Log in

View Full Version : Ombouwvraagjes Golf/Jetta mk1 naar G60

AD G60
15-01-2006, 21:56
Omdat ik in de (nabije) toekomst nog weleens een mk1 G60 wil gaan bouwen (om mijn G60 wagenpark verder uit te breiden) stel ik hier alvast maar een paar vragen. Ik heb nog nooit een mk1 gehad dus weet er eigenlijk weinig vanaf en ik denk dat hier de meeste kennis en ervaring over deze ombouw te vinden is!

Ik heb nog een hele hoop spul van corrado G60's liggen, omdat ik er twee gesloopt heb tijdens de opbouw van mijn eigen G60. De hoofdvraag is: als ik er nu een jetta mk1 bijkoop wat mis ik dan nog aan onderdelen die niet van een Corrado G60 afkomstig zijn?
Ik weet dat ik het beste een Jetta met achteroverhellende motor kan nemen dus minstens een 1.5 toch? Die motorsteunen passen op het blok en de bak van een G60 dacht ik? De grote problemen die ik denk dat dan nog opgelost moeten worden zijn:
- brandstofaanvoer, een mk1 1.5 heeft geen brandstofpomp neem ik aan?
- aandrijfassen, past een mengsel van 1.5 en G60 aandrijfassen/homokineten?
- remmen, de remklauwen van een G60 (voorkant) passen mbv speciale beugels geloof ik?
- elektra, pak je het beste de G60 zekeringkast of de kast van de mk1?

De rest van de ombouw is denk ik met de mk1 en Corrado onderdelen op te lossen of vergeet ik nog een hoop :)

Grtz ADG60

AD G60
16-01-2006, 18:10
Er zijn hier toch wel mensen die deze ombouw al gedaan hebben?

snellesjaak
16-01-2006, 18:20
Ik heb zelf geen g60 ombouw gedaan in een mk1, maar op de brandstofvraag kan ik je wellicht een antwoord geven.

Ik denk dat je het beste voor de brandstoftoevoer het systeem van een golf 1 gti kan overzetten. Geeft dit niet genoeg opbrengst dan zou volgens mij een brandstofpomp van een golf 2 16v wel voldoen.

Op de overige vragen kan ik je geen sluitend antwoord geven.

pb me anders ff dan geef ik je een telefoonnummer van iemand die dat wel weet.

in ieder geval succes met de ombouw.

René
16-01-2006, 18:23
chris is de eigenaar van een golf 1 g60...een hele nette zelfs ;)
stuur hem anders een pm.. hij weet er alles van

steven16v
16-01-2006, 18:51
Ik weet dat ik het beste een Jetta met achteroverhellende motor kan nemen dus minstens een 1.5 toch

Je kunt ook wel een 1.1 of een 1.3 nemen. Je moet dan alleen de motorsteun aan de distributie kant verlassen. Lees: puntlasjes uitboren en dan andersom een cm of 10 naar achter verplaatsen. De inkepingen zitten er al. Kan niet mis.

Die motorsteunen passen op het blok en de bak van een G60 dacht ik

Als je motorsteunen gebruikt van een 1.5 of hoger dan passen die motorsteunen idd. Alleen de versnellingsbak steun moet je zelf maken. Je kunt ze ook gemodificeerd kopen.

Je kunt het beste alles van een golf 1 gti er onder zetten. Dus ook tank en leidingen.
Je kunt ook de originele tank laten zitten. En dan een opvoerpomp plaatsen van bijv. een cabrio. Maar dan nog wel de benzinepomp onder de auto van een gti plaatsen.

Daar zijn meerdere oplossingen voor. Het makkelijkste is scirocco 16v aandrijfassen plaatsen. (het ligt er ook aan welke bak je gaat gebruiken)

remmen, de remklauwen van een G60 (voorkant) passen mbv speciale beugels geloof ik?

Ja klopt inderdaad. Maar je moet dan wel minimaal 15inch wielen hebben. En sommige 14 inch zouden ook moeten passen
Je kunt ook hier weer een compleet remsysteem van een scirocco 16v pakken. Remt ook als een tit. Maar daar is nog wel moeilijk aan te komen.

elektra, pak je het beste de G60 zekeringkast of de kast van de mk1?

Het beste is de zekeringkast gebruiken van de g60. Ook omdat daar al de relais schakeling in zit voor de benzinepomp. Het ligt er aan welke jetta je pakt. Maar als je 1 van de laatste types pakt dan kun je alle stekkers zo ompluggen. En dan gebruik je alleen de motorkabelboom van de g60.
(ron21 kan je daar het fijne van vertellen)

De rest van de ombouw is denk ik met de mk1 en Corrado onderdelen op te lossen of vergeet ik nog een hoop

Dat was het wel zo ongeveer. Vergeet alleen niet de intercooler en de intercooler buizen. Dat melkpak van een corrado moet je niet gebruiken. Is veels te klein. Zoek er 1 van een sprinter of zoiets dergelijks. Reken er dan ook op dat je een andere bocht nodig hebt van de g-lader. Die zit normaal gesproken geleverd op de golf g60

Ben vast nog wel wat vergeten. En er leiden vele wegen naar Rome. Maar dit is er 1 van.

