?

Verders een erg mooie 1-2 van Ferrari, je kunt niet anders zeggen. Ook scheelt het een berg frustraties dat Jos Verstappen niet in een van de Minardi's of Jordans rondrijdt, totaal geen uitzicht op een goede klassering.

Maar nu ga ik weer verder slapen!

Sander
07-03-2004, 11:37
Jos? wie is dat ;)

zekers heb ik gekeken. was weer gezellig!!

MaceNL
08-03-2004, 09:44
Niet live gekeken maar had niet anders verwacht van Ferrari :)

Ben blij dat Williams en McLaren het slecht hebben gedaan :p

Zestienkleppen
08-03-2004, 10:55
Onderwerp van discussie is nu het gehalte van spektakel van de quali. Die bestaat nu uit 2 delen, waarvan het eerste deel alleen maar belangrijk is voor de startvolgorde van het 2e deel. En aangezien je je motor wil sparen ivm de nieuwe motorenregel gaat niemand echt voluit. Het idee is nu om daar 30min van te maken waarin iedereen tegelijk op de baan mag, en de tijden daarvan bepalen de volgorde voor de 2e quali.

Opvallend waren de mega slechte rondetijden van Toyota tijdens de race.

MaceNL
08-03-2004, 10:57
Rare regel idd, ze moeten gewoon weer terug naar 1 uur qualificeren veel meer spanning enzo en tevens is er ruimte om een foutje te maken.

Toyota deed het idd erg slecht.

Zestienkleppen
08-03-2004, 11:01
Het voordeel voor de televisiekijker is wel dat ie iedereen ziet en niks mist. Vanuit dat oogpunt vind ik het wel goed, voor de rijders is het natuurlijk niks.

Christiaan
08-03-2004, 12:29
heb d'r niks van gezien, zondag lekker met de cabby aan de gang gegaan......

Zestienkleppen
08-03-2004, 12:43
Zo spannend was het ook niet.

Marco
08-03-2004, 18:25
Saaie race idd, Ferrari had zoals gewoonlijk zijn zaakjes weer eens prima op orde. McLaren was wat aan het rommelen net als Toyota.

Man van de race was voor mij Alonso, tering wat had die vent een goeie start, verder HEEL erg netjes gereden

niels_g60-power
08-03-2004, 18:53
ik heb de race live gezien en ging er ook van uit dat M. schumacher zou gaan winnen. Was mooi da de beide Ferrari's als eerste en tweede binnen kwamen

vwleusden
08-03-2004, 19:03
Heb het niet gezien maar hoe gingen de Renaults ?

Tom-Mk2Vr6
08-03-2004, 19:24
Alonso 3e en Trulli 6e dacht ik.
Voor de rest was het echt een saaie race vond ik, ik was bijna weer in slaap gevallen, zo saai was het.
Die k*tschumacher moet gewoon eens stoppen, dan wordt het misschien nog eens een keer leuk. (Ja sorry, ik heb gewoon een hekel aan Schumacher :D )

Marco
08-03-2004, 20:35
Kan wel een lul zijn, maar hij kan wel rijden en hij zit ook nog eens bij een team wat het allemaal HEEL erg goed voor elkaar heeft.

Tip: Hou renault dit jaar in de gaten, die kunnen nog wel eens wat roet in het eten gaan gooien.

vwleusden
08-03-2004, 20:38
Dat d8 ik dus ook, Renault heb al es eerder een superbak gemaakt met Williams en Benneton.... vorig jaar gingen ze aan het eind van het seizoen ook snoeihard.

Zestienkleppen
09-03-2004, 09:00
't is wel jammer dat Renault het enige team is dat Ferrari het vuur aan de schenen legt. Ik dacht na al die tests dat BMW-Williams en McLaren er ook heel goed voor stonden.

Maar ik hoop op een spectaculaire race in Maleisie.

MaceNL
09-03-2004, 09:18
McLaren vinnik geen ruk aan, kapsones all the way...

BAR heeft het volgens mij ook wel goed voor mekaar en ik zie Button ook nog wel een podiumplaats behalen.

Zestienkleppen
09-03-2004, 12:06
Ze weten van geen ophouden, hier weer het volgende mooie verhaal betreffende onze werkloze Jos.

bron: f1racing.nl

Jos terug naar Minardi?

Jos Verstappen lijkt dicht bij een stoeltje bij Minardi voor de rest van het seizoen. Onder initiatief van hoofdsponsor Wilux zou de Nederlander terug kunnen keren bij het team van Paul Stoddart.

Verstappen reed het afgelopen seizoen al voor Minardi, maar moest plaatsmaken voor Gianmaria Bruni en de kapitaalkrachtige Zsolt Baumgartner. Nu het Nederlandse Wilux echter hoofdsponsor van Minardi geworden is, heeft Wilux-eigenaar Ruud Wildschut aardig wat in de melk te brokkelen voor wat betreft de rijderskeuze.

Wildschut heeft Jos inmiddels benaderd om te polsen of hij interesse zou hebben in een terugkeer naar Minardi. Verstappen antwoordde hierop dat hij hier oren naar heeft, mits de Minardi competitief kan zijn. "Ik denk dat ik er met Stoddart wel uit zou komen", zegt Wildschut vervolgens.

Wordt vervolgd...

Zestienkleppen
05-04-2004, 08:44
Eindelijk een race op een voor mij als europeaan gunstig tijdstip. Best naar uitgekeken, want een nieuw f1 circuit maak je niet elke dag mee. Het is mij in positieve zin enorm meegevallen, ondanks de vermeende gladheid naast de ideale lijn door zand was het een race met veel inhaalacties. Vooral Klien mocht hier en daar wel eens wat veel risico nemen wat voor ons simpele tv-kijkers een lust voor het oog was. Niet dat ie er veel mee opschoot... Verder leverden Sato en Alonso (door z'n inhaalrace) ook vele prachtige momenten op. En ja, Jord heeft gelijk, die on-board shots zijn een must.

Nu er geen mogelijkheid meer is om je te fixeren op een Nederlander valt de jalouzie op auto's die het wel goed doen van je af, waardoor ik niet anders kan zeggen dan dat Ferrari echt subliem is. De strategie, de rijders, de auto, het hele pakket is zo goed dat alle andere teams te kijk worden gezet. Je mag je gelukkig prijzen dat teams niet met 3 auto's mogen rijden, nu mogen mensen als Button ook nog een beker in ontvangst nemen.

