View Full Version : haya golfke
http://www.cleaned.be/forum/index.php?showtopic=32156&st=0&#entry497154entry497154
whooooooooot :woowoo:
Der Typ Siebzehn
16-01-2006, 16:51
het wordt steeds gekker, wat een combinatie..... :eek: :puke:
corrado-usa
16-01-2006, 17:01
:woowoo: :woowoo: :woowoo:
steven16v
16-01-2006, 17:16
Dat wil best van de plek zeg. Keer wat anders.
Mr.Markos
16-01-2006, 19:27
wel vet, maar het lijkt mij dat dat blok het niet lang zal volhouden. Die dingen zijn niet echt gemaakt om een auto voort te bewegen.. plus dat motorfiets-motoren eerder aan revisaties en dergelijke toe zijn. Beter pak je als je persé jap wil een jap motor uit een auto
bijv. 6 cil uit supra / mx6 / xedos / galant / 300zx / 350z / etc. etc.
4 cil uit celica / mr2 / mx5 / Eclipse / 3000gt / evo / skyline etc. etc. :)
maargoed dat is minder bruut en de meeste hebben std 350pk :D
en je houd wel een relaxe lege motorruimte over op deze manier :cool:
wel vet, maar het lijkt mij dat dat blok het niet lang zal volhouden. Die dingen zijn niet echt gemaakt om een auto voort te bewegen.. plus dat motorfiets-motoren eerder aan revisaties en dergelijke toe zijn. Beter pak je als je persé jap wil een jap motor uit een auto
bijv. 6 cil uit supra / mx6 / xedos / galant / 300zx / 350z / etc. etc.
4 cil uit celica / mr2 / mx5 / Eclipse / 3000gt / evo / skyline etc. etc. :)
maargoed dat is minder bruut en de meeste hebben std 350pk :D
en je houd wel een relaxe lege motorruimte over op deze manier :cool:
je noemt allemaal 6 cylinders op die in de lengterichting liggen[ plaats dit maar eens in een golf 1], de 4 cylinders die je noemt zijn niet echt brute motoren..[ als je toch wil aanpassen pak dan een 5 cyl audi]
en de eerste jap die standaard 350pk hebben moet ik nog tegenkomen..
aangezien ze een pk wet hebben in japan waarbij de pk's max 280 mogen zijn..
en de honda's vtec en type r.. zet die na 100d nog maar eens op een testbank.. allemaal verlies in vermogen en zuipen olie
dus weer een heleboel 2f 2f praatjes :chair:
bobby-digital
16-01-2006, 19:38
als je toch van jappen houd gooi er dan een WRX blok in:D
heb er in de PVW ooit een keer 1 te koop gezien, 4WD en nieuwe WRX STI motor :rock:
als je toch van jappen houd gooi er dan een WRX blok in:D
heb er in de PVW ooit een keer 1 te koop gezien, 4WD en nieuwe WRX STI motor :rock:
hee die ken ik.. was ook niet duur btw
bobby-digital
16-01-2006, 19:58
die witte he, 6000 pond geloof ik zoiets
jup.. idd 5 a 6 duizend pond..
Mr.Markos
16-01-2006, 20:11
je noemt allemaal 6 cylinders op die in de lengterichting liggen[ plaats dit maar eens in een golf 1], de 4 cylinders die je noemt zijn niet echt brute motoren..[ als je toch wil aanpassen pak dan een 5 cyl audi]
en de eerste jap die standaard 350pk hebben moet ik nog tegenkomen..
aangezien ze een pk wet hebben in japan waarbij de pk's max 280 mogen zijn..
en de honda's vtec en type r.. zet die na 100d nog maar eens op een testbank.. allemaal verlies in vermogen en zuipen olie
dus weer een heleboel 2f 2f praatjes :chair:
de supra is een lengterichting ja, maar de rest volgens mij niet hoor.. (misschien ook de 300zx en 350z maar dacht die ook niet, heb nu ff geen tijd om dat op te zoeken)
En bij de 4cil motoren zitten wel een paar brute tussen hoor. Ik ben bekend met de max pk wet in japan maar toch zijn er motoren met std meer pk, wellicht bij niet-japanse versies. En tevens zijn de motorblokken van de sportieve versies modellen te tunen zonder dat de motoren er veel mee te lijden omdat ze hier meestal op "berekend" zijn.