Suc6 met de ombouw. En zoals velen altijd zeggen. Veel foto's posten. :D

snellesjaak
16-01-2006, 19:44
@steven16v, duidelijke uitleg! dacht er zelf ongeveer ook zo over, maar kon het niet hard maken.

Dat was het wel zo ongeveer. Vergeet alleen niet de intercooler en de intercooler buizen. Dat melkpak van een corrado moet je niet gebruiken. Is veels te klein. Zoek er 1 van een sprinter of zoiets dergelijks. Reken er dan ook op dat je een andere bocht nodig hebt van de g-lader. Die zit normaal gesproken geleverd op de golf g60

Ik heb mij alleen laten vertellen dat een sprinter intercooler problemen kan geven wanneer je met meer druk gaat rijden. De plastic zijkappen zouden dan van de intercooler gaan uitzetten. (correct me if i'm wrong).
Het rijden met een intercooler van een golf g60 is een betere optie.

MipMip
16-01-2006, 19:52
@steven16v, duidelijke uitleg! dacht er zelf ongeveer ook zo over, maar kon het niet hard maken.

Ik heb mij alleen laten vertellen dat een sprinter intercooler problemen kan geven wanneer je met meer druk gaat rijden. De plastic zijkappen zouden dan van de intercooler gaan uitzetten. (correct me if i'm wrong).

Die intercooler heb je ook met aluminium zijkappen, die kunnen meer druk aan. Een Golf G60 intercooler past niet zonder aanpassingen in een Golf 1 front. Is te hoog.

Richard
16-01-2006, 20:03
De hoofdvraag is: als ik er nu een jetta mk1 bijkoop wat mis ik dan nog aan onderdelen die niet van een Corrado G60 afkomstig zijn?
Ik weet dat ik het beste een Jetta met achteroverhellende motor kan nemen dus minstens een 1.5 toch? Die motorsteunen passen op het blok en de bak van een G60 dacht ik?
wanneer je de 020 gebruikt kan je de steun gebruiken..maar max 190pk
wanneer je de 02a gebruikt moet je een steun maken..
De grote problemen die ik denk dat dan nog opgelost moeten worden zijn:
je kan de pomp van een golf 1 gti pakken of de vroege golfjes 2 gti 8v

yup
- remmen, de remklauwen van een G60 (voorkant) passen mbv speciale beugels geloof ik?
yup
- elektra, pak je het beste de G60 zekeringkast of de kast van de mk1?
wat je zelf wil.. kast van een mk1 is vrij makkelijk

De rest van de ombouw is denk ik met de mk1 en Corrado onderdelen op te lossen of vergeet ik nog een hoop :)

uitlaatspruitstuk
intercoolerslangen

Richard
16-01-2006, 20:04

onzin..

Richard
16-01-2006, 20:05
chris is de eigenaar van een golf 1 g60...een hele nette zelfs ;)
stuur hem anders een pm.. hij weet er alles van

en bedankt he... toen chris hulp nodig had wie was er toen..

snellesjaak
16-01-2006, 20:07
Ook wel handig om van te voren te bedenken met welk soort schakeling je gaat rijden. Wordt het een stangenbak of een kabelbak. Dit i.v.m de nodige aanpassingen.

@mipmip, een intercooler van een golf g60 is idd te hoog. Met een beetje slijp en laswerk aan de intercooler is het goed op te lossen. :)

Richard
16-01-2006, 20:10
stangen of kabel.. stangen geen aanpassingen..
kabel ..steun aanpassen.. mechanische koppeling van een passat 2.0 8v.. doorvoer van de kabels door het schutbord of onderlangs.. verandering van schakeltoren...

snellesjaak
16-01-2006, 20:14
onzin..

leg eens uit. Ben wel benieuwd naar jouw ervaring.

Richard
16-01-2006, 20:24
heb met 1.2 bar gereden met een sprinter.. met plastic eindcaps gaat het tot 1.8 bar prima.. daarboven.. klapt ie..

steven16v
16-01-2006, 20:25
leg eens uit. Ben wel benieuwd naar jouw ervaring.

Daar zit wel een kern van waarheid in. Maar dan moet je wel met een zeer hoge druk rijden willen die flensen het begeven.

