View Full Version : Probleem met monteren EBC remschijven en blokken.
Ik wilde gisteren mijn nieuwe EBC remschijven+blokken monteren onder mijn '97er Golf 3 GTI 8V.
En ik heb een probleem aan de voorkant van de auto.
Zowel de EBC schijf als de originele schijf zijn kwa diameter en dikte exact hetzelfde (288mm).Dus daar zit het probleem niet.
Uiteraard zijn de nieuwe EBC remblokken dikker dan die er nu op zitten want die zitten er al heel lang op.
Als alles gemonteerd zit, dus de remschijf en de remklauw met de EBC blokken, dan past mijn velg niet meer op de auto.
De remblokken zorgen ervoor dat die de remklauw naar buiten duwt.
Is logisch want die zijn nieuw.
Maar de remklauw staat nu zover naar buiten dat de zijkant van de remklauw tegen de spaken van mijn velg loopt.
Wat zou er niet goed zijn?
Heb ik verkeerde remblokken?
Ik zelf denk dan niet omdat als je nieuwe originele remblokken pakt net zo dik zijn.
En met spoorverbreders gaan rijden is geen optie want dan moet ik mijn auto dusdanig omhoog schroeven dat de wielen niet gaan aanlopen in de wielkasten.
Mijn velgmaat is 7Jx17 et35.
Ik heb nu mijn oude remmen er weer op zodat ik weer kan rijden.
Wie heeft dit eerder meegemaakt of weet een oplossing?
serge pot
15-01-2006, 14:14
je hebt vewrkeerde velgen
je hebt vewrkeerde velgen
ja tuurlijk.
eerst passen de wielen wel en passen op elke andere golf 3 en omdat ik andere remmen monteer passen ze niet meer en zouden mijn wielen de verkeerde maat hebben.
Jurgen Santana
15-01-2006, 14:57
Is de offset van de nieuwe schijven hetzelfde als de vorige schijven? Daar mee bedoel ik of het hart van de schijf even ver naar buiten komt als bij de originele remschijven. Kan zijn dat de nieuwe schijven verder nar buiten komen.
Verder kan je de dikte van de EBC blokken nog vergelijken met de dikte van nieuwe originele blokken voor jou auto. Als alles klopt denk ik dat het idd aan de velgen ligt. Heb je deze velgen er al onder gehad met nieuwe blokken en schijven?
Sommigen slijpen een stukje uit de velg, of een stukje van de remklauw af. Maar daar ben ik geen voorstander van. Een collega van mij reed met zijn CRX gewoon net zolang met aanlopende remmen totdat het op elkaar ingesleten was.
Ik kan niet eens rijden dus inslijten zal moeilijk gaan.
De offset van de nieuwe schijven zijn het zelfde.
Ik heb deze velgen er nog niet onder gehad met nieuwe blokken en schijven.
Maar ik rij niet veel met de auto dus zolang die wielen er al onder zitten zoveel zijn de remmen nu ook weer niet versleten.
Het is dat mijn remschijven voor niet helemaal recht meer zijn en dat ik de boel wil vervangen door ebc's.
serge pot
15-01-2006, 15:51
point proven ,velgen kloppen niet
Zestienkleppen
15-01-2006, 17:09
Ik ben wel benieuwd welke velgen het nu zijn...
Heb deze wielen eronder zitten:
http://www.wolfsburgeditions.nl/meetings/open%20dag13%20kl.jpg
serge pot
15-01-2006, 17:13
en met spoorverbreders van pak hem beet 3 mm ,is het dan evt over ?
en met spoorverbreders van pak hem beet 3 mm ,is het dan evt over ?
Misschien.
Misschien heb ik wel 5mm nodig.
laat ik die dan nog hebben liggen ;) pb maar!
ow ships, gti is 5x100 zeker?
laat ik die dan nog hebben liggen ;) pb maar!
ow ships, gti is 5x100 zeker?
Klopt. ;)
Ben bij de garage geweest.
Toevallig heeft een monteur daar exact hetzelfde gehad.
De EBC remblokken zijn net iets dikker dan originele.
Dus het is onzin dat mijn velgen een verkeerde et-waarde zouden hebben.
Oplossing is of spoorverbreders of paar millimeter van de blokken afhalen.
Ik kies voor het laatste.
Maandag word het geregeld.
serge pot
18-01-2006, 20:35
bullshit anders zouden ze niet in de klauw passen .originele blokken gaan al vrij krap als ze nieuw zijn .
Tja dan zal die monteur wel gelogen hebben.
Hij heeft ze zelf ook op zijn Seat zitten en had exact hetzelfde als wat ik nu heb.
Hij heeft het zo opgelost iig.
Dus niks geen bullshit.
Bullshit is het hele verhaal over dat ik ineens een verkeerde velgmaat zou hebben.
61 RagTop
19-01-2006, 20:18
:own:
sjontie rocks.....
bullshit anders zouden ze niet in de klauw passen .originele blokken gaan al vrij krap als ze nieuw zijn .
:iamwithst
http://imagescommerce.bcentral.com/merchantfiles/4508723/no%20bullshit1.jpg
Jurgen Santana
19-01-2006, 20:23
Bullshit is het hele verhaal over dat ik ineens een verkeerde velgmaat zou hebben.
Dat is idd bullshit, het ging niet over de maat maar de ET.
61 RagTop
19-01-2006, 20:37
http://images.countingdown.com/images/countdowns/movies/14748/1011/574928_main.jpg
:D
Was E.T. niet groen zelfde als de Green stuff remblokken ?
Mijn velgmaat is 7Jx17 et35.
Wat is er standaard op een MK3 GTI? Ben nu toch wel benieuwd wie er gelijk heeft...