Zestienkleppen (die op het puntje van de bank heeft gezeten, en zelfs een keer opgesprongen is (Ralf die Sato afsneed) wat ie normaal alleen doet bij voetbalwedstrijden Nederland-Duitsland)

MaceNL
05-04-2004, 09:19
Ik vondt het idd een leuke race met goede acties.

Hulde voor BAR ! Button you go girl ;)

Arno
01-05-2004, 21:49
Ik kijk niet meer naar de formule 1.
Ik heb daar een goede reden er voor, het is altijd die gare schumacher die wint.
En ik vind de formule 1 te lang dradig geworden.

Mijn schoonvader vind formule 1 echt waanzinnig om te volgen.
iedere keer als er een grand prix is dan valt de goede man al na een half uurtje al in slaap!
Met uitgestrekte arm met de afstandbediening in de hand!

Zestienkleppen
01-05-2004, 22:37
Ik kijk niet meer naar de formule 1.
Ik heb daar een goede reden er voor, het is altijd die gare schumacher die wint.
En ik vind de formule 1 te lang dradig geworden.

Mijn schoonvader vind formule 1 echt waanzinnig om te volgen.
iedere keer als er een grand prix is dan valt de goede man al na een half uurtje al in slaap!
Met uitgestrekte arm met de afstandbediening in de hand!

Haha, zo'n schoonvader komt me bekend voor... Probeer anders eens DTM as zondag, ietsje meer spektakel, wel een nederlander en geen Schumi, wat wil je nog meer?

Jeroentjuh
01-05-2004, 22:58
Ik vind die hele Formule 1 geen fuck meer aan, ik kijk liever naar de MotoGP :)

Arno
02-05-2004, 18:40
Haha, zo'n schoonvader komt me bekend voor... Probeer anders eens DTM as zondag, ietsje meer spektakel, wel een nederlander en geen Schumi, wat wil je nog meer?

DTM helpt ook niet echt.....
Want daar pleurt ie ook van in slaap, is de dtm of formule 1 zooooo slaapverwekkend dan?

Bussie komt zo
02-05-2004, 19:00
De MotoGP was vandaag ook niet erg veel.
de DTM was redelijk spannend, super inhaal actie van Albers.Daar kan Verstappen nog wat van leren.

Zestienkleppen
03-05-2004, 08:17
De MotoGP was vandaag ook niet erg veel.
de DTM was redelijk spannend, super inhaal actie van Albers.Daar kan Verstappen nog wat van leren.

en niet te vergeten de overwinning voor Albers en de leiding in het kampioenschap.

Zestienkleppen
05-05-2004, 19:13
Ter voorbereiding op de beloofde test voor 1 juni, heeft Jos Verstappen vandaag een stoeltje laten schuimen bij Jordan. De afspraak voor de test vloeit voort uit het gesprek welke onlangs heeft plaatsgevonden op het TRUST hoofdkantoor.

Jos zal 1 dag testen te Spanje. Uit de test moeten echter nog niets geconcludeerd worden, zo wordt nog maar eens duidelijk benadrukt door Raymond Vermeulen.

Jos is blij om weer iets van de sfeer van de F1 te kunnen proeven. Verder blijft hij over de test op de vlakte, daar hij zelf ook nog geen idee heeft wat er gaat gebeuren. Verder heeft hij een goed gesprek gehad met Eddie Jordan, die hij sinds de breuk begin dit jaar niet meer had gesproken. Alle contacten liepen immers via Raymond. Ook over de prestaties van Jordan dit jaar geeft Verstappen geen commentaar. "Ik kan weer in een F1 auto de baan op, dat is voor mij het belangrijkste."

http://www.verstappen.nl/picture/2004/seatfitting/Josschuimtstoeltjejordan2004.jpg

Eddie Jordan ziet nog steeds mogelijkheden in Jos Verstappen en diens toekomst, en hoopt hem met deze test weer aandacht te geven in de F1. Ook geeft hij daarbij aan blij te zijn voor de loyale sponsor Trust dat alles weer in goede banen geleid is.

vw roadwarrior
25-06-2004, 15:59
kijk nog wel naar de formule 1.aleen voor de gevechten om de 2de en 3de plaats.schumi wint toch wel.
dtm is veel spannender

Zestienkleppen
25-06-2004, 22:32
Albers kan misschien bij Jordan gaan rijden, maar laten we niet vooruit lopen op de zaken, alle tamtam rond Jos Verstappen heeft wel laten zien hoe het ook kan lopen.

Zestienkleppen
20-06-2005, 12:56
Deze topic maar even afstoffen, na de rampzalig race van gisteren. Wat vonden jullie ervan?

Eerst even een verslagje, bron formule1nieuws.nl:

Zojuist is de Grand Prix van Amerika verreden. Eén ding is echter zeker, de Formule 1 heeft geen vrienden in Amerika gemaakt toen de vele duizenden fans maar zes wagens van start zagen gaan. Het was Ferrari die de overwinning naar zich toe wist te trekken, met Michael Schumacher voorop, gevolgd door Rubens Barrichello en Monteiro in de Jordan.

Voorafgaande aan de Grand Prix van Amerika waren er vele gesprekken achter de schermen gaande over de grote problemen die Michelin kende. De bandenfabrikant gaf haar teams niet de garantie dat de banden volledig veilig waren. Dit naar aanleiding van het zware ongeval van Ralf Schumacher afgelopen vrijdag.

De teams die uitgerust zijn met Frans rubber besloten hierop alleen een installatieronde te rijden en na de opwarmronde waren het dan ook zestien coureurs die de pitbox weer opzochten. Het was dan ook om 20:00 Nederlandse tijd dat de Ferrari’s de leiding namen en deze de komende 73 ronden niet maar uit handen gaven.

Bij de start is het Michael Schumacher die de leiding neemt, gevolgd door Rubens Barrichello. Daarachter zijn het de Minardi’s en Jordan’s die vechten om de plaatsen drie tot en met zes. Na enkele ronden wordt het duidelijk dat we de rijders op de banden van Michelin niet meer de baan op zullen zien komen, ze stappen uit de wagens en de teleurstelling is van de gezichten af te lezen. Robert Doornbos ziet het hele gebeuren dan ook als een grap.