Richard
16-01-2006, 20:28
idd en dat red je niet met een g60..

snellesjaak
16-01-2006, 20:28
heb met 1.2 bar gereden met een sprinter.. met plastic eindcaps gaat het tot 1.8 bar prima.. daarboven.. klapt ie..

ok, dat is duidelijk. Weer wat geleerd :)

AD G60
16-01-2006, 21:24
Kijk hier heb ik wat aan jongens :D ! Bedankt voor de reacties zover al! Ik ben nu aan het kijken of het met de aankoop van een mk1 en de onderdelen die ik nog heb liggen een beetje te doen is. Ik kan namelijk slecht tegen stil zitten en niks doen! Ik heb net een huis gekocht en een corrado opgeknapt dus het moet eigenlijk een low-budget project worden.

Voor het spruitstuk ga ik denk een supersprint 4-2-1 voor een 8v in een golf 1 halen, dan ben ik daar gelijk al vanaf. Wat betreft de intercooler heb ik nog een golf G60 IC liggen met de benodigde bocht, buizen en slangen dus dat is geen probleem dan. Moet hier veel aan aangepast worden om hem in het front te krijgen?

Past een G60 brandstofpomp in de tank van een mk1 (op carbs) of is er een andere pomp die er zonder problemen inpast? Of moet je perse de tank van een gti of pomp van een cabrio hebben?

@ Richard: ik wil de G60 bak gebruiken, dus kabelgeschakeld, ik dacht dat het 020 is. Hier past de baksteun dus zo op? Is een 02a bak zo anders dan? Ik dacht dat die hetzelfde huis hebben. De kabelschakeling is aan te passen heb ik al ergens gezien, dus dat zal wel lukken.... Welke delen van welke assen moeten dan samen gebruikt worden om op een G60 bak en in de mk1 naven (deze naven houd je toch, ook met G60 remmen voor) toch te passen?

Nog een extra vraag: passen de astappen voor schijfremmen zo op de mk1 achteras of geldt dit alleen voor een gti as?

Op dit moment ziet het er naar uit dat ik niet super veel extra nodig heb en denk ik dat ik eens op zoek moet naar een leuke jetta of golf :tongue: .

steven16v
17-01-2006, 09:59
Past een G60 brandstofpomp in de tank van een mk1 (op carbs) of is er een andere pomp die er zonder problemen inpast? Of moet je perse de tank van een gti of pomp van een cabrio hebben?

Die van een g60 past niet. Je moet er 1 nemen bijv. van een cabrio 1.8 of een andere golf 1 die er een opvoerpomp in heeft. Of gewoon de gti tank pakken.

Nog een extra vraag: passen de astappen voor schijfremmen zo op de mk1 achteras of geldt dit alleen voor een gti as?

De astappen passen idd zo op de mk1. Maar dat is niet verstandig. Omdat een standaard achteras geen stabilisator op de achteras heeft. En een gti wel. Het mooiste is die van een scirocco 16v pakken. Die heeft een net iets dikkere stabilisatorstang.

G60RAY
17-01-2006, 10:47
@ Richard: ik wil de G60 bak gebruiken, dus kabelgeschakeld, ik dacht dat het 020 is. Hier past de baksteun dus zo op? Is een 02a bak zo anders dan? Ik dacht dat die hetzelfde huis hebben. De kabelschakeling is aan te passen heb ik al ergens gezien, dus dat zal wel lukken....

Standaard G60 bak is een 02A bak en geen 020

steven16v
17-01-2006, 10:55

En voor de 02A bak moet je dus wel zelf een steun maken.

Richard
17-01-2006, 11:23

sorry ff omgedraaid..

Richard
17-01-2006, 11:26
bak is idd anders.. aansluiting bak is anders en je moet ruimte maken voor de schakelweg.. dus een klein stukje uit de steun zodat de kabelschakeling vrij kan schakelen.. dus de standaard steun pakken en die verlassen.. want dan gebruik je wel mooi de aansluiting op het chassis

cabbyG60
17-01-2006, 12:40
De motorsteun aan distributiezijde heb ik bij mij ook aangepast. Want het G60 blok PG heeft een open gewerkt waterkanaal achter deze steun zitten en als je de gewone steun (was bij mij een 2H blok) monteert denk ik dat je toch wel een waterlek gaat hebben.
Voor de versnellingsbak ben ik vertrokken van een bakhouder van een golf 1 met 4 versnellingen. Aan de differentieel vanachter heb ik ook een hele andere steun gemaakt.

Greetz

Jan

Lieuwe
17-01-2006, 12:49
Voor het spruitstuk ga ik denk een supersprint 4-2-1 voor een 8v in een golf 1 halen, dan ben ik daar gelijk al vanaf.