Zo heeft de supra 330pk, 300zx 286pk, 350z 280 pk (6 cils)
3000gt 286pk, evo 280pk, etc. (4 cils) :rolleyes:
en over de duurzaamheid van een japanner ben ik ook niet bang ;) die houden het over het algemeen wsl langer vol dan duitsers..
maargoed ik wil niet anti vw oid doen ofzo, deze vind ik ook vet. Kheb zelf ook een golf mk1 en ben er van plan nog één te kopen..
als je toch van jappen houd gooi er dan een WRX blok in:D
heb er in de PVW ooit een keer 1 te koop gezien, 4WD en nieuwe WRX STI motor :rock:
subaru is toch een koreaan?
leuk gedaan snap het alleen niet zo ,18t blok(s3 tt) chipy klaar en koppel zat :iamwithst
maar hoge toeren.. gewicht en achterwiel aandrijving.. zet er maar eens een 20vt naast
wat voor"n bak zit er aan dan?
Mr.Markos
16-01-2006, 22:46
maar hoge toeren.. gewicht en achterwiel aandrijving.. zet er maar eens een 20vt naast
is een reactie op die jappen die ik noemde?
zoja, zoveel scheelt het gewicht van een jap of een duitser toch niet? (natuurlijk geen 'jeep' met een golf mk1 vergelijken ;) )
En niet alle jappen hebben achterwiel aandrijving. Al zou ik persoonlijk wel voor een achterwiel aangedreven gaan, maar dat lijkt me enorm lastig om een golfje achterwielaangedreven te maken.
en ze maken idd veel toeren :) maar het verbruik wordt er niet extreem door ofzo (als je wel dezelfde dingen vergelijkt. Dus geen Supra turbo mk3 met een golf 1.1 ofzo :D )
verder is het gewoon smaak, de een vind hoge toeren leuk, de andere niet. Mij maakt het allemaal niet uit. Als het maar fijn rijd en als het kan ook nog betaalbaar en betrouwbaar is :cool:
cabrio16v
16-01-2006, 22:52
waarom een hayabusa blok nemen...
als je ook een 1300cc motor blok van VW zelf naar motorfiets specificaties kan bouwen, en 13000toeren kan laten draaien ...
dat is vet :cool:
Der Typ Siebzehn
16-01-2006, 23:04
waarom een hayabusa blok nemen...
als je ook een 1300cc motor blok van VW zelf naar motorfiets specificaties kan bouwen, en 13000toeren kan laten draaien ...
dat is vet :cool:
een doodnormale 1300cc autoblok (viercilinder) 13000 toeren laten draaien?????? Lijkt me sterk, tussen een 1300cc auto en een 1300cc motorfietsviercilinder zitten toch noch wel (heel) wat verschillen, die van de motorfiets is veel lichter, ook inwendig, geconstrueerd.
Het hoogste toerental wat mogelijk is bij een autoviercilinderblok is plusminus 8000t/pm, de Honda V-Tec´s halen zoiets geloof ik, maar dan houdt het ook op.
waar is dat filmpje van die witte polo!
TomKraft
16-01-2006, 23:20
Het hoogste toerental wat mogelijk is bij een autoviercilinderblok is plusminus 8000t/pm, de Honda V-Tec´s halen zoiets geloof ik, maar dan houdt het ook op.
Jij hebt nog nooit bergcup polokes etc gezien die 10.500 toeren draaien? En ja dat zijn "normale" 4-cilinders ...