Ondertussen zijn het de coureurs van Ferrari die met z’n tweeën afstand nemen van de twee teams Jordan en Minardi. Ook Jean Todt schut zijn hoofd, als teken dat een race als deze geen voldoening geeft bij de Fransman. Terwijl de zes coureurs hun race rijden, zijn het de anderen die een eerste reactie geven. Coulthard biedt direct zijn excuses aan de vele fans aan en ook Felipe Massa geeft aan dat het hele gebeuren niet goed is voor de sport.

De goede startpositie van Christijan Albers lijkt mede dankzij zijn strategie te zijn bepaald, naar elf ronden komt onze landgenoot al naar binnen voor zijn eerste stop, hij valt hierdoor terug achter Patrick Friesacher. Het gaat er na 15 ronden toch op lijken dat de beide heren van Ferrari racen om positie en Rubens Barrichello begint langzaamaan de druk bij de Duitser ietwat op te voeren.

In de negentiende ronde van de race is het voor Friesacher tijd om de pitcrew een bezoek te gaan brengen, dit betekend tevens dat Albers weer terug komt op de vijfde plaats. Ook de coureurs van Jordan kiezen ervoor om te stoppen en enkele ronden later is het ook de beurt aan de coureurs van Ferrari. Als eerste komt Barrichello binnen, daarna is het Schumacher die zijn stop maakt. Bij deze stop verloopt niet alles goed, er is een probleem met het tanken, en dit zorgt ervoor dat de Braziliaan de leiding in de race overneemt.

De fans gaan hun omgenoegen steeds meer uitten, zo worden er flessen met drank de baan opgegooid en tonen ze velen doeken met teksten die duidelijk laten zien dat ze het niet eens zijn met de gang van zaken. Terwijl dit gaande is, is Schumacher bezig het gat met zijn teamgenoot te dichten om zo bij de volgende stop toe te kunnen gaan slaan. Eerst is het echter nog een keer Albers die binnen komt voor een reguliere stop, hij is dus duidelijk onderweg met een driestopper.

Vanaf ronde 40 zijn het Michael Schumacher en Rubens Barrichello die ronde naar ronde een snellere tijd gaan noteren en het verschil tussen de beide coureurs is dan slechts 3.1 seconde. Toch zijn het eerst weer de Friesacher en Karthikeyan die hun stop maken en ook hier staat de veiligheid voorop. De achterbanden worden bij iedere stop gecontroleerd en de mensen van Bridgestone bekijken de slijtage van de banden. Rubens Barrichello komt in de negenenveertigste ronde van de race binnen voor zijn tweede en tevens laatste stop. Ook Monteiro komt binnen. Op dat moment is het Michael Schumacher die snelle rondetijden neer gaat zetten om zo te proberen na zijn stop voor zijn teamcollega te komen. Enkele ronden later is het dan zo ver, de wereldkampioen komt binnen en weet, nadat deze stop goed ie verlopen, bij het ingaan van de eerste bocht naast Barrichello te komen. Deze kan echter zijn wagen niet in het juiste spoor houden en moet het gras op.

Michael Schumacher heeft vanaf dat moment de leiding in handen, gevolgd door Rubens Barrichello en Monteiro. Albers maakt zijn laatste stop en weet opnieuw voor zijn teamgenoot Friesacher de baan op te komen en weet zich zo van een vijfde positie te verzekeren. Het einde van de race is verder niet spectaculair, Michael Schumacher pakt zijn eerste overwinning van het seizoen, en Rubens Barrichello wordt tweede. Monteiro komt op het podium voor Jordan, met daarachter Karthikeyan. Als vijfde is het Albers, met daarachter op een zesde plaats Friesacher.

froggy
20-06-2005, 13:04
echt wel erg dat er daar maar 6 wagens aan de start kwamen, ik weet niet wat jullie er van denken maar dit is echt geen reclame voor de F1

ach ja er is niks aan te doen, we kunnen alleen hopen dat het in frankrijk weer allemaal terug normaal is en dat ferarri dan weer op zijn oor krijgt ;) :D

krukab
20-06-2005, 13:11
Formule 1 kijken is zonde van je tijd ... tis niks meer en minder dan een geldverslindende optocht van 20 auto's,
en waar 1 man alle touwtjes in handen heeft.
Ben benieuwd of de op schadevergoeding beluste Amerikanen nog rechtzaken gaan aanspannen tegen Ecclestone.
Ik bedoel,ruim 600 dollar voor een hoofdtribunekaartje,en dan 6 auto's zien rijden ??


dit ook gelezen op www.verstappen.nl ??

Maar ik krijg dat beeld maar niet van mijn netvlies: de camera zoemt in op een aandoenlijk tafereel, buiten het circuit,
als de 'race' al een half uur onderweg is. Vader en zoontje sloffen weg, vlag in de hand, petje op. Terug naar de auto om urenlang terug te rijden naar huis. Een hoop geld en een illusie armer. Bah!

Ik ben benieuwd wat zo'n vader zijn zoontje moet vertellen waarom er maar 6 auto's reden ..... :frown: :frown:

Zestienkleppen
20-06-2005, 13:18
Inderdaad, die (voormalige) fans die Jack interviewde, die moesten nog 8 uur terugrijden!

Champcars (de #1 concurrent van de IRL van Tony George, eigenaar van Indianapolis Speedway) bied mensen met een F1 kaartje gratis toegang tot de volgende race. Over een slag in het gezicht van de F1 en de IRL gesproken.

Wat ook grappig was; die man met het T-Shirt "NASCAR Sucks!", kun je maar beter meteen weggooien.

MaceNL
20-06-2005, 13:18
GO ALBERS

Ook persoonlijk erg genoten van commentaar van Stoddard

Airtime
20-06-2005, 13:45
Paul Stoddard rules echt!

Wat was het een zielige vertoning, gisteren! Kampioenschap is op deze manier gewoon verkracht. Schumacher is van de 7e naar de 3e plaats gestegen, en Ferrari staat gedeeld 2e in het constructeurskampioenschap. Maar ja, wat moesten ze anders?

ploon
20-06-2005, 13:45
het probleem lag inderdaad bij michelin, maar de fia had gewoon die chicane in de baan moeten zetten en dan bv de punten van de michelin teams moeten halveren. op die manier worden ze toch gestraft, maar is er voor de toeschouwers teminste toch een volledig veld op de baan.