Dit (http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderdelen_volkswagen/12994968.html?return=eJwlylEKwyAQBNC7BJJPjUkoQQnB3kRaQdHq4lqatvTuXcnPzGMYI4X8ejkqlGIZZYfWlJtTrlaQnIcMNrGHKaFCNKYiS5GfFwYO9iNuYrjjFl79rPEJtiAUn2o%2FX2umSRAihV7Wpom0XprooT8eGg9i6%2FfZGT1hGmATnfr9AT0FMUM%3D&df=1) misschien iets voor jou ? (Supersprint voor Golf1 G60)

AD G60
17-01-2006, 13:11
@ Lieuwe: met de tijd moet er dan idd zoiets komen ja! Eerst ga ik nu mijn huis en garages inrichten en opknappen en hopelijk is er dan van de zomer nog genoeg geld over voor een Jetta 1!

@ Richard en Steven 16v: Bedankt voor de super-info! Hebben jullie deze ombouw zelf al eens gedaan of hoe komen jullie aan al de kennis?

Buiten de onderdelen die van een Corrado G60 en een Jetta mk1 1.5 of zwaarder afkomen heb ik dus het volgende nodig:
- spruitstuk voor in een golf 1;
- intercooler golf g60 of sprinter, met 180 gr bocht en slangen enz.;
- benzinepomp(-en) cabrio of tank gti met pompen;
- achteras gti of scirocco 16v;
(- aandrijfassen scirocco 16v;)

Zijn deze losse onderdelen van een mk1 gti/cabrio of scirocco 16v nog een beetje makkelijk te vinden op de sloop of bij medehobbisten?

Dan de laatste vraag voor voorlopig: Is het pas maken van de G60 motorkabelboom op de zekeringkast van een mk1 een beetje goed te doen of is dit een hels karwei? Elektra vind ik niet de leukste kant van het hobbyen :) !

Richard
17-01-2006, 14:42
heb wat jaartjes in een golf 1 g60 gereden..
en jan klopt.. ik heb een soort reactie steun gemaakt aan achterzijde bak.. kwam omdat de mijne de motorsteunen kapot trok op de testbank :rolleyes: :woowoo:

steven16v
17-01-2006, 15:36
Zijn deze losse onderdelen van een mk1 gti/cabrio of scirocco 16v nog een beetje makkelijk te vinden op de sloop of bij medehobbisten?

Op de sloop is er weinig tot niets van te vinden. Vooral niet van de Scirocco 16v. Heb zelf nog wel wat van dat spul liggen. Maar het meeste is voor eigen gebruik. Als je iets specifieks zoekt moet je tzt maar eens een een pm sturen.

Dan de laatste vraag voor voorlopig: Is het pas maken van de G60 motorkabelboom op de zekeringkast van een mk1 een beetje goed te doen of is dit een hels karwei? Elektra vind ik niet de leukste kant van het hobbyen

Het ligt er aan welk jaartal jou golf 1 of jetta 1 wordt. Als je er 1 hebt met een oud type zekeringkast dan ben je nog wel even druk. Dan moet je alles omstekkeren naar het nieuwe type zekeringkast.
Maar als je dus de nieuwe type zekeringkast hebt is het bijna plug en play.

@ Richard en Steven 16v: Bedankt voor de super-info! Hebben jullie deze ombouw zelf al eens gedaan of hoe komen jullie aan al de kennis?

Ben zelf al weer een hele tijd bezig met een ombouw van een "speciale" 16v in een type 1

Zal mijn verouderde topic ff opzoeken. Staat al weer een tijdje stil. Maar er komt een nieuwe update aan.

----->http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13298&highlight=tandwiel

caddyg60
18-01-2006, 01:28
latere type zekeringkast van golf1/jetta1 is niet plug en play met corrado kabelboom.

AD G60
18-01-2006, 10:11
Maar is het wel bijna plug & play zoals Steven zegt?

steven16v
18-01-2006, 10:52
latere type zekeringkast van golf1/jetta1 is niet plug en play met corrado kabelboom.

Je moet de zekeringkast van de corrado nemen.

cabbyG60
18-01-2006, 11:22
Ik ben vertrokken van een 2H motor in mijn golf 1 cabrio en heb de motorkabelboom van het G60 blok aangepast op de zekeringsdoos van de golf 1. Alles werkt zelfs MFA. Dus dit is ook een mogelijkheid, maar veel hangt natuurlijk af van welke basis je vertrekt.

Greetz

Jan

AD G60
25-01-2006, 10:02
Nu ga ik zaterdag naar een jetta mk1 1.3 uit 1983 kijken. Levert dit buiten de verkeerde motorsteunen nog andere problemen op tov een jetta met een 1.5 of zwaarder? Dan bedoel ik vooral op onderdelen die van een 1.5 wel en van een 1.3/1.1 niet bruikbaar zijn. Motorsteunen of homokineten e.d.? Deze ziet er op de fotos hard uit, wat ook wel weer een voordeel is!

Alle advertenties die ik Nederland zie zijn allemaal 1.1 en 1.3, zijn de zwaardere motortypes in nederland niet veel geleverd?