Reaper Kustoms
24-01-2006, 20:01
idd et waarde telt. doordat je remmen evrslten waren pasten de velgen eerst wel en nu niet. tip voor iederen die velgen gaat kopen op een verlaagde auto en verslten blokken heeft
Remmen voor zitten erop.
Blokken zijn 4mm afgedraaid.
Heb nu 2mm speling tussen remklauw en velg.
Zestienkleppen
25-01-2006, 08:11
4 mm!! Sjeezus, dat scheelt een paar duizend km remmen....
Golf 3 GTI met 5x100:
6,5 Inch bij een ET van 43.
7 Inch breed zou een ET van ongeveer 41 of 40 moeten hebben. 35 is gewoon te laag.
Klap de juiste maat velg erop, en alles past :)
61 RagTop
25-01-2006, 15:31
Golf 3 GTI met 5x100:
6,5 Inch bij een ET van 43.
7 Inch breed zou een ET van ongeveer 41 of 40 moeten hebben. 35 is gewoon te laag.
Klap de juiste maat velg erop, en alles past :)
hmm
et 35 zou dan juist verder van de remklauw af zitten ;)
vwleusden
25-01-2006, 15:39
4 mm!! Sjeezus, dat scheelt een paar duizend km remmen....
Als A-Sjontie 1000km in het jaar rijd is het veel :rock:
hmm
et 35 zou dan juist verder van de remklauw af zitten ;)
hey das waar ook!
(krab aan m'n zak, krab op m'n hoofd: ik snap t ook niet meer)
ET 35, dan is de velg verder naar buiten als bij ET 41...
Daarom.. maar goed: per velg kan de ruimte nogal verschillen.... al lijkt me 17" ruimte zat in de diameter..
Als A-Sjontie 1000km in het jaar rijd is het veel :rock:
Doe dat maal 6,5 dan zit je ongeveer goed. :rock:
Maar goed....dit is alleen voor dat ze erop zitten.
Nu achter nog.
Is op zich niet echt een probleem maar aangezien ik abs heb moet dat geval wat binnenin de originele schijf zit overgezet worden.
En dat zit geperst of iets.Dat besteden hun uit.
Dus afwachten maar weer.
Daarom.. maar goed: per velg kan de ruimte nogal verschillen.... al lijkt me 17" ruimte zat in de diameter..
Het is simpel en toch vaag.
Maar goed wat wel zo is is hoe lager je ET hoe verder het wiel naar buiten staat.
Hoe hoger de ET hoe verder het wiel naar binnen staat.
En ik kan absoluut niet verder naar binnen.
Zo en zo niet vanwege dat ie tegen de remklauw loopt en dan nog eens uitkijken dat het wiel niet tegen mijn schroefset aanloopt.
Zoveel ruimte heb ik niet.
61 RagTop
26-01-2006, 17:13
ziet er zeker wel netjes uit nu ze er onder zitten???
ziet er zeker wel netjes uit nu ze er onder zitten???
Ziet er zeker dik uit nu.
En het remt ook nog eens als een jekko. :rock:
Ja hoor, je rijdt met ET35 en dan passen de blokken niet, dus als we sjampoo's redenatie andersom doen dan zou een originele velg met ET43 zeker niet meer passen!!! RAAR zeg ik je.
Het is raar maar waar.
Een Golf 3 heeft 3 verschillende soorten remklauwen.
En misschien heb je het weleens gezien maar bij een Golf 3 zitten de klauwen met originele remmerij al echt bizar dichtbij de velg.
EBC blokken zijn nu eenmaal wat dikker en dan past de velg ineens niet meer nee.
En ik rij idd met ET35. Er is niet 1 wiel in de maat 7Jx17" die een lager ET van 35 heeft te verkrijgen.
Dit zal altijd een eindeloze discussie blijven totdat je het zelf meemaakt.
Aan de velgmaat is niks verkeerds.
Het is puur de dikte van de remblok die het probleem veroorzaakt.
Niet meer en niet minder.
Ik zal zo wel weer reacties krijgen dat het bullshit is en blabla maar ja lekker boeiend dan maar weer.
amen :P
maar het past nu.. dat is wat telt..
Ice_in_Polo_2
09-06-2007, 00:29
misschien wat laat, maar het zit zo:
de remblok vorm voor golf 2 gti 16v, golf 2 g60, golf 3 gti en golf 3 vr6 is dezelfde
het zit em in de dikte van de remblokken:
golf 2 gti 16v is 256*20
g60, mk3 gti en vr6 is 280*22
dus de blokken van een mk2 gti 16v zijn 1-2mm dikker, want de klauwen zijn allemaal de zelfde maten
waarschijnlijk hebben ze voor jou mk2 gti 16v blokken besteld
omdat deze dan te dik zijn in combinatie met je mk3 gti schijven komen de beugels (brackets) verder naar buiten waardoro ze tegen je velg aan lopen.
Berserker
09-06-2007, 11:21
http://www.vogeldagboek.nl/Afbeeldingen/Diversen/Pink290604K.jpg
Ice_in_Polo_2
09-06-2007, 11:24
sorry kerel, maar door wat ik vertel zullen er misschien mensen zijn die nadenken voor ze iets bestellen, en die het probleem dan niet meer hebben
bovendien vind ik het maar flauw om mij altijd te vizeren
maar hey, trek jullie plan maar , ik zeg al niets meer.
volgende keer als hier iemand problemen heeft met iets zal ik eens goed lachen in plaats van jullie te helpen.
oude topics mogen altijd omhoog gehaald worden als er nieuwe info is,... niet zeuren berserker ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.