Johan-dtc
20-06-2005, 14:03
inderdaad een slechte race, echt teleurstellend


maar wel weer goed voor schumacher, wordt die toch nog eerste dit jaar, hahaha, laat wel weer zien dat die schummi niet kan rijden aan de afgelopen race's te zien

VwPolo89
20-06-2005, 14:15
een zware kaakslag voor de F1, ik denk dat de toeschouwers hun geld terugwillen na een F1 met 6 wagens, ik zou het in ieder geval toch terugwillen.

eindelijk de eerste overwinning voor schumi, wel erg dat er voor zijn eerste overwinning maar 6 wagens aan de start kwamen waarvan eigenlijk 4 "mindere" wagens. hij moest toch ooit dit seizoen eens eerste worden, wsl voor de laatste keer ook :D

Brazen
20-06-2005, 14:53
.... maar is er voor de toeschouwers teminste toch een volledig veld op de baan.

eens.....kan je de toeschouwers toch niet aandoen voor dat geld!! Aanfluiting :mad:

VwPolo89
20-06-2005, 15:04
het is wsl wel de eerste race van het seizoen waar alle gestarte wagens ook de race uitrijden zonder incidenten of pechgevallen :D :p

ingrob
20-06-2005, 15:15
het probleem lag inderdaad bij michelin, maar de fia had gewoon die chicane in de baan moeten zetten en dan bv de punten van de michelin teams moeten halveren. op die manier worden ze toch gestraft, maar is er voor de toeschouwers teminste toch een volledig veld op de baan.

als michelin zegt dat de banden maar 10 ronden mee gaan kan je er wel een chicane inbouwen maar ze moeten wel een stuk of 70 ronden met die banden dus ze hadden het evengoed niet gehaald!

gewoon jammer van dit weekend maar als teambaas kan je ook niet anders denk ik.

kimmi had gewoon een 5ronden moeten rijden, had hij toch nog 7de geworden :D :D

VeeDubber
20-06-2005, 15:33
Het is de laatste races wel duidelijk dat de bandenfabrikanten tot de limiet gaan. En om te weten waar de limiet ligt zul je er overheen moeten. Dat hebben we laatst gezien met de vlakke kant aan de band van Kimi die daarna crashte, een race of 2 ervoor met de ferrari's die lek reden en nu weer met de Michelin's. Als je het mij vraagt ligt de fout gewoon bij Michelin, ten eerste nemen ze maar 1 compound mee naar het circuit en ten tweede deugt de compound die ze meenemen niet. Ze hebben voldoende meetdata uit vorige races om de complete Indy-race van tevoren te simuleren op de comp en eventueel op de proefstand. Blijkbaar nemen ze zoveel risico dat de band het niet eens 10 rondjes volhoudt. Aanfluiting van de engineering-afdeling van Michelin!!

Jasper Ovaal
20-06-2005, 15:35
ik heb me rot gelachen. wat een aanfluiting,. prutsers. en dan super blij zijn met een 3de prijs, kneusjes.

inderdaad geld terug geven aan de toeschouwers + benzine kosten, en gewoon nog wat extra kosten erbij :p

Zestienkleppen
20-06-2005, 15:54
...ten eerste nemen ze maar 1 compound mee naar het circuit en ten tweede deugt de compound die ze meenemen niet...

Ze nemen 2 compounds mee, een zachte (die meestal gekozen wordt) en een iets hardere. Echter BEIDE banden hielden het niet vol.

Optie voor een volgend seizoen met 1 bandenfabrikant zou zijn om een knetterharde safety band mee te nemen, mocht hetzelfde probleem zich voordoen.

Airtime
20-06-2005, 15:59
als michelin zegt dat de banden maar 10 ronden mee gaan kan je er wel een chicane inbouwen maar ze moeten wel een stuk of 70 ronden met die banden dus ze hadden het evengoed niet gehaald!

Ehhh... Nee, nie helemaal. :wink: Probleem was dus de snelheid in 'turn 13'. Als de snelheid in die bocht omlaag werd gebracht, zou dus ook de belasting op de band worden verlaagd. Met een chicane zouden de banden dus veel minder belasting te verdragen krijgen en de race waarschijnlijk kunnen volbrengen, schnappie? :)

kimmi had gewoon een 5ronden moeten rijden, had hij toch nog 7de geworden :D :D

Ehhh... ja en nee :wink: Om in aanmerking te komen voor punten had hij tenminste 90% van de race-afstand volbracht moeten hebben. Snel gerekend geeft dus dat Kimmi 65 ronden had moeten rijden. Dan hadden zijn banden het allang begeven :redface: (of, natuurlijk, dat zal altijd de vraag blijven! :) ) Dus hij had wel 7e geworden, maar de punten had hij niet gekregen.

mr. horsepower
20-06-2005, 16:03
zag hoe snel dun schumi de pit lane in ree da was hard

Brazen
21-06-2005, 08:18
ik heb me rot gelachen. wat een aanfluiting,. prutsers. en dan super blij zijn met een 3de prijs, kneusjes...

En ferrari fans die blij zijn met hun 1-2tje..... :rolleyes:

Gert
21-06-2005, 08:25
Ehhh... Nee, nie helemaal. :wink: Probleem was dus de snelheid in 'turn 13'. Als de snelheid in die bocht omlaag werd gebracht, zou dus ook de belasting op de band worden verlaagd. Met een chicane zouden de banden dus veel minder belasting te verdragen krijgen en de race waarschijnlijk kunnen volbrengen, schnappie? :)



Om eerlijk te zijn volg ik het circus totaal niet maar wat een kutsmoes : een chicane en de banden slijten minder of niet .

Iemand ooit aan gedacht dat je binnen 24 uur waar ook ter wereld vandaan je een vliegtuig vol met goede banden in kan laten vliegen ?

Denk dat er meer achter heeft gezeten : oninteressant land die volgend jaar van de racekalender moet . Nu komt er geen hond meer .

Formule 1 is alleen nog maar commercieel : paar mensen die al miljardair zijn hebben niet genoeg en vergeten en passant even dat het voor de fans is .