G60RAY
25-01-2006, 16:20
De plaats vd motorsteun is het enige verschil aan de carroserie tussen de lichte 1.1/1.3 modellen en de zwaardere modellen vanaf 1.5L.

De meest verkochte modellen toen waren idd met de kleinere motoren, die met de grotere motoren werden echter wel degelijk verkocht. Het zal wel met de prijs te maken hebben gehad... :D

carbreaker de autosloper
25-01-2006, 17:37
van de week 1 gebouwd een g60 8 avonds werk het was al wel een gti
ik wou dr een foto bij doen maar helaas dat ging niet k ding :iamwithst :iamwithst

Richard
25-01-2006, 17:39
8 avonden? wat heb je zitten doen bier drinken?;).. maar in een paar avondjes zit hetr er wel draaiend en al in ja

G60RAY
25-01-2006, 17:54
Patsers... :D

Richard
25-01-2006, 17:59
realisten die door werken..;)

AD G60
25-01-2006, 18:12
Oke het enige verschil in carrosserie is dus de plek van de motorsteun wat met wat laswerk aan te passen is.
Maar als ik een 1.3 koop, mis ik dan nog onderdelen die ik van een 1.5 wel had kunnen gebruiken?

steven16v
25-01-2006, 18:30
van de week 1 gebouwd een g60 8 avonds werk het was al wel een gti

Met een 1.3 lukt je dat nooit. Wil je het op een veilige manier doen.

-Bij een 1.3 moet je andere motorsteunen hebben.
-motorsteun verlassen, en 1 motorsteun maken. (afhankelijk welke bak je gebruikt)
-andere aandrijfassen
-andere remmen. Voor is een must, achter niet persé noodzakelijk
-stabilisator stang onder tussen de draagarmen (eigenlijk ook boven tussen de
veerpoten, en achter tussen de veerpoten)
-dikkere benzineleiding
-andere tank, of opvoerpomp in de tank
-benzinepomp onder de auto
-kabels leggen tbv de benzinepomp
-als je achter eventueel remschijven gaat monteren heb je andere handremkabels nodig
-afhankelijk welke bak je gaat gebruiken moet je je schakelmeganisme veranderen.
-wat ook niet geheel onbelangrijk is dat je de linker draagarm moet aanpassen. Dwz
dat je ongeveer in het midden van de draagarm het plaatstaal subtiel naar binnen
moet slaan. (inslijpen -> inslaan -> lassen)
Anders kun je moeilijk bij de poulie komen die daar dan zit.

carbreaker de autosloper
25-01-2006, 19:18
heehee met uitbouwen uit een corrado, schoonmaken beurtje ,doen bak er achter likje verf op de poulies en steunen en dan dr in alles af je kunt er zo mee weg rijden en dan moet je dr nog flink aan trekken ee avond is bij mij van 7 tot 10 das dan 24 uur en ik kan die types 1 wel dromen
maar als je et vlotter kan ben je gewoon goed of een ...
Maaruh waar zit die poulie dan aan de linker kant en waarom dan slijpen en lassen ik ben aan de linkerkant enkel een bak tegen gekomen...t kan dr zo in opdat deukje in de balk na...

G60RAY
25-01-2006, 20:02
Maaruh waar zit die poulie dan aan de linker kant en waarom dan slijpen en lassen ik ben aan de linkerkant enkel een bak tegen gekomen...t kan dr zo in opdat deukje in de balk na...

Je maakt gewoon een deukje in de balk, dat scheelt natuurlijk wel een paar dagen met een mooie ombouw... ;)

Ikzelf heb ook nog een vraagje over een G60 ombouw. Ik heb wel eens gelezen op een duits forum (met mijn goede duits :shake: ) dat er op de plek waar de motorsteun distributiezijde wordt bevestigd op het blok er een koelleiding loopt door het blok en dat er hier iets dient mee te gebeuren.
Wie weet wat dit zou moeten zijn, want ik heb geen idee? :dunno:

SenderGTI
25-01-2006, 20:32
er zit op dat bevestigingspunt waar de mk1 motorsteun komt indd een afdekplaatje staat in verbinding met je koelkanalen geloof ik

ff de boutjes eruit draaien.. plaatje laten zitten en zo de mk1 motorsteun erop zetten. boutjes terug en voillá

G60RAY
25-01-2006, 20:35
er zit op dat bevestigingspunt waar de mk1 motorsteun komt indd een afdekplaatje staat in verbinding met je koelkanalen geloof ik

ff de boutjes eruit draaien.. plaatje laten zitten en zo de mk1 motorsteun erop zetten. boutjes terug en voillá

Een kind kan de was doen :D

Dank u!

robveedub
25-01-2006, 20:47
g60 intercooler aanpassen aan hoogte van een golf 1 of er eentje laten maken, maar uit alu is dat vrij prijzig.....

steven16v
26-01-2006, 11:23
Maaruh waar zit die poulie dan aan de linker kant

Ik bedoel aan de rechter kant, als je in de auto zit. En de linker kant als je voor de auto staat. :rolleyes:

oergolf
26-01-2006, 12:21
De astappen passen idd zo op de mk1. Maar dat is niet verstandig. Omdat een standaard achteras geen stabilisator op de achteras heeft. En een gti wel. Het mooiste is die van een scirocco 16v pakken. Die heeft een net iets dikkere stabilisatorstang.

