PDA

View Full Version : welke uitlaat zouden jullie onder een bus met 1600 blokkie hangen??


ploon
17-01-2006, 14:12
er wordt volop aan mijn nieuwe blokkie gewerkt.
was een 1500 enkelpoorts, wordt nu een 1600.
ik ben er alleen nog niet uit welke uitlaat er onder moet/kan.
ik zit nu te denken aan:
Spaghetti keramisch gecoat
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoeknummer=3270
met daar aan een hide out demper
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoeknummer=1025
gaat dat passen? (of past die demper alleen op een kever)
en steekt de bocht van de pijp tussen de spaghetti en de demper onder de bumper door??

Toby
17-01-2006, 14:29
volgens mij past de hide out niet bij een bus?!

correct me if i'm wrong

Beetlefreak
17-01-2006, 14:39
Bij Leon z'n ouwhu kever:

http://www.volksaddiction.nl/leon/opbouwen/leon's%20gespoten%20kever%20011.jpg

ploon
17-01-2006, 14:52
volgens mij past de hide out niet bij een bus?!
correct me if i'm wrong

ik twijfel er ook aan, vandaar dit topic

VWrijder
17-01-2006, 14:57
ik vin deze wel wat hebben:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/3/9/1003.gif

Oskar
17-01-2006, 15:16
Een hide-out past niet zomaar op je bus. Chris van SlammedPanel heeft of had er ook eentje onder zijn bus en die was aangepast. Hij heeft geloof ik het spruitstuk van een kadron gebruikt omdat de flens daarvan hoger zit dan de overige spaghetti's. Dit in verband met de bodemvrijheid. De bocht komt bij hem net niet onder de bumper uit, maar dat ligt er een beetje aan hoe je de demper aanpast. De flens van een hide out en een kadron zijn overigens ook niet gelijk, die zal je van de een of de andere moeten overlassen.

ploon
17-01-2006, 15:22
ok, dan zal het toch iets in de trand van een dual of singel quiet packmoeten worden denk ik.
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoeknummer=1009
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoeknummer=1017

VolksKai
17-01-2006, 16:41
Een hide-out past niet zomaar op je bus.
Ook niet zomaar op je kever :rolleyes:

Oskar
17-01-2006, 16:44
Ook niet zomaar op je kever :rolleyes:

Nee, inderdaad! Maar daar wilde ik Pim niet mee vermoeien. Seau, wat een pokkeding zeg!

ska1958
17-01-2006, 18:09
Ik heb een dual aan mijn 1600 blokje hangen,van bugpack dacht ik...wel veel herrie...

ploon
17-01-2006, 19:48
ik begrijp dat de spruitstukverwarmings aansluitingen op die spaghetti header ook niet ideal werken (kan je carb dus bevriezen als het buiten koud is). ik neig nou toch maar weer richting een standaard uitlaatje

xmarcelx
17-01-2006, 20:52
Ik heb een dual aan mijn 1600 blokje hangen,van bugpack dacht ik...wel veel herrie...
en daar houden wij van skankin around the world :)

Frieser
17-01-2006, 21:28
Dual quiet packs zien er cool uit, verder heb ik er geen ervaring mee, maar aangezien het zo verdomd stil is op het forum reageer ik toch maar even... :D

JeeWee
17-01-2006, 21:35
Die dual quiet packs vind ik persoonlijk niet mooi! Dan liever een standaard uitlaatje inderdaad! Is zo'n flat4 abahrt uitlaat niks voor je bus? Ff loeren op de samba levert soms ook wel wat moois op! Succes, bdw, hide out is wel mooi!

veebee
17-01-2006, 21:37
Een hide-out past niet zomaar op je bus. Chris van SlammedPanel heeft of had er ook eentje onder zijn bus en die was aangepast. Hij heeft geloof ik het spruitstuk van een kadron gebruikt omdat de flens daarvan hoger zit dan de overige spaghetti's. Dit in verband met de bodemvrijheid. De bocht komt bij hem net niet onder de bumper uit, maar dat ligt er een beetje aan hoe je de demper aanpast. De flens van een hide out en een kadron zijn overigens ook niet gelijk, die zal je van de een of de andere moeten overlassen.


klopt. mijn singel quietpack met spruitstuk gaan er ook weer ondervandaan. ook ivm de hoogte (eigenlijk laagte) van de flens, uitlaat raakt regelmatig drempels. aangezien ik mijn bus niet omhoog ga zetten, ga ik ook een andere uitlaat zoeken

Oskar
17-01-2006, 22:00
Mooie uitlaat voor lage auto's. Sidewinder van A1.

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/243850.jpg

primer-look
17-01-2006, 22:16
Streetsport.......................Hieraan moet je ook wel aadig wat aanpassen.!

Djoek
18-01-2006, 08:10
ik heb ze net onder de type III gereuteld...en dah viel nie mee, vind ze zelf gaaf maar smaken verschillen(gelukkig)

Dual quiet packs van Paruzzi:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/6/3/9/IMGP0587.JPG

ploon
18-01-2006, 08:44
Is zo'n flat4 abahrt uitlaat niks voor je bus?
die zijn al een jaar niet meer te krijgen in de versie die ik dan zou moeten hebben. alleen in de originele maat (voor 1200tje) kun je die nu nog krijgen

volksaddiction
18-01-2006, 10:25
Pim, een dual quietpack staat best netjes onder de bus.........nadeel is wel dat je een tussenstuk tussen spruitstuk en demper moet maken van een cm of 5-6.
Anders hangt de demper te ver onder de bus en staat ie precies in je bumper te blazen...........

http://www.volksaddiction.nl/spijl/busverlagen/16-02-07.jpg

Bijkomend nadeel is dat de uitlaat vrij laag hangt, en regelmatig de drempels raakt, zeker als tie ook nog eens 5cm verder naar achter hangt.

ploon
18-01-2006, 10:50
aha, thanks voor de info.

VWrijder
18-01-2006, 15:55
Mooie uitlaat voor lage auto's. Sidewinder van A1.

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/243850.jpg
nice :wow:

ploon
18-01-2006, 15:59
die is zeker nice, maar zal ook wel een centje kosten (?)
ik heb net maar een standaard unit van ernst besteld.

VWrijder
18-01-2006, 16:03
één centje maar? :tongue: VERKOCHT!!!!

Frieser
18-01-2006, 16:55
Zijn die duel packs er ook voor een 2liter T2b te krijgen?

vwcrewcab
18-01-2006, 19:10
Die sidewinder is echt super mooi!

VWrijder
18-01-2006, 19:27
Zijn die duel packs er ook voor een 2liter T2b te krijgen?
Dan kom je denk ik eerder uit op zoiets (gezien bij justkampers.co.uk (http://217.29.195.146/FMPro?-db=wproducts.fp5&-format=detail.htm&-lay=cgi&-sortfield=name&-sortorder=descend&Category=Exhaust-heatexchanger-parts&Find%5fWeb=T2&-max=10&-recid=81&-token.0=13385748&-find=))

http://217.29.195.146/FMPro?-db=wproducts.fp5&key=35095&-img

Died
18-01-2006, 20:45
Wat levert zo'n andere uitlaat meer dan een standaard uitlaat op in pk's? In m'n bus komt een 1641 cc (nog wel met de standaard carberateur). En scheelt het nog meer als je de kachelpotten er af haalt?