Kijk al jaren niet meer .. Het gras zien groeien is verrassender en more entertaining .
Computers of 4 wielen met een hoop vriendjes politiek : driewerf bah :D

Airtime
21-06-2005, 08:52
Om eerlijk te zijn volg ik het circus totaal niet....

Iemand ooit aan gedacht dat je binnen 24 uur waar ook ter wereld vandaan je een vliegtuig vol met goede banden in kan laten vliegen ?


Klopt, maar volgens de regelementen mag dat dus niet. :rolleyes: De coureurs moeten de kwalificatie en de race met dezelfde set banden rijden.

ingrob
21-06-2005, 09:50
Ehhh... Nee, nie helemaal. :wink: Probleem was dus de snelheid in 'turn 13'. Als de snelheid in die bocht omlaag werd gebracht, zou dus ook de belasting op de band worden verlaagd. Met een chicane zouden de banden dus veel minder belasting te verdragen krijgen en de race waarschijnlijk kunnen volbrengen, schnappie? :)



Ehhh... ja en nee :wink: Om in aanmerking te komen voor punten had hij tenminste 90% van de race-afstand volbracht moeten hebben. Snel gerekend geeft dus dat Kimmi 65 ronden had moeten rijden. Dan hadden zijn banden het allang begeven :redface: (of, natuurlijk, dat zal altijd de vraag blijven! :) ) Dus hij had wel 7e geworden, maar de punten had hij niet gekregen.


oookeee, nou zodoende leer ik nog steeds :o

Gert
21-06-2005, 10:06
Klopt, maar volgens de regelementen mag dat dus niet. :rolleyes: De coureurs moeten de kwalificatie en de race met dezelfde set banden rijden.

Volgens de regelementen van de fans betalen ze voor een race .
Maar dat doet de miljardairs geen ruk

ploon
21-06-2005, 10:07
volgens de fia hadden de michelin teams gewoon moeten rijden en dan maar wat afremmen bij bocht 13 om zo de banden te sparen. daar valt eigenlijk wel wat voor te zeggen, maar als ze met zijn allen ruim voor de race al aangeven dat ze niet gaan rijden, dan lijkt me dat je als organisatie toch wel iets had kunnen verzinnen waardoor men toch de baan op was gegaan.
ik denk dat bernie gewoon niet geloofde dat de teams dit durfde te flikken, is dus wel een mooi signaal dat hij op moet passen

Airtime
21-06-2005, 10:12
Volgens de regelementen van de fans betalen ze voor een race .
Maar dat doet de miljardairs geen ruk

De eerste aanklachten van fans tegen de FIA enz. zijn ook al ingediend (en terecht!)

west coast customs
21-06-2005, 18:58
ik vond t wel un leuke race de jordan tegen andere jordan en de twee ferraris tegen elkaar
en dun christ deed best goed

Mr_LSD
26-06-2005, 06:32
Eigenlijk is het heel simpel... het zijn en blijven kut fransen en die doen er alles aan om iedere sport te verzieken... :D

vwleusden
03-07-2005, 14:45
Mooie race vandaag... Renault gaat ieder jaar weer beter :D

Beetlefreak
03-07-2005, 22:34
Mooie race vandaag... Renault gaat ieder jaar weer beter :D
Vanaf Pole heb je niemand voor je, kun je vrij je voorsprong opbouwen :p
Wel knap van Räikkönen om vanaf P13 te starten en vervolgens het gat met Alonso tot dik 11 sec. dicht te rijden
en als tweede finishen!

Vond het beide wel iets weg hebben van Schumi van afgelopen seizoenen:
polestart met overwinning en goede rees-strategie met goede finish. Kortom, mooie race!!

Brazen
19-07-2005, 15:00
Telegraaf

Debuut Doornbos nabij
LONDEN - De formule-1-renstal van Jordan staat een overgang van zijn Nederlandse testrijder Robert Doornbos naar Minardi niet in de weg. De Rotterdammer lijkt eerste gegadigde om het stoeltje over te nemen van de bij Minardi in ongenade geraakte Patrick Friesacher.



Robert Doornbos


Teambaas Stoddart van de Italiaanse renstal liet deze week doorschemeren dat de Oostenrijker Friesacher niet meer kan voldoen aan zijn financiële verplichtingen. Vermoedelijk mag hij komend weekeinde al niet meer racen in de Grote Prijs van Duitsland op Hockenheim.

Het debuut van Doornbos in een Grote Prijs van de Formule 1 is daarmee ineens heel dichtbij gekomen. Jordan liet dinsdag weten dat de coureur vrij is om in te gaan op een aanbod van Minardi. "Het zou goed voor hem zijn. Wij willen hem graag helpen, als hij wil racen", zei een woordvoerster van de Britse renstal.

Komt het tot een akkoord, dan heeft Minardi voor het eerst twee Nederlanders aan de start van een GP. Christijan Albers is eerste rijder.

Zestienkleppen
19-07-2005, 16:23
Telegraaf

Debuut Doornbos nabij
LONDEN - De formule-1-renstal van Jordan staat een overgang van zijn Nederlandse testrijder Robert Doornbos naar Minardi niet in de weg. De Rotterdammer lijkt eerste gegadigde om het stoeltje over te nemen van de bij Minardi in ongenade geraakte Patrick Friesacher.



Robert Doornbos


Teambaas Stoddart van de Italiaanse renstal liet deze week doorschemeren dat de Oostenrijker Friesacher niet meer kan voldoen aan zijn financiële verplichtingen. Vermoedelijk mag hij komend weekeinde al niet meer racen in de Grote Prijs van Duitsland op Hockenheim.

Het debuut van Doornbos in een Grote Prijs van de Formule 1 is daarmee ineens heel dichtbij gekomen. Jordan liet dinsdag weten dat de coureur vrij is om in te gaan op een aanbod van Minardi. "Het zou goed voor hem zijn. Wij willen hem graag helpen, als hij wil racen", zei een woordvoerster van de Britse renstal.

Komt het tot een akkoord, dan heeft Minardi voor het eerst twee Nederlanders aan de start van een GP. Christijan Albers is eerste rijder.