Een Jetta 1 heeft al een stabilisator op de acteras zitten. Natuurlijk is die van een scirocco 16v beter. Maar dan is het misschien een kwestie van een dikkere stabi op je achteras te monteren.

Als je toch dan bezig bent kun je een Eibach stabi setje kopen á €250
Dan heb je gelijk een dikke stabi voor en achter. Dikker als een scirocco 16v.

DÁ-BRT
26-01-2006, 15:23
De steunen voor montage 02A/02J bak in type 1 maak en verkoop ik. Dus als je besluit om voor een sterke bak te gaan.

De achterste:
http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_bak-steun_110106_001k.jpg

De bovenste.
http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_bak-steun_160106_004.jpg

AD G60
26-01-2006, 15:32
@ Da-brt: wat kosten deze steunen bij jou?

DÁ-BRT
26-01-2006, 15:44
Die zitten op 200 incl. Poeder-coaten en een nieuwe rubber bus (Rocco 16v)

Richard
26-01-2006, 16:54
das niet duur!!

G60RAY
26-01-2006, 17:53
Misschien een stomme vraag, maar ik neem aan dat er met de bovenste steun degene die aan de distributiezijde zit wordt bedoelt?

En waarom zou je hier niet gewoon een normale bevestigingssteun van b.v. een rocco 16V voor nemen?

Richard
26-01-2006, 18:07
nee das bakzijde.. onder je accuplaat dus

G60RAY
26-01-2006, 18:34
Ah ok, dan klopt het! :D

Nu zie ik ook dat de steun bovenop breed is, zeg maar waar de versnellingsbak dus in past :redface:

Rallye-VR6t
26-01-2006, 18:53
Een boel gebabbel in dit topic. Na-praters, horen - zien en het eigenlijk niet weten. :cool:
(als deze schoen je past, eet deze lekker op.)

www.gti-g60.nl staat een boel info op.
Kijk daar eens. Kom je een boel goede info tegen.

Mensen die om het aansluiten van een G60 motor een zekeringskast van een golf 2 gaan inbouwen??? Het gaat maar om 5 draadjes en 2 relais.
:hitit:

Laat je niet gek maken. En g60 inbouwen kan op 2 manieren.
Prutsen en over 6 jaar nog betrouwbaar rijden.
Ik rij al 6 jaar. :rock:

G60RAY
26-01-2006, 20:24
Ik wil dus toch m'n originele G60 zekeringkast gaan gebruiken bij de inbouw van m'n G60 blok in de golf 1.

De ombouw gebeurt in een golf 1 uit '77, de zekeringkast die ik daarbij heb is van een heel oud type waarin nog geen steekzekeringen werden gebruikt en heb hier nogal slechte berichten over gelezen mbt kortsluitingen en bedrijfzekerheid. Wanneer ik die vd mk2 gebruikt weet ik zeker dat het goed zit met de bedrijfszekerheid.

De stekkers van m'n oude kabelboom passen niet op een later type zekeringkast mk1, dus vervanging van alleen de zekeringkast gaat niet op.

Aangezien er dan qua bedrading al zo veel moet worden aangepast leek het mij toch verstandig die van m'n oude G60 te gebruiken

DÁ-BRT
26-01-2006, 20:28
@RAY:

Dat lijkt me inderdaad het meest verstandige om te doen. Het meeste van de kabelboom is pas te maken op de type 1 kabelboom. Er zal altijd wat over blijven om te solderen. Maar ach daarvoor is het een project.
:D

DÁ-BRT
26-01-2006, 20:29
Ik heb trouwens mijn kokerbalk aan de rechterzijde ook aangepast. In mijn handtekening onder deze tekst staat de link naar mijn topic.

G60RAY
26-01-2006, 20:45
@RAY:

Dat lijkt me inderdaad het meest verstandige om te doen. Het meeste van de kabelboom is pas te maken op de type 1 kabelboom. Er zal altijd wat over blijven om te solderen. Maar ach daarvoor is het een project.

Precies, het moet ook niet allemaal te makkelijk worden!! :D

rallye16vt
26-01-2006, 21:01
Heej Andre, Dank je voor de reclame :D :D :D

G60RAY
26-01-2006, 21:13
En terecht, het is een leuke site!