Mr.Markos
16-01-2006, 23:26
hoeveel toeren maken 2t auto's eigenlijk? :)
weet dat een trabant 2t is, maar zijn er ook ooits snelle 2t auto's geweest? :D
een doodnormale 1300cc autoblok (viercilinder) 13000 toeren laten draaien?????? Lijkt me sterk, tussen een 1300cc auto en een 1300cc motorfietsviercilinder zitten toch noch wel (heel) wat verschillen, die van de motorfiets is veel lichter, ook inwendig, geconstrueerd.
Het hoogste toerental wat mogelijk is bij een autoviercilinderblok is plusminus 8000t/pm, de Honda V-Tec´s halen zoiets geloof ik, maar dan houdt het ook op.
oettinger draaide al 8.700tpm..en verder draaide freddy cane zijn ovalrace polo 14.250tpm
steven16v
17-01-2006, 11:00
een doodnormale 1300cc autoblok (viercilinder) 13000 toeren laten draaien?????? Lijkt me sterk, tussen een 1300cc auto en een 1300cc motorfietsviercilinder zitten toch noch wel (heel) wat verschillen, die van de motorfiets is veel lichter, ook inwendig, geconstrueerd.
Het hoogste toerental wat mogelijk is bij een autoviercilinderblok is plusminus 8000t/pm, de Honda V-Tec´s halen zoiets geloof ik, maar dan houdt het ook op.
Kennis van mij doet mee met de sprinterklasse. Die haalt uit een 1.6 16v toyota blok zonder drukvulling 260 pk's op de testbank. De motor is begrensd tot 11.000 toeren. Er zit garantie op de krukas tot 14.000 toeren. Dus het kan zeker wel.
cabrio16v
17-01-2006, 12:05
oettinger draaide al 8.700tpm..en verder draaide freddy cane zijn ovalrace polo 14.250tpm
op die polo doelde ik ook :D
maar dat was dan wel een opgeboorde 1300 ;)
en wat voor eentje.. 9 ronden race.. 1 ronde voorsprong..
cabrio16v
17-01-2006, 12:10
mochte later ook niet meer meedoen dacht ik .. hij was tesnel :cool:
yup.. toen is ie als eerste op een tdi overgestapt.. ding had een immens koppel.. werd ook al na 1 race verboden en er is toen zelfs een regelement bijgekomen dat tdi niet meer mocht
steven16v
17-01-2006, 12:24
Heeft er niemand dat filmpje meer van die Polo? Is volgens mij wel eens een keer voorbij gekomen hier.
Heeft er niemand dat filmpje meer van die Polo? Is volgens mij wel eens een keer voorbij gekomen hier.
jij bedoelt die polo die 10.000 tpm draaid..
http://www.slstuning.de/service/videos/polo1.wmv
cabrioow
17-01-2006, 12:36
2 woorden voor HEEL APART!!!
zozo....
da's een mooi brommertje!
http://bas.demeijer.com/foto/brommer.jpg
steven16v
17-01-2006, 15:27
jij bedoelt die polo die 10.000 tpm draaid..
http://www.slstuning.de/service/videos/polo1.wmv
Ja, dat bedoel ik.
Berserker
17-01-2006, 15:35
weet dat een trabant 2t is, maar zijn er ook ooits snelle 2t auto's geweest?
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_1931_original.jpg :D :D :D
klinkt lekker da poloke :byewhore:
Toen de "haya "uitkwam had ik al mooi id ......
suzuki alto met voorin en achterin een blok .....
en dan sprinten ......... :D
HELL YEAH :cool:
Mr.Markos
17-01-2006, 16:04
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_1931_original.jpg :D :D :D
owja die kwam ik pas ook tegen
is een dkw toch? (oid)
Der Typ Siebzehn
17-01-2006, 16:24
een Polotje dat dikke 10.000 t/pm kan draaien is nieuw voor me, dat had ik nog niet eerder gezien.....respect!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.