Het is nu ook officieel, dus een volledig nederlandse rijdersbezetting bij Minardi :eek:

Jasper Ovaal
19-07-2005, 16:36
ik ga vrijdag richting duitsland om de GP te bekijken, ben wel benieuwd,
ik neem wle wat foto's en zal wel ff zwaaien, jullie zien de foto's verschijnen,
gaat die doornbos dit weekend dan al rijden?

Brazen
20-07-2005, 07:22
ik ga vrijdag richting duitsland om de GP te bekijken, ben wel benieuwd,
ik neem wle wat foto's en zal wel ff zwaaien, jullie zien de foto's verschijnen,
gaat die doornbos dit weekend dan al rijden?

Wordt zijn debuut.....moet ook ff leuke geluidopnames maken van de F1 wagens :D

Brazen
16-08-2005, 12:28
source (http://autosport.sbs.nl/index.php?site=sbsautosport&section=news&raceclass=F1&news_id=4907)

Rubens Barrichello vertrekt naar BAR
Dinsdag 16 augustus 2005 »
Het is eindelijk officieel. Rubens Barrichello rijdt vanaf komend seizoen voor BAR. De Braziliaan, momenteel rijdend voor Ferrari, heeft een meerjarig contract getekend bij de renstal.

"Ik ben zeer verheugd om voor BAR uit te komen", zegt Barrichello. "Mijn doel blijft het winnen van de wereldtitel en om dit te bereiken, voelde ik dat ik nieuwe motivatie nodig had. Ik wil iedereen bij Ferrari bedanken voor zes fantastische jaren."

Wie bij BAR plaats moet maken voor Barrichello is nog niet duidelijk. Jenson Button moet contractueel gezien naar Williams, maar wil niet. Bovendien ziet BAR in het duo Button-Barrichello een ideaal koppel. Als Button daadwerkelijk bij BAR blijft, wordt Takuma Sato kind van de rekening.






Massa naar Ferrari!
Dinsdag 2 augustus 2005 »
Eindelijk is het bevestigd, Felipe Massa rijdt in 2006 voor het team van Ferrari. Zoals we vanochtend al schreven, is de kans groot dat Barrichello naar BAR zal vertrekken.

Massa’s manager Nicolas Todt is de zoon van Ferrari-teambaas Jean Todt. Wij zeggen dan: één plus één is twee. De Braziliaan rijdt op dit moment nog voor het Sauber-team, welke al jaren gebruik maakt van de krachtbronnen uit Maranello.

Massa wordt de teamgenoot van zevenvoudig-wereldkampioen Michael Schumacher.


"Ik ben heel blij en trots dat ik in 2006 bij Ferrari mag rijden," aldus Massa. "Maranello gelooft al in me sinds 2001, toen ik mijn F1-debuut nog moest maken. Nu ben ik al voor het derde seizoen Sauber-coureur en heb ik ook al één jaar ervaring opgedaan als Ferrari-testcoureur. Het is de beste kans uit mijn carrière, ik kan niet wachten tot ik deel uitmaak van een teams als Ferrari en zal racen met de beste coureur van de wereld, Michael Schumacher."

vwleusden
19-08-2005, 15:38
Komend weekend Turkije :) volgens mij heeft geen van de coureurs daar ook ooit 1 meter gereden :) kan dus erg leuk worden zo :D

Brazen
25-08-2005, 12:23
Wat is dit nu weer voor n gekkigheid?? :mad:
src (http://autosport.sbs.nl/index.php?site=sbsautosport&section=news&raceclass=F1&news_id=4928)

Raikkonen naar Ferrari? Schumacher naar McLaren?
Donderdag 25 augustus 2005 » Waren eerst de geruchten omtrent het stoeltje van Jenson Button in 2006 het heetste nieuws in de paddock, vanaf vandaag is er een geduchte concurrent bijgekomen. Volgens het Duitse (schandaal)blad Bild heeft Michael Schumacher namelijk gesprekken gevoerd met McLaren over een eventuele overgang naar dat team. Kimi Raikkonen daarentegen zou in 2007 de omgekeerde weg richting Ferrari maken.

Feit is dat de contracten van beide heren bij hun huidige werkgevers eind 2006 aflopen, en dat een wissel dus, contractueel gezien, mogelijk is. Toch lijkt het onwaarschijnlijk dat Michael Schumacher, wanneer zijn contract bij Ferrari afloopt, nog een overstap naar McLaren zal maken. De Duitser is dan 38 jaar en heeft zijn hart eigenlijk verkocht aan Ferrari. Dat Kimi Raikkonen in 2007 de opvolger wordt van Schumacher bij Ferrari, is meer waarschijnlijk. Teambaas Jean Todt heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat de snelle Fin de ideale opvolger is van de zevenvoudig wereldkampioen. Kijk er dus niet raar van op als 'The Iceman' vanaf 2007 in een rode bolide Grands Prix rijdt.

Zestienkleppen
25-08-2005, 12:54
Jaja, het is Silly Season is alweer aangebroken. Ik heb daar een enorme pesthekel aan, door de zogenaamde speculaas berichten. Wie kan zich nog de soap rond Jordan en Jos Verstappen herinneren, toen hij wel/niet/wel/niet etc bij Jordan ging rijden.

Veel F1 internetpagina's bazuinen allerlei speculaties rond, ik wil alleen het eigenlijk alleen maar horen als het officieel bevestigd is.

Brazen
31-10-2005, 16:58
'Albers naar Midland'
telegraaf

RIJSWIJK - Autocoureur Christijan Albers rijdt de komende twee seizoenen in de Formule 1 voor de nieuwe renstal Midland. Dat meldde maandag de autosportsite F1Racing.net, een van de sponsors van de Nederlander.

Het management van Albers wilde maandag geen commentaar geven. Voor dinsdag is een persbijeenkomst belegd waarin de plannen van Albers voor 2006 worden ontvouwd.

Albers reed dit jaar het wereldkampioenschap Formule 1 voor Minardi. Eigenaar Paul Stoddart heeft de renstal verkocht aan Red Bull, die van Minardi een opleidingsteam wil maken voor van jonge autocoureurs.

Midland, dat eigendom is van de Russisch-Canadese miljardair Alex Shnaider, kocht afgelopen zomer het formule-1-team van Jordan op. De Nederlander Nicky Pastorelli is al ingelijfd als testrijder.