AD G60
27-01-2006, 20:04
@gti-G60: ik heb jouw site ook al bestudeerd en er staat idd veel op, maar jij vertrekt van een gti en niet van een 1.3/1.5 wat het weer net wat anders maakt.

rallye16vt
27-01-2006, 22:03
AD G60 ...., de ene was een 1.1 de andere inderdaad een gti,......maar van vragen word je wijs :)

steven16v
28-01-2006, 17:11
@gti-g60, zit eens niet zo veel achter de computer. Maar maak die golf maar eens af. Dan kan ik binnenkort ff op de koffie komen. ;) :D

rallye16vt
28-01-2006, 17:22
Heej steven, koffie staat klaar hoor :rock: :rock:, maar met dit weer weinig zin aan prutsen :chair:

AD G60
28-01-2006, 18:10
Vandaag voor een jetta wisten kijken en morgen nog naar een andere. Als die van morgen een beetje redelijk er uit ziet en niet te rot is, dan ben ik binnenkort een jetta rijker :D !

AD G60
09-02-2006, 16:40
Inmiddels heb ik een 83'er jetta 1.3 aangekocht in redelijk goede staat. Nu heb ik hem eergisteren even op de brug gezet om hem van onderden te bekijken en zie ik aan de achteras toch echt een stabilisatorstang hangen. Is dit origineel? Ikdacht dat iemand in het begin van het topic had gezegd dat alleen gti's die hadden...

DÁ-BRT
09-02-2006, 16:46
Alle jetta's heb een dunne stabilisator stang standaard.

oergolf
10-02-2006, 09:53
Inmiddels heb ik een 83'er jetta 1.3 aangekocht in redelijk goede staat. Nu heb ik hem eergisteren even op de brug gezet om hem van onderden te bekijken en zie ik aan de achteras toch echt een stabilisatorstang hangen. Is dit origineel? Ikdacht dat iemand in het begin van het topic had gezegd dat alleen gti's die hadden...

Een Jetta 1 heeft al een stabilisator op de acteras zitten. Natuurlijk is die van een scirocco 16v beter. Maar dan is het misschien een kwestie van een dikkere stabi op je achteras te monteren.

Als je toch dan bezig bent kun je een Eibach stabi setje kopen á €250
Dan heb je gelijk een dikke stabi voor en achter. Dikker als een scirocco 16v.

DÁ-BRT
10-02-2006, 10:08
Ik heb op mijn jetta een van een rocco 16v achter gezet. Die is denk ik voor normaal/sportief straat gebruik voldoende.

Maar voor zou ik wel eens een dikkere willen als die van de 16 kleppert.

Ow ja, hij staat voor al wel op powerflexs bussen en achter moet nog.

jetta1
10-02-2006, 18:37
De steunen voor montage 02A/02J bak in type 1 maak en verkoop ik. Dus als je besluit om voor een sterke bak te gaan.

De achterste:
http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_bak-steun_110106_001k.jpg

De bovenste.
http://www.aez-design.nl/albums/userpics/10003/normal_bak-steun_160106_004.jpg

kunt ge mij de prijs eens sturen voor die steunen te maken ben ook met een projectje bezig :cool:

Richard
10-02-2006, 18:48
Die zitten op 200 incl. Poeder-coaten en een nieuwe rubber bus (Rocco 16v)

staat er al

G60RAY
10-02-2006, 19:33
Heb je er geen normale foto van misschien ipv die 3-d tekeningen?

DÁ-BRT
10-02-2006, 19:41
Nop, want ze zijn nog in de maak. Maar ze zijn straks identiek aan de 3d versies.

Momenteel ben ik de eerste waterstraal gesneden versie aan het omzetten en daarna aflassen.

Waarschijnlijk worden de definitieve steuen wel in RVS gemaakt. Maar voor diegene die ze voor 200 wil hebben maak ik wel een serie in staal. RVS is 25 euro duurder.

Corrado_G60
12-05-2006, 11:14
Skûp!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een G60 in een Scirocco leggen. Gaat dit hetzelfde in zijn werk als een G60 in een Mk1 ? Dus moeten de steunen ook aangepast worden, of kan ik de originele G60 steunen gebruiken?

DÁ-BRT
12-05-2006, 19:37
De globale bouw van de Scirocco 1 en 2 is identiek aan die van de golf, jetta 1.

De ombouw is dus exact gelijk als bij een golf of jetta 1.

Corrado_G60
12-05-2006, 20:31
Nou ben ik zelf niet zo'n lasser, kan ik dan wel een G60 ombouw doen of moet die steun aan de distributie zijde persé verplaatst worden? Ik weet dat ik met een verstevigde 16v bak wel weg kan komen zonder de steun te hoeven aanpassen.