Brazen
31-10-2005, 17:06
Telegraaf

Nieuwe opzet kwalificaties Formule 1
LONDEN - De Formule 1 stapt over op een ander kwalificatiesysteem. De internationale automobielfederatie FIA besloot maandag volgend seizoen van de kwalificaties een soort afvalrace te maken. Dat zou aantrekkelijker zijn voor het publiek.


Een zegsman van de FIA zei dat alle raceteams akkoord zijn met de wijziging. De FIA draait volgend seizoen ook een maatregel terug. Dit jaar was het verwisselen van banden tijdens de grandprixwedstrijden niet toegestaan. In 2006 mag het weer. (opm: is dit omdat michelin 18 van de 19 GP's heeft gewonnen :D en omdat Ferrari met BS rijdt???)

In de huidige kwalificaties rijdt elke bolide feitelijk rondjes tegen de klok. De coureur met de snelste rondetijd verdient poleposition. Volgend jaar introduceert de FIA twee korte wedstrijdjes, waarbij telkens een aantal racewagens afvallen. De beste tien strijden in een derde race van 20 minuten om de voorste startplek.

In 2007 zien de formule-1-auto's er aan de achterkant heel anders uit. De FIA en de teams hebben een akkoord bereikt over een revolutionaire achtervleugel, die inhalen moet vergemakkelijken.

ploon
31-10-2005, 19:10
wat CA betreft, ik geloof het pas als het officieel bekend gemaakt wordt.

ik hoorde vandaag dat de organisator van de GP in spa failliet verklaard is. de regering van walonie schijnt er veel aan te willen doen om de f1 toch op spa te houden, maar ik moet het nog zien. eerst wilden ze onder de luxemburgse vlag verder gaan, maar die mannen zien het niet zitten (kost toch een hoop centen).

Marco
31-10-2005, 22:10
In 2007 zien de formule-1-auto's er aan de achterkant heel anders uit. De FIA en de teams hebben een akkoord bereikt over een revolutionaire achtervleugel, die inhalen moet vergemakkelijken.

Om het even aan te vullen, dit wordt em dus, officieel door FIA vrijgegeven, na een akkoord met de teams te hebben bereikt. Door deze vleugel (Centerline Downwash Generating) genoemd wordt er dus direct midden achter de auto downforce gegenereerd wat de auto achter de voorgaande heel erg ten goede komt en je dus hetzelfde effect krijgt als bij A1. Dat je dus op een lang recht stuk pal achter iemand kunt gaan rijden wat het geheel dus wel een heel stuk spannender gaat maken. Zie de onderstaande beelden. Het is even wennen maar ik vind het super, lijkt weer een beetje op de hele oude F1 auto's heeft wel wat.

Van de kwalificatie was me idd ook bekend, en ik vind het erg positief in elk geval beter als dat stomme rare systeem van nu.

LOL @ Derk; Speculaas Berichten, whahahahahaha

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/051024_45532_F1_CDG_wing.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/051024_45532_F1_CDG_airflow.jpg

Bron: formule1.fok.nl

Zestienkleppen
31-10-2005, 23:14
LOL @ Derk; Speculaas Berichten, whahahahahaha
Over een maand is dat hardstikke actueel :sint) ;) !

om er eens wat speculaas tegenaan te gooien: opvallend dat na enkele zeer spectaculaire A1GP races, opeens allerlei beslissingen WEL worden genomen om F1 aantrekkelijker te maken.

Het bandenreglement lijkt inderdaad veranderd te worden om het verschil tussen Bridgestone en Michelin weer kleiner te maken, maar zeker weten doe je het nooit.

Ik ben blij dat Albers (waarschijnlijk) volgend jaar meerijdt, iets is beter dan niets. Het is toch heel bijzonder dat we als kikkerlandje zoiets voor elkaar krijgen. We kunnen wel zeuren over geld uit het bedrijfsleven voor F1 o.i.d. maar de belgen (sorry jongens) doen het ons voorlopig nog niet na.

aldo
01-11-2005, 01:30
wat CA betreft, ik geloof het pas als het officieel bekend gemaakt wordt.

ik hoorde vandaag dat de organisator van de GP in spa failliet verklaard is. de regering van walonie schijnt er veel aan te willen doen om de f1 toch op spa te houden, maar ik moet het nog zien. eerst wilden ze onder de luxemburgse vlag verder gaan, maar die mannen zien het niet zitten (kost toch een hoop centen).

De Waalse regering wil er juist niets aan doen.
De milieuactivisten komen er tegenin en de regering maakt een nieuwe wet ivm tabaksreclame.

Zo gaat het hier altijd in België.

John
01-11-2005, 10:46
ALbers rijd komende 2 jaar bij Midland staat in het AD vanmorgen.
Nu Doornbos nog een stoeltje zien te krijgen.

ploon
01-11-2005, 11:08
RD was gister bij RTL redelijk zeker van het feit dat hij ook ergens een plekkie kon vinden. waarschijnlijk 3e rijder bij bmw. zou wel mooi zijn 3 nederlanders op de vrijdagen in actie!

Brazen
10-01-2006, 16:18
Zou ik wel jammer vinden als ze anders gekleurd worden als zwart/zilver :(


Maandag 9 januari 2006 » autosport.sbs.nl

McLaren-Mercedes test deze week in Jerez met een oranje auto. Totdat het team het officiële kleurenschema bekendmaakt wordt gebruikgemaakt van de huiskleur van McLaren.

In 1997 reed McLaren tijdens de eerste tests van het nieuwe jaar ook met een oranje auto. Toen werd nog gewerkt aan de zwart/zilveren kleurstelling van sponsor West, die dat jaar de plaats van het traditionele rood/wit van de vorige sponsor Marlboro innam. Nu is hert de beurt voor West om plaats te maken voor Vodafone, de nieuwe titelsponsor van het team. Het kleurenschema wordt naar verwachting halverwege februari bekendgemaakt.

Brazen
10-01-2006, 16:21
Räikkönen beslist voorlopig niet
Donderdag 22 december 2005 »
Kimi Räikkönen voelt zich niet genoodzaakt om op korte termijn te besluiten waar hij in 2007 wil rijden. Deze week werd bekend dat Fernando Alonso na het komende seizoen overstapt naar de stal waar nu nog Räikkönen en Juan Pablo Montoya rijden. Wie van de twee moet wijken voor de Spanjaard is nog niet bekend. Räikkönen maakt zich er voorlopig niet druk om.