DÁ-BRT
12-05-2006, 20:40
haha... Wat voor Rocco heb je? Alles met een motor groter dan de 1.3 hoeft de steun niet omgezet te worden. Dan zit hij al op de goede plek. Wel moet je de koker smaller maken om ruimte te krijgen voor de span inrichting van de multiriem.

Zou je er dan wel aan beginnen?

Corrado_G60
12-05-2006, 20:43
haha... Wat voor Rocco heb je? Alles met een motor groter dan de 1.3 hoeft de steun niet omgezet te worden. Dan zit hij al op de goede plek. Wel moet je de koker smaller maken om ruimte te krijgen voor de span inrichting van de multiriem.

Zou je er dan wel aan beginnen?

Ik heb een 1.8, dus dat zit dan wel goed :D!! Blij om dat te horen,, ik was bijna van plan om het G60 idee op te geven en voor een 16v tge gaan! Ik heb bijna heel mn info uit deze thread dus vandaar dat ik dacht dat het niet zou lukken. Is de originele G60 bak dan ook gewoon te monteren zonder allerlei aparte steunen oid in mijn 1.8?

DÁ-BRT
12-05-2006, 21:39
Kijk beter!

Nee, als je de 02A G60 bak wilt houden moet je zelf steunen maken of ze ergens kopen (hint hint)

Of je moet voor de zwakkere 020 bak kiezen die standaard op de Scirocco zit.

Richard
12-05-2006, 21:41
maar dan houd het feest bij 170pk al op..want dat vind een 020 bak niet leuk

DÁ-BRT
12-05-2006, 21:44
@Richard, ik denk dat meerdere het daar niet mee eens zijn. Ik ben het wel met je eens, helemaal als je de klinknagels in het differentieel niet vervangen hebt.

Ik zou zowieso voor de 02A bak gaan aangezien die er ook zijn met langere overbrengings verhoudingen (TDI). Dit omdat de Scirocco een stuk lichter is als de Corrado.

Maar goed als je van snel optrekken houdt hoef je daarom niet voor een 02A bak te kiezen.

Richard
12-05-2006, 21:48
heb 3 020 bakken versleten..zelf met een sach power clutch.. alle drie keer bak stuk waarvan 2 keer een gereviseerde..

andere die er wel mee rijden halen de 170echte pk's niet want daarboven zegt het gewoon knap ..
bij de nieuwe situatie..ja heb weer een mk1..word het dit keer automaat..

Richard
12-05-2006, 21:48
oja alle drie binnen de 1000km

DÁ-BRT
12-05-2006, 22:05
Waarom dacht je dat ik voor een automaat ging? Niet alleen om het genot van een koppelomvormer, maar ook voor de kick met zo'n lichte auto en zoveel vermogen.

Richard
12-05-2006, 22:09
welke automaat bak ga je gebruiken? en hoe zit je met de steun?

DÁ-BRT
12-05-2006, 22:13
Omkeuren naar diesel met 1.6TD (org. type 1) en daar achter de automaat van een 1.6 benzine. Heb geen idee wat voor bak het is.

Bij de M-TDI die ik nu aan het opbouwen ben komt een golf 4 tomaatje met vrijgeschakelde software.

Richard
12-05-2006, 22:16
ah ok.. ga in de jettade tomaat van een g60 gebruiken..

en hoe werkt dat met de vrijgeschakelde software?

DÁ-BRT
12-05-2006, 22:20
Ik heb nog wel een 096 bak liggen met computer en kabelboom 40dkm....

Richard
12-05-2006, 22:21
ruilen tegen iets?
096 kan die zo op de g60?

kom eens ff online op msn

DÁ-BRT
12-05-2006, 22:30
Het is een G60 automaatbak, ruilen eventueel mogelijk.

Msn niet geeinstalleerd door her installatie xp

DÁ-BRT
12-05-2006, 22:32
Ben trouwens weer de schuur in brandstofpomp afbouwen. Laters en pb maar ff.

Richard
12-05-2006, 22:36
owk bied ter ruil een g60 bak met 115d km en vliegwiel..schakeltoren..pedaalsetje [ michien].. standaard ic van een corrado

rallye16vt
13-05-2006, 08:31
Automaat is voor iemand met een 65+ kaart... :chair: :D :D :D

Richard
13-05-2006, 09:05
heb ook een oldy

DÁ-BRT
15-05-2006, 11:03
Ben ook al hard op weg naar de 65+ :D

Timmetje20
15-05-2006, 14:58
Automaat rijdt altijd wel chill :P dan maar een 65+ imago :D

DÁ-BRT
15-05-2006, 15:26
Ben normaal iemand die van schakelen houdt. Maar het leek me toch wel een ultieme ervaring. Een type 1 met meer als 200pk en over de 400Nm koppel en dan lekker met een automaat.

Ach en als het niet bevalt knoop ik er een 6-bak van een type 4 tdi achter en ga ik weer naar de RDW.