“Mijn situatie is niet veranderd door de komst van Alonso”, zei Räikkönen. “Ik richt me volledig op het komend seizoen en zal pas volgend jaar beslissingen nemen over mijn eigen toekomst.”

Gelukkig voor Räikkönen is er altijd de Italiaanse sportpers die alvast wat zaken voor hem op een rijtje gezet heeft. Zo meent Gazzetta dello Sport te weten dat Räikkönen al vier aanbiedingen op zak heeft voor 2007 en verder. McLaren is de eerste logische gegadigde. Ron Dennis zou volgens de krant wel interesse hebben in een superteam met twee stercoureurs, zoals hij dat ook al met Senna en Prost deed. Vervolgens zou Ferrari zich bij Räikkönen gemeld hebben. Tenslotte worden BMW en Renault genoemd als teams die een bod hebben uitgebracht. Voorlopig lijkt het vooral speculatief: het is hoogst onwaarschijnlijk dat bovengenoemde teams al een concreet bod hebben uitgebracht op de diensten van Räikkönen.

Pedaalemmer
10-01-2006, 16:43
ben benieuwd hoe die nieuwe motoren gaan klinken :D

Brazen
25-01-2006, 13:42
Montoya wil McLaren verlaten

Nu.nl


Uitgegeven: 25 januari 2006 11:11
Laatst gewijzigd: 25 januari 2006 11:15

BARCELONA - McLaren-rijder Juan-Pablo Montoya staat open voor aanbiedingen van andere F1-teams. De Colombiaan wil graag bij het Britse team blijven, maar dan moet het team nu wel duidelijk maken dat er nog een toekomst is voor hem. Doen ze dat niet, dan trekt Montoya naar de concurrentie.

“Ik wil heel graag bij McLaren blijven want continuïteit is heel belangrijk. Maar het team moet dan wel eerst duidelijk laten zien dat ze me nog willen", waarschuwde Montoya in Auto Motor und Sport.

En de Colombiaan heeft duidelijk geen zin om te wachten op de beslissing van teambaas Ron Dennis.

"Als ik een aanbieding krijg van Ferrari, Renault of BMW dan mogen ze me bij McLaren van hun lijst schrappen".

De uitspraken van Montoya zijn natuurlijk een gevolg van het nieuws dat wereldkampioen Fernando Alonso in 2007 voor McLaren gaat rijden. Daardoor moet één van de huidige rijders opstappen. Insiders beweren dat McLaren liefst met vice-wereldkampioen Kimi Raïkkönen wil doorgaan, maar die heeft nog andere aanbiedingen (Ferrari en Toyota, red) en lijkt daarom geen haast te hebben om zijn contract bij McLaren te verlengen.

Montoya geeft nu op zijn beurt duidelijk aan geen tweede keus te willen zijn. En zijn uitspraken hebben hun effect niet gemist want BMW-sauber en Red Bull Racing zouden alvast contact met de Colombiaan hebben opgenomen.

Brazen
13-02-2006, 16:41
http://www.mclaren.com/images/homepage-images/MP4-21-06.jpg

ik vond die andere mooier....

Brazen
13-02-2006, 16:42
Definitief geen F1 in België in 2006
Nu.nl

PARIJS - Er is in 2006 geen Formule 1 race in het Belgische Francorchamps. Dat bevestigde de Internationale Automobielfederatie (FIA) woensdag. Daarmee telt de kalender voor 2006 dus geen 19, maar slechts 18 races.

Pedaalemmer
13-02-2006, 17:09
http://www.mclaren.com/images/homepage-images/MP4-21-06.jpg

ik vond die andere mooier....

zie ik dta goed en zit er chroom op de auto? dat is toch zwaar en veels te reflecterend

ploon
14-02-2006, 09:22
ik heb een paar maanden terug toevallig iemand gesproken die in de chrome effect folie (net zoals die sticker wraps die je om een auto kan doen) zit en die liep te vertellen dat hij bij mclaren was geweest omdat ze de hele auto in chrome wilden hebben.

Marco
14-02-2006, 22:10
Klopt idd, lees het ook net, en het is nogal wat als ik de foto's op http://formule1.fok.nl bekijk

Brazen
11-09-2006, 15:06
Doornbos vervangt Klien
telegraaf.nl

RIJSWIJK - Formule 1-coureur Robert Doornbos komt de laatste drie wedstrijden van het seizoen in actie. Dat heeft Red Bull Racing, het team waarvoor de Nederlander dit jaar als testrijder actief is, maandag bekendgemaakt. Doornbos vervangt per direct de Oostenrijker Christian Klien, voor wie volgend jaar geen plaats meer is bij Red Bull.

Robert Doornbos bestuurt een bolide van Red Bull Racing.

Er staan nog drie formule 1-wedstrijden op het programma: in China, Japan en Brazilië. Doornbos heeft in de Brit David Coulthard een ervaren teamgenoot. „Dit is natuurlijk een kans uit duizenden”, reageerde de 24-jarige Rotterdammer opgetogen. „Ik heb dit jaar altijd enorm mijn best gedaan om het team beter te maken, zowel in als buiten de Grand Prix-weekenden. Ik ben er zowel mentaal als fysiek 100 procent klaar voor.” Doornbos debuteerde vorig jaar op Hockenheim in de Grand Prix en maakte het seizoen af als Minardi-rijder. Afgelopen winter trok Red Bull hem aan als testrijder.

Red Bull nam voor volgend jaar eerder al de Australiër Mark Webber aan als vervanger voor Klien. „We hebben Christian nu vrijgegeven om zich te concentreren op de volgende stap in zijn carrière”, verklaarde teambaas Christian Horner. „Robert heeft voor ons al goed werk geleverd als testrijder. Hijs onze logische keus als vervanger. Robert zal zich met ingang van onze test op Jerez deze week gaan voorbereiden op zijn racedebuut voor Red Bull Racing.” De eerstvolgende Grand Prix is op 1 oktober in China.

Oane
11-09-2006, 15:23
Dit zijn goede berichten, moeten we meer van hebben.
jammer alleen dat hij volgend jaar niet bij red bull rijdt.
hij kan nog wel eens voor een verrassing zorgen.